1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742189 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Huss: Tigern skulle man ju nästan önska, då blir det lite fart på grejerna iaf! Just ordet LAG är det som är viktigt för Czarnecki men att dom ska göra det TILLSAMMANS tillskillnad från diktatorfasonerna som har varit dom senaste 3 säsongerna. Tror att det kommer att bli skitbra.

70 Rodrigues: "Nu får det vara slut med budgetvarianten av Brynäs, vill aldrig mer uppleva en KS."

Ta´t lugnt nu Tony! Vi kanske kommer få längta till KS hela nästa säsong. Det är inte klart ännu!

70 Rodrigues:

inför säsong 08/09:

UT:
Mathias Månsson
Ove Molin
Janne Hauthonen
Sebastian Karlsson
Richard Gynge
Johannes Salmonsson? (vill ha kvar)
Peter Nolander? (kanske kvar)
Tommy SJödin
Antti Hulkkonen
Linus Morin
Markus Korhonen
Daniel Sperrle

IN:
Eric Beoudoin
Andreas Karlsson (lägg allt på att försöka locka honom till brynäs)
Rick Jackman
Morgan Hassel
Anton Persson

Femmor nästa år:
Hietanen-Andersén|Brendl-Lind-Danielsson
Angell-Sundqvist|Widing-Karlsson-Hermansson
Jackman-Nolander|Dackell-Hansen-Beoudoin
Carlsson-Kankaanperä|Alcén-Sundström-Sandin/Salmonsson
Markström-Lindbäck
Extra:Persson(C/F)-Hassel(B)-Eriksson(MV)

Lätt att man har råd att köpa dessa spelare då så många försvinner, lägg där till Spets+DJ

bif_forever: "Hietanen-Andersén|Brendl-Lind-Danielsson
Angell-Sundqvist|Widing-Karlsson-Hermansson
Jackman-Nolander|Dackell-Hansen-Beoudoin
Carlsson-Kankaanperä|Alcén-Sundström-Sandin/Salmon sson
Markström-Lindbäck
Extra:Persson(C/F)-Hassel(B)-Eriksson(MV)"

Med det laget så blir det KS ytterligare en gång, dock med skillnaden av vi åker ur.

70 Rodrigues: Du e bra söt när du är i pessimistläge!!

Izah: Men titta hur laget ser ut, varför vill man ha ett sämre lag? Nä, nu får det fan vara slut med budgetBrynäs!

70 Rodrigues: Jag vill ha Brendl, på alla sätt och vis!

Izah: You dirty little thing ;-)

70 Rodrigues:
ja kom med ett bättre förslag du då..!

man ska satsa på ungdomarna till kommande säsong.. och man ska ersätta 4 st spelare ur dagens laguppställning; månsa,molin och janne.h och sjödda

karlsson kommer bygga upp en hel femma.
jackman kommer tillföra hårt spel med bra pp.
beoudoin kommer tillföra det man saknar en stor jävle som skymmer mål.
sen har alla kontrakt, så det blir nog inte fler nyförvärv, kanske typ jungbeck och åhsberg men då blir ju dom ersättare för typ hulken och sebbe karlsson. ser ingen andledning att skriva dyra kontrakt för att bredda truppen när man har så många bra på junior sidan. thegel,leidemark,silverberg mfl. plus så tror jag björne,angell,nolander,hermanssonkommer vara mycket bättre nästa säsong!! sandin,salle,hietanen,andersén,alcén,markan bara blir bättre!! dessutom har man markan och lindbäck en hel säsong då kan de bara bli bättre palcering än med sperrle och karhu.

70 Rodrigues: "Med det laget så blir det KS ytterligare en gång, dock med skillnaden av vi åker ur."
Lugn och fin nu. Vi är inte riktigt där än eller hur? Det är en måstematch kvar och allt kan hända. Fråga Malmö bara...

70 Rodrigues: Ooooo yes!!

Izah: Var inte Brendl extremt loj igår? 5-3 spelet var en katastrof mycket tack vare Brendl.

Lunkan:

Ja fyfan,vet inte vad han sysslade med när han skulle byta sida med Angell,o samtidigt snodde pucken av Nick,,för att i nästa ögonblick struppla på blånlinjen så Leksand fick en spelvändning.
Då satt hjärtat uppe i halsgropen:(

Men Brendl vet man aldrig,han kanske stänker dit fyra kassar imorrn....

bif_forever:

UT
Månsson
Lind(finns bättre och framförallt mindre skadebenägna centrar)
Salmonsson
Karlsson
Gynge
Sjödin
Hulkkonen
Angell(känns som att han lämnar)
Morin
Korhonen
Sperrle
Hauthonen
Molin

IN
Två st centrar, 3 backar och 1 målvakt och 3 ytterforwards och det ska vara av hög kvalitet. Nästa säsong så vill jag spela slutspel. Vill iaf ha 2 transatlanter i truppen. Vi får se hur det blir och framförallt hur Niklas tänker och hur ser spelarbudgeten ut, tyvärr så tror jag att den suger, så nästa säsong kan även den bli ångestfylld.

Huss: Jävla dysterkvist, säger jag att vi är klara så är vi klara, ok :-)

Lunkan: Det var han alltså är han på topp imorgon.
Fast Brendl är som pizza egentligen, även om det är fel pålägg så är det jäkligt gott!

70 Rodrigues: Struts! ;-)

Izah: Problemet är bara när pizzan är iskall, den är inte speciellt god då...

Huss: Ordet struts är ute, nu är det r-vslickare som gäller alt brunnäsa :-)

70 Rodrigues: Din snok är ju brun hur du än vrider å vänder det:-)))))))

sylf: Det är ju tyvärr så, dock inget jag har valt själv :-)

Huss:
Kall Pizza smakar ju hur gott som helst. Toppa det med en varm öl så är man hemma. :)

sylf: Ja du, verkar som att DIF vill ha klar nästa säsongs trupp klart i god tid så att dom kan köra igång så fort som möjligt. Ragnarsson kommer att bli lika viktig för DIF som Koppartakets brorsa är för nordtyskarna från Ängelholm.

70 Rodrigues:

Du har väl den där länken som startsida din lilla DIF-lover....:)

Bra värvning av DIF,men förstår inte riktigt hur man tänkte när man förlängde med Ronnie Petterson.
Kan det vara så att man hoppas på Sudden?Ronnie o Sudden är ju rätt bra polare......

70 Rodrigues: Vilket med största sannolikhet innebär att Väänenen försvinner från DIF. Den killen kan lyfta vilket lag som helst...

Bissett19: En gammal trotjänare, precis som Sjödin, han gör sällan en dålig match, han gör det han ska göra, dock inte rubrikernas man.

Huss: Där är en snubbe jag gärna sett i Brynäs!!

Bissett19: Känns osannolikt att Sudden kommer avsluta i elitserien.. Han har redan sm-guld, tror han suktar bra mycket mer efter en Stanley Cup-ring.
Och det säger jag inte bara pga att jag håller på Toronto och är rädd att laget kommer förfalla (än mer) den dag Sudden lämnar. :)

Huss: Han kan få komma och lyfta Brynäs. Nä nu måste jag springa ner på byn och köpa snus innan matchen börjar.

70 Rodrigues:

Spelar vi inte imorrn?

Bissett19: Det gäller att förbereda sig väl. Uppladdning inför är A och O. ;-)

70 Rodrigues:
NYförvärv
Ivan Huml har ett samspel med Brendl som ingen annan.
Anssi Salmela En offensiv back som tar över Sjödins plats men han är left.
Patric Blomdahl Han med Brendel och Humel tror jag mycket på.
Kim Hirschovits Bra Center som jag tror Brynäs måste ha
Tomas Harant Stabil back som gör andra backar bra.

Hietanen-Andersén-Brendl-Huml-Blomdahl
Salmela-Harant-Widing-Hirschovits-Salmonsson
Angell-Nolander-Dackell-Hansen-Alcén
CarlssonThegel-Sundström-Sandin

Vad tycker du om dom här spelarna tillsamnans

Brynäs_89: Glömde du inte Hutten där? :-))

Brynäs_89: vilket skämt:)

Brynäs_89: Tro mig, Salmonsson kommer inte bli kvar i Brynäs. Inte enligt hans uttalanden i tidningarna att han vill spela ner de.

Brynäs_89: Här kommer ett gäng namn på spelare som det är bra klass på.

Målvakt: Jussi Markkanen, ser gärna honom som 1:a målis framför Markström.

Backar: Salmela, Matt Nickerson, Mikko Lehtonen, Ilkka Mikkola, Teemu Aalto, Pekka Saravo, Pavel Skrbek.

Centrar: Ryan Vesce, Mike Bishai, Tommi Santala, Kim Hirschovits, Clark Wilm, Michal Bros, Janis Sprukts, Greg Jacina, Matias Loppi.

Forwards: Tim Stapleton, Jonas Andersson, Dwight Helminen, Janne Pesonen, Hannes Hyvänen, Mariusz Czerkawski, Lammassaari, Timo Vertala, Teemu Laine, Steve Karyia, Frank Banham, Juha Lind

70 Rodrigues:

Du fick in en svensk bland alla utlänningar;)
Jonas Andersson förlängde ju nyligen sitt kontrakt med Kärpät.

Bissett19: Vet inte om Frank Banham är någon direkt drömvärvning i mina ögon.

70 Rodrigues: Juha Lind,Mariusz Czerkawski, du måste skämta??

70 Rodrigues: Prioriteten nu måste väl vara att ta hand om och matcha in de unga som är på gång - förmodligen "tvingas" man till det av ekonomin som en gång Frölunda, och senast IFK Göteborg i fotboll. Brynäs har de starkaste juniorkullarna i Sverige på gång, och detta i de internationellt sett starkaste kullarna som Sverige har haft på 10-15 år - Tjänstefel att börja yra om namn som Juha Lind och Cherkawski (????) i det här läget. Ta hand om de sverigeledande 16-18-20 lagen nu, börja bygget med nya Brynäsare

Någon som har bra koll på tabellen och som är bra på att räkna, om vi skulle torska mot VIK.. Finns det någon möjlighet att det går vägen ändå? Bara en liten fundering.. VINST SKA DET BLI! :D

MarcusElving:

Röglevinst o LIF-vinst o vi klarar oss med en torsk,men det får inte hända......

Men räkna lite själv på den bifogade länken.

Bissett19: Tack så mycket. Slutsatsen är att om Leksand vinner och Rögle eller Mora tar 3 pinner så är vi kvar trots en torsk.

Huss: Den e nästan bäst då!!

Domarn: Tycker du att Brynäs är i en position där dom har råd att chansa på juniorer? Alcen-Sandin och en junis i en 4:e kedja kan jag mycket väl tänka mig och någon back. Prioritet ett är att Brynäs ska bli ett stabilt slutspelslag till att börja med och det går tyvärr inte om man ska satsa på ett gäng juniorer, vilket är jävligt synd. Men som seriesystemet är uppbyggt och en degradering kan leda till katastrof för den drabbade föreningen så måste man satsa, något annat finns inte. Tänk att du reagerade på namn som Lind och Czerkawski, inga kommentarer om de andra spelarna? Brynäs första och andra formation måste bestå av killar som kan producera, en tredje lina bestående av duktiga checking spelare och en fjärde bestående av unga spelare(juniorer). Att Markström är en bra målvakt vet vi alla, frågan är om han skulle palla en hel säsong, därför vill jag se en duktig rutinerad målvakt, typ Markkanen som 1:a spade.

Bissett19: Vad har du för egna namnförslag?

70 Rodrigues: Tycker du att Brynäs är i en position där de har råd att chansa på dyra nyförvärv till en tredjefemma? Frölunda och Modo kunde. Jag tror Brynäs kan, med den "crop" som är på gång. Om inte nu, när?

Kommentar om de andra spelarna: Det verkar som en okritisk uppradning av namn från ett dokument från SICO om spelare med utgående kontrakt.

Domarn: " Tycker du att Brynäs är i en position där de har råd att chansa på dyra nyförvärv till en tredjefemma? Frölunda och Modo kunde."

Ja, men dom hade också 2 riktigt bra och producerande förstalinor.
Självklart ska nyförvärven gå direkt in i någon av dom två första kedjorna, men det fattar du nog också om du tänker till lite?

"Om inte nu, när?"

När vi har en trupp som tillåter det. Jag vill också se unga lovande spelare i laget, det är inte det som är grejen.Vi måste etablera oss som ett stabilt slutspelslag först, jag vill inte vara med om fler KS och där lär vi tyvärr hamna igen om vi inte börjar att satsa. Hur många junisar/unga spelare tycker du att Brynäs ska satsa på inför nästa säsong? Jag tycker att det räcker med Alcen, Sandin, Markström, Carlsson och någon till. Hur många av våra bottenkollegor tror du gör det samma? Vad gällande namnen så har jag sett dom flesta av dom spela, det visas matcher från SM-liiga flera ggr i veckan, så okritisk är den inte. Så herr kritiker, kom med några egna förslag eller önskemål?

70 Rodrigues: 

" Vad har du för egna namnförslag"

Det är ju bara följa tråden,du har ju droppat alla namn redan;)

« · 1027534 · »