1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739104 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Bissett19: "Jag tror Sundlöv inte har en aaaaning om vem Mattias Karlsson"

Men om nu Sundlöv inte har en aning om vem Mattias Karlsson är så kan han ju knappast vara ointresserad heller?
Lite svårt att visa ointresse för nåt man inte känner till...

Zzz: Ja du har nog rätt. Bättre att satsa på riktig spets.

arnio: "Jag skämtar inte om Malmström men tyvärr kommer han aldrig att spela i Brynäs igen. Våldtagen som han blev av Boork."

Trodde vi skulle satsa på spets spelare och Juniorer inte dussin spelare.
Malmström är en potentiell spelare för tredje kedjan och sånna har vi gott om. Arlbrandt är lite väl liten, han får Molin att framstå som en jätte. Han kan säkert lyckas, men som jag ser det har Brynäs inte så många platser att fylla och att då "chansa" med Arlbrandt tycker jag känns lite väl vågat.

Zzz: Jag skämtar inte om Malmström men tyvärr kommer han aldrig att spela i Brynäs igen. Våldtagen som han blev av Boork.

Swordster: Klar för Timrå, verkligen? Det har jag missat. Tja han har potential och i rätt omgivning så visst sjutton måste han hålla.

arnio: Du måste ju skämta om Malmström?

spud: Beror ju lite på vad ryktet baseras på, vi har mest svärmorsdrömmar i Brynäs..
Har han försämrats så mycket i AHL menar du? Han var helt ok i Björklöven och även i JVM om jag inte missminner mig.

arnio: Arlbrand skall redan vara helt klar för Timrå...

Frågan är on han duger i elitserien, han har juh misslyckats 2 ggr tidigare!

spud: Henrik Malmström - Jonas Nordqvist - Per Albrandt

Förstakedjan fixad. Starta faxen

Huge:

Jag tror Sundlöv inte har en aaaaning om vem Mattias Karlsson är.

Bissett19: "Varför är inte Brynäs intresserat av Mattias Karlsson?"

Hur vet du att Brynäs inte är intresserade?

spud:

Jävla kramkalas;)

Tacka vet jag Belaks uppercut på Brashears hakspets från nattens match!

www.youtube.com/watch?v=aghG_hbEBEY

Zzz: Ja inte tror jag det är många elitklubbar som skulle jaga Rahimi. Han har ett ganska så dåligt rykte, sen är han urtypen av spelare som skulle bli rundad i hörnen.

Helt övertygad om att ni kommer korsfästa Sundlöf i vinter om han värvad Daniel.

Bissett19: Brynäs har väl inte vaknat... LHF har jag svårt svårt att tro på eftersom hans sambo snart skall ha en till och då vill de nog vara närmare Gävle. Sedan så kan han ju FBK och hon har sina väninnor i Gävle och Karlstad/Karlskoga. Underskatta aldrig Kvinnans makt.

Om nu BIF skulle lyckas få in en ny rulle med faxpapper eftersom den förra har torkat sönder p g a att den inte har använts på ett tag så får han definitivt ett plats i 1-2 formationen. I FBK kan det bli risken att han får mindre istid.

p/s han har på en fråga från mig sagt att han kan tänka sig att spela för Brynäs, fast det var då de ;-)

arnio:
Nej jag har inte satt honom som ytterforward.
Nej men jag såg både honom och Helsltröm i Björklöven för något år sedan och dom var bra redan då, sen har dom förhoppningsvis inte försämrats i AHL.
Båda är defensiva backar med bra fysik något vi verkligen behöver i brynäs.

Nordqvist i brynäs är ingen omöjlghet, en av Leksands omtalade 82:or. Han har varit på gång till Brynäs tidigare och om vi bara är beredda att betala är det nog ingen omöjlighet. Allt hänger dock på Frölunda etersom han har ett år kvar på kontraktet.

Men vad vet du om tex. Rahami?Du har satt honom som ytterfårward men han är defensiv back.

"Han är vidare säker i egen zon med pucken, och har ett skapligt spelsinne, vilket medför att han tar rätt beslut på isen. Offensivt är han mycket begränsad och skulle behöva bättra på skridskoåkningen något också"
Låter inte bra men vad vet jag? Du kanske har hårdbevakat Manitoba Moose och Victoria Salmon Kings de senaste åren och J-20 och Sundsvall tidigare. Faxa länken till Sundlöv, kan bli succé

Sen kan Per Albrant vara redo nu. Mycket smart spelare, bra på små ytor, snabb, målfarlig. Kan ersätta Molin.

Jag skulle vilja se Henrik Malmström i Brynäs, en gammal favorit. Perfekt ersättare till Vas.

arnio:

Varför är inte Brynäs intresserat av Mattias Karlsson?

www.vf.se/Sport/Varmland/Kolan-pa-vag-tillbaka-till-Sverige-090311.aspx

Zzz: Alexander Hellström/Rahimi, Robert Rosén ? Har jag missat nåt? Vilka är det?Jonas Nordqvist? Han kommer väl ändå inte att spela i Brynäs? Lule möjligtvis.

MarcusElving:

Markström
Lindbäck
J.Eriksson utlåning eller andre målvakt beroende på Lindbäck.

N. Andersén - L.Jonsson
Ny målskytt - Jonas Nordqvist - Granström

J.Hietanen - Sundqvist
Dackell - Dixon - Silfverberg

J.Carlsson - Alexander Hellström/Rahimi
Molin - Hansen - Lauritzen

S.Bertilsson
Sandin - Robert Rosén - Rödin/Thegel

Vill helst ha Granström som center men om vi ska behålla Dixon och värva en första center blir Granström fjärde center och det är han för bra för. Vi provar honom som ytterforward.
Lauritzen hade jag gärna bytt ut, men det gäller att vara realist också. Han är CZ favorit.
Nordqvist är nog inte helt nöjd med sin situation i Frölunda då han även nästa år har både Hahl och Karlsson före sig.

Målskytten i första femman är svår att hitta. Tänk om Brynäs med hjälp av sponsorer kunde värva tex Pesonen om han valde att vända hem, en våt dröm jag vet..

Hellström eller Rahimi eller båda skulle ge oss bra med defensiv styrka, unga och utvecklingsbara.

Förstår inte varför ni vill dumpa Anton Persson, visst han var väll ingen succé i år men han är ung och fick bra med istid och förtroende i oskarshamn.
Två nya år på honom med utlåning hela första året.
Förläng även med Alcén, två nya år och första året i allsvenskan. Han behöver få igång sitt offensiva spel på senior nivå, han har kapacitet att producera i eliteserien.

Bort: B.Danielsson, M.Lind, D.Hermansson,D.Widing (behåll om det går), P.Nolander, Sundström, Vas(han kan ju inte vilja stanna?!)

Tveksam till att dumpa Norlander, men ok. Vi kan inte bli bättre utan att byta ut spelare och Carlsson gör det bra. Bertilsson ska in som spelande back när han är redo för det.

arnio: försökte fan

arnio: försölte rätta till stavfelen men det blev ändå inte fulländat. Listan ska det stå inte listen hihi. Man undrar om fjunisarna klarar att slå sig fram, spännande.

Nu är det dax för Brynäs juniorer att visa vart skåpet ska stå! Hur många juniorer har Brynäs på listen om et år? Har vi klarar någo av våra juniorer (Silfer, Thegel, Rödin, Bertilsson) 15 poäng eller har vi övertro på dem?

1 61 Eller, Lars FHC CE 48 12 17 29
2 41 Hedman, Victor MODO LD 43 7 14 21
3 91 Pääjärvi-Svensson, Magnus TIK LW 50 7 10 17
4 3 Larsen, Philip FHC LD 53 2 15 17
5 40 Josefson, Jacob DIF CE 50 5 11 16
6 18 Andersson, Joakim FHC CE 49 6 6 12
7 26 Johansson, Marcus FBK LW 45 5 5 10
8 65 Karlsson, Erik FHC RD 45 5 5 10
9 51 Lander, Anton TIK LW 47 4 6 10
10 7 Rundblad, David SAIK RD 45 0 10
11 11 Enström, Thomas MODO LW 53 5 4 9
12 28 Gustafsson, Carl DIF RW 41 4 4 8
13 37 Eriksson, Henrik DIF LW 47 3 5 8
14 3 Erixon, Sebastian TIK LD 48 3 4 7
15 44 Erixon, Tim SAIK LD 45 2 5 7
16 16 Liljewall, Christopher RBK CE 35 2 4 6
17 55 Lasu, Nicklas FHC LW 14 3 1 4
18 33 Silfverberg, Jakob BIF LW 16 3 1 4
19 9 Tedenby, Mattias HV71 LW 32 3 1 4
20 32 Krüger, Marcus DIF CE 15 2 2 4
21 31 Ullström, David HV71 CE 19 1 3 4
22 17 Klingberg, Carl FHC LW 10 2 1 3
23 3 Motin, Johan FBK LD 52 0 3 3
24 27 Lundberg, Martin SAIK CE 47 1 1 2
25 2 Westin, Jens MODO LD 48 1 1 2

Förutsatt att Widing försvinner och att en stor och stabil back hittas för att ersätta Nolander.

Ungefär såhär med betoning på ungefär vill jag se laget i omgång 1 09/10

Markström/Lindbäck

N. Andersén-L.Jonsson
Ny målskytt-Ny förstecenter-Granström

J.Hietanen-Ny tung defensiv back
Dackell-Dixon-Silfverberg

J.Carlsson-J.Sundqvist
Rödin-Sundström-Thegel

S.Bertilsson
Molin-Hansen-Sandin

Lauritzen & Vas får nöta bänk eller sitta på läktaren om det inte går att bryta deras kontrakt

Bort: J.Alcén, B.Danielsson, M.Lind, D.Hermansson,Anton Persson,D.Widing, P.Nolander

Jajjen: "Jag hoppas media har en något mer nyanserad uppfattning om vilka krav som kan ställas på en av deras skribenter och en anonyms lösa tyckande på nätet"

Absolut.
Min poäng är dock att dom båda är lika goda kålsupare, var och en på sitt sätt.
Ingen av dom ska tas på alltför stort allvar, i synnerhet inte den skitkastande svartmålande provokatör som härjar härinne.
Det är ju för fan tragikomiskt hur man kan vara så inihelvete negativ dygnet runt, 365 dagar om året.
Här har Brynäs gjort en kanonsäsong och faller med flaggan i topp mot Sveriges bästa lag och vad är det tomten tjatar om:
hur djävla usla våra allsvenska sopor är, som bara pissar på klubbmärket.
Pinsamt...

sylf: "Keb är en av de största pajaserna genom alla tider. Hela hans spalt andas Samhall. Dom som skriver till honom är IQ fiskpinne allihopa, och får ännu dummare svar."

Kommentarer överflödiga, dessa ord talar för sig själv...

Huge: Jag hoppas media har en något mer nyanserad uppfattning om vilka krav som kan ställas på en av deras skribenter och en anonyms lösa tyckande på nätet.

sylf: Riktigt komiskt att du kritiserar Keb, när du själv påstår att en spelare som Lars Jonsson inte tillfört nånting.
Eller att våra målvakter orsakade ett tapp på 20-25 poäng förra säsongen.

Du kan gärna ta Keb i hand och dansa vidare in i Onyansernas förlovade land.

sylf: Andas in, andas ut... Finns de som har det värre än oss Brynäsare ;-)

pastorn: Keb är en av de största pajaserna genom alla tider. Hela hans spalt andas Samhall. Dom som skriver till honom är IQ fiskpinne allihopa, och får ännu dummare svar.

MarcusElving: Kalle Anka vore en förstärkning i Brynäs!!

Partyjack: Okej, kanske Sundlöv ska titta lite närmare på Genoway? Och som någon annan skrev här. Elomo borde väl vara en förstärkning gentemot t.ex Alcén eller Herman?

Jajjen:

haha han är rolig keb. vas har gjort ett mål på hela säsongen och keb tror att han blir nästa säsongs måltjuv. vilken pajas.

Är det Keb som är Sundlövs rådgivare?

"Hej Keb!
Om Widing sticker och Sundlöv ersätter honom så är det status quo.

Det behövs alltså fler än en spelare som kan göra mål. Kanske att Vas kommer igång till nästa säsong?

Mvh Anders Berg

SVAR: Ja, inte omöjligt att så sker, ungraren kan mycket väl slå igenom på allvar under sin andra säsong i Brynäsdress.
* Kapacitet visade han i AHL-ligan, så varför inte..."

Conrad: Jag skulle inte ha nåt emot att se Elomo i BIF tröjan heller.. Han petar spelare som Alcén och Vas alla dagar i veckan.

Partyjack: Genoway skulle jag inte ha ett dugg emot att se i Bif tröjjan.

MarcusElving: Genoway har väl varit hyfsad det jag har sett. Övriga utlänningar som Alén, Elomo och Lupaschuk har ju underpresterat enormt.

Lupaschuk framförallt var närmast patetisk att se.

Rätt tråd

Såg att Mora släpper alla utlänningar i laget. Elomo, Lupaschuk, Gennoway? Kan någon passa in i Brynäs? Har inte så stor koll på hur de har skött sig..

Bissett19: Borde inte vara någon omöjlighet bryta kontraktet med Vas och hitta en lösning. Tror inte han själv vill vara kvar när han inte får någon speltid heller.

Bissett19: Jag tror inte att Vas vill stanna. Han har nog större ambitioner än att sitta på läktaren och kolla på matcher tillsammans med f.d klubbkamrater.

Peja:

Vasen är ju kontrakterad även nästa säsong,Herman hamnar nog i Leksand igen....

Hmm.. Vas och Hermansson kan väl inte bli kvar?

arnio: Nej då ser jag hellre Dimitrakos..

Brynäs_89: Yetman vill jag definitivt inte se i Brynäs, han är kass.

Bissett19:

Annars finns ju alltid Wrestling-karriären där...

Bissett19: Väldigt långt Off Topic, men Leif Loket Olsson tackade ju nej till en provisionsbaserad lön på 50 öre/såld bingolott och hade varit mångmiljardär om han tackat ja.

Grabbar som Janos Vas, Alcén, Hermansson som i faktum har underpresterat under året borde ju kunna knäcka extra några veckor i sommar och kränga bingolotter?

Brynäs_89: Angell hoppas jag verkligen har gjort sitt i Gävle, han har väl bevisat nu i HV att hans defensiv inte håller ES-mått.

Om han skulle komma omskolad till forward skulle det kanske vara något, tycker nog att den offensiv som Jonsson/Hietanen bidrar med i sina backpar räcker gott och väl.. Snarare grovdefensiven som ska stärkas när vi pratar defensiv.

Om det öht kommer värvas något "stort" namn så kommer det bli ett höftskott från Finland eller AHL, det känner jag mig rätt övertygad om. En utländsk spelare som fått nos på ES-lönerna blir nog helt enkelt för dyr för Sundlövs lilla sparbössa.

Även om Somervuori och Pyörälä tex skulle förstärka laget enormt.

Swordster:

Många Bingolotter blire......:)

« · 1139953 · »