1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739173 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74: Ja att han inte stått från början är ju skandel, om han nu hade floppat så hade dom ju kunnat skylla på svårt motstånd bla å så men nu när finnen har gjort bort sig totalt så ska han komma in å rädda allt. Dåligt av tränaren/ledningen att lägga allt på Läck nu.

Lindström:

Läck står garanterat på söndag i Leksand mot Lakers och jag råder dig att se honom för killen har potential att bli riktigt bra. Jag tyckte det var bra att Leksand tog mylleniemi som backup till Läck vilket de gjorde från början men tydligen så har tränarna tyckt att Mylleniemi är bättre men där håller jag inte med , dock är han inte någon sopa som vissa tycker :)

Ja att Läck har satts åt sidan x2 är ju snudd på skandal. Hoppas å tror att han har tröttnat på att få spela serie lunk med bänkas när det blir åka av. Det jag sett av han så imponerar han mkt, skulle ju lätt kunna spela i flertalet Es klubbar.

Kanske nått för Modo..

sylf:

en korrigering, Belfour är 45 ;)

sylf: Personligen hade jag gärna sett Läck i Timrå, men det har nog varit under förutsättning att Åkerlund varit 1:e målis under en längre tid.

Läck är en riktigt bra målvakt som jag tror LIF får svårt att behålla med hänvisning till vad du skriver.

Jonte321: Hellre värva Kronwall än förlänga med Peter Nolander känns det som... Men det beror lite på vad Kronwall vill lyfta i lön. Finns en risk att han har höga krav där...

Vad skulle ni säga om Staffan Kronwall i Brynäs? En stark defensiv back, precis det som Brynäs skulle behöva, tycker jag iaf!

moreten: Jag är inte så säker på att Jocke plockas upp, kan tänka mig att Dumlöv fiskar efter Eddie Läck.

Apropå Läck, som spelat bra i 2 säsonger men fått se sig petad av Belfour 59 år och Myyllleniemii när det dragit ihop sig. Bara för att se hur dessa avdankade herrar sänkt sitt lag.....Fina signaler det sänder!!

Varför tror de flesta att TIK betalar nästintill kopiösa summor till Limpan och att det i stort sett skulle vara den enda anledningen till att han flyttar?

TIK får i Åkerlund och Lindbäck två målvakter till priset av en Backlund.

Kanska ska lägga till OM han försvinner, men allt tyder väl på det....

Jompe: Är det inte plånboken som styr så är det kärringen ;-)

Visst är det tråkigt att Lindbäck försvinner (jag var en av få som trodde på honom innan säsongen), men jag tror att Markström & Jocke kommer klara av uppgiften bra. Någon av Markström, Limpan och Jocke var ju nästan tvungen att försvinna/lånas ut då de alla är för gamla för J20 nästa säsong. Tror Brynäs gärna hade behållit Limpan men inte till vilket pris som helst då de har det väl föspänt på målvaktstalangsidan...

Markström - Jocke, snacka om att satsa ungt om nu Brynäs väljer att köra på dom.

65selander: Det känns inte bra att/om Lindbäck lämnar Brynäs. Han var vår förste-målis under senare delen av serien och slutspelet. Jag kan förstå om han insisterade på första-spaden och i konkurrensen med Markström är det svårt att utlova, men vem utövr Honken, Gustavsson och Liv kan prenumerera på första-spaden i elitserien idag?

Det är möjligt att han har hjärtat i Brynäs, men plånbäckerna har han någon annanstans.

65selander: Det här är ju perfekt för er, Lindbäck får ett år i TIK, träna under finnen, blir bättre och kommer tillbaka när Markström dragit till NHL. Lindbäck har ju hjärtat i BIF.

Horace76c: Nu har ju Markström dragits med en skada också så han har nog inte gjort sig riktigt rättvisa under de matcher han stod efter JVM.

zita:
Jo, Limpan har impat mer på mig än Markan gjort...men förstår honom och önskar han lycka till.... För sin egen del är detta bästa valet (enligt mig)

Lindbäck stanna i Brynäs!!!!!!!!

Äh... vad ska vi med så gamla målvakter som Limpan! Mer spännande att köra med 2 som är födda 90! ;)

sylf: Brynäs ambition är ju att vara ledande inom svensk hockey, de ambitionerna kan inte ens Timrå matcha.

JBlom: Timrå har väl högre ambitioner! Inom Brynäs är man nöjda om man kan vara världsmästare i Gävle. Dumlöv vill ju bygga vidare på det han hade i år, hur fan ska man då kunna sikta högre?

Lycka till Limpan!

Jag kan inte riktigt förstå hur Lindbäck tänker om han nu väljer att gå till Timrå. Han vill ha första spaden bevisligen annars kunde han lika gärna varit kvar i Brynäs och fått dela den med Markan. Nu kommer han ju endå få göra det i Timrå för Åkerlund är en duktig målvakt. Känns som att det blir samma situation...
Nä Lindbäck stanna i Brynäs du, Timrå/Sundsvall är ingenting att bo i. =)

arnio: Nästa säsong kanske Sundlöv investerar i en kloningsapparatur.. Man vet ju aldrig.

Markan skulle vara Limpan en gång där det stod Markan för det är ju Limpan vi vill ha kvar när Markan lämnat.

65selander: Markström kommer att spika igen nästa säsong, synd bara att inte Markan finns kvar att fylla luckan efter att Markan flyttat till nordamerika.

Tror dock att det inte är riktigt klart än, Sundlöv kanske kan visa sin handlingskraft och övertyga Limpan att förlänga.

Gusten: Om det nu stämmer så så kan jag förstå Lindbäck.
TIK satsar mera o s v samt att han får säkerligen någon krona mer också.

Olycka till ;-)

Jaha ingen Limpa i Brynäs mer men vi har Markan och han är mycket bättre haha sorry Timrå vi slår er i kvalserien nästa år.

mikenomad: Tack men jag är inte nykter. Trodde jag hade raderat hela mig själv härinne men tydligen inte.

Hahl Bundy: Oj, välkommen tillbaka från en rekordlång frånvaro från HS! ;-) Huge: Skämtare där, ni får ju bara tillbaks för gammal ost...:-)

Huge: "Annars känns det väl som vanligt: ni plockar alla våra talanger.
Det har ni ju alltid gjort.... ;-)"

Hrrm hrrm :)

Huge: För Markström måste detta vara som en skänk från ovan.

mikenomad: Ja, det är bara att gratulera till en kanonvärvning.
Kändes som ett väntat beslut från Lindbäcks sida, även om det svider för oss brynäsare. Hade gärna sett honom kvar men det var nog konkurrensen från Markan och äventyrslustan som avgjorde.
Dom båda är nog bra kompisar men i längden tror jag inte att det håller vad gäller det rent hockeymässiga.
Förr eller senare måste det bli en "showdown" där den ene får vika sig i kampen om förstaspaden.
Det enda som talar emot den teorin är väl att Markan med all säkerhet drar till NHL efter nästa säsong och att Limpan därför kunde ha väntat tills dess med att flytta.

Annars känns det väl som vanligt: ni plockar alla våra talanger.
Det har ni ju alltid gjort.... ;-)

Dream Team: Du äro förlåten, har också J.A. i tankarna. :-) Båda de där övergångarna är nog dock att betrakta som klara...

mikenomad: Eeh.. jadu, vad tänkte jag på där? ;) Hade nog Johan A's vidare äventyr (i FBK?) i tankarna samtidigt.. ;)

Dream Team: "inte har spelat färdigt för säsongen"....Var har du varit senaste veckan? Kan informera dig om att vare sig Brynäs el Timrå har nån säsong kvar förutom försäsong o säsongen 09-10 i år.

Gusten: Det kommer säkert vara ett "känsligt läge" så länge de inblandade klubbarna inte har spelat färdigt för säsongen. Självklart inte bara här, utan för alla spelare som ryktas hit eller dit.

Gusten: Sen läser jag HELA artikeln och ser att ingen av parterna vill kommentera skiten.

Lindbäck klar för Timrå :(

Blir det Sundlöv i kassen i höst?

Korv och brevpapper och då gärna av typen man kan direktpublicera i GD.

Lunkan: Skulle han inte sälja korv också?

Lunkan: Nån som vet nåt mer om Sjöddas jobb, vilka marknader har kollat upp? Kikar han på juniorer eller rent generellt? Jag har inte sett till han i nån intervju.

sylf: Vad är Sjödins roll i det hela? Är det inte han som ska hitta guldkornen?

Partyjack: AB eller enskild firma? Bara att registrera företaget, mormor hittar inte en bra spelare om han så ringer på hans dörr!

Partyjack: Jo han är ok men skeppa Lind.

arnio: Tycker det är så jävla svårt att säga "jag vill behålla den och den", ifall Sundlöv hittar ännu en Vas och ännu en Hauhtonen så är jag jätteglad om vi kan behålla hela laget från föregående år.

Drar Sundlöv en fullträff och värvar någon som gör 25-30 baljor (vad är sannolikheten) så släpp Widing om det blir för dyrt.. Men som jag skrev tidigare, tror inte Sundlöv lyckas hitta en bättre center än Dixon.

Dixon är förmodligen inte färdig med omställningen till stor rink osv ännu heller, tror det finns ännu mer potential i en redan väldigt allround duktig center.. Behåll Dixon framförallt är min åsikt!

GävleLasse:

Håller med i det mesta men angående Widing så behåll till varje pris.
Sundström vill jag se mer av i Brynäs, potentiell spelare.

Vas får lösa ut sig själv om han vill gå, ett kontrakt är ett kontrakt.

sylf: Lyckas Sundlöv värva en center som är bättre än Dixon så kan vi ju starta bolag inom trisslotts-branschen ihop.

Wesley: Känns som att det är fel sorts back.. Tycker vi behöver en riktig defensiv klippa att luta sig mot när det blåser snålt, med Jonsson och Hietanen har vi fullt på avdelningen backar som gillar att slå kreativa flip-pass (läs livsfarliga fladderpuckar) i egen zon.

Fast jag skulle ju inte gråta blod om vi får en PP-back med sånt skott som BomBom.

GävleLasse: "Dixon: Jag ser hellre att man satsar på en solklar förstacenter"

Problemet är ett moment22 då det är Dumlöv som ska hitta honom.....

Bara undrar om Josef Bom-Bom Boumedienne är bortglömd här inne?

« · 1145109 · »