1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742286 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Sundlöv verkar vara med och fiska efter Bröderna Abbott, chansen att han får deras namnteckningar är väl inte särskilt stor dock..

GävleLasse: Det var lite det jag syftade på, när man stirrar sig blind på juniorspelarnas poängskörd från just juniorspel, Alcén, en spelare som verkligen presterat på den nivån och som sen fått massvis med chanser i es har inte alls lyckats etablera sig.

Man kan inte lyfta in fööör många, det är en svår avvägning. Dock ska nyförvärv inte hamna på bänk eller typ 4ekedjor..vilket vi sett för ofta.

Davey_22: Dessutom är det jävligt många som just nu säger "in me junisarna", "ge dem chansen", men sen när/om vi ligger under och ligger pyrt till i serien så vet man hur snacket börjar..."skeppa han till AS", "vi måste ha färdiga spelare".

Allt med måtta är bäst..

Davey_22: Det kan ju även vara så att man har FÄRDIGA spelare, och ger fan i att värva dynga såsom Vas etc. Då skulle det vara fan så mycket lättare att slussa in egna juniorer. Har man däremot ett lag med medelmåttor är det svårt.

Nu vill jag se Jämtin i laget med!... Snälla sundlöv, ni har ju sån bra kontakt med varann:P

Jonte321: jÄMTIN KAN DRA ÅT FANDERS, HAN ÄR KASS OCH DESSUTOM DUM I HUVUDET.signar Sundlöv honom då djävlar!

Synd att Jonathan Carlsson gick till NHL bara... Men förhoppningsvis kanske vi kan få honom på ett lån om det skulle gå dåligt där borta.

Hård: ?

??

???

Är det klart på nå vis lr?

bradberry: Ok såg nu...

Märklig värvning.

Känns som han skulle behöva 2-3 år till i ES först.

bradberry: Ajdå det där var inte alls bra, vi får hoppas på utlåning eller att han kommer hem nån gång i framtiden ännu bättre än vad han varit fram tills nu.

Kahnberg verkar ha fått gå ner en del i lön.

Se länk!

bradberry: Blir AHL för honom eller så skeppas han tillbaka med mottagaren okänd.

65selander: Ja, man har svårt att se honom ta en tröja i Blackhawks redan nu. Ett litet förhastat drag känns det som. Å andra sidan finns det ju folk som lyckats gå "Douglasvägen" också. (Murray)

bradberry:

Från AB

"Hoppas på Widing
Att Kahnberg är att betrakta som en ersättare till Daniel Widing, dementerar dock Sundlöv.

– Jag hoppas på att båda två spelar i Brynäs nästa säsong, inget är klart med Daniel Widing mer än att han vill spela utomlands. Blir inte det av kommer han spela kvar i Brynäs. "

Undrar vad Kahnberg får för numer när Juuso ha 11 ??

65selander: Äh, han är slut den där frölundaiten. Det hörs ju bara på efternamnet, Kahnberg, det blir kahnberget ner till kvalserien nästa säsong.

Linström_92:

Nr 5 hade han på pressträffen,men den tröjan lär han inte få,den hoppas jag Kronvall tar hand om:)
Hoppas han spelar i Nr 17,det innebär att vi slipper se Herman nästa säsong.

Bissett19: vi får väll ta en Kronall med nr 55 istället då:)

Bissett19: Såg också det, men ärligt talat tycker jag att man kan ta och skrota nr 5 helt och hållet..

Nämn en spelare som inte floppat förr eller senare med nr 5 på ryggen sedan Melkersson?

29 och 19 hoppas man väl blir tillgängliga också.

Partyjack: Jag har hört att Nummer 19 ska spela i MIF nästa säsong. Har inte fått det bekräftat, men det vore ju gött

GävleLasse: Haha, där fick de jäävla rödhökarna!

Partyjack: Ja de verkar inte lra sig nånting.. De fortsätter med sina utländska floppvärvningar. Men så länge han inte sitter och lyfter lön av Brynäs så är jag glad.

GävleLasse: Vänta så ska du se att han vispar in 50 poäng där nere.. Vore så jävla typiskt på nåt vis.

GävleLasse: Jas har väl varit i MIF tidigare om jag inte har fel.
Får väl se om mr Svensson skriver något i sin blogg.

Partyjack: Ja vänta bara.. gör han det så är det fortfarande gjort i allsvenskan.. Att han skulle göra en massa mål mot Nybro och liknande ser inte jag som en jätteprestation eller som en stor överaskning.

GävleLasse: Bra jobb av mormor! Kahnberg är en spelare jag alltid fruktat!

Däremot känns Chicagos värvning av vår 6:e back mycket märklig. Det blir AHL/ECHL per omgående....

JanT: Alternativet är ju att han blir kvar i Brynäs en säsong till för att fortsätta sin utveckling. Precis som man gjorde med Bäckis.

Tycker att Sundlöv för en gångs skull faktiskt gjort en riktigt bra värvning.

Dock ska han bevisa att han är en bra värvning först men alla vet ju att potentialen finns där!

Så nu är det bara hoppas på honom och att det under ett par veckor framåt kanske hoppar in ett par riktigt bra spelare till! Tex en målvakt ska ju in om nu inte Jocke får kontrakt vill säga.

JanT:

Ja, har du läst Hallins uttalande...?

Är det samma spelare vi pratar om...

Hallin, Hallin, Hallin...

65selander:

Är rätt övertygad om att Kahnberg bedömer CZEs ledarstil som en viktig plusfaktor för att han skall ges förutsättningar att prestera de kommande två åren.

Väx, Kahnberg, väx...

Kahnberg är en bra brynäsvärvning. Men som några sa om Widing, inte till vilket pris som helst (korkad kommentar egentligen, gäller ju allt och alla). Erbjuds han lön som Lasse Jonsson innebär det en rejäl chansning. Han har varit en skugga av sitt bästa jag dom två senaste säsongerna och med frölundaögon är han på väg neråt. Kommer han att tjäna som Hermansson är det en lysande värvning. Tycker också att värvningen tyder på ambitioner och en del muskler.

Blir spännande att se hur mycket pengar Sundlöv har kvar att satsa. Drar Widing står vi på ruta ett och måste hitta en lika namnkunnig spelare till. Vårt nya farmarlag kanske har nåt mer?

Varför har inte lokalpressen skrivit ett skit om första SM-finalen för juniorer?

Har lite svårt att förstå varför alla är så jättenegativa kring Carlssons räd till Nordamerika.
Visst borde han väntat ett tag, men rent defensivt tycker jag att han var helt suverän efter jul. Kanske den back som var närmast felfri i egen zon andra halvan, då han också gick in och spelade massvis i box play och gjorde det bra.

Visst han var en total katastrof innan jul, men sen tycker jag att han växte enormt.

Tre anledningar till att han kommer lyckas där borta (PÅ SIKT);
1) Han ärr förhållandevis långsam på skridskorna, mindre ytor - mindre problem.
2) Han ärr riktigt stark i närkampsspelet och allmänt defensivstark.
3) Han väljer ALLTID det lättaste beslutet, han slog nog ES-rekord i "plexi-ut-puckar" i år.. Men grejen är att han slog fanimej inte många indianare heller.

Jag säger inte att Chicago gör någon kanonvärvning i vår 6e back, det är också mycket troligt att Carlsson tänker att detta kan vara första och sista chansen han får därborta och därav paniksticker..

Men som någon skrev, bli INTE förvånade om han utvecklas ytterligare därborta och tar Douglas Murrays väg in i NHL som en renodlad defensiv back.

Tycker Carlsson underskattas något helt enormt härinne överlag.

Jajjen: Lokalpressen skrev en hel del om första SM-finalen. Kanske inte la ut det på nätet? De lägger inte ut allt nuförtiden. Vill väl att folk ska köpa tidningen, eller nåt...

Partyjack: Klockren analys ang Jonte Carlsson.
Vissa verkar inte vara läskunniga. Chicago ser naturligtvis Jonte i första hand som en investering på sikt och inte inte en spelare som går direkt in i A-laget.
Ska bli intressant att se hur Sundlöv nu löser vakansen på Jontes plats.
Stabila defensiva backar utifrån är inte gratis direkt.

Huge: Han kan ju börja med att förhandla med Chicago och se om det går att få till ett lån av honom. Jag kan tänka mig att de vill ha över honom under försäsongen på några camps men när väl säsongen drar igång så kan han gott och väl låtas vara kvar i Brynäs för utveckling. Problemet kan vara försäkringsbiten. Bäckis kostade ju en slant. Men jag tror inte att JC kommer att kosta allt för mycket.

rackham: "Är rätt övertygad om att Kahnberg bedömer CZEs ledarstil som en viktig plusfaktor för att han skall ges förutsättningar att prestera de kommande två åren."

Absolut.
Så pass mkt plusfaktor att Kahnberg ansett det vara värt den löneminskning han nu drabbas av.
Sen har du ju trivselfaktorn också.
Iofs inget större fel på goa Götet men Brynäs som lag och Gävle som stad har alltid haft ett gott rykte hos spelarna.
Det är väl bara publikstödet som blir ett nedköp....

Huge: Mm backfrågan ser jag som minst lika intressant som hur det blir med Dixon/Widing och eventuella ersättare där.

Har själv drömt våta drömmar om Jaroslav Obsut hela vintern fram till nu.. Varje gång man vaknar inser man dock att det inte är realistiskt på en millimeter, men satan vad den killen är hela paketet!

Huge: De flesta står och jublar när det blir mål i Läkerolen.. så det är väl lite upp till honom själv att ge aneldning til jubel. Det är ju därför han har kommit.. För att göra mål ;)

GävleLasse: Precis.
Tror dock att Jonte själv är beredd att försöka i farmarligan och att han inte kommer hemkrypande i första taget.
Han verkar inte vara typen som känner efter när det tar emot, om man säger så.
Skulle tro att han ser farmarlagsspel som en bra skola i utvecklingen, hellre än att komma hem.

GävleLasse: Exakt, och när han väl kommer till gbg igen så hörs bortaklacken mer än den som bara kan EN ramsa.

För övrigt tycker jag det är jävligt tråkigt att JC drar.Stabil och aldrig nåra krusiduller. Dessutom drog han sig inte för att gå en rond med motspelarna, det var han rätt ensam om..

Partyjack: Ja, Obsut är en sån där jätteklippa som får en att tänka på Tuulola.
Han kan iofs vara lite loj emellanåt men sammantaget är det som du säger:
han har hela paketet.
Verkar dock ha rotat sig däruppe i lapphelvetet (no offense, Portello...) ;-))
så den godbiten kan nog de flesta lag glömma...

Om Dixon/Widing drar så vore komben Beaudoin/Kahnberg inte helt fel.
Återstår "problemen" Lind/Sundström.

Det ska fan vara Sportchef, för att travestera en bekant teaterdirektör..
:-)

En ypperlig ersättare till Jonte Carlsson är ju Alexander Hellström. Stor och tuff back. Inga krusiduller framför mål där inte..

Skulle gärna se honom i Brynäs!

MarcusElving: Japp, Hellas skulle vara en kanonvärvning, finns även folk i allsvenskan som är dugliga defensiva backar.

Huge: Tvärtom!

Det har ju skrivits om hela vårkanten att han kommer lämna Luleå, läste någon artikel om hur han gått runt till alla i omklädningsrummet och tagit i hand och tackat för tiden i laget osv efter sista kvarten mot Frölunda.

Men som sagt, det skrivs ju jävligt mycket också..
Bestämmer han sig för att lämna kommer det ju däremot bli huggsexa utan dess like, en så pass bra PP-back som dessutom tillhör toppskiktet i ES defensivt kommer inte gå billigt.

Partyjack: Jag pumpar på med rykten, Erik Andersson från SAIK säger sig ju ha skrivit kontrakt med en ES-klubb men vill inte säga vilken.

Antar att det är någon av de stora lagen mtp Anderssons kanonsäsong, han är ju inte alls den typ vi behöver för att stärka därbak.. Men kan det vara så att Sundlöv varit framme och huggit här också?

Partyjack: Det inoffieciella som är så officiellt inofficiella saker kan vara säger LHC.

Partyjack:

LHC!

Bissett19:

Ser två tredjedelar till en ny och smått oBrynäsk kedja:

Kahnberg - Granström

Fattas bara en Beduin eller the Big Face (helst) för att ha en ny
förstafemma.

Kahnberg - Nyllet - Granström

Kahnberg - Beduinen - Granström

Poängen, Bissett, är att sätta en riktigt bra center bredvid Kahnberg för att nyttja det han är bra på. Avslut.
Att nyttja honom som sargråtta eller defensiv tvåvägare i en medioker lina är tjänstefel...

Så...

En center, en center, halva Sätraåsen för en förstecenter!

hahaha herregud vilken straff Linus Omark gör då!

mattiaskarlgren: Har inte sett den ännu men tydligen en lobbstraff.
Såg faktiskt en av våra J20-forwards försöka sig på samma sak under uppvärmningen inför den första semin mot Djurgården på Hovet.
Kan ju vara därifrån som Omark fått inspirationen... :-)

« · 1148229 · »