1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Huge: Tydligen har han gjort sådär förr.Var en intervju med honom på TV8 nyss. Men sjukt snyggt var det.Synd att man inte får njuta av hans trolleri i ES nästa säsong.

Portello: Ja det är en äkta artist.. Grym precis hela matchen.

Portello: Ja, ni lär väl sakna honom lika mkt som vi saknat Bäckis.
Genuina lirare går hem över gränserna.
Fan att man inte har valt TV8 i sina "8 favoriter" på ComHem...
:-(

Huge:

Vad har du?

TV 1-7 och Bomhus-TV?

Portello: Fast målet blir sannolikt en odödlig klassiker på YouTube.
Och den "kanalen" har man ju...
:-))

Huge: Hans artisteri lär bli saknad. Tror inte det bara vi Lulingar som kommer att sakna det.

Grattis fö till en bra värvning. Tror att Kahnberg ka få en nytändning hos er.

rackham: *ASG*

Bomhus-TV.....

Ja, jag säger då det... :-)))

Portello: Bland det kyligaste man sett på en hockeyrink.
Och inte fan var det nån turgrej heller, utan klart medvetet.
Fast ribba-in tror jag inte han siktade på.
Eller??

Djävligt snyggt iaf.
Nåt för Kahnberg att kopiera...
:-)

Partyjack: Du behövde ju inte fundera så länge iaf.

Huge: "Fan att man inte har valt TV8 i sina "8 favoriter" på ComHem..."

- De där kan du väl byta lite som du vill? Bara att ringa Com Hem väl? TV 8- jävlarna har ju stulit VM-kvalet, fy fan!

bradberry: Jodå, man kan byta.
Men kruxet är att när du bestämmer dig för att byta ut nån kanal så verkställs bytet först vid månadsskiftet och inte på direkten.
Fast jag lyckades smöra till mig ett direktbyte när dom djävlarna sände en av våra kvartsfinaler i 9:an... :-)

Skulle kunna vara en bra värvning om man inte lyckas få Kronwall. Denne tillsammans med Hietanen!

Ja bra jobbat Sundlöv! Bara hoppas att Kahnberg hittar tillbaka till
sina bästa dagar så är en stor pusselbit på plats inför nästa säs..
Mål mål mera mål...Men nån till målskytt behöver vi nog ändå....

Eller varför inte ta in en back som kan skrapa in lite poäng...

Jonte321:

tycker inte nån av dom två var nått att ha.

Hermansson har förlängt och snart gör väl Molin detsamma. Fyfan. Brynäs gör aldrig plats för sina juniorer.

Peja:

Kan det vara så att:

1. De inte är tillräckligt bra?
X. Det inte är SM i att slussa in juniorer?
2. Inte Markström, Sandin, Alcén, Silfverberg, Carlsson kommer från juniorerna?

Peja: Hur vet du att Herman förlängt?

Peja: Vart stpr det någonstans att Hermansson har förlängt

Peja: "Fyfan. Brynäs gör aldrig plats för sina juniorer."

Håller med, är fan helt sjukt.
Nu finns det uppenbart inte plats för Rödin och Thegel, tycker att det är riktigt svagt. Hade hellre sett att man behållt Alcén istället för Herman, även om Alcén mer än väl behöver ett år i allsvenskan för att få igång sitt offensiva spel. Molin känns väll ok, han är mer anpassad till en tredje/fjärde kedja än Herman.

Ett plus och ett minus för Sundlöv so far av Silly Season.

Undrar föresten hur man tänker med sina juniorer. Börjar vi inte varva in dom snart kommer i snart ha 6-7 stycken som knackar på samtidiigt. Tycker det hade varit helt rätt att göra som Djurgården och köra med en ungdomskedja i fjärde. Hade gärna sett Rödin - Persson - Thegel. Billigt dessutom som gör att vi kan lägga pengarna på spets spelare.

Ska även bli intresant att se hur dom tänker med Granström. Han lär ju inte nöja sig med att vara fjärde center. Om vi behåller Dixon blir han det om vi nu ska värva en förste center, vilket jag förutsätter. Vill se Granström som ytterforward.

Otroligt kylig straff men drar han inte pucken bakåt innan han lobbar in den?

Peja: "Hermansson har förlängt och snart gör väl Molin detsamma. Fyfan. Brynäs gör aldrig plats för sina juniorer."

April, April din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill !!!

arnio: Ett aprilskämt till..riktigt kul.

Nån som hittat fler sportrelaterade skämt?

arnio: Ett inte lika roligt men dock ett aprilskämt.

arnio: Fler skämt

mattias - 74: Här också ;)

Usch vad trött jag blir. Vafan ska vi med Hermansson till! Började bra med Kahnberg igår. Idag är man nedstämd igen, han är ju helt värdelös. Finns inte ett lag i elitserien som skulle behålla en spelare som uträttat så lite.

MarcusElving: Vart står det, jag hittar inget på Bif sida.

Gusten:

Bah nu är du elak, sätt på dig en sådan här och var tyst!

Gusten ja snacka om Aprilskämt fast varje dag:)))

Lindström:Hm, skumt! Han står på eliteprospects under "contract extensions" 1 års förlängning. Kollade aldrig källan, trodde att det var från Brynäs hemsida utan att kolla. Eliteprospects brukar ju vara noga med källor. Tröck på "source" nu och då kommer artikeln om Kahnberg upp. Så jag vet inte alls.

Samma gäller att Brynäs har släppt Alcén, står också på eliteprospect med källanvisningar till Kahnberg-artikeln. Mycket märkligt. Kanske har blivit nåt fel.

Lindström:

Det verkar i alla fall stå någonstans i tidningen, även om jag inte hittar det, detta stod på svenskafans.com:
"Sundlöv bekräftar att Alcén lämnar Brynäs i dagens Gävletidningar." [090401]

Hermansson är även inskriven i truppen för nästa säsong:

Forwards:
#1 Andreas Dackell 09/10
#2 Sebastian Lauritzen 09/10
#3 Emil Sandin 11/12
#4 Jakob Silfverberg (kontraktslängd okänd)
#5 Janos Vas 09/10
#6 Magnus Kahnberg 10/11
#7 Daniel Hermansson 09/10

MarcusElving: Stod i Pappers-GD idag en liten notis om att Herman förlängt med ett år och att Alcén får leta ny arbetsgivare.

Märkligt med Herman...

I det fallet tycker jag en junior hade kunnat fyllt ut.

* Bättre utvecklingspotential
* Billigare...

bradberry: Självklart, att man förlänger med Hermansson är förjävligt! Speciellt då vi har juniorer typ Thegel och Rödin som ska står på kö för att få komma in i laget. Tror inte att Hermansson gör det bättre än någon av dem, aldrig.

Det är i allafall något att vi slipper Alcén och även förmodligen Vas!

MarcusElving: När det gäller Rödin så tror jag att man vill behålla honom i J20 han är ju ett år yngre än tex Thegel.

MarcusElving: Ja, Hermansson har haft några år på sig att blomma nu. Han är en helt ok ishockeyspelare enligt min mening. Jag tycker dock att "ok-ishockeyspelare" i 1:a hand ska bestå av unga spelare på väg upp. Spelare med potential att bli något. Denna filosofi är också den mest kostnadseffektiva för föreningen.

Satsa lönebudgeten på SPETS. (inte Lars- Erik)

Komplementspelare plockas i 1:a hand från den egna organisationen.

Våga rensa ut!

bradberry: Håller med till 100%! Kunde inte sagt det bättre själv.
Nu fasar man ju för att Sundlöv förlänger med i stort sett hela laget och då har vi inte förbättrats ett dugg.

Micke Lind och Björn Danielsson tycker jag att man ska skicka bort så fort som möjligt.

GävleLasse: Ja kanske det, men hur som helst finns det juniorer som är bra nog att komma in i A-laget och köra. Det är spelare som Hermansson som ska skickas iväg till förmån för dessa unga killar.

GävleLasse:
Jag tog det som en självklarhet att det där med Hermans förlängning var ett aprilskämt.

Helt ok i fjärdekedjan trots allt. Thegel och Rödin får nog slåss om en plats i truppen.

arnio: Ja, den här enögda vurmen för juniorer på bekostnad av en härdad och betydligt tuffare spelare som Hermansson känns lite fånig och okunnig.
Hermansson är som du säger ett helt Ok alternativ i en tredje eller fjärdekedja.
Det är inte så enkelt som att varje lovande junior automatisk tar en plats, bara för att man är lovande och glänser i J20.

Huge: Juniorer som kommer in brukar alltid spela med en jäkla fart och smälla på. Jag tycker inte att Hermansson är tuff för fem öre och inga poäng gör han heller.. Vet inte vad du ser att Herman kan bidra med som inte en junior kan, inte är det poängmakeri eller närkampsspel i alla fall, inte enlig mig.

Huge: Vad baserar du att Hermansson är ett ok alternativ för en tredje och fjärde kedja? Hans styrkor ligger i offensiven och han är ingen utpräglad tvåvägsspelare. Hermnasson är 27 år och ligger på eller väldigt nära sin topp som hockeyspelare. Han var bänkad stora delar av slutspelet och det är ett hån mot den fina juniorsatsningen att förlänga med en dussinspelare.

arnio: Om det ändå vore ett aprilskämt, vilken lycka!

Nu fattas bara förlängningar på Micke Lind, Ove Molin, Anton Persson och Björn Danielsson. Sedan har vi väl i stort sett vår offensiv klar. Lika medioker som förra säsongen.

arnio (inte riktat enbart till dig): Jag har inte fått det bekräftat från nåt håll om vare sig han blir kvar eller drar vidare. Men baserat på att Sundlöv klappade sig själv på axeln och menade att de gjort ett "fantasktiskt jobb" både ekonomiskt och sportssligt i år och kommer att sträva efter att behålla så mycket av truppen de kan och utöka med spetskompetens så tror jag att Hermansson blir kvar.

Varför? Han är en laglojal spelare som trots begränsad speltid rättar in sig i ledet och gör sitt bästa. Så enkelt är det.

tyvärr så är det en allt för stor skara skribenter här som endast kolla på siffror i form av antal gjorda mål och assist. Men alla kan inte gå och glänsa på däck i sina fina uniformer, några måste vara nere i maskinrummet och göra grovjobbet med. All heder åt våra unga killar men jag är lite kluven i frågan.

Enligt eliteprospects har Brynäs tre hela kedjor på kontrakt idag. På det så har vi Widde och Dix utan kontrakt idag. Ponera nu att Sundlöv lyckas behålla dem. Då finns det en vakant plats för fullt lag. Skall man plocka upp juniorer som extra forwards som sitter matcherna igenom eller skall man låta dem spela J20 och därmed öka attraktionskraften för hockeygymnasium och juniorverksamhet?

I mina ögon så har Brybnäs allt för mycket pengar nedplöjda i medelmåttor som inte är bra nog att keda Brynäs till framgångar. Vi har alltså inte krut nog i påsen för att skrapa ihop två leading lines som kan bära laget en hel säsong för att göra det möjligt att utbilda våra talanger i tredje och fjärdelinan. Skaderisken skulle göra Brynäs till ett allt för stort vågspel. Som man bäddar får man ligga. Så idag så får vi vara glada om Sundlöv och CZ satsar på ett par unga talanger.

GävleLasse: "I mina ögon så har Brybnäs allt för mycket pengar nedplöjda i medelmåttor som inte är bra nog att keda Brynäs till framgångar."

- Precis, Hermansson är en av dessa! Och jag baserar inte endast min åsikt om Hermansson på poäng även om han i grund och botten ska vara en spelare med hyggligt målsinne, det är som bortblåst numera. Jag tycker inte Hermansson passar som "grovjobbare" heller, överhuvudtaget. Han är inte tillräckligt stark i närkamperna.. Han har blivit någon sorts mitt i mellan spelare, får inte alls grepp om vad det är han gör som är bra på isen.

Zzz: Instämmer till fullo. Inget ont om Herman men han håller ju Vas klass.
Sen som nån sa så är han varken het framför mål eller i sagduellerna, tror inte jag sett han dela ut EN tackling i år.

Skandal om inte Jacke har en ordinarie plats på bekostnad av te x Vas eller Herman.

Sen vissst ska man inte bara köra med junisr men vafan när dom visar inställning å jävlarannama tillskillnad mot en del kontrakterade A-lags spelare så blir man förbannad.
Vad kostar en junis kontra Herman,Molin.Lind, Björne, Vas?

Bort bort med dom som inte håller måttet..

GävleLasse: "I mina ögon så har Brynäs allt för mycket pengar nedplöjda i medelmåttor som inte är bra nog att keda Brynäs till framgångar."

Tycker du slår huvudet på spiken här. Varför ska vi behålla Hermansson som med säkerthet kostar mer än vad Thegel och Rödin gör tillsammans?
Vi måste börja någonstanns annars kommer vi att sitta i rävsaxen i många år till.
In med billiga hungriga juniorer och lägg pengarna på spets. Vi kan skjuta upp det hur länge vi vill men förr eller senare måste vi börja släppa in dem. Det tar i regel ett par år innan en ungspelare etablerar sig i eliteserien vi msåte få igång den utevecklingen. Som jag skrev tidigare, vi kan inte spara upp en klunga unga spelare där alla till slut måste komma in samtidigt för att vi inte ska riskera att mista dem.

GävleLasse:

Word! Djävligt bra skrivet..

Skulle ni vilja att Sundlöv värvade den här spelaren med statsen här nedan?
Den spelaren skulle säkert inte spela för mindre än dubbla lönen som Herman får.

Statistik senaste säsongerna:

08/09, Linköping: 53 matcher, 16+7

07/08, Mora: 52 matcher, 11+16

06/07, Mora: 55 matcher, 14+12

« · 1148765 · »