1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739150 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
RavenLord: Grejen är väldigt enkel. Så här offseason så skrivs det så lite "hockey" ändå. För många trpdar gör inte gästboken trevligare. Jag kan inte tänka mig att du har svårt att navigera bland inläggen här även fast rubriken inte stämmer.

Skulle jag och alla andra moderatorer sitta här och leka trådpoliser så skulle det bli för mycket jobb helt enkelt.

Men jag har noterat din åsikt och håller med om att det såpårar ur ibland, Men det ärväl så när argumenten inte räcker till.

Peja: För att han är oerhört omtyckt i Jönköping just för att killen kan slåss. På grund av hans individuella misstag som fleratalet utvisningar i offesiv zon där ingen puck är inblandad.
Varför tror du dom skickade iväg honom?

Gurra88: "Och om du hade haft någon form av kunskap hade du vetat vad det berodde på också. Att han inte höll måttet bland 6 backar. Samt mycket skador på forwards om jag inte missminner mig."

Känns som att du fått det hela om bakfoten och börjat resonera i fel ände.
Det började väl isf med skadorna på deras forwards.
I det läget tyckte man sannolikt att Ward passade bäst som ersättare och att han inte var oersättlig därbak, eftersom den övriga backbesättningen ändå höll hög klass.
Mao: man gjorde det bästa av situationen.
Behöver absolut inte betyda att Ward inte skulle ha hållit måttet bland deras 6 backar.

Poängen är ändå att Ward håller så pass hög klass och har de kvaliteter vi saknar därbak, att han lätt tar en ordinarie plats i vår backuppsättning.
Du har gått på samma myt som ex Ledinhatarna gjort: man ser bara dom negativa sakerna och inte det positiva som klart uppväger om man ser till helhetsbilden.

Gurra88: När Ward stack till Österrike (för att sedan återvända pga ekonomiska problem i den österrikiska klubben) ville ju HV behålla honom, men han vill till Alplandet på grund av sociala skäl...

Huge:

Man kan säga så här! Jag har länge närt drömmen om det perfekta backparet. Den spelskicklige virtuosen ihop med den defensiva klippan. Sent omsider har jag reviderat denna uppfattning, eftersom denna optimala sammansättning synes vara en utopi.

En spelskicklig back skall i första hand paras ihop med en....annan spelskicklig back. Gärna i både första och andra backpar, eftersom anfall är bästa försvar och skickliga tvåvägscentrar i stort växer på träd i jämförelse med det utopiska backparet.

Men sedan behöver man täta igen bakåt också under vissa sekvenser av matchen/säsongen. Fast då skall det handla om begränsad istid i mån av matchutveckling, samt spets i framförallt bp. Är man då dessutom både stor, stark och elak så är det en ren bonus :-)

Var inne och snokade på Alexander Sundströms Facebookprofil nyss. Någon frågade honom om hur laget kommer se ut nästa säsong. Han svarade:

Alexander Sundström kl. 02:29 den 13 april
Stommen från fjolåret är kvar. Men det är stora saker på gång. Tunga nyförvärv är på ingång trot eller ej!

Låter ju riktigt trevligt faktiskt. Lägg märke till att han skriver "Tunga"! Plural alltså. Han skrev detta 13 april, då var ju Kahnberg värvad för längesedan. Har vi fler än ett vasst nyförvärv till att vänta?

Haha, kanske ett långskott.. men vafan, Silly season! :P

MarcusElving:

Somervouri allt närmare Brynäs.

Från svt text

ISHOCKEY Färjestad tappar Eero Somervuori. Ny klubb kan bli Brynäs,
skriver Gävle Nyhetsbyrå. -Nästa vecka bör saker och ting vara klara säger Somervuori."

Bra värvning om den går i hamn !

MarcusElving: Intressant faktiskt!

Sundström bör ju ha lite inside...

Ska vi säga som så att vi nyper Sommarvåraren, Beduinen samt en "grisback".

Plus att vi får behålla Widing. Hm... Luktar semi...

// Mvh Mr Dreamer

bradberry: Har oxå hört att det smids för fulla muggar på åsen. Men man är ju rädd för nån ung lovande från kina ska presenteras..

Kan ju vara så pass att mormor har lärt sig smsà, så nu går inte bara faxen!!!

Huge: Kan man lätt tro när du vrider och vänder på saker för att få saker till din fördel - utan att lyckas ska tilläggas.
Ward var sjunde back långt innan forwardsbesättningen blev skadad. men det va ett bra försök huge..

Givetvis hade han platsat i vår backuppsättning, men å andra sidan så är det ganska många som hade gjort det. Och då är det lika bra att få nått bättre för pengarna..

GävleLasse: Ja visst skrämde han upp dom, men å andra sidan så tycker jag alltsomoftast att våra backar ser lite rädda ut:)

Ward lever på sin fysik, och många gånger gör han det bra, men enligt min mening gör han alldeles för mycket misstag.

In med Goren nu Sundlöv:D

Gurra88:

Fick ett SMS från LIF News, "Eddie läck klar för Brynäs, han packar trunken och åker vidare. han har skrivt på för 2 år. "

grattis till en talangfulll målis!

erik_m: Eddie Läck klar två år och somervuori två år :D:D:D:D

erik_m: Sundlöv Rockar !!

Är det Sjödin som har scoutat måntro?

arnio: Dixon och Nolander klara också!!

"Gävle På en presskonferens på Läkerol Arena som startade kl 11.00 presenterades flera nya spelare - bland annat den stjärna om Brynäs jagat.

Eero Somervuori, nybliven svensk mästare med Färjestad, har skrivit på ett tvåårskontrakt.

Det har även Leksands målvakt Eddie Läck gjort. Även i det fallet handlar det om ett tvåårskontrakt.

Brynäs har även gjort klart med om en fortsättning med centern Steve Dixon och backen Peter Nolander.

Utförligare version senare."

Vilken underbar dag.

arnio: De måsta man säga att man är glatt överraskad att det verkar satsas. Bra jobbat Brynäs

65selander: Riktigt kul med detta!!

Lindström: Ja nu är väl löjliga säsongen över för Brynäs del, en påskrift av Sundström så är nog truppen klar. Eventuellt bryts kontraktet med Vas om någon vill ha honom, han kommer dock knappast att ersättas.

Mycket bra jobbat av Sundlöv. Enda plumpen är kanske Hermanssons förlängning men vem vet han kanske är en senblommare.

När är det nedsläpp?

Vad är det som är fel va,här värvas spelare som man faktiskt hört talats om :)

Lindström: Tycker Brynäs har gjort två riktigt bra värvningar i Eero och Magnus.Bara att lyfta på hatten! Kan nog bli en rolig säsong för er Brynäsare.

Det här kan blir riktigt bra faktiskt, låt oss bara få ha kvar widing, annars är vi nästan tillbaka på ruta 1..

Jag tillhör väl dom som hoppas att sundströms facebook uttalande är sanning och det dyker upp en Goren eller nått snart;)

RavenLord: Mormor levererar...

arnio: >Tänk om man fick drömma att Goren vill leka med Dixon, då skulle man gå ner i spagat..

Då har Dixon fått en ny lekkompis lika som Juuso fick!!!!

Huge: Vad säger du Huge, en namninsamling för Widings påskrift?:P

Lindström: Ja om det fixas fram pengar till Goren också så skulle det nog inte vara helt omöjligt. Dels att han får en amerikan vid sin sida + att han förhoppningsvis trivs bra med Somervuori..;) Tanken är spännande..

Gurra88: Jag glömde helt Widing när jag basunerade ut att löjliga säsongen är avslutad.

Värvarpotten kan gå till Widings förlängning. Förhoppningsvis så kan värvningarna göra att han kan tänka sig en förlängning..

Gurra88: Oddsen att Widing fortsätter ökar kanske lite med bra nyförväv i laget,eller kanske tvärtom minskar då det inte finns pengar kvar till en okej lön
Får hoppas på det första :)

RavenLord: Det finns inte på kartan, widing ska få en saftig lön. Annars får det bli en till värvarpott.. Tror det finns en del sponsporer som är villiga att lägga en del på just widing.

arnio: Tror nog han tar sig en extra funderare. Usch, känns skitbra, men vi behöver verkligen behålla widing alltså.

Gurra88: Ja det är bara till att börja stretcha då :)

Jag tycker dom 2 som har kommit in har en högre lägsta nivå en vad Widing har. Båda har ju mer en EN dribbling på resumen, dessutom så kan dom passa oxå emellanåt inte bara dra på solo turer.

Men de klar vill ju gärna ha Widde kvar oxå såklart!
Så kan vi spela 200% anfalls hockey!!!!

Lindström: Möjligt, men jag tycker att när widing är som bäst så slår inte många honom. Och han var den ända som vågar gå på mål i alla lägen. Det behövs!...

Goren Goren Goren!!:)

Gurra88: Om man får tro hockeysverige.se så kan du glömma Goren. Han verkar vilja härda ut i FBK. Tänk vad lite champagnesprut och guldmedaljer kan göra med viljan att flytta.

Gurra88: Widing är definitivt en av de bästa svenska anfallarna i elitserien. Hur många dribblingar han kan är oväsentligt, hur många kunde tex Magnus Wernblom? Det som Widing är bra på är att göra mål, att dra igång medspelarna och att stuntals reta gallfeber på motståndarna. Jag anser att Widing med sin inställning, tyngd och förmåga att göra mål i rätt lägen är ovärdelig. Satsa stenhårt för att behålla honom han är en sann hjälte!

Gurra88: "Goren Goren Goren!!:)"

- Hur är det man säger? "Mycket vill ha mer..." ;-)

Verkar annars som Tuulola haft ett finger med i spelet. Härligt! Lämnade för 8 år sen men hjälper fortfarande klubben på sitt sätt.

Respekt!

bradberry: Jaa, hehe.. tror inte det är en omöjlighet att få hit honom. I vilket fall som helst, så behöver vi en tung kille in i laget. Back eller forward. Spelar ingen roll för min del..

Eero säger att han bestämde sig för Brynäs för ett par veckor sedan. Då borde han ha varit mer eller mindre klar INNAN Sundlöv och c.o började ragga pengar av sponsorerna. Kan det vara så att Eero ingår i ordinarie budget och att värvarpotten fortfarande är tillgänglig för ytterliggare värvning?

MarcusElving: Kanske inte helt men delvis. Det gäller att spendera slantarna förnuftigt.

GävleLasse: Ja det är sant. Om det är så att det finns lite pengar kvar kanske man kan försöka lägga lite extra krut på Widing? Skulle vara så jäkla perfekt om Widing stannade nu också.. Det vore nog det allra bästa tycker jag.

MarcusElving: Nja, jag är kluven till Widing. Han är ingen spelare som tar täten utan kan åka och gnugga utan att vara synlig på en hel match.

Jag skulle inte gråta blod om han försvann och man fick in en bättre spelare, typ Goren. Dimitrakos har väl inte kontrakt, eller har han skrivit på?

MarcusElving: Värvarpotten började Brynäs med innan slutspelet så det är inte ett så nytt påfund. Jag skulle gissa att värvarpotten finansierar just Eero. Sen kommer ju _Brynäs att köra vidare med värvarpott under säsongen, så det kan ju tänkas att det finns mer att hämta där.

BT planerar att skaffa sig en eller annan värvarpott med hjälp av både medlemsinsamling och pengar från kassan. Mer info kommer.

MarcusElving: Dimitrakos, Bartecko, Beduinen, Beech.. det finns många man hellre ser än widing

GävleLasse: Jag skulle gärna behålla Widing framför de du hellre ser än Widing. Men smaken är ju som baken...

Gurra88: Ingen som klagar på han, vi säger bara att det finns alt att kunna få hit istället för han. Att ge han en JÄTTE lön bara för att få att han stanna kvar är ju inte så taktiskt kanske.

GävleLasse: "Dimitrakos, Bartecko, Beduinen, Beech.. det finns många man hellre ser än widing"

Aldrig!
När det blåser snålt och skall spelas för klubbmärket är en svensk guld värd, en som dessutom har känsla för föreningen och är en pålitlig 20+ målskytt.

Lindström:
38 Lee Goren FBK RW 37 18 13 129 31 Poängsnitt 0.837
25 Daniel Widing BIF RW 54 23 14 97 37 Poängsnitt 0.649

Ganska hugget som stucket om man ser till poäng, lite högre snitt på Goren än Widing men det i ett ganska mycket målgladare lag. Widings populäritet hos publik och sponsorer håller jag högt. Men sticker Widing så varför inte Goren.

Enligt Eliteprospect är Eddie Läck klar för BIF

64Waern: Enligt presskonferensen Brynäs höll 11 idag, också.

Poffa:
En kille på jobbet sa att han läst i nån aftonblasaka på nätet idag att Kapten Wallin i FBK tyckte att Brynäs ställde upp med svåraste motståndet för dom.
Är det nån mer som ramlat över det??? Jävligt gott betyg i så fall....

« · 1152585 · »