1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739120 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
64Waern: Jag tror att vi får ha en liten insamling så att vår nya målvakt kan byta efternamn!Vi kan ju inte ha en målvakt som heter Läck!!!

Storhonken:

Läck är bra.

Jag tror snarare att Läck inte vill vänta på ES längre. Har för mig att han gick ner i lön för att få med ES klausulen

Poffa: Har missat totalt att det var en presskonferans tidigare, utan var in på Brynäs väluppdaterade hemsida som berättar alla nyheter för sina fans etc etc.

Nu ska väl ändå PP kunna hamna på 18-19% i alla fall

Storhonken: Han måste givetvis byta efternamn och kommer hädanefter att heta Eddie Läkerol, den första spelaren med sponsrat efternamn.

HF:
Hm, var det "old news" eller?? (har inte varit inne här på HS på en stund)

Paddan: ASG

Storhonken: "Jag tror att vi får ha en liten insamling så att vår nya målvakt kan byta efternamn!Vi kan ju inte ha en målvakt som heter Läck!!!"

Han borde heta Täth istället.

Allvarligt talat--riktigt intressanta värvningar och förlängningar. Vi får vänta ett tag med att utvärdera Silly Season men så här långt ser det väldigt bra ut. Mormors fax är väl vitglödgad vid det här laget.

mattias - 74: Han är säkert bra,det va bara efternamnet som inte föll mig i smaken.

Kahnberg, Somervouri...

Är Sundlöv i maskopi med Svartenbrandt?

Jompe: Utvärdea får man göra när laget är spikat. Verkar bli mindre turneringsspel också i höst. Endast SCA-Cupen.

Någon får följa med dom på barmarksträningen och kolla på de som jagar runt på en blötmyr. Lär väl vara några junisar som får sommarkontrakt säkert också

Kan Somervuori svenska tro?
Sundlöv, CZ och J Larsson hade med sig någon lirare i Somervuoris storlek på resturangen i Läkerolen idag...

JBlom: Du har nytagen bild på hemsidan. Han ser ut som mig fast smalare ;-)

Hatten av Sundlöv ! Visst, alla värvningar kan ju skita sig, men kahnberg,Somervuori och Läck är ju på förhand riktigt intressanta värvningar.

14e april...varför längtar jag så jävligt till september ?

Glada nyheter! Visserligen återstår att se hur Eero funkar hos oss, men det känns onekligen som en bra värvning. Sett för lite av Läck för att ha någon uppfattning. Tydligen stor och smidig. Känns som en bra kombination...
Att Dixon och Nolander stannar är väl svårt att värdera. Beror ju på vilka som kommit istället, men det är nog inte helt fel. Framförallt Dixon kan nog utvecklas mer

65selander: Nog var det han allt. :)
Tänkte att det borde vara någon ny spelare och det var det ju oxå då. Riktigt bra värvning måste jag säga.

Häftig Silly Tuesday:

Eero Somervuori och Eddie Läck till Brynäs.
Sanny Lindström till FBK
Daniel Sondell till Modo
Fredrik Norrena till LHC.

Och det dyker säkert upp ngt mer under kvällen.

Bissett19: Granath till timrå :/

Hahl Bundy: Är det klart?

Bissett19: Sen har väl Pierre Jonsson ritat på för Luleå.. men det kanske va igår

Hence:

Det får vi hoppas;)

Hence: Nä men det är väl en bomb?
Förlåt granat menar jag. :/

Bissett19: Även Niklas Olausson till Luleå.

Peja: Sen ryktas det om att Herman kritat på för ytterligare en säsong också ...

Gusten: det går rykten om att det ryktet bara är ett aprilskämt....

GävleLasse:

Du kanske tänkte på Robin Jonsson?...

Bissett19: Så var det.. same o same o

Peja: Olausson är vad jag vet inte klar för Luleå. Om han nu inte blev det alldeles nyss då.

bradberry: "Verkar annars som Tuulola haft ett finger med i spelet. Härligt! Lämnade för 8 år sen men hjälper fortfarande klubben på sitt sätt.

Respekt!"

Ja, Sundlöv är djävligt bra på att odla och bibehålla kontakter med exbrynäsare i förskingringen.
Äras den som äras bör...

Gurra88: "I vilket fall som helst, så behöver vi en tung kille in i laget. Back eller forward. Spelar ingen roll för min del.."

Bara det inte blir Ward.
En back som bottenlaget HV velat ha tillbaka i 2 säsonger nu, kan väl aldrig vara aktuell för ett sånt topplag som Brynäs....

Och Linköping höjer upp sin monstervärvning av Sebastian Karlsson med.... Erik Lindhagen från Växjö!

Huge: Du ser som vanligt bara på saken från en vinkel, därför som det är svårt att ta dig på allvar. Och nej, hur mycket du än överskattar Ward så kommer vi aldrig få en sån kille hit.. killen är ju över 1,90..:)

Fattar inte. Om Widing inte skriver på måste han väl ändå ersättas med en vass forward. Micke har själv sagt att kahnberg inte ses som en ersättare till widing och somervuori är ju en spelare som finansierats med värvarpotten. Därför måste man ju ersätta Widing, annars blir det väldigt luddigt med en värvarpott. Widing ingår ju i den vanliga budgeten..

Gurra88: Det är sant. Sundlöv sa ju i samband med värvningen av Kahnberg att han inte på något sätt var en ersättare för Widing och att han fortfarande hoppades på att Widing skulle stanna. Somervouri är som sagt betald med värvarpotten. Om Widing försvinner borde med andra ord hans lön kunna användas till ytterliggare ett nyförvärv för att ersätta den nämnde..

MarcusElving: Risken är att vi härinne kommer att överösas av frågan "var fan är widingpengarna?"

Gurra88: "Du ser som vanligt bara på saken från en vinkel, därför som det är svårt att ta dig på allvar."

Jag, och säkert de flesta härinne, ser att vi förstärker backsidan med en stor tung och elak backtyp a la Ward.
Gärna Ward, men det är knappast troligt, av både ekonomiska och sociala skäl. Han vill nog tillbaka till Jerusalem, skulle jag tro.
Vi som är lite mer nyanserad lägger ihop plus och minus och kommer fram till att han skulle vara en jätteförstärkning därbak.

Du lägger varken ihop eller drar ifrån, utan går på att han ibland tar korkade utvisningar. För det gör ju inga andra backar...

Undrar som sagt vem som ser saken enbart ur en vinkel?

arnio: Kan bli pengar över nu när vår Vas har gått i kras...

Huge: Nä, Ward blir det ju inte, han har redan skrivit på för HV. Men det finns ju andra liknande spelare på marknaden.

Huge: Visst han hade definitivt platsat i vår backuppsättning, men det finns ganska många. Och allt jag menar är att i förhållande vad han kostar så finns det bättre killar att få som ändå har mer hockey i sig och något innanför pannbenet..

Men visst in med Ward, men jag trodde du redan visste att sådana bjässar inte är intressanta:) När såg vi senast en sådan backbjässe i Brynäs? Kuparinen? knappast

Vad är det här..?? Tror knappast på ytterligare tre nyförvärv..Men man bli ju lite smått galen när man läser det iallafall:)

Huge: "Gärna Ward, men det är knappast troligt, av både ekonomiska och sociala skäl. Han vill nog tillbaka till Jerusalem, skulle jag tro."

Han skrev ju på för HV redan för ett flertal månader sedan!

Partyjack: Jo, jag vet det. Ville bara säga att han föredrar HV framför Brynäs och det sannolikt av både ekonomiska och sociala skäl.
Trodde det var underförstått men ser att jag kanske uttryckte mig lite oklart.

Det blir inga fler nyförvärv.... Bara att hoppas att Widing stannar!
Men jag är rätt nöjd med Silly Season ändå. Tror ungtupparna tar några kliv till den här säsongen, speciellt Silvferberg och Bertilsson tror jag mycket på.

Gurra88: "somervuori är ju en spelare som finansierats med värvarpotten."

- Tror inte allt är svart lr vitt här. Somervuori finansieras nog MED HJÄLP AV värvarpotten. Tror nog att Brynäs fått spotta upp en del stålar ur egen ficka också men att sponsorernas stöd i den s.k. värvarpotten var avgörande för att affären kunde ros i hamn.

Alltså:

Somervuori finansieras av:

1. Pengar från värvarpotten
2. Pengar som annars skulle ligga i Widings kuvert.

Följaktligen har "Affären Somervuori" länsat kassan och pengar finns inte i dagsläget för att finansiera Widings lön. Mormor uttrycker ju dock att man får se till att lösa detta om det blir aktuellt. (Bankrån?)

bradberry: Kahnberg är inte Widings ersättare. Och Somervuori kan väl knappast kosta så mycket mer än vad widing gör? Vilket betyder isåfall att somervuori borde ligga någolunda inom ramarna för vad ekonomin pallar om han dessutom är Widings ersättare...

Lägg därtill värvarpotten..

Gurra88: "Och Somervuori kan väl knappast kosta så mycket mer än vad widing gör?"

- Men gosse!

Jag skulle faktiskt tippa att han kostar det dubbla. Å då påstår jag inte att Widing är billig i drift...

bradberry: Du får tro vad du vill..men jag tror omöjligt att han kostar dubbelt än vad Widing gjort vid en eventuell förlängning..

Gurra88: Med tanke på att det kommit in en klasspelare och försvunnit en så kan man ju förstå att potten gått till en av dem.

« · 1152971 · »