1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741642 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Peja: Jag står för precis allt jag säger och jag vet att jag spottar ur mig både det ena och det andra när jag blir frustrerad!

Widde är väll inte sjuk men skulle han gå ut och säga att han är det så skulle jag NATURLIGTVIS ha förståelse och respekt för detta! Nu är han förmodligen bara kass ihop med många fler i laget och då kommer jag fortsätta kritisera och det är inget du kan göra något åt!

Gillar att sebbe är tillbaka. Han var riktigt bra i många matcher i fjol. Hoppas verkligen det blir som jag hoppas! Kan vara ett klokt val!

foppa78: Nu är du lite konspiratorisk. Huge har rätt. Ibland är det faktiskt läge för alla inklusive mig själv att tänkte efter innan man spyr galla över vissa spelare. 

foppa78: På tal om att visa respekt. "Widing din jävla sopa dra åt helvete!"

Huge: Och hur fan ska vi veta att han är sjuk??? Nu vet vi det och har respekt för detta naturligtvis! Vi är inte synska!

Du är endast ute efter att jävlas, det är rätt uppenbart med ditt förra inlägg att du vill starta något munhuggeri!

Huge: Ja undrar när #16, 39 & 41 ska gå ut i tidningen och förklara sitt undermåliga spel.
Måste vara svårt att få en medicinsk term på latmask bara....

Hockeyligan på avdelningen öppenhet är vårt ledord, eller inte?

Det var väl till och med så att GD/Arbetarbladet inte fick läsa vad
som stod i avtalet med NHL. Men då kanske det var svenska ishockeyförbendet
eller IIHF som mörkade? Kommer inte ihåg exakt hur det var där.

Men det verkar vara mycket hemligheter och saker som ska ske i det dolda.
Man kan ju hoppas att klubbarna har fått läsa alla regler.
Det är ju inte Pentagon vi talar om precis.

Hockeyligan bör nog hålla sig till att sälja reklam och tv-avtal
och lämna resten till svenska ishockeyförbundet.
Då skulle vi säkerligen ha minst 14 lag i elitserien inom ett par säsonger.
Det vore på tiden att slippa det korkade med att lagen möts 5 gånger.
I en serie skall alla lag självfallet mötas lika många gånger hemma och borta.

Zappaholic: Varför inte både och?
Vi har ju chansen, verkar dock hänga på Ässät när det gäller Brodin.
Hade suttit fint med två energispelare därframme som kan göra att vi tillbringar lite mer tid i offensiv zon, vilket i sin tur minskar pressen på backarna och försvarsspelet överlag.

Otur för Lavander, hoppas det fixar sig.
Lätt att gnälla på spelarnas insatser, kanske läge för många att kolla upp såna här saker innan man öppnar käften och börjar klaga på deras prestationer....

Anders Berg: Jag hoppas på en back istället. 

Men en annan forward som Sundlöv har ögonen på är förre Djurgårdaren Daniel Brodin, 22. Just nu spelar han i finska Ässät och Brynäs sportchef bekräftar det men också att han inte tror på en övergång den här säsongen.

– Som det är just nu som släpper inte Ässät honom. Vi hade en möjlighet i så fall att knyta honom även till nästa säsong. Men det är någonting vi kommer att jobba vidare på.

Så länge får han nöja sig med Wännström.

Peja: jo kan hålla med om enterfeldt men fattar inte riktigt vad som hänt med ollas och granström med flera denna säsong. Det var dem ja trodde skulle driva laget... Men ack så fel man haft

smallround: Jag tycker att det finns fler karaktärsspelare än bara Bertil. Inte minst Enterfeldt.

smallround: Tror Sundlöv ser Brodin som en långsiktig värvning. Inte bara något för i år. Nu ville han till Sverige och då försökte Sundlöv vilket han även gjort för något år sedan.

Zzz: Lavander är ju norrbottning kan ha sett med lite skeva glasögon där! :D

Peja: Visst alla förändringar är bra, det kan jag hålla med om. Det har sett för jävligt ut på slutet, dock har ja aldrig påstått att vi har många karaktärsspelare, har vi ngn egentligen förutom bertilsson? Men fattar inte varför inte vi kan hitta spjutspets. Kan tycka att tom Timrås värvning av Murley är bättre än Brodin. Dock med detta sagt skulle Brodin komma och göra succe är jag den första att ställa mig längst fram i hyllningskören med dumstrut på!

smallround: Det är möjligt, men att han är en sämre variant av Lavander är ju direkt felaktigt. Lavander kan ju för fan knappt åka skridskor.

smallround: Klart att det vore bättre med nya spetsspelare, men jag tycker ändå att alla förbättringar är välkomna och eftersom laget har saknat karaktär i ganska många matcher tycker jag inte att man kan påstå att laget har tillräckligt många karaktärsspelare.

Zzz: visst men det ända han har är ju speed och gnuggande. Det vi behöver är ju målskyttar vattenbärande brunkare har vi tillräckligt med.... Det är min åsikt

smallround: Skojar du? Brodin är en intensiv spelare med fart. Vad har det med Lavander att göra?

Brodin gjorde 10 landskamper för två år sedan så i sina bästa stunder är han en klasspelare. Dock har karriären inte gått spikrakt, men han är en meriterad 22åring.

Förstår inte riktigt hypen kring brodin... känns som en sämre fast yngre variant av lavander... 125 matcher 25 poäng

Carl Lejonkräk: Ja varför inte?

Anders Berg: Oj, här är man borta en förmiddag och plötsligt har det hänt en jävla massa grejer!

Ruggigt kul att Wänna återvänder! Och Brodin känns ändå helt ok, jag nekar inte forwards i nuläget heller.

Men backarna då...

Ja, han "bör" ju ha gjort det:

Huss: Kan nog ha att göra med att kompensationen för en allsvensk spelare är x antal hundra tusen... det kan mycket väl ha blivit betydligt billigare att hyra in Styrman.

Peja: ja får hoppas han tillför något isf. Så det inte blir så att vi värvar dåligt bara för att vi är desperata,

Peja: Precis, han gör jobbet som Granström slutat göra...

Sen håller jag med dig om Arell, kan inte förstå att man valde Styrman istället. Förvisso större potential men kommer från en miljö där självförtroendet kan ha vuxit speciellt mycket. Arell däremot.

Linus Wickman: Brodin är en obekväm spelare som går rakt på mål och är villig att ta en smäll för att skapa målchanser. Sen spelar han ju tufft och är lite av en retsticka... Skulle kunna bli nyttig i slutspelet.

Carl Lejonkräk: Ja, det är ju uppenbart att Franson är en klasspelare.

Redigerad kommentar

Zappaholic: ställer mig väldigt tveksam till brodin. En kille som inte har imponerat på mig de senaste åren i elitserien. Känns som en bottenlag värvning. Men om det stämmer att Timrå också vill ha han, så har ett ess i rockärmen i monten.

jonny196: Ja han har 2+1 vilket gör att Brynäs (eller Lavander) kan bryta avbryta sista året vilket som säkerligen har gjort.

Nufcbifcaps: Ska vi värva två spelare som provat i Modo utan att platsa?

jonny196: Du kan kolla upp kontraktslägen på EP.

Zzz: Lavanders agent borde ta kontakt med Leksand. Då kanske han skulle kunna få en lönehöjning också...

Carl Lejonkräk:

Skrev Lavander på ett 2+i kontrakt???

Annars har han kontrakt även nästa säsong

Zzz: Kanske Leksand kan ta ett SMS-lån eller stänga en skola och värva Lavander innan fönstret stänger.

Huss: Lavander sitter på utgående kontrakt och känns längre och längre ifrån speltid. Han kanske borde fundera på att röra på sig innan fönstet stänger.

Huss: Vissa platsar knappt på J-20 bänken...

Zappaholic: Nej, det var mer i respons till våra problem med målskyttet som mitt svar avsåg. Tror dessa två blir jättebra, dessutom skapar detta en konkurrenssituation som jag tror är nyttig. Blir J-20 resp bänken för ett par spelare.

Zappaholic:Detta låter superbra, in med en rutinerad defensivt stabil spelare nu bara.

Huss: Men å andra sidan är det två stycken energispelare som ger allt hela tiden. Hög fart på skridskorna och med grym intensitet. Något vi kanske inte ska anklaga Lavander för...

tjugo8: En back också givetvis, men om vi skall vara ärliga så är väl Wännas och Brodins samlade målskörd i Elitserien knappast imponerande. Lavander utklassar bägge två typ...

Redigerad kommentar

Huss:

Jo, för målskyttet har vi ju inga problem med...;)

Men gissar att du menar back, också...

Skitstöveln:

Skön revanch för Brodin för fighten han inte skulle ha gett sig på...

tjugo8: Fan va gött Wänna kan bli ett utropstecken! In med en backjävel nu Sundlöv!

tjugo8: Skönt!

Officiellt

sshs:

Mycket bra uppsnappat!

Ingen frälsare men trots allt hade Wännström 14% skotteffektivitet i fjol, bara Järnkrok och Silfver hade bättre

Ingen når upp till den siffran i år och den räcker till top-10 i hela ES, laget ligger ju som bekant på 7,65%, bara två lag är sämre.

Basse har 3,17%

mattias - 74: Helt rätt av han kul när det visas hjärta!

foppa78:

Nej inte enligt min kompis som är moring , han sa att han förmodligen fick ett väldigt lukrativt kontrakt som han förmodligen även skulle få i Elitserien där 5 klubbar varit intresserade, b.la Brynäs och Luleå.

Redigerad kommentar

« · 1555697 · »