1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741930 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Carl Lejonkräk: då kanske jag vågar drömma om semifinal isf i år.

Huss: Den här värvningen blir bra. Han kan hota widing, mfl med stryk om dem inte börjar kämpa igen!

Linus Wickman: Skulle Sundlöv få in Brodin också så vore det helt fantastiskt underbart.

Berka: Hahaha!!

Gurra88: men med hänsyn till alla trevliga brynäsare här så tänker jag inte fortsätta denna diskussion med dig då den inte tillför ett dugg!

Tack för mig

Berka: hahaha. För mig räcker det att man har Sveriges bästa J20 men väljer att fylla laget med överbetalda importer.

Du har ju redan ett exempel i världens bästa Byström. Räcker inte det?

Gurra88: eller så har du insett att du faktiskt inte har en aning och slingrar dig. Varför inte bara ge mig några namn??
Är det inte bara erkänna att du inte har en aning om våran juniorverksamhet och att du är hela HS största bluff

Huss: håller med, riktig nöjd faktiskt. Bra gjort sundlöv!

Berka: eftersom ni för tillfället har det bästa j18 och J20 laget så hänvisar jag dig dit.. Varsågod

sylf: En spelare av Jacobssons typ har vi inte haft sedan Melkerssons dagar, eller Kankan för den delen. Perfekt i ett slutspel!

KulaShaker: Tack för klargörandet. Jo då lär Dallas behöva yttra sig

Huss: Kontrakt med Dallas och utlånad

Redigerad kommentar

Huss: Tror han e utlånad faktiskt!

KulaShaker:  Det har jag ingen aning om, kanske är dom som kräver att han ska få speltid på seniornivå?  

Huss: Han har kontrakt och är utlånad till BIF vad jag vet.

KulaShaker: Är han Dallas spelare och utlånad till Brynäs? Är han inte bara draftad av Dallas?

Skitstöveln: Ingen aning.

Zzz: Bra för Emil här och detta blir hans chans om det ska bli en elitseriespelare av karln. Imponerar han i Mora så kanske..

Zzz: Dessutom måste väl Dallas godkänna en utlåning antar jag.

sylf: Gäller det ett lån säsongen ut eller sträcker kontraktet över någon säsong?

Huss: En en Morablogg är Molin klar för Mora för resten av säsongen.

faceoff: Det låter bra jag har en bra känsla i kroppen för en gångs skull;-)

Huss: Enl uppgift är Jacobsson klar nu!

faceoff: Vore faktiskt ingen dum idé. Molin har gått i stå och tillför ingenting till varken a eller J-20 just nu. Skulle behöva miljöombyte.

Zzz:Mikko Kousa är av det jag sett helt kass i alla fall

Roger Ramkvist: Han är inne på GD å huserar oxå. Där verkar han funnit bundsförvanter bland fler i skaran "Jag vet ingenting om spelaren men jag sågar i alla fall bara för att jag njuter av att hata mitt lag..."

Carl Lejonkräk: Om värvningen blir av tycker jag den känns ganska ok, vi får ge honom chansen.

bradberry: Han har inte vett nog att förstå vad som finns på marknaden han skulle såga en som Suter eller Webber då dom skulle spela i Brynäs då då kan det ju aldrig vara nått bra.

Huge: Hade Brynäs värvat Dan Spang eller Mikko Kousa hade Berg gått igång ordentligt helt okritiskt till vad det kostar.

Jacobsson är säkerligen inte allt för dyr och det känns som det viktigaste. Vi har inte ett lag för SM guld och då är det bortkastat att lägga ut allt för mycket pengar på en back för den här säsongen. Titta på senaste pogrammet av Elitserien med Wikegård där dom pratar lite om avägningen med att värva beroende på vilket läge lagen är i.

Gurra88: Eftersom du frekvent påtalar att Modo är kassa på att ta hand om juniorer så får du gärna ge mig några namn på spelare som Modo sumpat!

Det skulle tillföra en hel del trovärdighet i ämnet från din sida!

KulaShaker: Vi får hoppas att han får chansen att mangla sina gamla lagkamrater från Lule i slutspelet.

Peja: Motorsåg, jösses. 

bradberry: Det komiska är ju att andra lags värvningar av diverse "överskottsbackar" har hyllats men när Brynäs gör detsamma tas Motorsågen fram...

Redigerad kommentar

Anders Berg: Men Berg! Om du går efter den magra research som finns sammanfattad här på HS så verkar väl detta vara en positiv värvning.

Du verkar förvänta dig en back från en marknad som inte finns...?

Anders Berg:anske han kommer att göra det bra i Brynäs...vem vet?

foppa78:Har hört att ev Molin blir ett byte med Brodin vigör får se!

Zzz: Precis. Ska bli intressant att få ta del av Bergs redovisning över lediga defensiva landslagsbackar som i nuläget vill komma till Brynäs.
Vi väntar...

Anders Berg: Nja Berg vi ger grabben en chans det kan ju iaf inte bli sämre!

Har någon hört hur det går med Brodin?

Anders Berg: Vilka bättre alternativ fanns det? Det låter som du har rätt bra koll på det.

Carl Lejonkräk: Ekholms/Bertilssons ersättare från Luleås bänk.

Men som sagt; Nästa säsong kanske Brynäs IF blir ett topplag igen?

Anders Berg: Vilket elände?

Nu står det om eländet i GD också... Ja ja, nästa säsong kanske blir lite roligare.

Skitstöveln: Ja han verkar vara en väldigt fysisk spelare i alla fall.

Redigerad kommentar

Skitstöveln: Kan vara sociala skäl eller missnöje med istiden.
Har svårt att se Osten släppa Jacobsson av spelmässiga skäl.
Skit samma, stämmer ryktet låter det kanon.
Exakt vad vi behöver i nuläget.

Carl Lejonkräk: Om detta rykte stämmer så är iallafall jag nöjd. Tror Robin kan bli riktigt nyttig i defensiven. Ser fram emot att njuta av hans "proppar".

bradberry: Vad säger man, bättre än ingenting och kanske lika bra som nån dyr oönskad finne. Spännande i alla fall.

bradberry: Hörde just med min polare som är insatt och lulefantast.

"What??? Han släpper Osten aldrig! Stor. Tung. Nyttig."

Låter ju som vad vi behöver å andra sidan...

Han påminner lite om Ekholm i spelstil, men använder kroppen mer. Med bra självförtroende är Robin J riktigt nyttig.

Zzz: Hörde just med min polare som är insatt och lulefantast.

"What??? Han släpper Osten aldrig! Stor. Tung. Nyttig."

Låter ju som vad vi behöver å andra sidan...

Brynäs IF Överskottsbolag AB.

DavyDjoos: Nej jag vet heller inget om honom annat än att han var rätt hypad inför säsongen. Var det inte han som kastade handskarna mot Rahimi härom dagen?

Hursom vore det behövliga 100kg och bättre än ingen back alls. Säkert inte allt för dyr heller.

Redigerad kommentar

« · 1555840 · »