1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741940 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Carl Lejonkräk: då kanske jag vågar drömma om semifinal isf i år.

Linus Wickman: Nu jobbar han stenhårt vår lille ex-keeper. Att Ollas är nära nytt kontrakt får väl ses som en överraskning givet Leksands relativt stora chanser att gå upp i år. Imponerande!

maddog1970:

Utlåningen av Molin bekräftad.

Gurra88: exakt, byström utvecklas mer i as med mycket speltid och mindre press, sen bara för att man har ett bra juniorlag så innebär det inte per automatik att man platsar i es, haha du är faktiskt bland dom dummare läktarcoacher jag någonsin träffat på haha snacka om att ha noll koll, det känns otroligt bra att någon med så stor trut och så få fungerande celler bara finns bakom ett nick på ett forum ist för att stå i ett hockeybås någonstans och jag tror nog 95% på detta forum tycker ungefär exakt samma sak!

rnrnmen med hänsyn till alla trevliga brynäsare här så tänker jag inte fortsätta denna diskussion med dig då den inte tillför ett dugg!

Råka bli en dubbelpost!

Redigerad kommentar

Huss: härligt sparkar han Nordqvist så kommer jag börja göra volter!!

Berka: nu tillhör ni ju knappast toppen av ES.. Ni har ett riktigt bra J-lag men väljer att fylla det med medelmåttor

Man "valde" ju rätt dag att vabba på alltså. Händer ju grejer lite här å var hela tiden så här innan deadline. Spännande!

Gå för Brodin nu! Kanske utlåningen av Molin kan vara en indikation på att det finns en lösning i sikte...?

Gurra88: ursäkta ska bara svara på detta..

Medelmåttor?
Cumiskey bästa backen i es poängliga
Rehger 3:e bästa back i es poängliga
Nagy bland dom vassaste forwards i ligan
Skröder bästa utländska skytte kung i es
Muller spelar i modos 1:a kedja och har 22 poäng hittills
Starkbaum i topp bland målvakter
Spina 24 poäng
Kousa finsk landslagsman men har spelat för lite för att bedömas riktigt.

Berka: varför joggar ni inte hem SM-guldet? Överskattade rakt igenom. Titta på tabellen

Gurra88: Finns väl 11 lag till som har lika duktiga spelare?!
Överskattade haha mmm jajjemensan det är därför Modo ligger 6:a för att dom har överskattade spelare

Gurra88: så vad är det du vill säga, att Modo har värvat skitspelare och därför bara ligger 6:a och eftersom vi är sjukt överskattade och har dåliga spelare så borde vi spela fler juniorer för dom leder ju J20 och då borde självfallet 4-5 st kliva rakt upp i högsta ligan helt utan erfarenhet och göra Modo till ett bättre lag än topp 6?
Är det så jag ska tolka det?

Berka: De spelarna som kom etta respektive tvåa i J20 SuperElit Norras poängliga spelar för Brynäs J20. Ingen av de har spelat i elitserien.

Berka: vart brister det då, med allt du räknar upp borde ni jogga hem elitserien. De är överskattade, precis som hela Modo. Va glada om ni får A.Forsberg som kan hjälpa er

Gurra88: Modo är inte överskattade alls, man har värvat bra och nästa alla spelare tillför något bra och tillför mer än vilken junior soim helst.

Som jag skrev (om du kan läsa) det finns 11 andra lag som har värvat bra så varför skulle vi jogga hem serien? Vill du bara se vissa saker i resonemanget eller gör du dig bara dum?

Berka:
Som gode Huge kommenterade ett grammattiskt liknande inlägg med..."Ooooch nu kan du andas ut"

Peja: Gurra possler har öst in poäng i j20 men platsar definitivt intei A-laget.

måns kruger och janos hari dominerade stora delar av hela J20 ligan men ingen har haft en fast plats i A-laget, det är nog bara gurra som tror att man går direkt från juniorlaget in i A-laget och gör skillnad, visst det händer men inte direkt ofta. Lindholm och arvidsson är väl ett undantaget

Du kan ju försöka förklara för Gurra, jag har försökt men det vill sig inte riktigt

Horace76c: Haha

jaja jag ber iaf om ursäkt, ska sluta kladda ner eran bok med min å gurras konversation om vårat lag och juniorer.

lycka till ikväll

Berka: Det säger sig självt att någon som tror sig veta mer om hockey än samtliga elittränare, och mer om hur man sköter klubbar än samtliga klubbledare, inte kommer att lyssna på andra forumanvändares förklaringar om någonting.

Peja: Jo du har förstås helt rätt i de.

Lite rolig kuriosa kanske: Det var just Robin Jacobsson som Lavander tacklade omkull efter målet i storförlusten uppe i Luleå =)

Berka: Efter att ha tittat på Brynäs J-20s match igår mot Timrå så har jag svårt att tro att någon av dem kommer hitta till Elitserien. Skulle vara Brodecki då möjligen. Lindgren har smartness och 16-årige Lindblom debuterade och gjorde mål, den senare kommer säkert nå dit om några år. Men de närmaste 2-3 åren kommer Brynäs behöva plocka in spelare utifrån för att förstärka A-laget. 

Ringde upp en kompis som är en tapper Tingsryd supporter.. frågade just om Robin Jacobsson och fick svaret..: "Glömmer aldrig när han skallade en Boforsspelare, slängde ner honom på isen, tog en annan Boforsspelare, drog ned honom också och slog hans huvud i isen..! Dock måste jag tillägga att han var grymt uppskattad, kapten sista säsongen och var grym både defensivt och offensivt sett..."

Bildbevis:-)

Redigerad kommentar

Vet inte om någon har sett detta "Mitt i transferdramatiken kan jag flika in med att avslöja att Jesper Ollas är nära ett nytt kontrakt med #Brynäs enligt säkra uppgifter."

Tycker detta är bra, ollas är nyttig och säkerligen inte så dyr. Han var viktig i slutspelet förra året. 

Huss: Brodecki är bra, men måste bygga på sig 30kg muskler!

sylf: Oskar Lindblom kommer bli riktigt vass - där har vi ett framtidsnamn.

Huss: Det beror ju oxå på vad man behöver för spelartyper.  modo för att ta ett exempel har 2 producerande kedjor i sundström,skröder,muller och nagy,påhlsson,rittola och 2 defensivare kedjor så när hari knackade på A-lagsdörren så fanns där ingen plats trots att han är ganska duktig, för att spela hari (som är offensivt duktig) i en 3 eller 4:e kedja blir bara pannkaka.

Nu skrev ju modo kontrakt med gunnarsson, en junis som kom upp och fick chansen och tog den, en spelartyp som inte gör väsen av sig, han gör inga poäng men är ganska välplaserad i spelet och gör ett arbete i de tysta, definitivt ingen som skapar rubriker eller WoW på läktaren men han passar  in i profilen i en 4:e lina där Hari tex inte passar in. 

Det är ju nästan omöjligt att sia i framtiden, det har ju funnits juniorer som varit enormt duktiga men som sen inte blev något mer, och så finns det spelare som gjort enorma framsteg från en rätt osynlig tillvaro så det är väl bara att hoppas att det kommer upp killar som passar in i brynäs A-lag och tar chansen.

Luleå släpper Kim Hirschovits, hoppas han går till Ässet. Dock är han center men ändå.

Skulle vara intressant att få veta vad Brynäs fick punga ut för Robin.

KulaShaker: Ser dock inte så ljust ut vad gäller Brodin:

– Som läget är nu blir han kvar hos oss, säger Ässäts team manager Mika Toivola och fortsätter:

– Vi försöker göra någon trejd, men det ser inte speciellt ljust ut. Får vi inte in någon spelare kan vi inte släppa Daniel.

Nu går det inte heller att fylla på med finländska spelare. Klockan tolv i dag finsk tid var deadline för att plocka in importspelare.

Skitstöveln: mm lite rädd att Brynäs fick betala överpris..

Linus Wickman: I jämförelse med vad typ Caldwell skulle ha kostat? Marginellt...

och nu verkar processen med Jacobsson ha stannat upp..

Huss:

" omas Ros ‏@Rosenrasande

Kul SMS från Brynäs sportchef Sundlöv: "Det blev inget med Jacobsson." "

Vad härnder ? Blir det en ny back eller inte ?

Redigerad kommentar

Jacobsson är klar!

Redigerad kommentar

micke63: lugn Jacobsson är presenterad på Brynäs hemsida.

Huss: Processen verkade komma igång igen...    ;-)

Huge: Gött!
Sundlöv spelar mindgames med Roos, gillar skarpt ;-)

Skitstöveln: "Skulle vara intressant att få veta vad Brynäs fick punga ut för Robin"

Sannolikt inte nåt överpris iaf, eftersom det förmodligen handlat om sociala skäl till varför han har velat flytta.
Skit samma, iaf dagens gladaste nyhet.
Förutom att järnslagen börjar sitta riktigt bra inför golfsäsongen.
Rejäl kompression och tryck på bollen redan nu...   :-)

Huss: Nu fattas bara Brodins signatur.

Skitstöveln: Det verkar inte som om Ässät släpper honom tyvärr. Blir nästa säsong eventuellt då.

Huss: Ja, det ser iaf hoppfullt ut inför nästa säsong med Brodin.
Viktigast som sagt, att Jacobsson skrivit på och att vi fått en tuff och stabil defensiv pjäs som inte kliver undan.
Precis vad vi behöver i nuläget.
Nu skiter jag i hur det går ikväll, dagen är ändå räddad...   :-)

Huge: En ganska bra känsla har infunnit sig idag, faktiskt.

KulaShaker: Tycker att Sundlöv får godkänt, skulle någon mer meriterad back värvats skulle det gjorts för länge sedan ( vilket borde ha gjorts). Synd att inte Brodin kommer loss.

Rossa: Vi ska nog inte ge upp på Brodin riktigt än..

Carl Lejonkräk: Hoppas verkligen att Sundlöv lyckas övertala Ässet... men är tveksam ..finnarna verkar inte så villiga att släppa honom. Men större under har skett...

Carl Lejonkräk: är det Dif-brodin ni jagar?

Holmqvist (Rahm)

Gunderson Djoos
Wännström Järnkrok Lindholm

Jacobsson Styrman
Harju Enterfeldt Ollas

Persson Sundqvist
Lauritzen Nordquist Widing/Brodin

Thuresson Hansen Granström
(Löf - Johansson/Widing)

Extra:Berglind, Nörstebö, Lavander, Lindgren