Skitstöveln: "Skulle vara intressant att få veta vad Brynäs fick punga ut för Robin"
Sannolikt inte nåt överpris iaf, eftersom det förmodligen handlat om sociala skäl till varför han har velat flytta.
Skit samma, iaf dagens gladaste nyhet.
Förutom att järnslagen börjar sitta riktigt bra inför golfsäsongen.
Rejäl kompression och tryck på bollen redan nu... :-)
Huss:
" omas Ros @Rosenrasande
Kul SMS från Brynäs sportchef Sundlöv: "Det blev inget med Jacobsson." "
KulaShaker: Ser dock inte så ljust ut vad gäller Brodin:
– Som läget är nu blir han kvar hos oss, säger Ässäts team manager Mika Toivola och fortsätter:
– Vi försöker göra någon trejd, men det ser inte speciellt ljust ut. Får vi inte in någon spelare kan vi inte släppa Daniel.
Nu går det inte heller att fylla på med finländska spelare. Klockan tolv i dag finsk tid var deadline för att plocka in importspelare.
Huss: Det beror ju oxå på vad man behöver för spelartyper. modo för att ta ett exempel har 2 producerande kedjor i sundström,skröder,muller och nagy,påhlsson,rittola och 2 defensivare kedjor så när hari knackade på A-lagsdörren så fanns där ingen plats trots att han är ganska duktig, för att spela hari (som är offensivt duktig) i en 3 eller 4:e kedja blir bara pannkaka.
Nu skrev ju modo kontrakt med gunnarsson, en junis som kom upp och fick chansen och tog den, en spelartyp som inte gör väsen av sig, han gör inga poäng men är ganska välplaserad i spelet och gör ett arbete i de tysta, definitivt ingen som skapar rubriker eller WoW på läktaren men han passar in i profilen i en 4:e lina där Hari tex inte passar in.
Det är ju nästan omöjligt att sia i framtiden, det har ju funnits juniorer som varit enormt duktiga men som sen inte blev något mer, och så finns det spelare som gjort enorma framsteg från en rätt osynlig tillvaro så det är väl bara att hoppas att det kommer upp killar som passar in i brynäs A-lag och tar chansen.
Vet inte om någon har sett detta "Mitt i transferdramatiken kan jag flika in med att avslöja att Jesper Ollas är nära ett nytt kontrakt med #Brynäs enligt säkra uppgifter."
Tycker detta är bra, ollas är nyttig och säkerligen inte så dyr. Han var viktig i slutspelet förra året.
Ringde upp en kompis som är en tapper Tingsryd supporter.. frågade just om Robin Jacobsson och fick svaret..: "Glömmer aldrig när han skallade en Boforsspelare, slängde ner honom på isen, tog en annan Boforsspelare, drog ned honom också och slog hans huvud i isen..! Dock måste jag tillägga att han var grymt uppskattad, kapten sista säsongen och var grym både defensivt och offensivt sett..."
Horace76c: Haha
jaja jag ber iaf om ursäkt, ska sluta kladda ner eran bok med min å gurras konversation om vårat lag och juniorer.
lycka till ikväll
Peja: Gurra possler har öst in poäng i j20 men platsar definitivt intei A-laget.
måns kruger och janos hari dominerade stora delar av hela J20 ligan men ingen har haft en fast plats i A-laget, det är nog bara gurra som tror att man går direkt från juniorlaget in i A-laget och gör skillnad, visst det händer men inte direkt ofta. Lindholm och arvidsson är väl ett undantaget
Du kan ju försöka förklara för Gurra, jag har försökt men det vill sig inte riktigt
Gurra88: Modo är inte överskattade alls, man har värvat bra och nästa alla spelare tillför något bra och tillför mer än vilken junior soim helst.
Som jag skrev (om du kan läsa) det finns 11 andra lag som har värvat bra så varför skulle vi jogga hem serien? Vill du bara se vissa saker i resonemanget eller gör du dig bara dum?
Redigerad kommentar
sylf: Enl uppgift är Jacobsson klar nu!
Det är ingen av Luleå fansen som jag känner och har patata med idag som är glada att Jacobsson lämnade, dom ansåg honom som en topp 4 back när grejorna var på plats. Jag såg honom i början av säsongen, han var duktig.