Wesley: Enl uppgift är Jacobsson klar nu!
Jag bara svarade på sylf gamla inlägg, han hade skrivit " Enl uppgift är Jacobsson"klar nu!"
Många nyförvärv i detta läge är panikvärvningar och spelare som inte r 100% scoutade.
Brynäs plockar in Wännström som man har god koll på, man plockar in Jacobsson man försökte värva innan denna säs. och borde därför ha god koll på även denna spelare.. Brodin som sundlöv också hugger på är oxå en spelare han kan väl och försökt värva tidigare..
Inte sjärntoppar kanske, men safe-förvärv som föreningen ändå har koll på!
sen kan det bli succé/flopp ändå.. Men man har iaf koll på spelarna =)
Creed till Sundlöv!
Carl Lejonkräk:
En lustig grej i dessa tider är att lilla Asplöven i botten av HA får tillbaks Janne Niinimaa efter en längre tids skada, medans vi Brynäs fans (kanske inte alla) blir halvglada för att vi värvar en Robin Jacobsson som lirade i Tingsryd förra säsongen. Egentligen borde det ha varit tvärtom....
Wesley:Ännu en Luling...
Är det inte enklare att Sundlöv tar sitt pick och pack och drar till Luleå?
Rossa:
Åhhh... Det var maximal oflyt. Av 10000000000 liknande möjligheter går ingen in.
Kommer Järnkrok dra över Atlanten efter säsongen?
Tycker han har varit lite för ojämn i år och uppenbarligen behöver han en
lekkompis av stjärnklass ala Silfverberg.
Detroit fansen säger såhär: "He is really weak, and he dives, ALOT. He whines a lot at the LinesMen and he is pretty afraid to go in to physical traffic. He is just a real p***y and i dont think i can handle the tough North American hockey in NHL or AHL. He have to spend more time eating and more time at the gym!"
Redigerad kommentar
Inför nästa år nu så skulle jag VILJA/ÖNSKA/HOPPAS på:
Att man bryter med Rahm och värvar hem Jocke Eriksson från SAIK.
Målvakter: Eriksson-Holmqvist.
Berglind och Styrman har utgående kontrakt och dom bör inte få förlängt, LJ har ju också utgående kontrakt och han spelar nog inte nästa år heller e. Förläng med Bertilsson och bryt med Löf (alternativt låna ut till nån AS-klubb).
Sen vill jag se Niclas Arell från BIK Karlskoga och Thomas Pöck från AHL istället för Berglind å Styrman.
Backar: Arell-Bertilsson-Djoos-Gunde-Jacobsson-Persson-Pöck-Sunqen (A).
På forwardsplats har Hansen, Lavander och Lindgren utgående kontrakt som jag inte vill se förlängda. Molin kanske tar chansen i AHL/NHL, men i Brynäs ska han inte spela anser jag. Järnkrok? Blir det Detroit eller? Martin Johansson har också utgående kontrakt, ingen riktig åsikt om vad som ska göras i hans fall... Widings och Nordqvists kontrakt anser jag ska brytas... Nya framåt vill jag se; Jacob Blomqvist och Johan Ryno från Leksand, Brodin kan vi nog redan räkna in i nästa års trupp från Ässät och sen tror jag Jocke Rohdin är värd en chans i en fjärdelina å gnugga på där och som förstecenter vill jag återse Stephen Dixon...
Forwards: Blomqvist-Brodin-Dixon (C)-Enterfeldt-Granström (A)-Harju-Lauritzen-Lindholm-Ollas-Rohdin-Ryno-Thuresson.
9 nya spelare in och ut med: Rahm, Berglind, Lasse J, Löf, Styrman, Hansen, Johansson (!!??), Järnkrok (!!??), Lavander, Lindgren, Molin, Nordqvist & Widing.
Då har man en rejäl å bra stomme å kan låta Djoos växa in än mer (helt utan press) plus att Lindholm inte behöver känna den pressen att måsta prestera om både Dixon och Enterfeldt finns före honom i centerrangen! Och av juniorerna finns en hög att plocka upp vid skador på nån av dessa i utgångslaguppställningen!
Anders Blank:
Intressant Viljahoppasönskalista....... har du räknat på vad de brutna kontrakten kommer att kosta?
Är väl en ganska stor sannolikhet att denna säsong inte blir lika lönsam som 11/12 blev, tyvärr.
Linus Wickman:Sorry där! Min alfabetism slog in när jag kolla in Jockes kontraktår å trodde han satt på utgående. Markström?! Ger han upp NHL tror du? Om han gör det så tar vi ju han alla dar i veckan, såklart! :)
Blomqvist och Ryno... Ja, dom har floppat tidigare, men eftersom att Sundlöv verkar ha pippi på att värva just såna spelare och det har ju värvats nån leksing genom året så jag tog med dom bara för att dom var såna spelare Sundlöv håller koll på. Å i AS verkar dom ju gå som tåget! Ollas, Granström, Johansson har ju också plockats från AS så det kanske kan va nåt å chansa med?! Ja, jag vet inte men...
Carl Lejonkräk:Dixon sitter på utgående kontrakt med Yaroslavl... Gick dit från Ässät där han gjorde 1p/match. Dyr?! Ja, säkert... Men en tänkt förstecenter måste få kosta lite anser jag och börjar man sniffa på 1p/m så är han värd nån krona å!
Dyrt å b(r)yta kontrakt... Ja, det kan det ju vara. Men anser klubben att dom inte fungerar i laget så läre man väl göra nåt? Rahm kan ju inte/bör inte ha ett sånt fett kontrakt då han inte spelat på 2 år, borde ju ha nåt form av rookiekontrakt eller nåt.
Widde å Nordan tjänar säkert skapligt, men förklarar klubben läget så kanske nån av dom går med på en flytt å, en nytändning!? Kontrakt har väl brutits förr?
Anders Blank: Ska vi vara petiga kom ju Granström från Mora då de spelat i ES. Det är nog det som punkrockaren menar.
Blir ruggigt tufft att ta poäng ikväll. Kanske just därför klarar vi av det. Vem ska stå?
Johan "jag slänger in puckar i eget mål" Holmqvist
Robin "returer rakt ut" Rahm
Kan Honken verkligen göra en lika usel insats som senast?
När nu Luleå var så schyssta mot Jacobsson och lät honom byta om i sitt gamla omklädningsrum när de var på roadtrip så hoppas jag att han gett dem en liten avskedspresent. Jag tänker laxermedel eller något annat trevligt.
I ärlighetens namn tror jag inte vi plockar några poäng ikväll, hoppas att LHC gör sin plikt mot råttorna, och att Rögle sprattlar till mot Växjö.
Redigerad kommentar
Anders Blank:
Som leksing tycker jag INTE ni skall värva Ryno. Han gör kanske sin bästa säsong i Leksand men han har en förmåga att vara lat och oengagerad och han har ju fått gå från åtskilliga klubbar pga just det. Ni som behöver backar borde istället sikta in er på Kapstad om ni nu skall värva nån från Leksand. Går Leksand upp blir han kvar men misslyckas vi återigen lär ES klubbarna vara på honom. Han är enligt mig bra scoutad av Salo och jag var skeptisk när han värvades från den tyska andraligan men han tillsammans med Timander har varit kanske allsvenskans bästa.
mattias - 74: Ja, Ryno har ju hoppat runt en del och har som du säger kanske hittat "hem" i LIF och kanske skall stanna där oavsett uppflyttning eller inte... Jag skrev med han som "trolig" Sundlöv-värvning... Många faktorer som spelar in på det, han har hoppat runt en del (MS brukar ju vilja ta "såna" under sina vingar), gjort bra säsong i AS, har spelat i Leksand. 3 starka anledningar till att Sundlöv håller ögonen på han! :)
Kapstad har ju spelat bra å har bra statistik... Men på backsidan vill jag helst se att de som värvas in tills nästa år är några fyrtorn för en gångs skull i Brynäs, inte bara knattar! :)
Anders Blank: Håller med här, tycker vi ska ta in åtminstone en lika stor och tung pjäs som Jacobsson. Det behövs verkligen. Sen håller jag med Boork om att våra unga backar, främst då Löf och Djoos, kommer ha en stor glädje och nytta av ha gått igenom detta stålbad.
Värvar vi också en bra målvakt, en sniper och en spelfördelare av rang när nu Kroken försvinner, så blir vi vassa.
sylf: Enl uppgift är Jacobsson klar nu!
Det är ingen av Luleå fansen som jag känner och har patata med idag som är glada att Jacobsson lämnade, dom ansåg honom som en topp 4 back när grejorna var på plats. Jag såg honom i början av säsongen, han var duktig.