DavyDjoos:
Det kan förbättras men jag tycker absolut han bör få chansen i Es, var skeptisk till värvningen av honom från tyska andraligan men Salo har scoutat honom bra, han har varit riktigt bra. Spelar enkelt och har ett bra skott. Han och Timander är i särklass de 2 backarna i Leksand som blir viktiga för oss i Kvalserien.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Rykten i Leksand gör gällande att Kapstad uppvaktas av 1 eller flera elitserieklubbar, undrar om Sundlöv är med i jakten på honom.
Redigerad kommentar
Peja:
Det är ju sant, jag hade för mig att de var lite äldre då, typ 24-25. Kanske inte Regin dock.
Kahn:
Den frågan får du nog bättre svar på i Timråboken, men som jag minns det kryllade det av importer i Timrå under Kentas ledning, mest finnar och tjecker. Kan inte påminna mig om att det kom fram någon yngre talang där då, möjligen Christian Söderström? Men han kom kanske fram före Kentas tid?
Kahn:
Lill-Kenta? Ja jösses! Mycket mer fel för Brynäs än så kan det nog inte bli, han är ju (ö)känd för att vägra släppa fram unga talanger. Med honom som tränare vore det ju lika bra att lägga ner juniorsatsningen också. Kan vi satsa på att köpa avdankade finnar och sluta sextio mille back istället. ;)
Kahn: Lill-Kenta i båset?
Kan ha varit de värsta jag läst någonsin här inne på flera år.
jag skulle vilja påstå att det behövs en riktig polis bl.a!
Granström framstår(ursäkta mig) som en Jämtin light.
Jag ser gärna nån av dessa spelare som jag hoppas är rimliga också utan att ha någon större insikt. Alla sitter på utgående kontrakt enligt eliteprospects.
Stefan Johansson AIK- Mkt istid i AIK och en back som kan användas i powerplay som komplement för Ryan Gunderson och kan skjuta ett hyfsat slagskott vilket ingen ur dagens backbesättning kan göra.
Mattias Janmark AIK - Önskevärvning
Lukas Kilström Luleå - Oöm, något som Brynäs saknat i år.
Mat Robinson - Timrå - Spelstil som liknar Gundresons. Vi kanske har för många av denna typen av back men få med samma kvalitet. En bra back helt enkelt.
Hade gärna sett antingen Marius Holtet eller Johan Forsberg som är spelare som kan checka fast en puck i anfallzon. Funderade även över Holös men det känns som att han kostar mer än han smakar.
Dessa tre herrar har utgående kontrakt med aik. Skulle gärna se dem i brynäs nästa säsong.
www.eliteprospects.com/player.php?player=7780
70 Rodrigues: Tror du verkligen det? Jag räknar bort Lavanders från nästa års trupp. Han har ju inte varit bra förutom i slutspelet förra året.
Det är inte lätt att ersätta spelare som är bra i BP, se vad Dackell saknas. Hansen som fjärde center känns ok.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
faceoff:
"Simon å Ollas nysignade 3år vardera!"
Mkt bra input, mer sånt!
Rädd för skadebenägenheten på Bertil, hade föredragit kortare kontrakt, får oroliga LJ-vibbar...