1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742216 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

HappyX3: De intressanta spelarna är nya från J-18 och det är väl bara Daniel Ljunggren och Nörstebö som provat på seniorhockey av dem. Flera lovande spelare men de saknar många kilon...
3 forwards och en back. Det är det enda som officiellt kommit från MS.

Huss: Ja, Lundberg är väl mer en klassisk gnuggare,säkert bra på sitt jobb,men inte det vi söker och behöver.

Bryäns har några intressanta spelare i J20 också som måste få chansen under året så att ha förstor bredd är inte bra. Jag tolkar det som att vi ska värva 3 spelare som gör 40+ poäng! Sen kommer det troligtvis bli yttligare 2 spelare? 

Huss: exakt, men en sak fattar jag inte, Sundlöv säger att han tänker värva tre forwards oavsett om järnkrok lämnar eller inte. Varför säger jag? Hittills har väl fem forwards lämnat, om Brynäs värvar Brodin ska man bara ha 12 forwards eller vadå? Var är bredden? Frölunda har runt 14 forwards, det är bredd. Brynäs verkar inte förbereda sig på skador precis...

Davey_22: Emil Lundberg går inte ihop med en + 40 poängs forward direkt så kan skrivas av direkt. Kan tänka mig Almtuna för honom, om han platsar där dvs.

Såg att en Emil Lundberg vart klar för Asplöven, men insåg snabbt att det inte var den Lundberg som ryktats till Brynäs. 

Redigerad kommentar

Linus Wickman:

Jag säger som doktor Dängrot: jag är skeptisk.

Tycker brynäs ska hugga på denna kille, tydligen så är Luleå intresserade på han.. 

Zappaholic:

Han är ingen Es målis. Jag tror att Hanses får sitt riktigt genombrott i VIK säsongen som kommer sedan blir det Es.

mattias - 74: Aha, Västerås alltså. Jag trodde han ville komma till ett topp fyra-lag i elitserien nästa säsong ;-)

70 Rodrigues:

Det blir Västerås, kommer snart att bli officiellt, Hanses är inte en förstamålis för Elitserien, han har visat tendenser på att vara väldigt mycket upp och ner men fick jag välja mellan Rahm och Hanses är valet självklart. Han väljer nog ett topplag i AS för att få mer speltid.

Zappaholic: Hanses ska tydligen vara klar för Västerås?

70 Rodrigues: Hanses förlänger inte med Leksand utan de går skilda vägar. Skulle inte det vara något för Brynäs och Alcén att hugga på. Tror mer på Honken/Hanses än Honken/Rahm...

Davey_22: Tror att Brunnström hamnar i Leksand?

DavyDjoos: måste vara så, skulle förvåna mig om Brynäs bara värva tre forwards..

Linus Wickman: man kanske räknar med att få bort Lauritzen och Nordqvist?

Linus Wickman: blir det någon Brodin om vi värvar tre forwards som gör minst 40p/skalle? ;)

tjugo8: ska man hoppas att hans lag förlorar så han blir mer taggad inför nästa säsong? ;)

Linus Wickman:

Brodin torskade första finalen

HappyX3: lär väl vara över snabbt i Sverige nu.. Kan vara klart redan på torsdag va? Finland har jag mindre koll på.

Gamla nyheter i nytt format!
http://www.uppdragsport.se/lukas-kilstrom-klar-for-brynas
Kan inte slutspelen i alla möjliga ligor ta slut snart så vi kanske kan få lite nyförvärv? För misstnäker att det är det som gör det "dött" på Silly season, att slutspelen fortfarande är igång. 

Carl Lejonkräk: så mycket tilltro har jag till Frölundas satsning ;)

Ingen Brunnström i Brynäs,tack. Inte en spelare man verkar kunna lägga något tyngre lass på och dessutom säkerligen dyr.

DavyDjoos: Haha. Brunnström kanske annars är en sån spelare som behöver en säsong för att komma in i det. Men hans karriär har väl kanske inte tagit den vända som många trodde efter sin sejour i FBK. 

Dragan 2k: "Han har speed. Han kan göra mål. Och han kan tappa puckar vid offensiv blå."

Låter som en bättre version av Widing... ;)

Linus Wickman: Lite tidigt att tippa serien kanske...typ aftonbladetstuket..

Dragan 2k: känns som ni satsar rätt nu. Bra tränare, bra mix av talanger och hungriga spelare, lovande målvakter med en bra målvaktstränare. Tror på semifinal om inte längre för er :-)

Linus Wickman: Vi är luttrade. Det brukar dröja en två tre år sedan är vi igång med en ny satsning. Förhoppningsvis är det slut med det nu. Vore skönt om de träffar rätt nu.

Dragan 2k: hoppas för er skull att ni vet vad ni gör.

Dragan 2k: Åh fan, där ser man.

Linus Wickman: Många klubbar har stora problem. Kanske är en större risk att ha kvar spelare som man inte tror på. Sedan blir det givetvis betungande om dessa belastar ekonomin länge. Tror inte att de spelare som får lämna är utan jobb länge.

Däremot har jag stort förtroende för den nya organisationen med Grauers och Larqvist och de ekonomiska ramarna de försöker jobba ihop. 

70 Rodrigues: Jepps lämnade redan inför säsongen som gick.

Dragan 2k: är du inte orolig över att Frölunda köper/sparkar ut spelare från klubben? Speciellt eftersom ni gick minus förra året och detta? Gillar verkligen er satsning, men riskerar ni inte ekonomin?

Dragan 2k: Det var MA jag menade, visste inte att han lämnat?

Linus Wickman: Vi var ju inte direkt seriens mest offensiva gäng så kanske det. Det som är mest oroligt med honom är att han dels tappar i självförtroende väldigt lätt och tappade puckar vid offensiva blå.

Dragan 2k: kört i fel sällskap? Känns som att han kan lätt göra 20 mål i bra sällskap.

70 Rodrigues: Har Kristoffer Martin stigit så i rankingen? Kul. Annars misstänker jag att du kanske tänker antingen på Micce A som numera kör Örebro eller Jonas Forsberg som även han lämnar laget.

Dragan 2k: Ni har en grym målvaktstränare, en god två efter AIK o juniokronornas Stefan Persson ;-)

70 Rodrigues: Vi får väl se om vi får en likanande utveckling på LJ som med Hudacek. Ingen som trodde han skulle bli så bra som han blev bland den samlade så kallade expertisen.

Angående Brunnström är han en gåta. Han har speed. Han kan göra mål. Och han kan tappa puckar vid offensiv blå.

70 Rodrigues: LJ är grym tyvärr... Vad tycker ni om att ta Brunnström från Frölunda när han ryktas få sparken nu?

tjugo8: Många "experter" som anser att LJ var AS bästa målvakt den gångna säsongen. Att Honken är bättre än LJ o Fernström är ju solklart, vad gällande Rahm så tycker jag att han ska lånas ut.

70 Rodrigues:

Honken/Rahm vs L.Johansson/L.Fernström, har Brynäs eller Frölunda ett bättre målvaktspar...?

Ingen koll på LJ men förra säsongen spelade han jämt med Sperrle...

Lasse Johansson har skrivit 3-årskontrakt med Frölunda.

Huss:

Visst har du rätt i det

Tror som sagt att VF är väldigt pressade ekonomiskt o då gäller det att spara pengar, de kanske får hoppas på att en junis går in o tar halva poängskörden för 25.000/mån...

Tvivlar dock på att det är en extra kostnad (exit klausul) för att bryta kontraktet...

Klubben måste fortsätta betala lön hela kontraktstiden och spelaren kan rulla tummarna...vilket nästa aldrig händer...förutom CZ och Walle då...

Zzz: Precis, det krävs ju att ersättande spelare i princip har halva lönen för att det skall gå ihop ekonomiskt. De exit klausuler som spelare brukar ha kostar rätt så mycket vad jag förstått, en halv till en hel årslön.

tjugo8: Betalar man 100% av lönen så får man ju disponera spelaren. Betalar man 50% så betalar man en massa pengar för ingenting. Inte helt givet hur man ska agera när man köper ut spelare. Dessutom kan ju spelaren rent teoretiskt bara sitta ut kontraktet, nu lär ju inte det hända med Brunnström men tex. när Wahlberg fick lämna Brynäs gick han och rullade tummarna 1,5 år.

Redigerad kommentar

Huss:

Jo, VF får ju betala mellanskillnaden vs den nya lön spelaren får i sin nya klubb.

Ser du inte en ekonomisk förbättring i att betala 50% än 100%...?

För o inte tala om stämningen i truppen...slipper ngn som inte gör rätt för lönen...

tjugo8: Jo, men det lär kosta en bra summa att köpa ut dem från nuvarande kontrakt också. Gör knappast VFs eknnomi bättre...

Frölunda fortsätter kicka ut spelare som inte gör skäl för lönen...

Sunt att konfrontera spelare som inte levererar vs deras lön

9+9 för 2-300.000/mån...???

Sen lär väl VF vara i behov av att spara pengar...har ju gått back rejält på sistone

Calle Ridderwall är klar för khl. Synd. Hade gärna sett honom i brynäs...

« · 1577169 · »