HappyX3: Så Sundlöv var på Ramstedt efter att Nokelainen värvats? Det hade jag missat. Har för mig Sundlöv sa att truppen var spikat iom Elias ersättare. Ja Nordan och Lauritzen är 2 ruggigt osäkra kort. om nu Sundlöv är ute o letar en ny forward, hoppas fan att det är en kreativ sådan isåfall.
DavyDjoos: Visst har vi skador, absolut. Men inte en chans Sundlöv värvar mer. Visst har vi 5-6 ordinarie spelare borta i december så men inte nu. Sen är det bara och be till de högra makterna att Lauritzens skada inte är allvarlig (även om den säkerligen är det)
tompap71:
Så...vilket är det?...jag blir lite förvirrad...
"Vad gäller pengar så har ju Sundlöv vid flera tillfällen hävdat att det fanns utrymme för Omark om han ville komma till Brynäs"
"Såvitt jag vet har Sundlöv aldrig sagt rent ut att det finns några Omark-pengar"
Forumet blir ju bättre om vi skiljer mellan uttalanden & spekulationer...
De Sundlöv sagt är ju iaf att Bif varit intresserad, tror inte automatiskt att det finns en massa pengar över nu...
- Intresset fanns kanske före Sweatt o Nockes lön...
- Bif kanske aldrig hade varit i närheten av att matcha Omarks lön
- Klubbdirektör/ordförande kanske hade kunnat sanktionera en sådan one-of-a-kind-värvning (artist+Harjus bästa hälft) men inget annat...
Linus Wickman:
Daugavins vore en höjdare, en lirare och hyfsad målskytt som har underskattats grovt i NHL och mest fått spela 3-4lina. Väldigt omtyckt av både medspelare och fans. Personligen förbannar jag den dag Ottawa bytte bort honom. Men att få han till Brynäs kommer aldrig hända, han kommer garanterat erbjudas åtminstone ett tvåvägskontrakt någonstans i NHL.
Redigerad kommentar
tjugo8:
Såvitt jag vet har Sundlöv aldrig sagt rent ut att det finns några Omark-pengar, men tänk lite själv, om Sundlöv i rikspress går ut med att han varit på Omarks agent ett tiotal gånger, nämnt i intervjuer att det finns plats för Linus om han vill hit. Lägg till det att Mr.Madhawk och Oskar Lindkvist på Nöjesmix.com, bloggare med erkänt bra källor, nämner att det finns en överenskommelse att Omark kommer spela i Brynäs ifall han inte lyckas nå ett NHL-kontrakt.
Man må tycka Sundlöv är en idiot om man vill, men så dum att han försöker värva en spelare utan täckning ekonomiskt är han knappast och i min värld betyder en tänkt värvning som inte blir av att det blir pengar över, såvida inte spelaren planerat att spela gratis, men sådant händer jiu bara i en sportchefs våta drömmar. Eller?
tompap71: Ja, dom pengarna är inte Aaltonen värd, såklart. Rätt galet ändå om han begär mer, är det någon klubb som på riktigt skulle betala så mycket för Aaltonen? Han hamnar väl i Schweiz till slut antar jag... Undra hur mycket Omark skulle kosta i månaden? Med tanke på hans attityd har varit tidigare verkar han ju iallafall tro väldigt gott om sig själv och det skulle inte förvåna mig om han hade kostat lika mycket för Brynäs som Aaltonen gjorde för Rögle förra säsongen...
Någon som vet om det finns något annat intressant namn på marknaden just nu? Sundlöv kanske inväntar NHL-camperna ändå, trots allt?
Rodrigo:
Kollade Ramstedt på några Youtubeklipp, ingen fena på skridskorna direkt men verkar spelsmart och ser ut att kunna träffa mål vilket vårt gäng är sämre på. ;)
Vad gäller pengar så har ju Sundlöv vid flera tillfällen hävdat att det fanns utrymme för Omark om han ville komma till Brynäs, det kan inte handla om småpengar han la undan där, förhoppningsvis täckte det kostnaden för Nokelainen. Aaltonen finns det nog bara en, möjligen två klubbar som har råd med i SHL, Färjestad och möjligen Örebro om Fahlman öppnar plånboken. JMA hade 600.000 pluss lite växelpengar per månad i Rögle ifjol, det sägs att han begär mer för att spela i Sverige denna säsong. Det kommer Sundlöv aldrig betala och personligen tycker jag Aaltonen långt ifrån är värd sådana pengar.
Rodrigo:
"Om man nu var på Ramstedt efter man värvat Nokelainen så känns det väl sådär att man misslyckades med en budgivning mot AIK..."
Just precis så påstår nu Abrahamsson att det var, Brynäs visade intresse för honom efter värvningen av Nokelainen.
Frågan är vad det betyder, är Sundlöv på jakt efter ytterligare en center? O isåfall, är Alexander Larsson ute ur bilden, pga skada eller av annan orsak inte får förlängt efter tryouten?
Scott Nokelainen Aaltonen
Omark Järnkrok Lindholm
Sweatt Enterfeldt harju
Brodin Granström Thuresson
Brynäs forwardsuppställning säsongen 2013/2014
Johan Norrström: "Låter väl inte direkt som något Sundlöv skulle vara intresserad av eller hur? Mer tvåvägsspelare med fina defensiva kvalitéer på sitt CV som gäller. Sundlöv måste väl vara en av få sportchefer i SHL som löser ineffektivt målskytte med att värva spelare som inte gör många mål. Säger inte att det är fel, jag är ju bara en sketen läktarcoach, men inte känns det som att Sundlöv gillar att göra det lätt för sig. Skulle vara intressant att höra vad grundtanken är och vilken slags ishockey man tänkt spela i vinter. Försäsongsmatcherna tycker jag inte har visat någon tydlig spelide ännu. Mest bök och chanshockey så här långt. Efterlyser en tydlig spelide."
Jag håller med. Tyvärr kan det bli lite problem att spela ihop kedjor, nöta PP osv när 10 spelare saknas pga skador. Har vi tur kommer Basse, Nordan och Honken upp i 55 matcher tillsammans den här säsongen. Det här spektaklet börjar mer och mer påminna om ett grådaskigt jävla fuskbygge utan snipers och finess. Det enda som är positivt är att Sundlöv sitter lugn i båten.
Pettisbif:
Aaltonen kan du glömma, han är för dyr för att Sundlöv ens ska fundera på honom.
tompap71:
Onekligen intressant!
Johansson(Holmqvist)
Gunderson - Bertilsson
Aaltonen - Nokelainen - Scott
Kilström - Sundqvist
Harju - Enterfeldt - Thuresson
Djoos - Persson
Sweatt - Larsson - Rödin
Jacobsson - Nörstebö
Brodin - Granström - Ollas
Extra:
Rahm,Löf,Lauritzen,Nordquist,Molin,Lindgren
Rodrigo: Johan Norrström:
Enligt vad Hans Abrahamsson från Aftonbladet säger på twitter visade Brynäs intresse för honom, vet dock inte om det var före eller efter Nokelainen sajnades.
Redigerad kommentar
Huss: Ingen har föreslait Esa Tikkanen än. Det är ju en tradition på denna site ;-)
Redigerad kommentar