1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741270 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

Huss: Ingen har föreslait Esa Tikkanen än. Det är ju en tradition på denna site ;-)

Redigerad kommentar

KevinNa : Enligt Arbrahamsson på Aftonbladet så var Sundlöv på Ramstedt efter nokke ja =) kan ju bero på Granström/Larsson, för den situationen uppstod väl efter att Nokke värvats? =)

HappyX3: Så Sundlöv var på Ramstedt efter att Nokelainen värvats? Det hade jag missat. Har för mig Sundlöv sa att truppen var spikat iom Elias ersättare. Ja Nordan och Lauritzen är 2 ruggigt osäkra kort. om nu Sundlöv är ute o letar en ny forward, hoppas fan att det är en kreativ sådan isåfall.

Huss: ingen aning om ryktet är helt sant... Håller helt klart med om att man måste ta höjd för dessa skador, ha ett slagkraftigt lag där man ser de här riskspelarna som bonusar om de kan spela och det på en hög nivå...

DavyDjoos: Kan det inte vara så att Brynäs var ute efter Ramstedt i ett tidigt skede men sedan dök Nokelainen (ett bättre alternativ) upp?
Helt klart är att det inte finns några marginaler i årets trupp. Olycksrelaterade skador får man alltid räkna med men de som är ständigt återkommande ljumskproblemen hos vissa spelare måste det tas höjd för när truppen spikas.

HappyX3:Gävles tidningar verkar inte visa något slags intresse i brynäs. De gör endast de nödvändigast och har inget intresse att fördjupa sig om det uppstår ett rykte om att truppen kanske inte är spikad. Dåligt av lokaltidningarna...

KevinNa: nog kommer Lauritzen att få en liknande säsong igen, om han inte opereras, han kommer ju att slita upp sina ljumskar om och om igen, med risken att låta pessimistisk - men det är min tro, och många andras... Lägg därtill att Sundlöv är ute och letar, varit på finnen (Ramstedt?) som AIK sägs snuvat Sundlöv på, efter Nokelainen värvats...

Jag är trött på skadorna, kanske BIF-ledningen likaså!?

Ingen rök utan eld...

KevinNa : Men med Alexander Larsson ute ur spel också så är frågan om inte den dörren är öppen igen. Speciellt när varken Lauritzen eller Granström lär spela i inledningen av serien. Nordan är också ett (konstant) osäkert kort pga skadehistoriken.
Skulle iofs kunna tänka mig Daniel Ljunggren i en centerroll istället för Larsson.

KevinNa : Varför vi pratar nyförvärv var därför att Sundlöv var intresserad av Teemu Ramstedt efter det att han värvade Nokke. Så det innebär att Sundlöv inte stängt dörren!

Stör mig på att gävlemedia inte konfronterat Sundlöv med detta! ;o

DavyDjoos: Visst har vi skador, absolut. Men inte en chans Sundlöv värvar mer. Visst har vi 5-6 ordinarie spelare borta i december så men inte nu. Sen är det bara och be till de högra makterna att Lauritzens skada inte är allvarlig (även om den säkerligen är det)

KevinNa: anledningen stavas S-K-A-D-O-R, samt L-A-U-R-I-T-Z-E-N... Ledsen för de stora bokstäverna... ;)

Huss: Jo visst men varför diskuteras det nyförvärv nu? Har inte Sundlöv spikat truppen iom Nokelainen?

moment22: Toni Rajala vore mumma. Lite Omark över honom, skulle passa ihop med Harju.

Carl Lejonkräk:

Esa Pirnes spelar väl i AIK om jag inte missminner mig.

Carl Lejonkräk:Ännu en defensivt lagd spelare. Duktig tekare ingen playmaker.

tompap71: Esa Pirnes då?

tompap71:

Så...vilket är det?...jag blir lite förvirrad...

"Vad gäller pengar så har ju Sundlöv vid flera tillfällen hävdat att det fanns utrymme för Omark om han ville komma till Brynäs"

"Såvitt jag vet har Sundlöv aldrig sagt rent ut att det finns några Omark-pengar"

Forumet blir ju bättre om vi skiljer mellan uttalanden & spekulationer...

De Sundlöv sagt är ju iaf att Bif varit intresserad, tror inte automatiskt att det finns en massa pengar över nu...

- Intresset fanns kanske före Sweatt o Nockes lön...

- Bif kanske aldrig hade varit i närheten av att matcha Omarks lön

- Klubbdirektör/ordförande kanske hade kunnat sanktionera en sådan one-of-a-kind-värvning (artist+Harjus bästa hälft) men inget annat...

Linus Wickman:

Daugavins vore en höjdare, en lirare och hyfsad målskytt som har underskattats grovt i NHL och mest fått spela 3-4lina. Väldigt omtyckt av både medspelare och fans. Personligen förbannar jag den dag Ottawa bytte bort honom. Men att få han till Brynäs kommer aldrig hända, han kommer garanterat erbjudas åtminstone ett tvåvägskontrakt någonstans i NHL.

Redigerad kommentar

tjugo8:

Såvitt jag vet har Sundlöv aldrig sagt rent ut att det finns några Omark-pengar, men tänk lite själv, om Sundlöv i rikspress går ut med  att han varit på Omarks agent ett tiotal gånger, nämnt i intervjuer att det finns plats för Linus om han vill hit. Lägg till det att Mr.Madhawk och Oskar Lindkvist på Nöjesmix.com, bloggare med erkänt bra källor, nämner att det finns en överenskommelse att Omark kommer spela i Brynäs ifall han inte lyckas nå ett NHL-kontrakt.

Man må tycka Sundlöv är en idiot om man vill, men så dum att han försöker värva en spelare utan täckning ekonomiskt är han knappast och i min värld betyder en tänkt värvning som inte blir av att det blir pengar över, såvida inte spelaren planerat att spela gratis, men sådant händer jiu bara i en sportchefs våta drömmar. Eller?

moment22:juste, glömde bort han! Toni skulle verkligen passa in, inte lika dyr som Aaltonen heller. 

Linus Wickman: Toni Rajala skulle vara en fin ersättare för Lauritz. Och så får Nokkelainen ngn att prata finska med:)

tompap71: Ja, dom pengarna är inte Aaltonen värd, såklart. Rätt galet ändå om han begär mer, är det någon klubb som på riktigt skulle betala så mycket för Aaltonen? Han hamnar väl i Schweiz till slut antar jag... Undra hur mycket Omark skulle kosta i månaden? Med tanke på hans attityd har varit tidigare verkar han ju iallafall tro väldigt gott om sig själv och det skulle inte förvåna mig om han hade kostat lika mycket för Brynäs som Aaltonen gjorde för Rögle förra säsongen...

Någon som vet om det finns något annat intressant namn på marknaden just nu? Sundlöv kanske inväntar NHL-camperna ändå, trots allt?

brynäs kommer förmodligen vara jobbiga att möta iår med tanke på alla hårt jobbande forwards vi har i laget och en ganska stabil defensiv så kommer det säkert bli ganska målsnåla matcher när brynäs spelar och då vore en spelare som aaltonen helt perfekt som bara kan gå in och avgöra matcher helt på egen hand. Plocka hem han nu sundlöv!

tompap71:
Källa på att Sundlöv sagt att det fanns Omark-pengar, tack!

Rodrigo: han kanske har reserverat kosing åt Omark som nu är spenderbara!? ;)

tompap71: då får vi allt lura på han ett kontrakt baserad på bonusar. 250K månaden och sedan ett antal bonusar på om man tar guld, poängligan osv ;-)

Rodrigo:

Kollade Ramstedt på några Youtubeklipp, ingen fena på skridskorna direkt men verkar spelsmart och ser ut att kunna träffa mål vilket vårt gäng är sämre på. ;)

Vad gäller pengar så har ju Sundlöv vid flera tillfällen hävdat att det fanns utrymme för Omark om han ville komma till Brynäs, det kan inte handla om småpengar han la undan där, förhoppningsvis täckte det kostnaden för Nokelainen. Aaltonen finns det nog bara en, möjligen två klubbar som har råd med i SHL, Färjestad och möjligen Örebro om Fahlman öppnar plånboken. JMA hade 600.000 pluss lite växelpengar per månad i Rögle ifjol, det sägs att han begär mer för att spela i Sverige denna säsong. Det kommer Sundlöv aldrig betala och personligen tycker jag Aaltonen långt ifrån är värd sådana pengar. 

tompap71: Intressant. Kan inte säga att jag vet så värst mycket om Ramstedt men av det man har läst så verkar det ju iallafall vara en spelartyp som laget skulle behöva. Och är det en spelare av den typen som Sundlöv söker känns det rätt ok. Frågan är dock hur man kan slanta upp pengar för spelare som inte var tilltänkta från början, dvs Nokelainen och Ramstedt och inte ha råd med en AHL-spelare med mer spetskompetens än Sweatt och Scott? Kan inte tänka mig att varken Nokelainen eller Ramstedt, speciellt Nokelainen, är så billiga.

Eller så har Sundlöv riktat in sig på Aaltonen i smyg hela säsongen och sparat alla pengar till det, verkar ju inte bli Luleå nu iallafall ;)

Lindström: Han blir nog kvar eftersom det luktar AS långa vägar ;-)

bradberry: Sätter en kall bira i baren på LA att Rahm inte är kvar nästa år på sin post.
Nån som bettar emot?

Rodrigo:

"Om man nu var på Ramstedt efter man värvat Nokelainen så känns det väl sådär att man misslyckades med en budgivning mot AIK..."

Just precis så påstår nu Abrahamsson att det var, Brynäs visade intresse för honom efter värvningen av Nokelainen.

Frågan är vad det betyder, är Sundlöv på jakt efter ytterligare en center? O isåfall, är Alexander Larsson ute ur bilden, pga skada eller av annan orsak inte får förlängt efter tryouten?

Lindström: Claes Rahms förtroende har knappast stärkts.

Upplägget med induviduell träning kan man så här långt kalla för flopp va?

Grovjobbare - Grovjobbare - Grovjobbare
Junior - Junior - Junior

Brynäs forwardsuppställning 13/14

Scott Nokelainen Aaltonen

Omark Järnkrok Lindholm

Sweatt Enterfeldt harju

Brodin Granström Thuresson

Brynäs forwardsuppställning säsongen 2013/2014

"Onekligen intressant!

Johansson(Holmqvist)

Gunderson - Bertilsson Aaltonen - Nokelainen - Scott

Kilström - Sundqvist Harju - Enterfeldt - Thuresson

Djoos - Persson Sweatt - Larsson - Rödin

Jacobsson - Nörstebö Brodin - Granström - Ollas

Extra: Rahm,Löf,Lauritzen,Nordquist,Molin,Lindgren"

Kul med ytterligare en laguppställning.

tjugo8:

Altonen och Omark en Fantasivärvning. Just nu sitter det nog någon ratad Kalskronaspelare eller liknande och pratar med Sundlöv om tryoutkontrakt. :)

tjugo8: Du har ett pris på ditt huvud!

tjugo8: Edmonton :D

bradberry:
Omark klar!

TobiasR: "Skulle säga att Brynäs blir ett toplag med aaltonen i laget."

Förstår inte anledningen till det men jag anser att du kraftigt övervärderar Brynäs trupp anno 13/14. Ditt brynäshjärta verkar ha slagit sig på hjärnan...

Johan Norrström: "Låter väl inte direkt som något Sundlöv skulle vara intresserad av eller hur? Mer tvåvägsspelare med fina defensiva kvalitéer på sitt CV som gäller. Sundlöv måste väl vara en av få sportchefer i SHL som löser ineffektivt målskytte med att värva spelare som inte gör många mål. Säger inte att det är fel, jag är ju bara en sketen läktarcoach, men inte känns det som att Sundlöv gillar att göra det lätt för sig. Skulle vara intressant att höra vad grundtanken är och vilken slags ishockey man tänkt spela i vinter. Försäsongsmatcherna tycker jag inte har visat någon tydlig spelide ännu. Mest bök och chanshockey så här långt. Efterlyser en tydlig spelide."

Jag håller med. Tyvärr kan det bli lite problem att spela ihop kedjor, nöta PP osv när 10 spelare saknas pga skador. Har vi tur kommer Basse, Nordan och Honken upp i 55 matcher tillsammans den här säsongen. Det här spektaklet börjar mer och mer påminna om ett grådaskigt jävla fuskbygge utan snipers och finess. Det enda som är positivt är att Sundlöv sitter lugn i båten. 

Visst har brynäs råd med aaltonen men det skulle väl svida rejält i plonkan kanske men jag tycker det är värt det iaf. Skulle säga att brynäs blir ett toplag med aaltonen i laget.

tompap71: Måste varit innan Nokelainen... om det skulle vara så att man tog Nokelainen istället nu så känns det ju mycket märkligt. Då var man alltså på en teknisk och kreativ center men tog Nokelainen. Vad är spelidén egentligen? Sundlöv kan i sådana fall inte ha värvat Nokelainen för hans spelstil och defensiva egenskaper om man samtidigt var på Ramstedt? Jag förstår ingenting.

Om man nu var på Ramstedt efter man värvat Nokelainen så känns det väl sådär att man misslyckades med en budgivning mot AIK...

Pettisbif:

Aaltonen kan du glömma, han är för dyr för att Sundlöv ens ska fundera på honom.

tompap71:

Onekligen intressant!

Johansson(Holmqvist)

Gunderson - Bertilsson
Aaltonen - Nokelainen - Scott

Kilström - Sundqvist
Harju - Enterfeldt - Thuresson

Djoos - Persson
Sweatt - Larsson - Rödin

Jacobsson - Nörstebö
Brodin - Granström - Ollas 

Extra:

Rahm,Löf,Lauritzen,Nordquist,Molin,Lindgren

Rodrigo: Johan Norrström:

Enligt vad Hans Abrahamsson från Aftonbladet säger på twitter visade Brynäs intresse för honom, vet dock inte om det var före eller efter Nokelainen sajnades.

Redigerad kommentar

Johan Norrström: Han kanske fortfarande bygger lag åt CZ

Rodrigo:

Å andra sidan förstår jag inte riktigt varför de skriver
"utpräglad målskytt" om honom. På seniornivå har
han ju inte gjort så extremt många mål.

« · 1585203 · »