sylf:
Då menar du alltså att vi skippar juniorsatsningen, eller skall vi ha både och?
Jag tror det var meningen att låta junisarna visa upp sig..... därefter ta ställning till ev. förstärkningar.
Redigerad kommentar
Slajsarn:
Det var ju Brynäs utsatta utgångsläge som ställde till det..... OM en nyrenoverad L J fått till det som i fornstora dar och Bertil och DP fått va hela så har vi ju ett helt annat läge.... lr?
Löf, Berglind o Djoos hade fått va de tillväxtbackar som var meningen.
Att Sunken skulle gå rätt i väggen med C-et på bröstet var väl inte heller så lätt att förutse.
faceoff:
Med läsglasögon på ser jag utmärkt utan fet förstorad stil..... men du menade väl nåt med det.
faceoff:
Operation lr ej råkar väl de flesta ut för nån gång i en utsatt sport som hockey, den här gången höll det tyvärr inte.
70 Rodrigues:
OM man kunde få placera in några OM där man ville ha dom.... ;-)
Tväst: "skulle vi ge upp juniorsatsningen direkt efter guldet?"
nä, men att ENBART förlita sig på den är inte mer än ett skämt.
förra säsongen hade man tur, men man kan inte ha tur hela tiden.
Sheena Punkrocker:
Nu valde du att bara kopiera halva mitt inlägg..... jag tror man ville ge junisarna chansen att visa upp sig, därefter värva det som visade sig behövas.
Skador på L J, SB o DP ryckte sönder allt vad planering hette...... därför kan det för den oinvigde se ut som man ENDAST förlitade sig på juniorerna..... men bland alla dessa hockeynördar kan väl knappast gömma sig så många oinvigda???
Peja:
Javisst, med facit i hand kanske det varit ett bra val att låta Hellström stanna.
Tväst: "Skador på L J, SB o DP ryckte sönder allt vad planering hette...... därför kan det för den oinvigde se ut som man ENDAST förlitade sig på juniorerna..... men bland alla dessa hockeynördar kan väl knappast gömma sig så många oinvigda???"
som sagt ... tur ...
Sheena Punkrocker:
" som sagt...tur..."
Jag skulle tro att vilket lag som helst behöver tur för att vinna ett SM-guld. Såklart hade Brynäs marginalerna och några domarbedömningar på sin sida, juniorerna med Silfver i spetsen tog ett jättekliv som man kanske inte hade vågat hoppas på egentligen.
Man vinner inte guld utan att en massa detaljer faller på plats...... men du kanske menar att det bara är Brynäs som vinner tack vare en stor portion tur?
Slajsarn:"så länge Sundlöv sitter där han sitter så kommer jag aldrig att vara nöjd. Där har du pudelns kärna."
Resultaten är alltså inte viktiga här utan bara att Sundlöv ska bort?
Tväst: "men du kanske menar att det bara är Brynäs som vinner tack vare en stor portion tur?"
nej absolut inte. håller med om att man behöver en stor dos tur att vinna guld,
oavsett om man spelar i Brynäs eller Los Angeles Kings. poängen var väl mer,
som du nämnde, att man hade spelare som råkade blomma vid rätt tidpunkt,
typ Silfverberg, Svedberg och Larsson, och tur i den mån att man inte var lika skadedrabbade
då som nu. jag antar, och de här e bara en gissning, att man förlitade sig på samma
sorts tur inför den här säsongen också?
Tobias Viklund? Skulle mer än gärna se honom i Brynäs nästa säsong.
Tugga Sundlöv!
Redigerad kommentar
Arnio: Och vad är skillnaden mellan att ta kontakt och ev bli muntligt överens mot att skriva kontrakt?
Same name, same shit.
Redigerad kommentar
Arnio: Men du säger emot dig själv. Antingen får man prata kontrakt eller så pratar man inte kontrakt. Om man pratar kontrakt såsom lön, anställningstid osv... Gör man det så är det att anses som ett anställningsavtal är upprättat, ifall man är överens dvs.
Själv är jag av åsikten att vi i Sverige har inte en chans att hindra det, och om vi skulle ens försöka hindra att spelare skriver på för andra klubbar så skulle dessa nyckelspelare signas upp av lag utanför detta lands gränser som inte har den restriktionen på sig.