1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742340 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Huge: De två föregående säsongerna innan Bäckis kom bevisar motsatsen.

Gurra88: Undrar om Sundlöv hann inse sina stora misstag förra säsongen?
Alla dom där misstagen som tog guld....

Slajsarn: Det bevisar bara att Ovetjkin är beroende av bra omgivning, som alla stora målskyttar är.
Lite svårt att måla om ingen passar pucken till dig...

Huge: Det är ju en sak om man är felfri själv.. Med så många lik i garderoben som du så skulle jag nog låta bli att kasta sten...

Gurra88: Du har ETT jättelik i DIN garderob och det stoppade du in ifjol.
Ett lik som överträffar samtliga lik som alla skribenter på HS lyckats gömma undan i sina resp garderober ända sen den här sajten startades...

Huge:

05-06    52+54=106
06-07    46+46=92

Statsen talarför sig själv. Ovie ser ut att ha klarat sig hyffsat innan Bäckis kom...

Gurra88: Och bara för protokollet: jag har aldrig påstått eller försökt framstå som att jag är felfri.
Jag argumenterar för mina åsikter som alla andra härinne.
Möjligtvis lite envist, långrandigt och omständligare än de flesta men kan inte se att dessa saker har med att jag ev skulle vara felfri att göra?

Huge: Absolut, som jag dessutom bekänt 1000 gånger. 

När folk dessutom gång efter gång skriver att de är trötta på din upprepning. Borde du inte ta in det då? Eller är det de som är problemet, att du inte klarar av det?

Slajsarn: Visar fortfarande att han är beroende av bra omgivning, som ex Bäckis.
Eller försöker du säga att poängen du hänvisar till skulle ha tagits utan bra framspelare?
Isf undrar man ju varför Ovetjkin hyllat Bäckis så mkt, om det nu (som du vill få det till) inte spelar nån roll vilka han spelar med?
Sen är det väl självklart att han skapar och producerar mkt på egen hand, men är trots allt till stor del beroende av sin omgivning,

Va fan sysslar ni med? Senaste 5 minuters läsning handlar om vem av er som har längst snopp och vilken pappa som är starkast?

skärp er för fan! Hur fan klarar ni av ett arbete? Folk har olika åsikter, alla tycker inte likadant, ingen har rätt ingen har fel.  Hur i helvete kan ni sitta och besvara varandra med behållning? 

Funderar ni någonsin varför många inlägg kring ert tjafsande har över 10 gillamarkeringar? Det är för att många andra vill läsa FÄRRE av ert tjat och MER hockeydisskussioner på detta hockeyforum. Ni få förstör för många andra. Ge fan i det. 

Huge:Nu gällde inte diskussionen om Ovie var beroende av en bra omgivning eller inte. Men precis som vanligt när börjar få slut på argument så vrider du ämnet till någon slags ickediskussion. Snart börjar du säkert klaga på stavning och meningsbyggnad med.

brynäs08: Amen!

brynäs08: efter upprepade uppmaningar att sköta icke-diskussioner i bubblor, mail, telefon eller pubkväll, fortsätter ändå icke-diskussionen här... Det förefaller vara ett alterego-psykologisk fenomen - där det är enormt viktigt att bygga och odla sin forumidentitet och att framhäva den vid varje tillfälle som ges.

I andra sammanhang, bland annat att alltid synas media, kallas det beteendet för mindre smickrande namn...

Men, som sagt, dessa invändningar mot deras jag-mot-världen-/jag-mot-han-beteende besvaras i stort sett aldrig av dem själva, då det ifrågasätter och försvagar deras egenuppfattade identitet, kommer det något att hugga på hos sin antagonist är de där direkt.

Jag skulle ordinera par-/gruppterapi med obligatorisk närvaro...

DavyDjoos:

varför inte ordinera tvångströja o madrasserad cell, skulle åtminstone sätta effektivt stopp på spamandet ;)

Redigerad kommentar

Nordmark vore något för Brynäs. Perfekt komplement till Tommy och Janne

sylf: Pax stjärnstopp! :)

tompap71: Heja Brynäs!!!!
Så, nu har jag lagt tillbaka nivån där du vill ha den...

Slajsarn: Haha, du är fanimej obetalbar.
Här diskuterar vi Bäckis och din felaktiga profetia.
Då drar DU in Ovetjkin i debatten och använder honom som argument och slagträ i diskussionen om Bäckis.
När jag då försöker svara på ditt Ovetjkinargument så tycker du att jag försöker byta ämne till en ickediskussion.
Underbar logik....

Huge: nån som har status på Persson? Han har varit borta väldigt länge på grund av hjärnskakningen.

Slajsarn:

Jag börjar nästan tro att det här är en GB fylld av politiker, så snart jag ger minsta antydan till att jag tycker det är smått tröttsamt med dessa ständigt återkommande inlägg som med små variationer i stort sett alltid har samma innehåll och oftast verkar handla mer om kukmätning än hockey så dyker någon upp och talar om för mig vad jag tycker och tänker, inte sällan också hur fel jag har i de åsikterna. Precis som pajkastande lokalpolitker.

Jag har inget emot om folk ifrågasätter mina åsikter, jag kan också respektera att andra inte har samma åsikt som jag och t o m erkänna att jag har fel när så är befogat. Inga problem alls där, men när någon tillskriver mig en åsikt eller lägger sina egna ord i min mun är det något som har gått jävligt snett. Det är otroligt respektlöst och kan man inte tilltala mig på bättre sätt än så behöver man inte tilltala mig alls!

tompap71: Nu är det ju så här att vissa älskar munhuggandet härinne och provocerar därför medvetet. De myser av att du går in och ifrågasätter deras tjafs och du ger bränsle på deras brasa genom detta. Bara att scrolla förbi de inlägg som är av den typen att de bara sabbar gästboken för tyvärr så kommer de aldrig någonsin att bättra sig och att någon skulle bli utesluten från gästboken är osannolikt. Ignorera så kanske, kanske de tillslut tröttnar på att provocera och helt enkelt hittar ett annat forum att spamma.

Carl Lejonkräk/arnio: och andra gör t o m nya konton för att sedan fortsätta i samma stil. Varför kan man fråga sig?

Carl Lejonkräk: Varför skriver du att "de" kanske tröttnar osv? Du är ju själv en av dom som provocerar mest! Senast igår kallade du någons egen åsikt för stor komik flera ggr till och med. Att kalla Sundlöv för sopa eller Rahm för såll är inte att provocera, att kalla andras åsikter för komik däremot är det. Allt från en imbecill nörd som inte begriper ett Skit om hockey.

sylf: Vänta lite nu, jag skrattade lite åt ett inlägg som ställde frågan vad vi ska göra för att undvika Kvalserien nästa säsong. Herregud jag måste väl få le åt det och skriva att det är stor komik. Provocerande var ju inlägget jag replikerade på i så fall. 

Carl Lejonkräk: Persson är skadebenägen som tusan tyvärr. Om man inte är tillbaka inom ett par veckor efter en hjärnskakning så är den nog av det värre slaget. Vi hade verkligen behövt ersätta någon av olyckskorparna i tredje backparet.

Huss: tre veckor tror jag det gått nu

Carl Lejonkräk: Nej, han som skrev det tyckte nog att frågan var relevant, en åsikt han knappast är ensam om. Att du tycker att det är komik säger mer om dig.

Carl Lejonkräk: Låter som säsongen ut då...

tompap71: Precis, knappast någon verkar ha hört talas om uttrycket "give somebody the benefit of the doubt".
Finns ens möjligheten till missförstånd så försöker man till varje pris att utnyttja den...

Huss: Kanske Sundlöv skulle prova att kontakta Eddi Läck och se om han vill komma hem, tydligen så är han borta säsongen ut nu och långt från NHL.

sylf: "Att kalla Sundlöv för sopa eller Rahm för såll är inte att provocera, att kalla andras åsikter för komik däremot är det. Allt från en imbecill nörd som inte begriper ett Skit om hockey."

Intressant.
Nu sitter du ju själv och kallar Carls åsikter för komik, antydandes att du vet så mkt mer om hockey än vad han gör.
Av hans inlägg att döma så vill nog jag och säkert de flesta någotsånär sansade bedömare påstå att han kan nog så mkt om hockey som du, om inte mer.
Det mesta som kommer från dig är ju "hora", "fitta", "mongo" och andra sakliga argument.

Vad ev provokationer beträffar så kan man vända på steken:
alla vi som INTE kastar skit, tycker att ansvariga gör ett Ok jobb med allt vad det innebär av både misstag och lyckade satsningar, tycker att det är jävligt provocerande att höra dig och andra skitkastare sitta härinne och gnälla er igenom varje säsong.

Så det där provokationssnacket kan faktiskt ses från två olika håll, beroende på vem som är betraktaren.

Huss: Vete fan om DP är speciellt skadebenägen.
Det förutsätter väl isf att han själv är orsak till många skador, dvs att dom skulle ha kunnat undvikas om han ex tränade bättre osv.
Hans senaste skador har väl mer orsakats av oflyt, som jag ser det.
Nyckelbensbrott och hjärnskakning är knappast nåt man kan förebygga genom hård träning, även om risken självfallet minskar ngt om man är vältränad. Vilket jag är rätt säker på att de flesta på den här nivån är.
Problemet är kanske snarare att många tränar för mkt och därigenom drar på sig överbelastningsskador.
Har iofs ingen större koll på DP:s skadehistorik men nån kalenderbitare lär säkert höra av sig...

Huge:

Hjärnskakningen DP ådragit sig var väl ett skott i huvudet på träning? Men, han får väl lära sig att se upp lite bättre ;-)

Huge: Exakt, men saken gällde från början att arnio tyckte att andra var provocerande, vilket han är lika mycket själv. Vilket du inte tycks begripa, utan kastar dig in och börjar besservissra en hel bibel om hur andra är. För övrigt har jag aldrig kallat nån hora eller fitta, Mongo har jag däremot kallat arnio!

Redigerad kommentar

Huge: Jag kan inte så mycket om hockey men jag gillar att titta.  Jag brukar inte heller påstå att jag kan så mycket utan ligger gärna ganska lågt när det gäller att uttala mig om nyförvärv, hur det ska gå kommande säsonger osv.

Huge: Nja, han har dragits med en del skador genom åren men 16 matcher i år med Brynäs är knappast mycket? Nu vill jag helst undvika en följetong a la "transatlant" här men i ordet skadebenägen finns ingen direkt distinktion mellan skador relaterade till dålig försäsong (ljumskar), dåligt läkskött, dåliga beslut på plan, oflyt osv osv.

Carl Lejonkräk: Varför skrattar du då åt andra som funderar över sånt?

Tväst: Sundlöv får skaffa nån gymapparat där man tränar upp hårdheten på skallbenet, så att vi slipper liknande onödiga skador i framtiden.
Eller så värvar han bara tjockskalliga spelare.

.....................................................................................

lämnar rum för vitsiga och raljerande svar på den streckade linjen...   ;-)

sylf: Uppfattar Carl som nyanserad, relativt kunnig och ibland lite provokativ.
Mao: en rätt så normal supporter skulle jag tro.
Det komiska är att DU och många skitkastare uppfattar det som provocerande att nån stöttar sitt lag i både med- som motgång, aldrig kastar skit på sitt lag och spelarna och anser att alla gör ett Ok jobb där både misstag och bra saker görs.
Mao: som i vilken annan klubb eller på vilken arbetsplats som helst.

sylf:
"Carl Lejonkräk: Varför skrattar du då åt andra som funderar över sånt?"

Jag finner det lite roligt när någon tror att Brynäs är en het kvalseriekandidat, men visst jag ska bättra mig.
Själv blev jag ju utskrattad när jag skrev att det fanns möjligheter till Vinst mot Växjö...

Carl Lejonkräk: ska du uppfattas som seriös kan du inte skratta åt en åsikt, du måste tala om varför du tycker åsikten är fel

Huge: Du är ju dum på riktigt! Du som alltid säger att alla andra har problem med läsförståelsen.

Mittzon: Speciellt seriös är jag inte och inte så kunnig heller

Carl Lejonkräk: Nåja, finns rätt många här som tror sig veta mer om hockey än de i själva verket gör. Måste erkänna att min spelarkarriär inte var så lysande heller.

Huss: Hahaha inte min heller, jag var målis i GGIK

Sätt fart Sundlöv!!!

70 Rodrigues: Rackarns vad mycket poäng den karln gör.

70 Rodrigues: tja, varför inte? :) hyfsad ålder å helt OK poängproduktion :)

Skulle dock inte ha nåt emot en riktig polis ala Frögren/Tollefsen
eller ett svin ala Ledin/Jämtin ;)

Härmed bekräftat att arnio är samma fjant som Carl Lejonkräk. Väljer dock att inte gå ut med hans namn för hans egen skull.

Vi hälsar väl alla arnio tillbaka. Eller inte.

Gurra88: Tönt!!!

Berätta för oss alla här på forumet hur du nu skulle ha gjort detta? Vem kan ta fram namn utifrån en IP-adress överhuvudtaget?? Dina lögner är så äckliga så att man bara vill kräkas på dig. Men men lek dataexpert du om du vill och polis. Vem som än döljer sig bakom mitt nick och bakom Arnios nick så tror jag faktiskt inte att någon bryr sig härinne ändå och de flesta vill nog inte se dina inlägg om IP-adresser här i forumet ändå.

Det är nog bäst att du lämnar forumet med svansen mellan benen nu för att du är rökt, INGEN vill ha dig kvar här.

« · 1561446 · »