Carl Lejonkräk: "Jag tror ändå att Brynäs fortfarande har chans att knyta till sig Arell. Floppar han i FBK så kan ju Sundlöv gå in och ta över kontraktet, då får han en spelare i rätt ålder som tidigare önskat spela för Brynäs och som verkligen vill ha revanch och visa att han håller för Elitserien."
Svårt att tolka det som att du inte tycker det vore en bra värvning.
Gurra88: Jag har ju redan skrivit att jag glömde :-) och den betyder att jag skojjade till det lite grann där.
Uppenbarligen så anser ju Sundlöv att Arell är nåt att ha i alla fall eftersom att han varit på hans agent tidigare. Själv vet jag allt för lite om Arell för att ha en uppfattning om han skulle kunna tänkas vara en bra värvning eller ej.
Huss: "Nja, det var som sagt Sundlöv som sade nej och chansade på Styrman istället. Inte hans bästa beslut genom tiderna kanske"
Inte riktigt va?
Sundlöv sade väl nej till en utlåning över ET, inget annat.
Rätt ska vara rätt.
Hade BIK varit villiga att släppa Arell för resten av säsongen (med bra chans på förlängning med Brynäs) så hade Sundlöv självfallet valt det alternativet, istf att tvingas till en nödlösning som Styrman de facto blev och fortfarande är.
sylf: Väldigt svårt att rangordna sportchefer då de har helt olika förutsättningar att jobba med.
Garpenlövs arbete med Tre Kronor är inte så imponerande i alla fall utan de har ju knappt vunnit en match sedan han tillträdde som Team Manager. Ju mer tid Garpenlöv får i medialjuset dessto mer påminner han om Leif Boork, mycket snack och lite verkstad.
sylf: Misslyckas?
Brynäs är ju Svenska mästare och det med en av de lägre lönebudgeterna i Elitserien.
sylf: Ja Garpenlöv har ju gått och blivit expert, då är allt han skriver är sant. Boork brukar alltid ha med Sundlöv som en av Elitseriens bästa sportchefer samt att han nämnde Brynäs som en av seriens tre stabilaste och bästa organisationer. men det betyder ju inte nödvändigtvis att det är sant.
Finns det något värre än när någon gammal spelare eller tränare går från att vara en i mängden till att vara expert? Typ Wikegård, Garpenlöv eller Boork. Garpenlöv vet vad som är bäst för svenskhockey, kan rangordna ligor och vet att Brynäs fuskat med fysen. Man undrar ju vart han skaffat den informatinen och kunskapen... Till slut hamnar han i samma fack som Wikegård som en person som aldrig kan ta ett jobb i någon förening eftersom han har så extremt mycket att leva upp till.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
sylf: Jag har aldrig sagt att jag har info. Jag säger bara att det är jävligt märkligt att man kan gå från att vara scout en dag till att bli allvetatare om allt som rör svensk hockey.
Huge: "En 22-årig storväxt utvecklingsbar tvåvägsback, sånt som inte växer på trän direkt och därmed blir ett eftertraktat byte för i stort sett alla lag"
När Robin Jacobsson var i Arells ålder gjorde han ännu fler poäng, var lika storväxt och sannolikt lika utvecklingsbar. Ändå dröjde det ytterligare några år innan han hamnade i Elitserien. Förklara det du om du kan ;-)
sylf: Klart som fan att Sundlöv var bidragande till guldet, han byggde ju laget. Eller får man bara kritisera Sundlöv? Kanske han inte bidrar till framgångar men är skyldig till motgångar....Jag undrar hur många som är skyldiga Sundlöv en fet ursäkt för värvningen av Svedberg....
Redigerad kommentar
Huss: Säger inget om det, det var mest hur snabbt man blir expert.
Saknar Gozzi på listan, han har tagit AIK från division 1 till elitserien. Tydligen har Marcus Näslund bevisat mer än så..
Redigerad kommentar