1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446147 inlägg · 7966 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Zzz:

Om man bedömer att man kan få bukt med hans skador, så kanske. Jag har gärna fel, men det känns inte riktigt hundra.

Nästa säsongs lag:

Anders Nilsson (Johan Holmqvist)

Ryan Gunderson - Robin Jacobsson

Elias Lindholm - NY - NY

Simon Bertilsson - Christian Djoos

Linus Omark - Sebastian Enterfeldt - Johan Harju 

Lukas Kihlström - Jörgen Sundqvist

Jesper Ollas - Jonathan Granström - Anton Rödin

Dennis Persson - Fredrik Carlsson

Daniel Brodin - Morten Madsen - Andreas Thuresson

Extra:Mattias Nörstebö - Emil Larsson - Alexander Lindgren - Ev.Martin Johansson

Låna ut:Robin Rahm och Simon Löf

Pettisbif: finns det rykten kring Madsen, Nilsson, Omark, Carlsson - eller är det en önskedröm? :)

dacke72:Klart det är hans önskan!

Pettisbif: ganska rimlig trupp, men tror du kommer få ta bort omark och Carlsson. Möjligtvis en annan målvakt en Nilsson.

Nästa säsongs lag:

Lars Haugen(Johan Holmqvist)

Ryan Gunderson-Simon Bertilsson

Elias Lindholm-Alexandre Bolduc-Brett Sterling

Christian Djoos-Robin Jacobsson

Anton Rödin-Sebbe Enterfeldt-Johan Harju

Lukas Kilström- Jörgen Sundqvist

Daniel Widing- Jonathan Granström- Daniel Brodin

Jesper Ollas-Jonas Nordquist-Andreas Thuresson

Alex Lindgren-Utlåning
Mattias Nörstebö- J20/Utlåning
Emil Larsson 13:e 

Dennis Persson- Simon Löf 

70 Rodrigues: Blir mörkrädd när jag hör att Lukas K är det enda tilltänkta backförvärvet. Han är liksom inte i närheten av Ekholm-klass...

Brynäslegenden: rimligaste truppen hittills, dock så ser jag Nordqvist där ;-)

dacke72: Du kan nästan strunta i att läsa vad pettisbif skriver. Han är helt tyst under hela säsongen och det är under sillyseason som han postar sina inlägg. Där ser 99% ut som inlägget nedan. Han postar trupper, med en rad nya spelare, och säger att det är brynäs kommande lag. En dag senare kommer han med en ny rada namn som också är brynäs kommande lag. Han kan säkert posta 20-30 trupper inför varje säsong så det är bara skitsnack det mesta som kommer från honom...

Huss: Sundlöv är som han är, har han inte lärt sig på den här säsongen så gör han det aldrig :-(

70 Rodrigues:Tycker ni lägger allt för stort fokus på att det behövs backvärvningar. För varför var vårt backförsvar dåligt i år? dålig backtränare?Bertilsson vår bäste back blev skadad hela säsongen. En stbil back i Denis persson blev skadad. Vilka fick spela istället? berglind, styrman och norrmanen. Till nästa säsong kommer Bertilsson tillbaka samt Persson. Brynäs kan ställa upp med minst två bra backpar, om inte tre. Alla spelare som du Tony, har sagt som borde bli bänkad. Kommer lämna. 

Bertilsson- RG

Jacobsson-Djoos

Sundqvist- Kilström

(persson)

Jag tycker att med rätt spelsätt och ide om hur backarna ska spela, har vi en bra backuppsättning. Allt som möjligtvis fattas är en bättre PP- back än Djoos. Men Djoos har en enorm förmåga att utvecklats där. Brynäs behöver dock en stabil målvakt. Honken är för ojämn och rahm är ju inte precis förstamålvakt klass på än. Låna ut han till allsvenskan? med en bra målvakt som kommer brynäs absolut vara bra defensivt(om man kan undvika skador.  Har brynäs ens plats för en till back? 9 backar är på kontrakt. Löf kan vi låna ut. Men är det inte bättre att lägga pengar på de två toppspelarna? och en förstamålvakt?

Linus Wickman: Persson är både skadebenägen som sjutton och egentligen inte speciellt stabil. Han går in som 7-8 back i de flesta Elitserielag.
Sundlöv chansar återigen känns det som.

Chansar på att Bertil håller
Chansar på att Djoos blir den storback han har potential till (han trodde stora saker om Berglind och Löf också, kanske inte lika stora iofs).
Chansar på att Kihlström växer ut i Brynäs
Chansar på att Jacobsson inte bara är stor och stark utan även att han utnyttjar skott och spelsinne som han visade i Allsvenskan
Chansar på att Sunken återigen får en Lidnersk knäpp och börjar spela enkelt igen.

Håller defensiven så håller anfallet, så är det bara. Dessutom så är det betydligt lättare att förstärka med en bra forward i januari i jämförelse med backförvärv då...

Zzz: Nu när vi inte har Silfver längre så kan vi ta in Sterling istället.

70 Rodrigues: "Men att förutsätta att Iggulden skulle ösa in poäng i Brynäs det ska man ta förgivet :-)"

Tja han har ju alltig gjort hyffsat mycket mål i alla fall, mellan 12 och 30 mål per säsong har han gjort sedan säsongen 05/06

I Elitserien har han gjort 26 mål på 96 matcher i skitlag 

I AHL 107 mål på 306 matcher.

"Ösa in poäng" vet jag inte men han skulle nog ligga topp bland Brynäsforwards i alla fall.

The gallion: de räcker ej, men ser båda två före flera i dagens trupp, så helt ok ifall det är sant... Sen måste det in spetskompetens på alla positioner...

Linus Wickman: "men herregud människa!" ;-)

Säg till när jag får kommentera Rödin.

Hur fan har cmore mickat upp i den där vidriga arenan i Karlstad? Man hör ju hela tiden några gnällspikar i hemmapubliken som brölar in i mikrofonen.

DavyDjoos: De får ses som ersättare till Molin och Lavander...

Hur ser det ut nu?

En målvakt ska kontrakteras. Backsidan påstås vara klar iom Kilström. Rödin och Brodin tar två forwardplatser. Betyder det att det återstår 3 forwards att värva?

Tre forwards och en målis ska alltså handplockas av Sundlöv. Det måste bli träff varje gång.

Men samtidigt som man letar nyförvärv MÅSTE den här säsongen utvärderas grundligt. Tar man bara en trea på hemmaplan efter nyår finns det flera grundläggande fel någonstans. Man kan inte bara skylla på skador. Hur kommer det sig att Lindholms spelglädje plötsligt bara avstannar? Varför ser vi noll utveckling hos Löf, Berglind, Molin denna säsong? Och ledningen måste kommunicera dessa analyser med media och fans. Vi har rätt att få förklaringar.

Carl Lejonkräk: ok, vilka ska då ersätta Widing, Hansen, och Järnkrok samt ev. fler (om kontrakt bryts)?

Det behövs tre toppnamn anser jag, för vi ska ju inte upprepa denna säsong, vi ska ju bli bättre...

Intressant och olidlig silly season börjar nu... Varför ska det alltid vara olidligt med Brynäs? ;)

dacke72: "Hur kommer det sig att Lindholms spelglädje plötsligt bara avstannar?"

ja, de e riktigt knepigt...

Huss: med den logiken så chansar ju sundlöv om han värvar en till back? Vad ska han värva som inte är en chansning?

Jajjen: go for it! ;-) tror jag redan vet svaret, men säg vad du tycker ändå.

Sheena Punkrocker:det är inte ett dugg konstigt finns ingen första års junior som har lyckats hela säsongen,det här vet man i ledningen så det bör finnas en plan b!det blir helt enkelt för många matcher ,dom orkar inte!

Redigerad kommentar

Stephen Dixon, vore det någo igent?

Om nu Lukas är siste back in så har vi alltså en back med offensiva kvaliteter!? Det känns som motståndarna har börjat lära sig gundes mönster mer och mer. SAIK plockade bort honom väldigt effektivt i slutspelet med en gubbe som täckte bort honom i varje PP. Eller räknar Sundlöv kallt med att Djoos ska kliva in och leverera nästa säsong? Nä, låt Sundlöv göra klart laget som han tror räcker till så kan Inge gå in i smyg och fylla på med en bra gubbe till på varje position. Då kanske vi slipper en till skitsäsong. Att han aldrig lär sig den där Sundlöv..

micke63: Visst behövs lite storlek på backarna, å även jag imponerades över Mihaliks size å hade förhoppning att det kunde vara lite Chara-style på han. Därför blev jag lite sinnig när Nubben tog han till Timrå ifjol men skitglad när han inte varit ett alternativ för Brynäs efter att jag sett han nån match. Maken till orörlig spelare!! Där kan vi snacka stor å klumpig, Jacobsson framstår ju som en isdansare i jämförelse (några som klagar på att han skulle va klumpig, dock inte jag).

Så, ingen Vladimir Mihalik tack.

Målvaktsfrågan då?!

Mark Owuya är för närvarande i AHL:s farmarliga ECHL, kanske vill hem å slipas av Pecka lite. Han har ju lite Markström-size så...?!
Lars Haugen har nämnts här tidigare?! 
Förlänga med Honken å låna ut Rahm eller inte förlänga med Honken å ändå låna ut Rahm eller ha kvar Rahm å in med nåt annat istället för Honken?!

Anders Blank: Anders Nilsson tycker jag skall in som förstemålvakt nu när Markström verkar få chansen av sitt Florida. Bryt med Rahm och förläng med Holmqvist.

Vi behöver 1 back till efter Kilström förslagsvis Ekholm som kan ta hand om PP 2 sedan skulle jag vara nöjd med backuppställningen.

Kahn:

Kan vi inte ta in Styrman i stället för Ekholm?

Så som det blev i år?

tjugo8: Styrman till Björklöven tillsammans med Lavander :-) Så som det blir nästa år ;-)

tjugo8: – Vi har olika syn på hur elitidrott ska bedrivas, sa vd Fredrik Jensen till Folkbladet då.

Låter inget vidare o inget som behövs i Brynäs isf.

70 Rodrigues: : Finns det någon substans i ryktet om Klüft? Om sportchef Fredrik Jensen kommer på först i kvalserien att hans tränare inte har rätt syn på elitidrott så tycker jag det är hans omdöme man ska ifrågasätta =).

Zzz: ""Patrik Klüft har redan placerats som assisterande tränare ibland annat Brynäs och AIK."

Hästens väg mot AS fortsätter i Himpan imorgon...:)
Prenumerera | Anmäl

Vet inte hur mycket substans det ligger i det, fråga tjugo8 när han loggar in :-)

70 Rodrigues:

Kan ha varit att det ryktet om bif/aik var hetare förra året

Men blir intressant o se hur Sundlöf formerar organisationen runt laget

Gissar att TJ har försökt utöka sitt inflytande/mandat efter guldet, men nånstans måste också sportchef/vd sätta ner foten gentemot en tränare också...Lex Skellefteå...

Zzz:

Kan inte värdera substansen i Hockeysveriges artikel jag snubblade över

Off-topic;

Jensen hade inte tillträtt när Kluft anställdes

O vad gäller tidpunkter för tränarbyten så är det ju inte sällan tillgången på ersättare som styr tidpunkten

tjugo8: Har inte lilla hästen en egen bok där ni kan ta ert häst snack?

Ut i stallet med dig om du får för svår abstinens.....

tjugo8: "Jensen hade inte tillträtt när Kluft anställdes

O vad gäller tidpunkter för tränarbyten så är det ju inte sällan tillgången på ersättare som styr tidpunkten"

Så är det ju naturligtvis, men trots det en märklig tidpunkt att mitt i en kvalserie byta tränare av just den anledningen.

Hoppas att det är den här typen av spelare som Sundlöv kollar på i AHL. Erfarna forwards på 27-30 år.

ska Sunken få fortsätta som kapten 13/14? eller är det dags för nån annan att ta den platsen?

Granström? 

Peja: Eller den här killen, det snackas om Modo för honom.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: han verkar snabb, bra sinne för spelet samt teknisk, och kan producera bra, inte etablerad i NHL pga fysik, men känns som en perfekt spelare på ES-rink... Hellre det än en stor spelare utan "hockey sense", som det stod om någon i listan av tre spelare nedan...

Förövrigt en intressant lista av spelare... ;)

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk:

@MrMadhawk: De flesta Växjöanhängarna och SMP:s @enestubbe i spetsen fick så sanslöst rätt gällande Mike Iggulden och hur han skulle misslyckas.

Yey, jag är tillbaka. En vecka är en vecka för mycket!

Samtliga Free Agents i ES i länktipset. Här nedan följer min egna lilla önskelista. Visst, kanske inte realistiskt, men Silly är Silly och är till för att drömma lite extra ;-)

Backar
Brendan Bell, Frölunda
Henrik Tömmernes, Frölunda
Mattias Karlsson, HV71
Martin Sevc, Skellefteå

Forwards
Broc Little, AIK
Marcus Paulsson, Färjestad
Rhett Rakhshani, HV71
Oscar Sundh, HV71
Patrik Zackrisson, Linköping
Juhamatti Aaltonen, Rögle

Jaja, jag vet att det är många orealistiska värvningar. Men då vi garanterat behöver krydda truppen med spets är detta vad som finns tillgängligt just i ES. Sedan kommer det ju tillkomma ett par från andra sidan Atlanten med. 

Redigerad kommentar

Steenm: little vill till USA, Aaltonen till khl, bell vill ha pengar så nla eller khl, Zachrisson redan klar för Ryssland. Resten är tillgängliga.

Steenm: Marcus Paulsen har jag hört är på väg till Växjö.

Skulle det här kunna vara något för oss :-)

70 Rodrigues: Jag tycker att Fernholm var katastrofalt långsam och stabbig i kvartsfinalserien.

« · 1571150 · »