1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742148 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Treklövern1912: Kan ju vara bl.a därför som man aviserat en mer individuellt baserad sommarträning inför kommande säsong.

Treklövern1912:

Förra sommaren blev ju kortare iom guldet och efter det blev det nog en hel del firande istället för en runda i löpspåret, i år hoppas jag det har varit straffkommendering(nåja, men hårdkörning iaf) från dag ett.

Huge: Dixon hade varit perfekt i det här läget. Men med ev. Nylander och Rödin i laget så saknar jag fortfarande en målskytt. Tror att vi i Nordan/Ollas och Enterfeldt/Grana har bra folk i bp men vi har faktiskt bara en målskytt i Harju.
Livsviktigt också att centervalet blir rätt så att Järnkrok ersätts ordentligt.

Huss: Håller med. Är förmodligen nån Dixontyp som man nu prioriterar högst, gärna originalet (om jag får drömma lite...)

Huge: hur går det med listan?

Huge:

Innebär att det inte blir någon renodlad målskytt alls. Micke hoppas då att några av de som redan finns i truppen ska plocka fram de egenskaperna. Ja helst flera av dessa såklart.

Johan Norrström: Hur det än vrids och vänds känns det ju onekligen som det måste in en sniper av hög klass.

Omark-ryktet tror jag inte på...

Zappaholic:

Jag börjar faktiskt tvivla på att det kommer något spektakulärt i forwardsväg. Har aldrig varit Sundlövs och Brynäs grej att knyta till sig den sortens spelare. Ja kanske Brendel undantaget. Brukar mer handla om spelare som behöver byta miljö och som kanske inte blommat ut i sitt tidigare lag. Hade hoppats på att Brynäs faktiskt skulle höja ribban lite, men det verkar bli lika ovisst som vanligt. Antingen bär det eller så brister det.

Gurra88: Med tanke på att du rankat guldlagsvärvningar som Ekholm, Gunderson, Svedberg m.fl som det sämsta Sundlöv nånsin ställt på isen, så har du för länge sen förlorat all ev form av trovärdighet när det gäller att avgöra ifall en värvning är lyckad eller misslyckad.
Om du nu öht haft nån trovärdighet härinne, oavsett vad det gäller....

Johan Norrström: Jag är också tveksam till en eventuell kommande stjärnvärvning, det har ju i princip aldrig varit Brynäs stil. Men vill man vinna SM-guld oftare än var 13:e år så kanske man måste tänka om.

Huge: Det kommer snart basuneras ut att denna säsong kommer Brynäs ställa det sämsta laget vi någonsin haft på isen. Det bölas det om varje år. Och det klart, påstår man det varje år så träffar man väl rätt någon gång. Även en blind höna...

Huge: Snyggt försök! Men nu var det ju en lista från dig på riktigt lyckade värvningar som eftersöktes. Varsågod, låt oss höra!

Zappaholic:

Det som är så skönt med det där citatet, är att det aldrig kan användas för många gånger. Eller jo det börjar fan bli bra slitet nu. :)

Johan Norrström: jo, lite slitet är det. Men fantastisk som one-liner :-)

inte till Brynäs...

Johan Norrström: En oskriven regel är att det tas fram när övriga argument är slut. :) som i detta fall och alla andra fall

Sundlöv har bekräftat att det blir två Ahl listade utöver rödin, så alla kan ta det lite lugnt.

Zappaholic:

Nja verkar mer som det mist sin udd. :)

Gurra88: men erkänn att det är lite skoj :-)

Linus Wickman:

Spännande i så fall. Men inte gastar jag hej ännu. :)

Linus Wickman: Varför pratar han då med Nylanders?

Huss: bara med sonen, farsan har de bara hittat på att han är aktuell.

Linus Wickman: Två transatlanter alltså....

Sundlöv lallar vidare. Vi åker inte över, vi har ändrat oss.Ja jag säger då det!

KulaShaker: Jaha, bara att vänta då :(

Känns lite som Hammarbys videojuggar, om någon kommer ihåg det :-)

KulaShaker: Bra, och tycker jag, lite lugnande besked från Sundlöv.

70 Rodrigues: Jag tar för givet att man redan har studerat den spelare, som ev fortfarande spelar, IRL tidigare.

Huss: måste hålla med, känns lite lugnare nu.

KulaShaker: När skulle dom ha gjort det?

Skönt och bra att Sundlöv går ut och klargör läget. 

70 Rodrigues:

Pajen klar för Rapperswill, nobbade även LHC trots att han och frun har hus där. Money Talks?

Hade varit roligt och fått sett honom i Elitserien.

mattias - 74: Opps, du som var 90% säker på att han var klar för LIF ;-)

70 Rodrigues:

Fredagsskål!
10 min m vår sportchef!

Redigerad kommentar

Lite gulligt när en Läxsing använder uttrycket "Money talks"...

tjugo8:

Men suck, hur fan orkar du? Många av dina senaste inlägg har haft någon anknyning till Leksand och deras ekonomi, med ord som parasiter, gör rätt för er m.m. Fantastiskt. Du verkar intresserad av Leksand ändå tydligen?

Sedan har Pajen knappast nånting med Leksands tidigare ekonomiska affärer och göra. Gör om gör rätt.

Sedan heter det leksing och inte Läxsing. Stava är nånting du borde träna på !

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

mattias - 74:
Svårt att värja sig.
De flesta begriper att Parasit-Läcksand avhandlas i Lekksandsforumet...

tjugo8:

Jaha precis som länken om Ben Walter som blev klar för Örebor idag skall avhandlas i Örebros forum? Märkligt, jag ser den länken längre ner på den här sidan i Brynäsforumet och i samma tråd och som DU har lagt in , humor ;)

Men jag tänker inte ödsla mer energi på dig du verkar ju redan tro att alla leksingar och spelare och ledare är parasiter, beklagligt om du tror på det själv. ha en bra kväll.

Redigerad kommentar

mattias - 74: står bakom mattias - 74, börjar bli lite uttjatigt om all ekonomi snacket. Det är väl inte leksingarnas fel? Dags att gå vidare, gubbar! 

Rumpelstiltskin:

Tack !

mattias - 74: Rätta mig om jag inte har fel men det är väl ändå så att den ekonomiska "dopning" som Leksand höll på med klingar väl några säsonger bakåt. Truppen som tog steget upp låg väl inom ramarna för spelarbudgeten?

Zappaholic:

Spelar det egentligen någon roll? Visst är det så att många av de stora orsakerna till Leksands ekonomiska bekymmer ligger några år tillbaka i tiden, tyvärr valde man ju år efter år att sopa problemen under mattan istället för att ta tag i det. Truppen som gick upp låg säkert inom spelarbudget, men problemet är ju att lagda budget var en fantasi, en parodi. Den skulle aldrig ha lagts från början. Tänker man efter är det ju ett fullkomligt vansinnigt agerande. Säg att vi i Brynäs lägger en spelarbudget på 90 mille för att gå för guld, finns inte en chans att vi har råd men va fan, vi kör en rekonstruktion och litar på att lönegarantin pyntar, hur rimligt låter det? Liote så är det hur Leksand har jobbat.

Med det sagt tycker jag ändå det är kul att att få möta Leksand i ES igen. Va? Vadå dubbelmoral? ;)

Rumpelstiltskin:"Det är väl inte leksingarnas fel? Dags att gå vidare, gubbar!"

Uttjatat är det och inte mycket att hålla på att tjafsa om.....men visst sjutton är allt leksingarnas fel, vems fel skulle det annars vara?

Carl Lejonkräk:

SUCK!!! Här drar vi alla över en kam. Ska jag hålla dig/er ansvarig för Cody Fransongate och värvningen av Janos Vas då?

Carl Lejonkräk:

Klart det är vårat fel, jag tar på mig den ekonomiska krisen i Cypern också.

Johan Norrström: Självklart!
För ES bästa sportchef har ju aldrig gjort något fel....

Lindström:

Ja Skönt! :) Vi slipper med andra ord att stå till svars för något. :) Vore svårt för mig att förklara värvningen av Ungraren Janos Vas exempelvis. :)

Redigerad kommentar

Johan Norrström: Ja eller Bäckis ersättare Hutten...

Nu tycker jag alla här samlas och sjunger "We shall overcome"...

Någon som har koll på AHL och skarpa forwards?

Vilka är de troliga av de som åkt ut redan? (ska ju vara en de förhandlar med)
Vilka är de troliga i de lag som är kvar? (ska ju vara en från de lagen också)

Jag må vara en gnällare (enligt en viss person) men här sitter jag på en svensexa i alingsås full med FBK:are, frölundaiter , en diffare och 2 leksingar! Vi har det rätt bra ändå :-) har någon vägen förbi Stures så plocka upp mig! ;-)

« · 1579686 · »