1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766385 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Herregud vad folk söker anledningar till att spy ut kritik över klubben hela tiden. Hade Brynäs varit så amatörmässigt skött så hade Brynäs spelat i Div 1 nu. Klubben har hängt kvar säsong efter säsong med ett par Guld på vägen.

Klart klubben hart gjort både små och
stora misstag genom åren. Men dom försöker reparera dom så gott det går.
Vi ska vara glada att vi alltid har haft ett Brynäs i högsta att hålla på och fortfarande har.

mk: Fast det är väl lite väl mycket strul i och runt föreningen nu för tiden?

{8302}: Jag skulle tro att det var en kalkylerad risk man tog.
Man är inte så korkad att man bara kör på..
Sen var nog planen att bygga upp knät, så att det skulle hålla och bli bättre.
Vi vet ju inget om hur skadan har uppkommit. Det kan ju vara ren otur,
I vart fall så är det pissigt😟😟

Är så less på amatörfasonerna i denna förening! Skämskudde!

KulaShaker: Oväntat. Eller vad säger du skrubben? Kommer tomten iår tro?

KulaShaker: Men va fan är det som händer? Amatörfasoner!

Peja: Detta med läkarundersökningar och hur de genomförs är någonting vi får ta med oss till nästa chat.

bif1912: Absolut, agenten framför naturligtvis information kring spelarens medicinska status. Det är också viktigt för agenten att framstå som trovärdig och därmed minskar risken för försköning av sanningen. Men som jag skrev, svenska klubbar skriver ofta kontrakt med nordamerikaner innan de har satt sin fot i Sverige. Det är sällan tal om egna läkarundersökningar gjorda av personer som klubben litar på. Det är ljusår från hur det går till inom den internationella toppfotbollen.

Peja:
Läkarundersökningen måste ju nödvändigtvis inte genomföras av klubbens egna läkare. Det man vill ha är ett intyg att spelaren i fråga är i gott fysiskt stånd, och det tror jag absolut fortfarande man kräver. Har enormt svårt att se hur man vågar göra dyra investeringar utan att vara så säker så investeringens värde som möjligt.

Mattson: Jepp, jag vet att Brynäs har läkarundersökt vissa nyförvärv genom åren (Bjurling var en sådan, han hade haft skadeproblem innan han skrev på) men verkligen inte alla, och verkligen inte alla nordamerikaner.

Peja: Tror Sanny Lindström beskriver det rätt bra i sin krönika idag.

Pettisbif: nu borde du bli avstängd i alla fall. :-)

bif1912: Som sagt, många nordamerikanska värvningar sätter aldrig sin fot i Sverige innan de skriver på för svenska klubbar. Det är regel snarare än undantag för AHL-värvningar etc. Det är troligt att klubbarna får medicinsk information av agenten, men egna läkarundersökningar genomför de inte.

Palushaj är ett tydligt exempel.
För 11 månader sedan skrev han på för Brynäs.
För 10 månader sedan satte han sin fot i Gävle för första gången. Då hade han anlänt till Sverige dagen innan. Han berättade att det var andra gången någonsin han var i Sverige, den första gången var när han spelade VM 2013.
Tror du fortfarande att Brynäs genomförde en läkarundersökning med t.ex Palushaj innan han skrev på?

Läkarundersökningar, så som du refererar till, är standard inom internationell elitfotboll men verkligen inte SHL-hockey...

Peja: Håller med.
Sen tillbaka till kärnfrågan, hur kunde detta hända?
Skrev något inlägg i samband med Zabs skada att man borde införa ”medicals” på samma sätt som i PL eller andra sporter innan en övergång.
Lär vi oss aldrig eller är SC’er bara allmänt naiva?
Det är trots allt rätt mycket pengar som det rör sig om.

{2064}: Nej, ingen inblandad tjänar på att ta tillbaka Ersson. Honken framstår som det givna valet, eller möjligtvis Dackells gosse.

Stuffbon: Det låter helt fantastiskt! Vilken tur att Jocke blev skadad i så fall :-)

{2064}: jag skulle inte säga att Ersson är shl klassad!

{8302}: absolut, men om du tänker vem är bäst av rautio och Lindbäck? Möjlighete finns att låna ut rautio desutom tjänar då Brynäs på det! Dels att få 2 riktigt grymma målvakter och sen att laget tjänar alltid på att låna ut!:)

Inkazar: Rent tekniskt finns möjligheten ja, fast varken han eller Brynäs vill väl det?
Brynäs vill väl ha en temp lösning men oavsett måste VIK värva en ersättare.
Ersson gick till VIK för att konkurrera om första spaden i ett seniorlag och ta en plats i JVM (tveksamt..). Att sitta på bänken i Brynäs som backup till Rautio lär inte vara till någon nytta då. Dessutom, håller han på SHL nivå?

Stuffbon: Skulle ju kännas lite snöpligt om vi tar in en målvakt av Lindbäcks klass för att sedan spela Jocke igen när han är återställd....

Pettisbif: Okej, så att sprida påhittade rykten; Holloway, Palushaj osv. är helt okej? Du är nog ensam om att tycka det.

Zzz: nej en riktig skit säsong var det förra.. jag hoppas mer på Lindbäck eller dansk👌🏾👌🏾

Stuffbon: Nej det får vi verkligen hoppas =)

Zzz: Fernström tror jag inte Brynäs skulle ta in igen!

{2064}: Fernström då? Han lär väl inte ha hittat något nytt jobb än...

Honken känns logiskt om det är ett korttidskontrakt.

Det finns många free agents till målvakter Eddie läck, Anders Lindbäck, Oscar dansk? Brynäs har stor chans att kunna ta nån av dem också!:) tro mig jag vet vad som kommer hända något stort

{2064}: VIK har inget val än att släppa Ersson till ett SHL lag om SHL laget betalar för sig (struntsumma) innan ett visst datum. Minns inte riktigt när men på rak arm tror jag det är 15e Juli.

Pettisbif: Avstängd är väl att ta i, dock är det förvånande att du fortfarande är aktiv här inne med tanke på dina dunder tips.. Som består av vilda gissningar.. Alternativt att du är lättlurad och din källa fortfarande skrattar att du gick på det!

Peja:
Det tror jag inte, visa mig ”många exempel” på spelare som ”inte satt sin fot i Sverige” pga skada. Spelare är dyra investeringar för elitklubbar år 2018, i synnerhet med de senaste årens hårdare elitlicenskrav. Därav är processen där man bekräftar investeringens möjlighet att vara av positiv karaktär vital.

Dessutom, som givet, kom det nu fram att(GD artikel) Jocke inte kända av sin skada innan fysträningen började.

bif1912: Finns många fall där SHL-klubbar värvat nordamerikaner som aldrig satt sin fot i Sverige, när blev de läkarundersökta av sina svenska klubbar?

Lindström: "Bertil kör gräsklipparen över foten — Borta minst 8 månader"

Dagens bästa!

Förstår inte varför alla gräver ned sig fullständigt över Erikssons skada - nyss var det ju "tidernas bästa silly" som gällde.......

Inkazar: Varför skulle VIK släppa honom? Framförallt när de släppt Sveriges största målvakstalang till Luleå?
Honken vore väl ett mer logiskt alternativ (om BZ kan svälja sin stolthet dvs.).
Vi får se helt enkelt.

Davey85: Ja för bara några veckor kändes allt så positivt. Jag snackade med några polare och vi alla tänkte köpa seriekort. Nu har lusten fallit bort. Känns inte roligt längre. Känns inte som att jag vill betala mycket pengar för att se detta gäng. Inget attraktivt lag direkt...

Hur kan någon på riktigt tro att en elitförening inte genomgår avancerade läkarundersökningar på nya rekryteringar?

Silly började så fint, starka backar, Kellman, Danielsson.. Nu sitter vi här med för lite spets framåt och en långtidsskadad målvakt. Kan det få kännas stabilt nån jävla gång?

Förstår inte riktigt heller hur Bz tänkt med forwards, borde vara tydligt att det saknas lite kreativitet/poäng tycker man.

Pettisbif: Är du oxå med i Brynäs oavsett på FB?
Där skulle du nog finna några vänner annars.

Tyvärr. Dina ”källor” är nog lika trovärdiga som ja. Bagdad- Bob?
Så skulle råda dig att ligga lågt med dina ”källor”.

Pettisbif: Säg inte och skriv inte orden "du fått veta" på detta forumet tack! Det är inte 1a April än..

Anders Berg:
Det har vi ju gjort nu, snart har vi tre målvakter med höga löner. ;)

Pettisbif: Är inte du avstängd?
- - - -
Angående Brynäs IF... i år skulle det satsas extra på målvaktssidan. Grattis.

mk: Haha.
Klart att Lindström skulle gilla mitt inlägg om cykelreperatören.
Jag hade gissat på Lindström eller munkas😂😂

No hard feelings😜😜

Bumpa KS- tråden nu!!

{8179}:
Jag tänkte samma sak, vad är det folk röker? :D

Mikko Rantanen har nog hemlängtan också, ring BZ!
www.eliteprospects.com/player/91186/mikko-rantanen

Pettisbif: Att du ens nämner Derek Ryan är lite komiskt faktiskt.

Pettisbif: Ungefär som briljansen på dina "källor"

Skrubben: Exakt. Jag tror inte läkarundersökningen gjordes tillräckligt, eller att han hade någon lätt skada som blev betydligt värre när de körde på allvar. Jag hoppas det inte är så. Men det kan vara så. Med tanke på hans historik med skador så är det inte helt osannolikt. I sånna fall var det ju ett jävla långskott av Stefan... Men men, skitsamma, skadan är där och bara att köpa läget, inget att göra åt. Nu är det bara att vänta på F5 hype och en presentation ifrån allsvenskan.

KulaShaker: jag med.

Realistiskt är nog Ersson närmast till hands.

Pettisbif: Känner jag BZ så blir det något betydligt mer osexigt.

Ja man kan ju tycka att en sådan undersökning är självklart. Men här snackar vi om en klubb på väg utför.

För mig finns det 3 målvakter som borde vara aktuella. Kanske 5. Och dom är:
Lars Haugen
Anders Lindbäck
Eddie Läck
Ev:
Johan Holmqvist
Oscar Dansk

Såg förresten att Derek Ryan är utan kontrakt. Långskott, men där här vi ju spets i mängder.

Pettisbif: Om det är så är det fördjävligt, kända skadeproblem brukar undersökas minutiöst innan affär, åtminstone i professionellt skötta föreningar inom stora idrotter.

Jocke var skadad under flera perioder i sin tid hos Djurgåren. Han avslutade säsongen skadan och vad jag fått veta så är det fortfarande den skadan som spökar. Det borde en kompetent SC ta till akt i sin rekrytering. Men icke. BENGAN BRILJERAR SOM VANLIGT.

Hade det varit fel att vänta in Svedberg??? NEJ!

« · 1900514 · »