1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750741 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Ove Myling: Wännström, Rensfeldt och Molin är betydligt dyrare än Nilsson och Mannberg. Molin vann poängligan i HA ganska överlägset och givetvis blev det en huggsexa om honom där t.ex. Djurgården till slut fick dra sig ur. Wännström och Rensfeldt är två etablerade SHL-spelare vars löner inte går att jämföra med Mannberg eller Nilsson.

Nilsson som jag tror kan bli ett kap för övrigt. Han ligger förmodligen i botten av vår löneliga men kommer kunna bidra mer än t.ex. Granström och Alcén.

hade varit roligt att vara timrå-it dessa dagar, gått ut med att man kommer presentera en spelare varje dag och har gjort det nu tre dagar i följd :P

men bara i det hänseendet :P

{8399}: Skall vi signa alla juniorer kanske och inte släppa någon eller vad tycker du?

Relevant fråga faktiskt. Mr Boork har testat engång i tiden det lite mer sociala med att typ behålla alla juniorer och låta dom få spela på bekostnad av mer etablerade spelare. Året var 2011. Resultatet var ju sådär, eller uselt snarare.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article11268483.ab

Många sitter hela tiden med facit i handen och sågar att man släppte den och den junioren och blir ännu mer arga över att dom som har fått ett lyft inte värvas tillbaks. Och jag har förståelse för besvikelsen. Det kan finnas ett skäl till varför vissa före detta juniorer inte vill komma tillbaks. Skälet kan vara att man inte vill riskera att misslyckas på "mammas gata" och göra fansen besvikna. Samtidigt riskera att bli hånad av fans mm. Då är det mindre press i en klubb som man inte har jättemycket historia med. Just my thoughts, hur jag själv har tänkt i samma situation. Lättare att komma tillbaks ner man peakar och inte har så stor press på sig.

Alvarez och Zaar får lämna Malmö. båda helt okej spelare, något vi vill ha?

Charles: Nej tack

Charles: Alvarez var riktigt bra i Djurgården o skulle nog må bra av att spela med mer kreativa spelare. Skulle vara intressant att se honom tillsammans med Boqvist o Kellman. Tveksamt dock om han är intressant för Brynäs

Charles: Alvarez är en spelartyp jag gillar. Men till de platser vi har kvar så är det inte rätt spets.

Kandidaterna till nästa säsongs förste keeper verkar försvinna en efter en. Tydligen fler än Brynäs som är ute efter denna målvakt.

micke63: Vilken kandidat har försvunnit?

{8399}:

micke63: Då är Brynäs inte ute efter honom helt enkelt. Han vill ju bo nära Stockholm.

micke63: Jag vet vem Marcus är men han är ju fortfarande en kandidat eller har du annan information?

Skrubben: Helt rätt, men vet vi verkligen att Mannberg är billig? Det kontraktet Brynäs tog över hade han skrivit med Luleå efter att han gjort landskamper. Och även om han hade det trassligt ett tag med utlåning till Asplöven så tror jag ändå att han är etablerad på en inte jättelåg lönenivå.

moment22: Svårt att veta som sagt, men jämför man med Wännström och Rensfeldt bör han inte alls ligga på samma nivå. Jag tror också att Bengtzéns förhandslingsläge var gynnsamt i och med att Mannberg verkligen ville stanna. Det märker man inte minst med hur han uttryckte sig i pressmeddelandet.

Skrubben: Nej, jämfört med dem är nog garanterat billigare, särskilt Wännström. Ja, det är skönt att han verkligen verkar vilja vara i Brynäs. Jag tillhör dem som verkligen gillar Mannberg och när en dröm om att han ska få ett "Martin Johansson-lyft", d.v.s helt plötsligt börja skjuta bredvid målvakten istället för rakt på honom.

{8399}: Är det bara jag som tycker Marcus Svensson är en överskattad målis? Visst, han var bra i ett bra Skellefteå men skulle han bära ett Brynäs? Jag tvivlar starkt på det.

Jag tror mer på målvakter som Jocke och Lindbäck. Båda med brynäshjärta som jag tror skulle betyda en del.

Zappaholic: Jag håller med, jag ser hellre Jocke, Lindbäck eller Svedberg faktiskt och gärna tillsammans med Rautio.

moment22: Gör Mannberg lika bra ifrån sig spelmässigt som förra säsongen är jag nöjd... Han gör en riktigt bra säsong. Från att ha haft säsonger där han endast inlett piggt, för att sedan mattas efter ca: 10 omgångar, gör han det bra genomgående... Oroande med hjärnskakningarna bara...

Tycker faktiskt det här "målvaktskryptot", ja inkluderat även utespelarna, börjar bli smått tragikomiskt. En upprepad förslags- och gissningstävlan där den ena efter andra tänkbara lyfts upp på tapeten - för att i nästa andetag behäftas med förbehåll och tvivelaktigheter...

ellis: Det är ju bara trevligt att spekulera

ellis: Välkommen till silly season. Antar att du inte varit med förut.

ellis: Det är väl bättre det än att det är knäpptyst? Du är ju en av dom med minst tålamod under silly season.

{2064}: Jag tycker att det finns mycket potential i kvartetten:
- Bröderna Boqvist
- Westfält
- Bjurström
Dessa 4 är talangmässigt i nivå med juniorerna vi hade 2010 men behöver väl i ärlighetens namn kanske ytterligare ett år på sig.

bradberry: Han försvann helt efter kontraktsigneringen tycker jag. Synd att han inte får ut mer av sin fina, speediga skridskoåkning.
En spelare för en fjärdefemma som lär fortsätta ligga med poängsnitt runt 10 i fortsättningen varje år.
Asklöf är en väldigt likartad spelare, liten och speedig, men sex år yngre från juniorleden. Iom med kontraktsförlängningen av Mannberg lär det blir svårt för Asklöf att få plats efter kommande säsong.

En kompis som känner Gundes svärfar gav mig lite hopp nyss. Han tror att Lindbäck är klar. Ytterst tveksam källa dock!

Dr Spec: alltid något :P

Charles: Man fick upp hoppet i alla fall!

Dr Spec: Hurra ! Så spännande.....

KalleTeodor: Hur ofta händer det att Brynäs eller ens ett svensk lag har en spelare som Adam.Boqvist?
Han har vart grym i varje ungdoms/junior landslag och helt dominant där!
Och tippas att gå 5-10a i draften, ska han åka omkring och va 7-8 back denna säsongen?

In med Adam på 6 backar och i power play säger jag, en av hans stora styrkor är skotteknik och rörligheten.
Ta det mot för backarna som va på blå i powerplay säsongen som va, Kilström, Fälth!

Dr Spec: Haha, såna här rykten älskar jag! 😉

Dr Spec: En källa är en källa tack för att du delar med dig, det uppskattas :-)

KalleTeodor: Visst gör det. Framförallt Adam B och Westfält. Jesper Boqvist får vi hoppas tar det där sista steget till nästa säsong. Bjurström är en härlig karaktär men där är det lite mer osäkert, framförallt då det finns många seniorspelare i truppen av samma karaktär som gör att speltiden kan bli begränsad.

Dr Spec: Gundes svärfar 😆😆

Zappaholic: källan var seriös! Tro det eller ej!☺

Dr Spec: Lindbäck vore mumma

Zappaholic: Bekantingen Adam Andersson numera Masuhr till Mora.

{8399}: Jag hoppas smycket på Lindbäck, Svensson lär ha besökt FBK, har inte hittat källan ännu på Twitter..letar

{8399}: så är det! Bara att hoppas att gubben har rätt!

Dr Spec: 6 år sedan idag, värt att uppmärksammas.

m.youtube.com/watch?v=PtIkZjFgH6Q

Dr Spec: Skoja bara lite. Det lät så kul. Bra att den är seriös. Håller tummarna.

{8399}: Underbara bilder och vilka räddningar han gjorde Swedberg jisses !!👍

Zappaholic: seriös är den nog, trovärdig vete tusan!😏

Dr Spec: Det känns ändå som att Brynäs har ett annat spår än både Svensson och J Eriksson. Hade någon av dom varit Brynäs förstaval hade det varit klart redan nu. Svensson vill bo nära Stockholm och Eriksson vill tillbaka till Brynäs igen.

Bengtzén har fått vittring på Lindbäck och det är därför som det börjar ryktas om att övriga alternativ letar efter andra klubbar.

Skrubben: Måste bara ifrågasätta en sak i detta fall.
Om ni nu tjatar om detta att Svensson så gärna vill bo nära Stockholm. För det första - hur vet ni det? Och för det andra - varför besöker han då FBK?
Mellan Stockholm och Karlstad är det 31 mil. Mellan Stockholm och Gävle är det 17 mil.
Det är en väldigt stor skillnad.
Så det här snacket om att han skulle vilja bo nära Stockholm förstår jag inte alls.

Jag är ganska övertygad om att Bz är intresserad av både Svensson, Eriksson samt Lindbäck. Lindbäck är garanterat första valet.
Men frågan är om Lindbäck verkligen är redo att flytta hem just nu.

Min känsla är att det kommer bli Jocke Eriksson och Rautio och för mig är inte det någon större uppgradering från Felix och Rautio.

Men jag ser absolut helst Lindbäck, men annars defintivt Svensson.
Svensson är landslasmässig samt att han faktiskt var ruggigt bra när han tog SM-gulden med SAIK samt att han blev framröstad till Seriens bästa målvakt.
För mig är Svensson en klassmålvakt.

mattiask: Men vet vi Svenssons nuvarande status? Noterar att han bara spelade 20 matcher i KHL den här säsongen, oroväckande stats för en 33-åring.

Peja: brädad av andra målvakter är förklaringen.

Herregud Skellefteå sixfingers har inte en jävla chans mot Plastsjö ser ju löjligt ut allt annat än 4-0 i matcher är en bragd!

Borde inte Sam Hallam vara redo för en riktig utmaning?

Forsberg 1978: Pinsamt för svensk hockey. Hatar att det alltid är så ojämnt i finalen bortsett från vår förra året. Skellefteå har ju inte ens gjort ett mål.

Forsberg 1978: Verkligen. Sen är iofs SAIKs finalplats en överrakning minst sagt, men det räcker tydligen med riktigt bra första femma, en grym målvakt och hårt arbete (maxåkningen vid bytena mot DIF verkar iofs ha kostat på).
Sen är Hallam taktiska kunnande överlägset SAIK ledarduo. Man får ner SAIK i knäet på Ortio gång efter annan....

« · 1894519 · »