1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766385 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
{2064}: Frågan är hur mycket växjömatcherna drog in? Man får inte glömma att vi chartrade plan 3 gånger till Växjö. Inräknat resekostnaderna blev det nog nästintill +/- 0 med kvartsfinalspel.

I årsredovisningen (på sidan 14) finns det en "punkt" som
heter utbildningsersättningar. Där fick vi 6 838 718 kr.

Och det var väl då för Oskar Lindblom (4 av 4 år),
Jonas Johannson (4 av 4 år, trots att han var
utlånad till Almtuna) och Jens Lööke (3 av 4 år).

Enaranger: Ganska stora belopp vi drar in på export av spelare. Frågan är hur Brynäs tänker budgetmässigt där? Jag menar att ledningen aldrig budgeterar för slutspel och det här är likartat. Men räknar man kallt med de intäkterna i nästa års intäkter? Kan bli tufft om man sitter på långa kontrakt med höga löner och året efter går inga spelare till NHL.

{2064}: man vet ju ofta innan hur stort det beloppet är. eftersom det i årsredovisningen är förra årets export till nhl, nu vet man ju redan vilka spelare som drar och därför hur mycket extra cash man får för dem

Charles: självklart, men efterföljande år då om du låser dyra spelare på 2-3 års kontrakt? Eller har man budgeterat ett minus på 7 mill?

{2064}: skulle gissa på att man inte är 100% men det försvinner alltid en handfull spelare varje år. man kanske inte skriver nya saftiga kontrakt tills man vet att man har råd. har du 3 spelare med stora kontrakt och ett år kommer där det inte går någon till NHL så kanske man väntar med att skriva flera dyra kontrakt.

Charles: Så man halvgissar i budgeten? Finger in the air approach typ?

{2064}: Så funkar det väl i alla budgetar?

{2064}:
Ja, sett tìll budget och utfall för Brynäs de senaste tio åren så är det nog inte många fingrar som har varit utsatt för vind?

{2064}: personligen har jag vet jag inte hur man gör. men känns som att man måste gå lite på känsla också annars är det extremt svårt att köpa spelare eller förhandla kontraktslängd för du kan aldrig veta exakt hur mycket intäkter du får på olika områden. måste därför också vara extremt viktigt att man anlitar kunniga personer som jobbar med detta.

annars blir det som de åren med 7-8 miljoner minus, eller som malmö iår med vad det nu var 12 miljoner minus.

sen har vi ju ingen miljonär som kan slänga in en halvmiljon lite här och var för att kunna höja budet på en spelare med 100-200k

{8302}: 😜 jojo förvisso, men borde vi inte köra samma metod kring slutspel också då?
Typ budgetera efter input från SC på 3 slutspelsmatcher och 1 exporterad spelare som default värde.
Eller bara utifrån tv rättigheter, publiksnitt, sponsorintäkter osv.

Joacim Eriksson skadad. Är det ett aprilskämt?

Chris11: vad fan händer?

bifhjärta: Borta ”ett antal månader”, Brynäs letar ersättare, va fan

www.brynas.se/artikel/r4wrajiae-1ekad/joacim-eriksson-skadad-sa-agerar-brynas-if-nu

När fan ska alla käftsmällar ha ett slut?

-Vi kommer se över alla möjliga alternativ för att ersätta Jocke. Tillsammans med ledningen kommer vi överväga om det bästa är att lyfta upp en junior, värva en målvakt på korttidskontrakt eller en mer permanent rekrytering. Oavsett vilket alternativ, så har vi utrymme i spelarbudgeten för att lösa situationen, säger Stefan Bengtzén, sportchef Brynäs IF.

{8399}: Nu börjas det...

Ska man skratta eller gråta? Är det ett jävla skämt? Vem får vi som backup nu, Oliver Dackell? För hela löneposten går till Eriksson.

Skjut mig...

{8399}: Upp med en junior och låt Rautio ta jobbet, använda spelarbudgeten går ju inte utan upp med en junior istället för att ta in nån som Fernström.

Lite knepigt känns det, borde han inte haft denna knäskada när han skrev på? Eller va den osynlig då?

Är väl bara låta Rautio spela tills han spyr till Jocke är tillbaka... Orka lägga pengar på ersättare.

{6984}: Vad heter han, stjärnan vi plockade in i fjol, han var ju duktig.

FFS.

Mörkar spelare med sina skador på off-season? Varför har inte Brynäs KOLL??. Blir så jävla urbota less på skiten.

Så tungt...
Uppladdat:

500x0-screenshot20180611-180056.png

Brynäsgubbe: Hoppas verkligen att obligatorisk läkarundersökning görs innan kontrakt skrivs.

KulaShaker:
Läkarna kan ju knappt hitta problemen även om man har en lyktstolpe igenom huvudet. Osannolikt att de ska hitta någon intern förslitning eller vad fan som helst.

Nej nu tycker jag man ska försöka få in en riktig klassmålvakt. Ingen Fernström eller junior. När vår forwardsida ser ut som den gör måste vi iaf kunna hålla tätt bakåt. Kan vi få tag i en klassmålvakt på 1 år så kör säger jag. Vi kan inte ställa ett allsvenskt lag på isen o tro att guldet ska hem. Fuck så less jag blir...

MrCarla: Trist för Jocke och laget, nu måste vi antagligen lägga en del av pengarna på ett klassförvärv för att täcka upp målvaktssidan, suck.

Hoppas Bengtzén kan hitta en billig lösning så kör vi Rautio så länge.

Man undrar ju knäskadan funnits tidigare, då köpte vi grisen i säcken....

Back:
På tal om grisen i säcken. Kan vi köpa loss Greiss?

Så Brynäs kör hype om F5, presenterar en spelare ifrån allsvenskan, samma kväll blir Aaron klar för Örebro (!!) sedan blir Svedberg klar för Timrå medan tydligen Stefan vetat om att Jocke är skadad...? Vad fan? Görs inte läkarundersökningar längre innan kontrakt skrivs? Aa ni, pungsparkarna bara kommer o kommer, frågan är om bollarna kommer ramla ner ifrån halsen efter allt som varit och det som kommer...

{7800}: ”Är väl bara låta Rautio spela tills han spyr till Jocke är tillbaka... Orka lägga pengar på ersättare.”

Funkar ju bra tills Rautio går sönder och Brynäs sitter utan målis i oktober-november. Går det att få hem JJ tro?

{8399}: Hur funkar det med dom 3 månader innan försäkringen täcker upp?
Är det från seriestart eller kan dom räkna från nu fast det inte är nå matcher?

{8482}: undrar om Ersson ångrar sin flytt till VIK nu...

Back: Det är väl klart att det måste finnas medel reserverat för ev skador på nyckelspelare. Fast nu är det Brynäs å då är det kanske inte så...

Min gissning är att vi hittar någon "som gått lite under radarn".....

{8302}: Hur bra målvakt får vi in på ett sex-månaders kontrakt?

Ska det vara en junior borde de hämta in någon utifrån kan jag tycka. De som (kanske) finns kvar från förra säsongen känns inte som de kan kliva in i A-laget om det skulle behövas.

MrCarla: Fast nu kommer ju, enligt första prognosen, Jocke tillbaka om inte allt för länge så ersättaren kommer bara vara här fram till då. Tror du hellre Svedberg skulle hoppa på den chansningen än 2 år med Timrå?

Denna satans jävla förbannade otur hela tiden. Det här fick INTE hända. Helvete!

Men för HELVETE, jag spyr på skiten!!!
Den här sista veckan är en jävla mardröm!!!
#happensonlyinbrynäs

Är tämligen övertygad om att Bz kommer göra en stor pudel och plocka in Honken på ett kontrakt som gäller till jul.
Sen kommer det ju ta tid för JE att komma i matchform som man inte får glömma.

SvennEG: Nej varför skulle jag tro det? Det jag menar är varför ens skriva kontrakt med Jocke? Det sägs december, det är början av juni nu, så låt säga 6-7 månader. En sådan skada ser man på en läkarundersökning. Det går inte att mörka, och om man ska lita på sociala medier så visste Stefan om detta, men valde ändå att signa Jocke. Tycker inte du att det låter riktigt jävla hjärndött? Det kanske inte görs läkarundersökning hos Brynäs?

MrCarla: Men herregud. Det är klart som fan att Bengtzén inte visste om denna skada innan han signade Ericsson.

Skrubben: Nej, en sådan kommer bara som en blixt. - Skadan uppdagades under inledningen av försäsongen när fysträningen tog fart på allvar. På allvar? Hur ser en läkarundersökning till då? Inte på allvar? Är 100 på att något var det allt, men kanske blev värre med när försäsongen tog ?fart på allvar?. Tror du på tomten också?

MrCarla: Har ingen aning om hur en läkarundersökning går till. Men baserat på pressmeddelandet upptäckte man skadan ”först när försäsongen drog igång på allvar”. Bevisligen var läkarundersökningen som gjordes inte tillräcklig i alla fall. Men det är ju helt absurt att påstå att Bengtzén visste om detta ”för att det stod på sociala medier”. Okej, det låter ju som trovärdiga källor...

Skrubben: Fan. Jag trodde cykelreperatören hade lagt av😀

Det är för tidigt att bryta ihop. Det får vi ta en bit in på säsongen..

Bara juni och redan krisrubriker. Brynäs behöver en sportchef med tur.

Skrubben: Säkerligen är det så. Men Eriksson själv då? Får man en plötslig och överraskande käftsmäll av en skada som tar över ett halvår att få ordning på?

Brynäsgubbe: Klart det är möjligt, det är ju knät det är frågan om. Räcker väl med en felaktigt genomförd övning eller otur med en ofrivillig snedbelastning.

Oavsett allt kan vi väl vara eniga om att nån ond, djävulsk makt förföljer den här föreningen. Jag menar, händer denna provkarta på osis i någon konkurrentklubb?

ellis: Det kallas otur och det är något som alla klubbar drabbas av. Förra säsongen fick Rögles målvakt en puck i huvudet på försäsongen vilket gjorde att han var borta mer än halva säsongen.

ellis: Jag tror att det är all negativism som många ”supportrar” släpper ut, som när den uppnått tillräckligt hög koncentration utlöser olycka över Brynäs och dess spelare!

« · 1900361 · »