Brynäs IF

713290 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 18/19

« · 1900951 · » Till forumet


Sv: Silly season 18/19
MrCarla: Verkar lovande.
Som ersättare för Jocke i början av säsongen han har dock kontrakt hela säsongen.
Bif kommer då stå med tre målvakter på lönelistan hela säsongen, Karhunen är nog inte någon lågpris målvakt.Blir dyrt detta pengar som kunde lagts på en spets forward.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Makita: Stefan sa ju att de hade råd med detta. Plus att försäkringen går in för Jocke efter 3 månader....? Äsch, detta är en helt OK värvning.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
MrCarla: själva värvningen verkar ok.
Frågan är kommer vi nu att ha råd till en ersättare för Paille.
Åtminstonde jag har uppfattat att Paille ska ersättas men att det ska ske senare.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
MrCarla: Den här killen har ju minst lika bra stats som Svedberg. Försvaret känns tryggt och klart med hängslen och livrem.

In med mer klass på forwardssidan nu, BZ.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Makita: Bif kommer då stå med tre målvakter på lönelistan 

Helt rätt tänkt av Brynäs. Jocke får köra rehab
i lugn och ro. Går Ratio sönder också så har vi en rutinerad målis kvar i alla fall. Tänk på att vi inte har några riktigt SHL eller äns AS mässiga junior målvakter att sätta in den här säsongen. Förhoppningsvis stärker det här laget mer än att lägga pengarna på en som man tror klass fordward. Troligtvis lättare att hitta en duglig fordward än målvakt vid senare tillfälle om det krävs.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19 Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Wesley: När det nu är som det är får jag väl hålla med om att Bif gör rätt.
Tror Bif har värvat en fullgod ersättare.
Problemet är att jag tycker det är klantigt ifrån början.
Men jag ska sluta älta den saken jag är ganska säker på att denne finske målvakt är bättre än en tidigare finsk Bif målvakt som också började på K
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Bra BZ blir nog bra detta har alltid gillat finska målvakter, in med en klass forward nu!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Forsberg 1978: Brynäs har dock aldrig(?) haft någon riktigt bra finsk målvakt, förrän nu, får vi hoppas!
Korhonen och Jokela var ju inget vidare direkt...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Forsberg 1978:....... Eller två 🤩....... Men föga troligt nu... Pust
Kommentera


Sv: Silly season 18/19
Makita: Karhunen kan förhoppningsvis säljas runt nyår och har detta kan om detta vill sig väl så kan det bli ett nollsummespel i slutändan. Är killen dessutom riktigt bra så kan ju Rautio säljas istället, jag tror att detta blir bra då det brukar vara stor efterfrågan på kompetenta målvakter en bit in på säsongen.
Kommentera


Sv: Silly season 18/19
Kan nog vara en helt OK ersättare. Tycker jag till som ärligt inte vet ett skvatt om Karhunen...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Makita: Fattar inte snacket om att Paille ska ersättas? Vi har en miljon forwards, vad krävs för att ersätta honom? Att han är nordamerikan och vunnit stanley cup?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Khan: tanken är väl att man ska ta de pengarna paille har i lön och lägga på en målskytt. Man får hyfsade spelare för 100-200k/mån.
Man ska inte ersätta spelartypen, utan man ska utveckla lagbygget.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Chris11: 2 snipers in alltså.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: kommer inte hända om man känner bz rätt!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Anders Berg: man har ju hör namnet karhunen men verkar inte va nåt stort då AB inte gör nån rubrik av det som man med lätthet hittar?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Tjurn : Nej Brynäs "matematik" har alltid varit "två ut - en in" även sen innan Bengtzén…
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Anders Berg: Korhonen var bra i början tycker jag men sen blev han sämre för varje match nästan. Kanske litet hoppfullt ändå om det bara är för en kort tid... :-)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Petrov: hoppas på en bra forward in nu då så man kan slappna av
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
ellis: Nej, det är du som räknar fel för hundrade gången. Under Bengtzén har man ALLTID startat säsongen med minst 8 backar, 14 forwards och 2 målvakter. I år startar man säsongen med 15 forwards.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Ellis menade nog två spetsspelare ut, en spetsspelare in. Spelare som gått under radarn brukar inte BZ snåla med.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Petrov:
Ja hoppfulla kommer vi nog att få vara i BIF-lägret i år.

Nu har jag inte läst artikeln på gd, men att det blev ”lite panik” kan jag både förstå, och inte förstå. Ja det blev inte som man tänkte-men det var nog inte varken första eller sista som det kommer att ske.

Då har man två val, 1 gå vidare med annan målis(som sportchef har man alltid enl bz flera ess i matchtröjärmen) eller 2 ta den man tänkt ändå om den målisen är så pass bra att det är värt en chansning. Och bif har gjort sitt val och verkar ha råd med det också( ngt jag kan tycka är konstigt med tanke på år av dåliga resultat, jo det finns försäkringar etc men täcker de lika bra om man signar en skadad spelare?).
Oavsett vilket alt man tar så behöver man en ersättare till tänkt förstemålvakt. Hoppas att valet slår lika väl ut som med Bertilsson som fick vara frisk för en gångs skull. Sen om rautio får en riktigt bra säsong så kan han få förstaspaden, det hade varit det allra roligaste.

Vad som är än viktigare och viktigast av allt är att få folk till arenan. Varumärket är starkt, men hur länge är det så? Inte hur många år som helst. Utan publiken är bif chanslöst som kandidat till topp tre placeringar mer än ngt enstaka år. Jag läser om fbks lyckade säsong publikmässigt och blir lite avis(värmlänning som man är) för det kommer ju aldrig hända i Gavlerinken med 7900 pers i snitt. Eller?
Tror nog inte på Luleås satsning heller och alla kringsktiviteter, spelet är ju ändå det viktigaste i min värld. Så hur ska bif få publiken att visa lite mera känslor? Lockar fler besökare och fler spelare. Se på fbk, pengasjö och krisus71 - lag i ganska små städer som ändå har starkt stöd på sina matcher.

Jaja, ni får ta det för vad detta är - ett svammelinlägg i ren frustration och längtan till september.

Kämpa Brynäs!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Wasp77: Läkers har inte mer publik än Brynäs.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
ellis: Det är ju faktiskt inte sant.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Trevlig Midsommar alla Brynäsfans!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Ett stänk syrlighet och en gnutta raljans övergår dina tankebanor, va? Men ändå så här: Hur många forwards sitter på Brynäs +-konto den här mellansäsongen mot -kontot? Behöver ju bara titta på det.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jag ser två någorlunda spetsforwards till in som ett absolut måste om det här ska bli nånting till vintern. En enda, som det hotfullt tyder på, räcker inte.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Petrov: Trevlig Midsommar alla Brynäsfans!

Det samma. Här uppe i Norrbotten är det simma runt midsommarstången som gäller idag 🤣😊
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: Karhunen kan förhoppningsvis säljas runt nyår och har detta kan om detta vill sig väl så kan det bli ett nollsummespel i slutändan. Är killen dessutom riktigt bra så kan ju Rautio säljas istället


Här kommer lite mer info om vad som händer när alla målvakter är friska och hela.

m.svenskafans.com/hockeyzon/bif/brynas-har-tre-malvakter-finns-ekonomiska-resurser--588944.aspx
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Glad midsommar på er! Här finns en video att njuta av vid tillfälle.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Boqvist blev vald som 8a av Chicago :-)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: Kul för honom att han får komma till en bra klubb som jag tror kanske har lite tålamod. Kanske får han också spela med Lucas...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Westfält draftad alldeles precis innan slutet. Lite gambling av honom att åka över till USA 😬

Philadelphia Flyers blev det 👍
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: roligt för han, jag trodde han skulle bli vald lite tidigare 🤐
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Morningstar: Elias Lindholm trejdad till Calgary !!!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
micke63: hoppsan. Det var en skräll må jag säga.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Inkazar:
Är nog bra för Elias. Tyckte han kört fast lite.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Flyers är smarta med sina sena val får man säga (även Lindblom t ex). Westfält kanske saknar tydliga "superkrafter" men är väl en av de spelare från årskullen som klarar sig bäst i SHL.

Grattis Westfält!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Är de flesta spelarna som blir draftade på plats eller hur funkar det.
Får de någon som helst information om att de förmodligen blir draftade.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Dalrt: Hur menar du? Fler poäng än Silfverberg i år.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Brynäsgubbe:
Jag menar att han har mycket mer potential än så :)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Aaron Palushaj ”Sårat mig – har varit elaka saker”
▸ Stjärnan utsatt för hat efter känsliga SHL-flytten ✓ Utpekad som legoknekt: ”Vill bli kompenserad”
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
ante08: Vilken cry baby, måtte nu samtliga i Bif trycka till han rejält...
Synd att han inte berättar mera om nya sign on bonusen och lönen...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Lindström: Det verkar mer som att han försöker kasta skit på Bz. Jag hoppas verkligen att Berra & company ger honom ett varmt välkomnande.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Powerfade: hoppas granis blir me då kommer han att reta skiten ur den där pajasen
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Powerfade: Jag har hört något om att det utöver pengarna också handlade om ledarbiten... Att han gärna sett en förändring där. På den punkten kan jag i så fall inte klandra honom... Men i övrigt är det mycket lull lull. Varför inte bara säga att hög lön är primärt för en hockeyarbetare och Örebro erbjöd mest. Inga krusiduller... Skulle vara befriande...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
bradberry: Skulle du gilla om något av Brynäs nyförvärv gick ut och sa att han bara hamnade i Brynäs pga pengar? Tycker det var osnyggt av BZ att kasta ut ett pressmeddelande när Palushaj skrev på för Örebro, handlade nog mer om att rädda sitt eget skinn än om något annat.
Kommentera

« · 1900951 · »