1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742180 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
bobby: Brendl har spelat med Bastiansen och Beaudoin.

Peja: det kan nog stämma men jag har för mig johansson
spelade ihop med brendl, så Beaudoin funkar lika bra han ;)

Jag vill hemskt gärna att vi gör allt för att behålla Lind och Månsson!

Snabba ryck med att kicka spelare det är bra! Det krävs förändringar här och då gäller det först o främst att rensa ur rötäggen! Dock hade jag gärna behållt Angell men håller samtidigt med om att vi hellre behåller nolander!

Gusten: Ser ej heller jag Angell som en jätteförlust, behåller hellre Nolander. Vill även ha kvar en av Månsson/Lind.

Vi skall väl för h-e lyckas behålla någon av de spelare vi vill behålla.

Vill inte se Mathias Porseland eller någon annan Allsvensk lirare som ersättare till Angell med motiveringen "det saknas pengar". Har man överhuvudtaget övervägt att behålla Nolander/Angell/Månsson/Lind så måste det finnas en del stålar att handla för!

Samma gäller ersättare för Sjödin/Hauhtonen!

Noterar även att "höken har landat" för att liva upp vår GB......

bobby: Det var väl Beaudoin och Bastiansen som spelade med Brendl i Mora.

Är det bara jag som vill ha Eric Johansson från HV71 till brynäs.
Han spelade väl med Brendl i mora om jag inte minns fel
, och de funkade ju bra !

Peja: Vet inte om någon har tagit upp detta men.. ( se länk)
Jag tycker då att det är tråkigt att Angell får lämna, han har varit lite av en favorit i mina ögon..

Tycker vi borde försöka hitta 1-2 utländska spelare, av hög klass. Sen vill jag se ett par Brynäsjuniorer med hjärta för klubben, och 2-3 st SVENSKA spelare..

Brynäs_89: Finns det något som talar för att Caps inte vill signa Osala?

Anders Berg:
Det finns 3-4 spelare och det är
Anssi Salmela 56 16 16 32 är poängen näst bäst i Sm ligan
Ossi Väänänen Den bästa backaen i Elitserien
Lars Jonsson Alla vet vad han är bra
Mikko Lehtonen 48 8 25 33 Kan bli nya Pär Djoos

Men det är Forwards som behövs här är dom
Kim Hirschovits 54 17 24 41
Oskar Osala 53 18 17 35
tycker Brynäs borde ta dom nu

70 Rodrigues: "Såg precis vad jag skrev, vet också att det är hans beslut, men både du o jag vet att han skulle ha stanat om ambitonsnivån i föreningewn hade varit högre,"

Avdelning: "Jag är inte bara dysterkvist utan tankeläsare också...."

Anders Berg: Vafan har Keb släppt ut dig?? :)

Angell ja... Blir mycket stålar över där! Spännande att se vem som ersätter?! Pekkala, Laitinen eller Berry ligger väl närmast till?

Peja: Anssi Salmela borde stå med på en sån lista också.

bif_forever: Adda Rick Jackman.

Namn förslag på angells ersättare!

Teemo Aalto
Ossi Väänänen
BomBom
Niclas Wallin
Pavel Skrbek
Pekka Saravo

Bissett19: Jag vet att det är pga det. Hellre papegoja än en , ja du vet vad!!

Bissett19: Utan att veta någon så tror jag att en anledning till att Angell lämnar skulle kunna vara att hans roll i powerplay blev en helt annan när Brendl kom in i laget.

70 Rodrigues:

Du är som en papegoja.

Jag har ingen aning varför han lämnar,men tror knappast det är dem orsakerna du anger.

Det finns bättre backar därute att plocka.

Bissett19: Såg precis vad jag skrev, vet också att det är hans beslut, men både du o jag vet att han skulle ha stanat om ambitonsnivån i föreningewn hade varit högre, så tragiskt att behöva tappa en spelare pga av klubben inkompetens.

65selander:

Kontakt?
Näru såna svikare har man ingen kontakt med.

Men jag känner Bo "Bobban" Andersson;)

65selander: Tror du att Jocke är den enda som har kontakt med honom?

70 Rodrigues:

Nu var det ju Angells beslut.Han vill nog pröva sina vingar i någon annan klubb.......

wap.hockeysnack.com
Bissett: Tycker detta är stort av dig att skriva detta om Angelll. Du har ju kontakt med honom, tror du också på Tyskland?

70 Rodrigues:
Klart som fan att resten av lagets spel påverkar. Men en sak man bör komma ihåg är ändå att Brynäs gjorde fler mål i år än förra säsongen. Där har han inte bidragit på samma sätt i år.
Och hans spel i egen zon har absolut varit sämre den här säsongen än under förra. Det borde även du ha sett!

Bissett19: Ja det där trampet var början till raset...ja iaf det andra raset för säsongen. Mora var ingen drömmotståndare för Nic i år.

Jag tycker att det är synd att Angell lämnar. Hade hoppats att få behålla tex honom för att få lite kontinuitet i truppen.

Men spelmässigt kan jag inte se det som ett jätteavbräck, även om han var en av få Brynäsbackar som hade godkända uppspel denna säsong.

Utan att veta exakt vad Angell tjänade i BIF är jag övertygad om att det går att införskaffa en minst lika bra ersättare för hans lön.

Bissett19: Om man resonerar på det sättet så får du nog ta med några fler spelare, men det är klart, beslutet har ju Brynäs tagit och dom kan ju aldrig ha fel. Hade dom behållt honom så hade det varit klockrent ;-)

Gusten:

Det känns som det kvittar m Angell,han har haft ett tungt år med många individuella misstag.Pucktrampet i Mora minns man med obehag.
Han har helt enkelt haft en dålig säsong.
Med tanke på vad han kostar BIF o vad han presterar så var nog detta lika bra.

pinklake: Dun tror inte att det kan ha och göra med resten av lagets insats??

70 Rodrigues: Skååål!!!!!!! + !!!!!!

70 Rodrigues:

Det är lättare att blunda för bristerna i defensiven som en offensiv back har när han producerar 27 poäng på 49 matcher än när han gör 19 poäng på 42 matcher.

Gusten: Tydligen vissa fans också!!

70 Rodrigues: Så funkar medgångslirare vettu...

pinklake: Han jobbade på precis samma sätt förra säsongen, men då blundade folk pga att vi gick till slutspel. Ibland är det svårt att se skogen för alla träden.

Gusten: Just det, han var ju ensam om det!!

70 Rodrigues: Äh kan inte en back göra de enklaste defensiva uppgifterna så är det inget att ha. Extremt många tillfällen denna säsong där han sullade i egen zon, missade att ta sin gubbe osv.

70 Rodrigues:
Även en offensiv back bör veta hur man ska agera i egen zon (och även i mittzon när motståndarna har pucken). Det han höll på med i Mora med 10 sekunder kvar va ju knappast en engångsföreteelse sett till den här mindre lyckade säsongen för hans del.

När han inte producerar framåt heller tycker inte jag att det är fel att ta fram den lilla sågen!

Gusten: Widing, Brendl och Lind är dom enda som har gjort det dom ska. Att såga Angell är ju bara patetiskt. Angell är en offensiv back, då måste han få spela på det sättet, tyvärr så fungerar inte det när Boorken och Östblom kör på sitt defensiv tänk.

65selander: Nej han har underpresterat rejält. NU borde det dock finnas flis att hänga på i jakten på Jonsson, Sjödda 100+, Angell, DJ och Hulken försvinner...

Fast det kanske blir Lamborginhiryd eller vafan han hette

Clarence: Klart han inte får, vi snackar Brynäs nu broder!!

70 Rodrigues: Lovvärda intentioner från Czarnecki, helt klart. Frågan är bara om han får något bra spealrmaterial för denna offensiva och kreativa hockey. Jag tvivlar...

wap.hockeysnack.com
Angell drar väl tiill Tyskland om tjejen är kvar där. Handen på hjärtat så har han väl inte varit riktigt så lysande i år

Gurra88:

Wahlberg och Viitakoski var sopor. Dock är sparkningen av Miettinen Boorks största miss i Brynäs.

Clarence: Ser dock fram emot nästa säsong med tillförsikt, Czarnecki står för en offensiv och kreativ hockey, när såg vi det senast??

AD: Brynäs sa att dom skulle leda svensk hockeys utveckling, men det var också förut.

tjugo8: Att han inte vill stanna kvar? Han sa ju förut att han ville vara kvar.... Ibland blir även jag konfunderad..

Clarence:
för mycket full fart framåt, håll (ej) tätt bakåt...if you ask me
- spelade efter egen spelidé innan petningen
- kliver fram på röd- (!) linje mora borta 59.50
med mera...

tjugo8: Hade också lämnat, varför stanna kvar i Sveriges mest ambitionslösa klubb? Lycka till Nick, du förtjänar all framgång, tyvärr så får du inte uppleva det i Brynäs, och med tanke på ditt beslut så har du ju själv insett det.

« · 1030930 · »