1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742186 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
bobby: Brendl har spelat med Bastiansen och Beaudoin.

horcoff: Trippel B i brynäs skulle inte skada :)

skulle gärna se den här elitserie bekantingen nästa säsong. www.eliteprospects.com/player.php?player=7305

Som ny användare här på sidan så måste jag säga att jag inte riktigt fattar hur allt hänger ihop...
"Brynäs IF" och "A new beginning" verkar vara två olika trådar men som ändå sitter ihop, eller?

Å måste man "svara" på inlägg varje gång - kan man inte posta ett nytt?

Ja ja, hur som helst... Många spelare har nu lämnat och laget och det är... superbra! För visst kan man bli lite "kär" i en del spelare spelare, men, vi får inte glömma att vi var helt värdelösa den här säsongen. Därför måste vi in med nytt och ut med de som inte varit bra. Lite trist med Angell ändå, tror inte han skulle gjort en till dålig säsong, men det är i och för sig omöjligt att sia om.

Några nya rykten?

Anders Berg: "måste man "svara" på inlägg varje gång - kan man inte posta ett nytt?"

Om du ska svara på ett inlägg så rekommenderar jag "svara-funktionen". Startar du ett nytt ämne så kommer det bli förvirring och totalt kaos i slutändan.

Om det du vill diskutera inte passar in i ett redan skapat ämne så ska du självklart skapa ett nytt.

Det där om Brynäs If och A new beginning förstår jag inte riktigt.

Anders Berg: "Brynäs IF" och "A new beginning" är samma tråd. Visst kan man starta nya trådar välj "skapa nytt ämne" under Brynäs IF uppe till höger på sidan. Men nytt ämne är just det dvs nytt annars är det bättre att svara på befintligt ämne. Lycka till!

Anders Berg: Kanske även bör nämnas att om du vill se alla redan startade ämnen så kan du välja "Visa ämnen" uppe till höger.

Jag förstod inte heller vad du menade med "Brynäs IF" och "A new beginning". "Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]" är en tråd (eller ämne som det kallas här) i Brynäs IF gästboken.

Okej, men då tror jag att jag hänger med nu, tack så mycket!
Vet inte helt säkert vad jag själv menade faktiskt, men jag tyckte att jag läste i två olika trådar, men att de ändå satt ihop på något sätt, till slut. Rörigt? :-)

Sen menade jag bara att när man klickar på "besvara" så behöver det ju inte alltid betyda att man vill "besvara" något, kan ju bara vara så att man kanske vill skriva något "nytt", men ändå i samma ämne. Men funktionen verkar se ut så, så jag är nöjd, vill inte komma här och ändra på något! :-)

moreten: Tacka fan för det,det skulle även jag ha gjort. Idag behövs ingen klubbkänsla och då behöver manju inte spela i ett lag som inte kommer ifrån sitt dekis.

StoltBrynäsare: Månsson kommer nog att skaffa tandläkare i Gbg,han kommer att gapa mer där i höst.

Ja Angell till HV, är han så dålig så han får spela där......???

Anders B: Går ju alltid att sudda bort namnet i svaret när man trycker besvara som jag gjorde med erg ;)

andreasknox: Angell är den förste i raden av spelare som BIF ville behålla som sticker. Hur många fler blir det? Lägg sen till de som BIF ville bli av med,ja då är det inte så många(kvalite)spelare kvar.

Tll alla lovande spelare i BIForganisationen: Blir ni utlånade så vet ni att ni suger,därför vill inte BIF ha er. Blomma ut i en annan klubb. Och allt etta resonemang har en klubb som är sämst i ES!!? Joja tackar jag?!

andreasknox: Lustigt att HV "Chockvärvar" Angell var i ligger chocken? Ska han ersätta Åkerman och Ward ja då får han bli bättre i allt.

aphac: Ja du det är knepigt..Vi kommes nog sluta i AS innan det är färdigt...Är Månsson också på väg bort?

Lunkan: Ja du det har du nog rätt i!! Säger jag trots att jag inte sett så jätte många matcher den gågna säsongen..

andreasknox:
"Ersätta åkerman" .... jovisst.. nog för att Angell var bra förra säsongen och att han kan blixtra till ibland, men skämtar dom ??? Angell är i sina bästa stunder bara 1 ljusår efter åkerman (Ward är väl ett 1-1 byte iofs)

Huge: ""Jag är inte bara dysterkvist utan tankeläsare också...."

Du har inte en jävla aning så håll igen snattran.

70 Rodrigues: "snattran"?

Vafan Tony, har du gått och blivit en mjukis? :)

Gusten: Man måste ju, ber man någon att hålla käften så är man ju rökt :-)

Horace76c: Ja Åkerman har väl nyss varit i landslaget en sväng tom om jag inte minns fel..? Så visst borde väl Angell få det svårt att ersätta honom! Å andra sidan har man ju sett andra "sämre" spelare som höjer sig flera snäpp då dom kommer till bättre lag..Så det blir kul o se iaf hur det går för han i HV sen..Han kommer ju säkert o höja sig då han får spela med bättre spelare..

Horace76c:

"HV71 har valt att tacka nej till massvis med spelskickliga backar som de blivit erbjudna under våren.

Bland annat Philadelphia-proffset Lars Jonsson. Anledningen är att de varit muntligt överens med en ny back som ses som ett komplement till Pasi Puistola och Mikko Luoma i powerplay samt en intressant ersättare för Johan Åkerman, om han väljer att spela i Ryssland eller Skellefteå i vinter."

I klartext: Angell ska i första hand inte ses som en ersättare för vare sig Ward eller Åkerman utan som ett komplement till Puistola och Luoma i PP.
Hade man nu velat vara på den säkra sidan och försökt hitta någon som i första hand skulle ersätta Åkerman så hade väl isf Lars Jonsson varit ett klart bättre alternativ än Angell.
Låter mao som att man tagit in Angell oavsett var Åkerman spelar nästa säsong.
Och hittar man sen ingen fullgod ersättare till en flyktad Åkerman så tar man antingen in nån ny eller så "chansar" man med Angell, sas.

Det är iaf min uppfattning om hur man tänkt sig.

70 Rodrigues: "Du har inte en jävla aning så håll igen snattran."

Nä, jag såg just att jag hade lite fel.
Det borde naturligtvis ha varit:

"Jag är inte bara en dyster papegoja utan tankeläsare också...."
:-)

Men jag menar ju oavsett, så är det ju en skräll att Angell får chansen i ett blivande guldlag..Jaja blir kul o se iaf!

Huge: Jag väljer Lars Jonsson för Angell 7 dagar i veckan!

Angell har fina offensiva kvalitéer, men spelet i egen zon lämnar en hel del övrigt att önska....

Vill gärna se en rejält spelande tvåvägsback som ersättare för Sjödin.

Marko Tuulola, han brukar ju vara på tapeten varje Silly Season - så nu är det dags igen: Jag hoppas att Marko Tuulola kommer tillbaka! Han gjorde i och för sig bara 8 poäng i år, men i fjol gjorde han 36 poäng, så han gör säkert en bättre säsong 08/09.

Huge: Så här ser jag på saken;

Målvakter; Markström in

Backar; Behåll Nolander, 2 klassbackar in

Forwards; Behåll Lind; in med klasscenter & klassforward + Anton Persson

Hauhtonen/Månsson/Angell/Sjödin har säkerligen haft bra betalt, som jag sagt innan måste klubben helt enkelt ha pengar att värva fullgoda ersättare!

Huge: "Jag är inte bara busschaffis, jag har otur när jag tänker också"

Tillskillnad från dig så har jag en dialog med flera av spelarna, förstår att du är avundsjuk. Fortsätt du och springa Brynäs ärenden så får du säkert den stora äran att skriva matchrapporter även nästa säsong ditt troll.

Huge:
"Målet är att han ska ersätta Johan Åkerman och Lance Ward i HV71."

Kan inte tolka det på annat sätt än att "Målet är att han ska ersätta Johan Åkerman och Lance Ward i HV71. "

eller?

Huge: Det är klart att Angell ersätter Åkerman. En offensiv rightare mot en annan. Det är inte enkelt att hitta spelskickliga rightare, HV såg antagligen Angell som det bästa alternativet på marknaden.

70 Rodrigues: "Tillskillnad från dig så har jag en dialog med flera av spelarna,"

Dialog?

Är det när du sitter på krogen och fyllesnackar med nån spelare som känt sig orättvist behandlad av tränaren och som rent allmänt tycker att hockeylivet suger?
Det kallar jag för monolog, och inte dialog.

Horace76c: "Kan inte tolka det på annat sätt än att "Målet är att han ska ersätta Johan Åkerman och Lance Ward i HV71. "

Som sagt: min egen tolkning är att målet och förhoppningen på sikt säkert är att Angell ska överta Åkermans roll, om denne nu lämnar.
Med Angell på kontrakt har man garderat sig oavsett vad Åkerman tar för beslut.
Om Åkerman stannar så får man en bra spelskicklig PP-back och om Åkerman drar så får man en ersättare som enligt min mening ännu inte kan axla dennes mantel.
Målet på lite längre sikt kan ju dock vara att Angell så småningom kommer att bl en fullgod ersättare.
Om man nu hade velat ersätta Åkerman på ett riktigt säkert sätt och få en fullgod ersättare på direkten så borde man väl isf ha väntat till Åkerman bestämt sig?
Med HV:s ekonomi och rykte i övrigt så ser jag inga större problem för deras del att senare hitta en fullgod ersättare.

Men iom att man ratat ett gäng spelskickliga backar (ex Lars Jonsson) så känns det som att valet av Angell i första hand är ett komplement på backsidan och i andra hand en direkt ersättning för Åkerman.

JanT: "Målvakter; Markström in

Backar; Behåll Nolander, 2 klassbackar in

Forwards; Behåll Lind; in med klasscenter & klassforward + Anton Persson"

Ja, svårare behöver det inte vara för att få ihop ett bra lag till nästa säsong.
En riktigt bra center plus Beaudoin, som är ledig. Då får du en kille som både kan spela center och forward. Bra skott och målfarlig samt en riktig kämpe.
Gärna nån ytterligare etablerad forward då det känns som att vi fyllt juniorkvoten vad gäller egna förmågor.

Huge:Angell klarar av att ersätta Åkerman, jag tycker inte att Åkerman är nån superback förutom att han kan skjuta och passa..

Brynäs gör en tabbe när man säljer Angell, nu vet jag ju inte vilken lön han begärde osv, men, Angell är en klassback!

lillovechkin: Säljer? Angell hade rätt att säga upp kontraktet och utnyttjade det....

lillovechkin:
Mjaaa, där tycker vi väldigt olika.
Skulle byta Åkerman mot vilka 2-3 backar som helst som vi har...anser att han är bland dom 2-3 bästa backarna i ES...sen behöver vi verkligen en spelintelligent back...kolla hur bra det gick för oss på Djoos tid.

Huge: Brynäs ville behålla Lind/Månsson/Angell/Nolander, känns orimligt att alla 4 stannar. Får vi behålla 2 av dem får man vara nöjd!

Ser inga större problem i att Angell drar, finns absolut ersättare att hitta!

Han har gett mig ett antal nya gråa hår denna säsongen....

JanT: Behåller vi Lind & Månsson är jag riktigt nöjd..

Angell har varit bättre än många backar i laget, och han kommer göra succé i HiV 71.

JanT: "Han har gett mig ett antal nya gråa hår denna säsongen"
Han har fått mitt hår att stå med sina otroliga fintar och skott!

Huge: "Är det när du sitter på krogen och fyllesnackar med nån spelare som känt sig orättvist behandlad av tränaren och som rent allmänt tycker att hockeylivet suger?
Det kallar jag för monolog, och inte dialog."

Du kan ju vara riktigt rolig, mer patetisk, men va fan. Du får tro vad du du vill, om du bara hade en blekaste så hade du hållt igen käften.

Horace76c:
Ja, jag tycker faktiskt Sjödin var mycket smart, men problemet numera är tempot.

HV71 har höjt standarden på elitserien ordentligt, fart fart fart, med bibehållen kvalitet i spelmomenten.

Där har brynäs något att jobba på.

claesw: "Där har brynäs något att jobba på."

Brynäs IF måste jobba på allt vad hockey och organisation betyder, som det är nu så drivs klubben ala korpen, dom är många år efter dom ledande klubbarna.

70 Rodrigues:
Ja.

Skönt att se Lassgård och dig i västerås.

claesw: Vad menar du :-)

70 Rodrigues:
Jag såg dig i arenan, och Lassgård- men inte samtidigt ; )

70 Rodrigues: Är ni ett par? Dax att kliva ur garderoben nu :)

« · 1030930 · »