1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741103 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
65selander: Synd bara att Widing bara kan en fint...något som alla hockeyspelare vet om. Han måste utöka sin repertoar.

Peja: För något år sedan så sa alla att vårt lag var skridskostarkast men nu...

Det jag menar är att vi har tappat där nu.
Widing är bra men han har svårt att få med sig klubban i samma rörelse. Kul för honom att han fortfarande är med i truppen till VM.

Peja:

Måste min Guru skriva upp Hietanen på den skridskostarka listan...?
Nu får jag verkligen tumma på radbandet...

GävleLasse: Tror inte att Salle skulle vara ett hopplöst fall i BP, där har vi ju för övrigt en skridskostark spelare... Däremot Gynge är ju en renodlad offensiv spelare.

Jag fattar inte varför alla hyllar Danielssons inställning. Visst kämpar han på hyfsad, men han tar ju alltid fega beslut på isen. Han går aldrig rakt på mål och så vidare. Vågar aldrig ta strid framför motståndarkassen och slå in returer på Brendls många skott.

Om Brynäs hade haft en tredje länk i den kedjan som var beredd att offra några tänder för att ta striden framför motståndarkassen tror jag att den spelaren hade gjort många mål på returer från Brendls skott, precis som Bastiansen och Beaudoin gjorde när de spelade med Brendl i Mora.

65selander: Det räcker tyvärr inte med att bara kämpa om man inte håller måttet. Danielsson håller inte elitserieklass längre, han är bara patetisk.

Peja: Danielsson tycker jag visar rätt inställning med sin intensitet. Tyvärr så har han tappat målsinnet helt men som energispelare gör han ett bra jobb. Dessutom så är han väldigt bra i BP, något som är uteslutet när det gäller spelare som du haussat tidigare, Salmonsson, Gynge mfl.

65selander: Jomen vilka spelare i Brynäs kan egentligen räknas som skridskostarka?

- Hietanen
- Widing

Vilka fler? Sundqvist, Sandin? Granström?

De senaste åren tycker jag att Brynäs har varit spelskickliga, men inte speciellt skridskostarka.

Peja: Björne var väl sämst utav de etablerade i laget men likt förbannat en som slet som f-n.

GävleLasse: För något år sedan så sa alla att vårt lag var skridskostarkast men nu... Problemet med Brynäs är att förra säsongen rockade vi fett under försäsongen och blev haussade. Började bra men sedan så började skiten.

Fast som vissa som skriker ut sin ångest innan allting börjar är en sak som jag inte kan med. När KS började så var det samma ostämda kör som vrålade.

Den som orkar kan göra ett fint medley på alla neggo saker. som skrevs inför KS.

Jag är inte nöjd med vad Brynäs sysslar med, Är inte nöjd med Sundlöv trots han svarar snabbt på de mail man skickar.

Men vardagen blir inte bättre att man gnäller. Man kan lämna kärringen
o s v men aldrig Brynäs. (Fråga mitt X från Ludvika..)

GävleLasse: Håller med. Det finns alldeles för många spelare i Brynäs som varken är skridskoskickliga, spelar fysiskt, spelskickliga etc... Ja, som helt enkelt inte tillför någonting speciellt. Typ Danielsson, vad är han bra för?

JanT: Precis. Varken du, jag eller någon här på HS vet vad CZ har tänkt sig. Ej heller hur truppen kommer att se ut väl framme i september. Kanske är det smart att vänta tills efter VM med värvningarna, att hitta en förstecenter är inte lätt. Att sitta och endast kolla på stats och namedroppa en massa tänkbara namn känns mer som förströelse för den enskilde än ett seriöst lagbygge.

En sak är JAG klar över i alla fall. Det får vara slut med långsamma spelare. Jag ser hellre ett lag där man sätter skridskoåkning och kämpaglöd i fokus. Vet man som publik att det lag man skall se ALLTID ger sitt yttersta än ett lag som spelar bra emellanåt så borgar det för bra publiksiffror.

Jag vill att motståndarlagen kommer till LA med vetskapen att de måste ge allt för att få med sig något hem. Får man in det så är mycket vunnet.

Ett sånt lagbygge får man inte med allt för många namnkunniga spelare utan det gäller mer att man skapar ett LAG som krigar för varann.

Det ska göra ont att möta Brynäs.

JanT:

Precis, kan LSK (grrrrrrr!) och RBK gå upp i respektive högsta serie så är det inte bara pengar som styr...

GävleLasse: Nu lägger jag ned gnället på nuvarande spelartrupp och inväntar med spänning mormors nästa drag!

Hur man än vrider och vänder på det hela så sitter vi fast i "7-12-klistret" kommande säsong.

Håller helt med dig om att vi bör låta cz sätta sin prägel på truppen i lugn och ro.

Undrar hur många miljoner som slängts i Öresund & Siljan på slovakiska snabbskrinnare och avdankade NHL-lirare som gjorde broder Clarence grön av avund när de värvades.....

Maken till kapitalförstöring har nog sällan skådats i hockeysverige...

GävleLasse:

Jajamän, serverat av kypare Wahlberg...

rackham: Blir det räkmacka på samlingarna då?

65selander m fl:

Lyxlirarna? = )

GävleLasse: Hade inte Superstars "Fansens lirare"

Ropen skalla faxpapper åt mormor

65selander: Fansens lirare, Spargrisarna, typ ;)

rackham: Guldpluttarna?

/Gusten Guldplutt

rackham: Svarta riddarna? Det skall vara något som man inte behöver läsa sig till vilka som ligger bakom.
"Fansens bidrag" enkelt, självförklarande.

rackham: Fattiga riddarna? ;)

Gusten:

Ja, Skellefteå har ju nåt som kallas Svarta Riddarna...
Har du nåt bra namn?

Jajjen: "Säg 2000 spänn om året för medlemmar som får guldkant på medlemsskapet för pengarna. Jag är på!"

Du menar att man får en guldplutt att klistra på kortet istället för de vanliga röda och gula pluttarna? JAG ÄR PÅ!

Skämt åsido, skitbra idé Lasse!

GävleLasse: Det är ju alltid svårast andra året och nu får han annan press på sig, om det blir han som blir 1:a. Sundlöv kanske shoppar i i VM ;-)

Väggen Belfour har ju fått nobben av masarna, pengarna börjar väl sina och i Gävle kan han ju gå ut utan att bli igenkänd :-))

Eller som Elvis sjöng: "It´s now or nerver"

GävleLasse: Nej då! Asplund var ett nervvrak! Markström har inga nerver.

Jajjen: Ja Markans Rookietröja borde kunna inbringa en del. Detta förutsatt att han fortsätter utvecklas i samma fina stil. Det finns ju ett orosmoln i sann Lundström/Asplundanda.

RavenLord: Där har du ett tips till! Men det har dom säkert redan tänkt på.

Jajjen: Budgivning på Brynäs sida ;)

RavenLord: Vad skulle det kosta att få sitt namn lite snyggt insytt på Markströms tröja? Nästa stora namn i NHL.

Anders Berg: Om Brynäs bara fattar hur många välmenande och betalningsvilliga brynäsare det finns därute. Lägg upp ett schysst erbjudande så kommer medlemmarna att ställa upp. Men se till att ta ordentligt betalt.

Jajjen: Du får en spelare sponsrad av supportergruppen...en Norsk 35+are som går rätt in i 4e kedjan ;)

Shit, känner ni! Det GÅR att tänka positivt även på den här sidan!

Jajjen: Du får känna dig jävligt snygg och viktig! Du kommer bli "Exklusiv medlem" i Brynäs - inte illa! Men som sagt, jag har skickat förslaget till Brynäs, så vänta och se - det här blir skitbra!

Anders Berg: Åkej! Jag betalar 100 spänn extra varje månad. Vad får jag för pengarna?

65selander: Autogiro rules!

RavenLord: Tror också på månadsbetalningar. Kommer att ge mer pengar. Varför lösa livstid när man kan lösa årsvis ;-)

Jajjen: En okej ide kanske men ska ni få med folk på det tror jag att betala 2000kr 1gång om året kommer få många att rygga undan medans ett månads/kvartals belopp inte låter så Ekonomiskt omöjligt...Varför tror ni så många handlar på avbetalning ;)

Jajjen: De har inget val! :-) Med autogiro så dras ju pengarna automatiskt! Om man har pengar på kontot, vill säga... Så sluta motarbeta idén nu! :-)

Rätt kul! Vi är oense direkt :-)

Anders Berg: Vad händer med dom som inte pröjsar varje månad? Blir dom delmedlemmar? Nej, ska det vara en elitsatsning, ska det kosta. Börja spara nu så är 2000 spänn i september en liten sak.

Jajjen: Ja, fast jag tror mer på att man betalar varje månad - 2000 kostar väl livslångt medlemskap, så det är bara att hosta upp direkt! :-)

Får de in pengar varje månad istället så är ju det ännu bättre! Hoppas bara att det går att få igång detta - och det viktigaste, att fansen (vi) nappar på detta!

Anders Berg: Ge mej ett klistermärke och en VIP-biljett så lägger jag gärna upp 2000 spänn.

Anders Berg: Brukar vara ett jävla massa snack men när det kommer till knipan så blir det tyst. Men npg f-n borde ett större antal bry sig om klubben i sitt hjärta!

GävleLasse: Nu har jag mailat Micke Sundlöv och Lars-Göran Karlsson. De måste bara nappa på det här nu! Fast frågan är: Kommer fansen att nappa på detta?

GävleLasse: Klockers. Döp det till fansen bidrag. 200-300kr i måndan är några mindre Kebab, fast det behövs nog skäras ner lite där :-)

Jajjen: Mailet borde skickas till Engwall...

Anders Berg: Mejla inte Sjödin. Han är ledig till augusti. Och stör inte Sundlöv. Han är upptagen vid faxen. Kjell-Åke? Bingosäsongen är väl slut?

GävleLasse: Ja, det ska jag genast göra!

Anders Berg: du får den...så det är bara att maila :)

« · 1034885 · »