1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741031 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
arnio: "Inte fan tänker jag ge 2000 spänn till Brynäs inte."

Jag vet.

Anders Berg: Det tog 6 minuter från mitt förslag till första: Inte jag, inte!

Problemet är inte att hitta tyckare. Problemet är att hitta tyckare som vill vara med och påverka och förbättra.

Brynäs_89: Jag är också student, fast att jag är så gammal! :-) Men så fort det här kommer igång, om det kommer igång, så ska det gå att skänka varlfritt belopp varje månad via autogiro, men kanske ändå inte under 100 kronor per månad. Det här blir skitbra, om/när det kommer igång! :-)

T T: Typ, är du inte inloggad, finns du inte?

65selander:
Öppna ett jävla konto som man lägger in pengar på man får ge stora som små bidrag men den som ger mycket typ 500 i månan ska få något från shopen eller typ en öl i någon av pubarna

Jajjen:
Var fan ska jag som studerar få fram 2000 spänn
jag kör på avbetalning om det går

Jajjen:
Var fan ska jag som studerar få fram 2000 spänn
jag kör på avbetalning om det går

65selander: Precis tanken är ju att man ska skänka varje månad via autogiro - kommer bli skitbra - bara det kommer igång!

arnio: Öh Så du kan inte tänka dig att hjälpa till när du vet att ev ligger krasst till. 2000 är ingen engångssumma. Du kan skänka allt från 1-frivlligt per månad.

När jag gick med hinken i Göteborg för ett par år sedan så ramlade det in över 10000. Jag sade då att en krona är en krona. d v s  små som stora bidrag är är välkomna

Jajjen:

Det skulle va riktigt bra!

Jajjen: "Vi är drygt 500 hockeysnackare från Brynäs"

Nja. 228 har varit inloggade i år.

Jajjen: Inte fan tänker jag ge 2000 spänn till Brynäs inte. Så djävla lite pengar finns det inte i Brynäs. De som jobbar inom organisationen tjänar säkert bra med pengar för att inte snacka om spelarna.

65selander: Var väl själva fan. Ständig medlem, byggplåtsinnehavare och med på alla andra påhitt föreningen haft för sej. Jag betalar gärna ett par tusen varje år för förmånen att att va medlem i Brynäs IF. Det är inte mej Berg behöver övertyga utan alla som tjatar om att "man måste få valuta för medlemsskapet".

Mitt förslag är att alla lägger upp 2.000 spänn. No questions asked. Rätt ner i fickan på Brynäs IF. Inga motprestationer. Bara chansen att Brynäs blir bättre.

Vi är drygt 500 hockeysnackare från Brynäs. 500 x 2.000 = 1.000.000 kr.

Jajjen:
Jag själv är medlem i både Brynäs och Brooklyn samt Stockholm. Var även med att hjälpa till att samla in pengar åt Kanken på La också, med blandat resultat. "Nä han tjänar så bra ändå" var väl det man möttes utav av. Det var inte det som var frågan med den insamlingen. Han blev orättvist bedömd med hårda böter. Till din fråga nu om vad man får. Jag är nöjd med att man gör något för klubben i sitt hjärta oavsett om det sitter sk lallare på Sätraåsen.

Lätt att gnälla men svårt att hjälpa till... näe!

Jajjen: Japp, så svårt är det inte: Utarbeta en plan, lägg ut idén på hemsidan, GD och Arbetarbladet - klart!

Anders Berg: Och nu är det upp till Brynäs att genomföra?

Jag presenterade idén som en "Superbra idé" :-) Vad fan, tänker jag, fans klagar hit och dit - upp till bevis nu (om det här kommer att genomföras) bidra till laget varje månad - känn dig extra stolt osv :-)

Anders Berg: "Brynäs får in pengar som de blir en rikare förening av, vilket i sin tur leder till att du "får" bättre spelare på isen, bra va?!"

Ja, mej har du redan frälst, men tror du det blir fler än du och jag med det upplägget? Var det så du presenterade idén för Brynäs?

Vad du "får"?? Brynäs får in pengar som de blir en rikare förening av, vilket i sin tur leder till att du "får" bättre spelare på isen, bra va?!

På tal om hårda metoder, som någon skrev om: Ni känner väl till den här Hardy Nilsson-incidenten? Han slog av sin klubba i ryggen på en medspelare därför att medspelaren "inte kämpade tillräckligt" - way to go!

Linström_92: 70 poäng på 72 matcher!

Anders Berg: Brynäs skulle kunna sälja majblommor eller chokladbollar.

Anders Berg: Jag undrar fortfarande vad jag får för pengarna. 100 spänn i månaden, alltså ca 1000 brutto på en säsong. Vad kommer alla krävande brynässupportrar att låta sej nöjas med? Och som inte gör att det blir en förlustaffär för Brynäs? Fritt inträde till en match, två matcher, tre matcher? Gratis pilsner hos Wille? Ett brynäsemblem?

Idéer är lätta att knäcka. Det svåra är att göra verklighet av dom. Vill vi hjälpa Brynäs på allvar presenterar vi hela konceptet. Från ax till limpa, liksom.

skulle inte den här killen kunna vara intressant

Hihi

"Han hoppade, enligt Karlskoga Kurirens reporter, in på rinken, slog av klubban mot sargen och fortsatte sin utskällning.
- Det måste bli ett slut på det här. Vi siktar uppåt i allsvenskan för i helvete!, dundrade Niklas Czarnecki framför ögonen på sina spelare och Kurirens reporter. "

Jo, men det här kommer att bli bra! Vi positiva fans kommer ju gå med i alla fall! Så vi kanske blir runt... tre sammanlagt! ;-) Nej då, det här ska alla nappa på - bara det kommer igång så!

Anders Berg: Ja bollen ligger ju hos Brynäs i nuläget. Det ska bli intressant att se om det blir nåt. Jag menar om de tackar nej till pengar så är de ju rätt dumma. Visserligen så blir det väl gåvoskatt och sånt men det blir ju i alla fall en slant i slutändan.

Om vi som är på här inne kan ragga med 5 polare så blir det ju en start...

Jag ser fram emot när man får bli "Exklusiv medlem", det ska bli härligt! Hoppas att det funkar bara - jo, klart att det gör!

arnio: ang Bryrnäs ståplats så får man som vuxen köpa till samma pris som ungdom om man är med i Brooklyn

Brynäs
Dyraste sittplats: 5 900
Billigaste sittplats: 4 800
Ståplats vuxen/ungdom: 2 600/1 400

Djurgården
Dyraste sittplats: 7 020
Billigaste sittplats: 4 032
Ståplats vuxen/ungdom: finns inga

Färjestad
Dyraste sittplats: 7 000
Billigaste sittplats: 4 760
Ståplats vuxen/ungdom: 2 300 (samma pris för ungdom)

HV 71
Dyraste sittplats: 7 420
Billigaste sittplats: 5 180
Ståplats vuxen/ungdom: 2 600/1 300

Linköping
Dyraste sittplats: 6 250
Billigaste sittplats: 3 500
Ståplats vuxen/ungdom: 2 200/1 300

Luleå
Dyraste sittplats: 4 000
Billigaste sittplats: 2 800
Ståplats vuxen/ungdom: 1 790 (samma pris för ungdom)

Modo
Dyraste sittplats: 6 100
Billigaste sittplats: 3 900
Ståplats vuxen/ungdom: 2 000/1 000

Rögle
Dyraste sittplats: 5 900
Billigaste sittplats: 3 900
Ståplats vuxen/ungdom: 2 500/1 250

Timrå
Dyraste sittplats: 6 500
Billigaste sittplats: 3 800
Ståplats vuxen/ungdom: 2 000/1 000

Skellefteå
Dyraste sittplats: 8 500
Billigaste sittplats: 4 900
Ståplats vuxen/ungdom: 2 400/1 400

--------------------------------------------------------------------------------

wap.hockeysnack.com
arnio: Är ju Världsklass ju :-)

Brynäs, puck-out, icing och slashing.
Offside, time-out, holding och självmål.
Vinster, förluster, kvalserie och slutspel.
Kärlek och hat, brynäsandan på ett fat.

Tränare och spelare kommer och går, som brynässupporter vet man aldrig vad man får.

65selander: suck...
Länkar iaf från namndropparnas mecka

rackham: Jag vet inte... han vann nog den interna utvisningsligan skulle jag tro...

GävleLasse:

Hur har det gått för honom i Örebro...?

GävleLasse: Är fortfarande sur över att han inte fick chansen förra säsongen.

65selander: JA annat var det på Ellebos tid.. då small det ;)

65selander:

Ja, är man kortare än motståndaren så behövs det ett litet skutt...

GävleLasse: baken ut från sargen är vl Sandin också, skillnaden här att för att stoppa Sandin så måste de ta en 2 minutare.

Förövrigt så har jag sett en SM-final live på 2000 talet och det vsr J20... och
det var inte roligt. Alla Brynäsare trodde man var tvungen att hoppa in i spelaren när man skulle tacklas.

GävleLasse:

Almtorp
Granström
Hansen
Sundström

Det nya offensiva Brynäs :)

Peja: Den enda kontinutet Alma har är att hn hamnar nere i sargörnorna med arslet ut från sargen.

GävleLasse: Ang Almtorp, undrar om han själv uppfattade att han blev transfad till NHL sista timmarna innan deadline... eller lovade hans agent att han skulle spela gratis?

Fast hab gjorde väl en 12p innan han plockades över :-))

GävleLasse:

Ja, hur svårt kan det vara att lägga ett pussel med 23 bitar... = )

GävleLasse: Det finns ändå en viss potential i Alma. Med kontinuitet kanske det kan gå an, se bara på Widing.

rackham: Sundlöv har j en förmåga att trycka in de förprogramerade numren på faxen. Sen undrar man varför Brynäs står stilla i tvecklingen...

GävleLasse:
Ja, vi har ju redan signat en tre år yngre Almtorp... ;-)

GävleLasse:

Och han har kört den åtminstone sedan juniortiden i Leksand... utan accelerationen skulle han vara ett enkelt byte... men den är bra! = )
Det gäller att få honom sist på pucken i närheten av mål...

Peja: Problemet med dina önskemål är att Kanken har blivit förstörd i ES.

Han åker dit för dit ena eller andra, du kommer väl ihåg Kupan som skulle ta han om de i Brynäs. Han hade väl 3-4 matchstraff på försäsongen men när serien drog igång så fick han både strypkoppel och stun gun på sig under matcherna.

Peja: Ja, utöver en förstacenter & förstaback, såklart.

65selander: Jo, jag vet, men vad jag menar är att jag tyckte att Brynäs skridskoskicklighet överskattades för något år sedan. Ett mycket spelskickligt lag JA, ett mycket skridskoskickligt NEJ - det var/är åtminstone min uppfattning i den frågan.

Personligen skulle jag vilja se mer fysiskt starka spelare i Brynäs. En till back som Kankaanperä och en rejäl powerforward som kan stå framför mål i PP & tackla sönder motståndarbackar.

« · 1035011 · »