1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740617 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
wap.hockeysnack.com
Bissett: Låt Ove få något år i utlandet eller har familjen bromsat? Så Kanken vill lämna, han har väl fått ett erbjudande hemmavid säkerligen. Missnöjda spelare gör ingen glad under matcherna

Sundlöv vill förlänga med Molin:
 "Brynäs sportchef Micke Sundlöv hoppas i stället att den gamle snabbskrinnaren ska fortsätta i Brynäs.
   – Vi har kommit ganska långt i förhandlingarna, men det är lite olika saker som ska stämma både för honom och för oss. Men vi är i alla fall intresserade av att Ove ska spela hos oss också nästa säsong, berättar Micke Sundlöv"

Kanka lämnar??
"Enligt uppgift trivs han inte med sin situation i Gävle
Sporten sökte Kankaanperä under gårdagen utan att få tag i honom, men Micke Sundlöv nekar inte till att det ligger något i uppgifterna som säger att finländaren vill bort från Brynäs.
   – Om du väntar några dagar så ska jag svara på hur det ligger till med det, säger Sundlöv."

Länk:

Ove är slut och han har dessutom på-tok för fet lön..

Anders Berg: Så enkelt är det alltså!
(Sprid inte det här till konkurrenterna. Finns ju idiotföreningar som tror att spelarmaterialet har med saken att göra.)

... jag inte har något annat val! :-) Nej, men därför att vi har en ny tränare som sägs vara en bra "lagbyggare" och vi kommer att ha en mindre (normalstor) trupp vilket ger effektiva träningar. Lägg där till mycket bättre målvakter.

Anders Berg: "Men jag tror på l-a-g-e-t Brynäs i år!"

Därför att...

Så här kommer det bli: Lasse Jonsson kommer + en till back. Sen kommer Markström skriva på - Honken ser jag som en galet bra bonus som jag dock inte vågar drömma om. Framåt får vi nog Andreas Johansson och stannar Ove så blir det inga fler än så. Men jag tror på l-a-g-e-t Brynäs i år!

70 Rodrigues: Ja, ser lysande ut, i princip likvärdigt med laget förra säsongen. Inte ens målvakterna har ju skrivit på, han hinner resigna Sperrle innan det här är klart!

Huss: Underbart att Sundlöv jobbar på och presenterar nyförvärv, ser bra ut :-)

Dessutom, varför inte signa upp Daniel Widing ett par år till (givetvis med en schysst NHL klausul) redan nu? Där har vi en bärande spelare om någon.
Till sist hoppas jag ryktet om Molin till Italien stämmer. Hoppas han hinner njuta av några år där han åker åttor runt backarna och charmar publiken.
Det vore kul om Sjödda och Molin kunde hyllas för sina insatser genom åren vid någon match. Garanterat stående ovationer.

Anders Berg: Skönt, då kan vi sikta efter något bättre ;-)

Pierre Johnsson till Luleå - grattis alla griniga Brynäsfans! :-)

andreasknox: Vi avslutar mot FBK också...Deja vu!

Ja starten på nästa säsong ser ju inte lätt ut...Färjestad hemma först, sen HV borta...Ser inte fram emot nästa säsong just nu iaf!

Macahan: Men det är väl inte riktigt klart ännu?

sylf: Var rätt men men skrev fel. Kikade på matchbilder mot Bolzano så det var väl därför skiten fastnade i min ärthjärna :-)

sylf: Upp med #21 i taket i LA. Det är han väl värd. Tack för alla fina minnen i Brynäs tröjan Ove.

65selander: Bättre att kolla hos Milano, det var ju dit han skulle!!!

sylf: japp. Kikade in på Bolzanos sida men inga nyheter från idag ännu iaf

65selander: Om det nu stämmer alltså...........

sylf: Passar nog "Nilla" också att spatsera i modebutikerna i Milano.
Tack för allt Ove och lycka till

sylf: Ja det är han värd. Lite synd ändå, vi hade nog behövt både Molin och Sjödin i nästa KS...

sylf:

Aik:arna lär klia sina grå =)

Gusten: Vet inte om det behandlats, men enligt Keb´s sajt är Ove klar för Milano!
Ett bra val av Ove i såna fall.

Horace76c: ""bakom flötet"...varför då?? skulle inte ha några som helst problem att nicka mig Tuulola själv tex"

Frågan är om du skulle kunna tänka dig att ta nicket "Tulola"? :)

Horace76c: "bakom flötet"...varför då?? skulle inte ha några som helst problem att nicka mig Tuulola själv tex

Hahaha you are the man dude..!!

arnio:
Hahaha!!! va fan, var det där verkligen P3??? Snacka om att skinheaden har odlat hockeyfrilla isåfall!!!

arnio:
"Hm om mitt nick syftar på Antti Aarnio så vore det ju dumt att säga det och framstå som lite bakom flötet och om nicket inte syftar på den gode Aarnio så tror ingen mig endå.
Fritt fram att tolka det som du vill Anders."

"bakom flötet"...varför då?? skulle inte ha några som helst problem att nicka mig Tuulola själv tex

Läste denna artikel om Henrik Petré och det slog mig att alla finska spelare med fina stats från finska ligan kanske inte alltid är så himlabra.
Hur är egentligen klassen på finska ligan?

Anders Berg: " Kom att tänka på en grej: Är det Antti Aarnio du syftar på med ditt "arnio"?"

Hm om mitt nick syftar på Antti Aarnio så vore det ju dumt att säga det och framstå som lite bakom flötet och om nicket inte syftar på den gode Aarnio så tror ingen mig endå.
Fritt fram att tolka det som du vill Anders.

Anders Berg: typ :)

Gusten: Aha! Jag förstår, det är en felstavning alltså och du har frågat förut, eller? :-)

Anders Berg: Dont go there :)

arnio: Kom att tänka på en grej: Är det Antti Aarnio du syftar på med ditt "arnio"?

arnio: Jag håller med, nu börjar det se riktigt bra ut!

Ser bra ut det här, heja Brynäs

JanT:
Läste i Labans första inlägg...Anger! Började spasma innan jag såg att det stog Angell...
JA!! ANGER KAN VI VÄL TA TILLBAKS?? (ursäkta, måste efter dom orden gå o dricka lite aceton)

JanT: "Förklara gärna varför Brynäs årgång 07/08 (som på PAPPRET var betydligt vassare än årgång 06/07 (som parkerade på top4 i stort sett hela säsongen) kunde falla igenom så fullständigt...."

Ersatte vi Bäckis och Kristan på ett bra sätt på pappret?

Laban: "HV behöver en ersättare till Ward som var klockren
i det defensiva spelet."

Angell är som en ostämd ukelele i defensiva spelet.....

Han har potential att ge dig lite nya gråa hår, gav mig en handfull den senaste säsongen, expert på dribbla i egen zon.......

Huss: "Så med en svagare trupp på pappret och två helt orutinerade målvakter"

Vad jag vet har hockey aldrig spelats på pappret, i så fall hade Malmö & Leksand varit etablerade elitserielag vid det här laget.....

Jag föredrar Markström framför såll nr 1&2 alla dagar i veckan, pallar man årets KS så platsar man i ES, inget snack om saken.

Förklara gärna varför Brynäs årgång 07/08 (som på PAPPRET var betydligt vassare än årgång 06/07 (som parkerade på top4 i stort sett hela säsongen) kunde falla igenom så fullständigt....

Det enda tips jag vågar ge inför kommande säsong är plats 7-11.

Clarence: "Och med Sundlöv o kompanis strategi vad det gäller trupp- och lagbygge är Brynäs säkert sist också nästa säsong, t o m sämre än i vinter. Bra jobbat!"

Vad du tycker och tror, bäste bror är ingen större nyhet för mig. Hade dina profetior slagit in så hade vi väl spelat i div II NÖ Svealand vid det här laget....

Sen är det givetvis så att vi inte har ett lag för de övre regioner av serien, vi kan mycket väl hamna i KS återigen.

Detsamma gäller dock övriga lag i bottenträsket, har svårt att se några större skillnader mellan BIF/LHF/SSK/SAIK/DIF.

Slutligen är din inställning i vanlig ordning bedrövlig; Det är en sak att lacka ur när man ligger tvärsist efter 53 omgångar och laget spelar som en hoper potatissäckar, en helt annan sak att lacka ur 5 månader innan första nedsläpp.....

Bissett19:
inget i tv
tänkte mest på vad de snackar om i hotellbaren...

tjugo8:

Vad sades?

undrar om Andreas Johansson och Boork pratar om Brynäs...?
men det kanske redan har sagts...

låter inte bra ..

HV behöver en ersättare till Ward som var klockren
i det defensiva spelet.

Laban: Angell är en back som har noll och absolut noll koll på defensiven. Förförra säsongen spelade han bra i offensiven, men denna säsong om inte ett misslyckande så var han inte bra ivarjefall.

Laban:
vad hette det sa du...?...defensiven...???

Ni BIF fans som har haft Angell i laget :

Det ryktas ju om att Angell är klar för Hv men det
är inte officiellt ännu.

Vad jag fattat det som så är han relativt kvick
på rören och har ett bra skott.Men hur är han
i defensiven???

Huss:

"Varken Alcén eller Granström är redo att axla Månssons mantel ännu"

Vilken mantel?

Huss: Jag tror faktiskt Granström är bättre som brunkare än Månsson, som i år trodde han var en ny Gretzky!

« · 1037698 · »