Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Sundlöv vill förlänga med Molin:
"Brynäs sportchef Micke Sundlöv hoppas i stället att den gamle snabbskrinnaren ska fortsätta i Brynäs.
– Vi har kommit ganska långt i förhandlingarna, men det är lite olika saker som ska stämma både för honom och för oss. Men vi är i alla fall intresserade av att Ove ska spela hos oss också nästa säsong, berättar Micke Sundlöv"
Kanka lämnar??
"Enligt uppgift trivs han inte med sin situation i Gävle
Sporten sökte Kankaanperä under gårdagen utan att få tag i honom, men Micke Sundlöv nekar inte till att det ligger något i uppgifterna som säger att finländaren vill bort från Brynäs.
– Om du väntar några dagar så ska jag svara på hur det ligger till med det, säger Sundlöv."
Länk:
(Sprid inte det här till konkurrenterna. Finns ju idiotföreningar som tror att spelarmaterialet har med saken att göra.)
Därför att...
Till sist hoppas jag ryktet om Molin till Italien stämmer. Hoppas han hinner njuta av några år där han åker åttor runt backarna och charmar publiken.
Det vore kul om Sjödda och Molin kunde hyllas för sina insatser genom åren vid någon match. Garanterat stående ovationer.
Tack för allt Ove och lycka till
Ett bra val av Ove i såna fall.
Frågan är om du skulle kunna tänka dig att ta nicket "Tulola"? :)
Hahaha you are the man dude..!!
Hahaha!!! va fan, var det där verkligen P3??? Snacka om att skinheaden har odlat hockeyfrilla isåfall!!!
"Hm om mitt nick syftar på Antti Aarnio så vore det ju dumt att säga det och framstå som lite bakom flötet och om nicket inte syftar på den gode Aarnio så tror ingen mig endå.
Fritt fram att tolka det som du vill Anders."
"bakom flötet"...varför då?? skulle inte ha några som helst problem att nicka mig Tuulola själv tex
Hur är egentligen klassen på finska ligan?
Hm om mitt nick syftar på Antti Aarnio så vore det ju dumt att säga det och framstå som lite bakom flötet och om nicket inte syftar på den gode Aarnio så tror ingen mig endå.
Fritt fram att tolka det som du vill Anders.
Läste i Labans första inlägg...Anger! Började spasma innan jag såg att det stog Angell...
JA!! ANGER KAN VI VÄL TA TILLBAKS?? (ursäkta, måste efter dom orden gå o dricka lite aceton)
Ersatte vi Bäckis och Kristan på ett bra sätt på pappret?
i det defensiva spelet."
Angell är som en ostämd ukelele i defensiva spelet.....
Han har potential att ge dig lite nya gråa hår, gav mig en handfull den senaste säsongen, expert på dribbla i egen zon.......
Vad jag vet har hockey aldrig spelats på pappret, i så fall hade Malmö & Leksand varit etablerade elitserielag vid det här laget.....
Jag föredrar Markström framför såll nr 1&2 alla dagar i veckan, pallar man årets KS så platsar man i ES, inget snack om saken.
Förklara gärna varför Brynäs årgång 07/08 (som på PAPPRET var betydligt vassare än årgång 06/07 (som parkerade på top4 i stort sett hela säsongen) kunde falla igenom så fullständigt....
Det enda tips jag vågar ge inför kommande säsong är plats 7-11.
Vad du tycker och tror, bäste bror är ingen större nyhet för mig. Hade dina profetior slagit in så hade vi väl spelat i div II NÖ Svealand vid det här laget....
Sen är det givetvis så att vi inte har ett lag för de övre regioner av serien, vi kan mycket väl hamna i KS återigen.
Detsamma gäller dock övriga lag i bottenträsket, har svårt att se några större skillnader mellan BIF/LHF/SSK/SAIK/DIF.
Slutligen är din inställning i vanlig ordning bedrövlig; Det är en sak att lacka ur när man ligger tvärsist efter 53 omgångar och laget spelar som en hoper potatissäckar, en helt annan sak att lacka ur 5 månader innan första nedsläpp.....
inget i tv
tänkte mest på vad de snackar om i hotellbaren...
men det kanske redan har sagts...
HV behöver en ersättare till Ward som var klockren
i det defensiva spelet.
Det ryktas ju om att Angell är klar för Hv men det
är inte officiellt ännu.
Vad jag fattat det som så är han relativt kvick
på rören och har ett bra skott.Men hur är han
i defensiven???
"Varken Alcén eller Granström är redo att axla Månssons mantel ännu"
Vilken mantel?
Bissett: Låt Ove få något år i utlandet eller har familjen bromsat? Så Kanken vill lämna, han har väl fått ett erbjudande hemmavid säkerligen. Missnöjda spelare gör ingen glad under matcherna