1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742124 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Brynäs_89:

Angells lön går väl till skulderna om man känner brynäs rätt... tyvärr..

Brynäs_89: Tror/hoppas/kräver att vi värvar en riktigt bra första center. Sedan kör Hansen i andra, Bäcker i tredje och Anton P eller Alex i fjärde. Emil Sandin kan väl köra ytterforward?

Gusten: Nej för i helvete det blir väll så här
1 Hansen
2 Sundström
3 Sandin
4 Persson
vi har ju inga pengar.
Nej jag skämtar det blir en bättre lista strax

Brynäs_89:
1:Ville Viitaluoma
2:Carl Söderberg
3:Hansen
4:Sundström
man kan göra lite hur som helst med 4 femman jag hoppas på en J20 femma så vi har pengar till 2 poäng femmor och en defensiv med hansen och dakell plus någon gnettare som danielsson.
En fjärde femma som så här kanske
Sandin-Persson-Sundström eller varför inte
Silfverberg-Sandin-Persson
Eriksson och Hassel

Gusten: Bäcker har gjort bra ifrån sig i Djurgården. Duger gott som ersättare till en Lind på nedgång.

Dock ej som 1:e center!

Pengar verkar det dock finnas när man ser vad Angell kvitterade ut....

Kasta pärlor efter svin är vad jag kommer att tänka på....

P:Ja det kan han men är bättre som Center det är motsatsen mot Ove han får spela Center fast han är bättre som Ytter.

Brynäs_89: Vad i hela friden ska vi med en J20-femma till?

Finns plats för en ny gallerlirare i truppen, han heter troligtvis Anton Persson. (räknar ej Markström)

Har ett tips på nyförvärv från J-20Vm förra året
Oscar Möller

En offensiv talang av stora mått. Skicklig tvåvägsforward med fin skridskoåkning och teknik. Har ett fruktat skott och bra känsla för målet samt god produktivtet överlag. Är aggressiv och har ett hyfsat välutvecklat fysiskt spel.

JanT:vad sägs som att spara pengar och utveckla spelare som 1 grej.
Eller vill du spelare som Pontus P i Brynäs istället för t.ex. Sandin eller Persson

JanT: En frisk Andreas Johansson ÄR en första center i Brynäs IF och en realistisk sådan.

P: Han kommer bli nya hulkonen genom att bli skadad och sen bara få betalt.
Känns jättebra

Brynäs_89: Du verkar ha en ganska stor övertro på att det ska gå bra att spela med bara juniorer i en hel formation. Såg du inte hur det gick de få gånger de spelade Sandin - Molin - Alcén uppbackat av Carlsson - Andersén den här säsongen?
Motståndarna hade allt som oftast lekstuga i våran zon ett tag innan de till slut gjorde mål efter ganska tydliga juniormisstag.
Missförstå mig inte nu, jag gillar att man satsar på egna spelare. Men för deras egen skull måste de få rätt uppbackning av äldre rutinerade spelare!

pinklake:
Dom kommer att ha max 6 byten per match kanske mer eller mindre det är som en överlastnings kedja med dom inte någon som ska göra massa med poäng utan spela 0-0

pinklake:Och Molin var ju tok bra i Serien nästan som att säga att vi hade ju så bra målvakter också som hjälpte till med det

Brynäs_89: Jag nöjer mig med Sandin & Persson. Räcker så.

Brynäs_89:
Problemet är att de kommer få enorma problem att spela 0-0.

Tänk dej vilken formation som helst i HV mot dessa spelare du räknar upp... Ingen vidare tanke enligt mig!

P: Andreas Johansson duger gott till mig! Bäcker har ju lirat 2:e center i DIF och dessutom producerat hyfsat med poäng.

Johansson & Lind känns som lite väl riskfyllt med tanke på herrarnas ålder.

pinklake:
Men tror du att dom kommer bara spela i egen zon eller vad dom kommer ju att göra mål framåt som Timrås 4 femma men du kanske bara kolla på hur Brynäs gör eller?

JanT:

Ja tror bäcker kommer klara sig utmärkt som andra center..
Om han nu i överhuvud taget finns med i diskusionen om att komma till brynäs..

JanT:
Elitserien 49 9 13 22
Hyfsat med poäng tycker jag är en överdrift när han spelar med så pass bra spelare som han spelade med

pinklake: Vilken femma har problem att få 0-0 mot Hvs första femma.
Nämn 3 i hela elitserien

Brynäs_89:
Silfverberg-Sandin-Persson
Eriksson och Hassel

De här spelarna ihop i en formation tror jag skulle spela 90% av tiden i egen zon, minst! Det är faktiskt en skaplig skillnad på J20 och elitserien. Som jag redan sagt så tror jag att man måste ge unga spelare chansen i en formation som får mer istid där äldre spelare är med och tar stort ansvar. Annars är steget stort att ta från juniorhockey till elithockey. Det är trots allt ett helt annat sätt att spela på i juniorserierna. Vet inte hur mycket J20 hockey du sett? Men det är mycket bara tuta och köra där jämfört med elitseriens mycket taktiska spel!

pinklake:
Jag tror att du inte ser det jag menar att om man ger dom chansen så kommer dom inte allas att spela i egen zon sen kan man ju kanske matcha dom mot en 3/4 femma inte mot t ex mot en första femma

Brynäs_89: "Vilken femma har problem att få 0-0 mot Hvs första femma.
Nämn 3 i hela elitserien"

Antagligen har du skrivit lite galet här. För det är inte så svårt att räkna upp tre formationer som har problem med den femman, alla lag har problem med den ju.

pinklake: jag mena ju det inte ens LHCs första femma ligger på + mot den för det gör ingen

Brynäs_89: Ta inte det här som ett personangrepp nu, men om din fröken skulle lära dig skriva punkt eller komma i dina inlägg skulle det vara avsevärt mycket lättare att förstå vad du menar.

För övrigt verkar vi inte ta oss längre i den här frågan. Du tror mycket mer på att spela ett gäng juniorer ihop än vad jag gör. Vi stannar där tycker jag!

Bissett19: Insändare idag i AB om att Brynäs "kanske inte vill" ha kvar Lind till nästa säsong. Det sägs och skrivs mycket nu om att truppen måste krympas, att pengar saknas, att kostymen är för stor. Men Angell, Hutten och Sjödin lämnar stora löneposter efter sig.

Man kan inte snåla sig till framgång i hockey. Om man vill ha ett elitserielag så får man liksom inse att det kostar pengar, mycket pengar. Det är A-truppen som är den producerande komponenten i organisationen och där måste göras satsningar. Alternativet är att vi tar in en eller två riktigt bra spelare och fyller på med J20 och annat löst folk på andra platser. Då är vi i KS nästa vår.

Man får alltså bestämma sig och följa en linje, Antingen så säger man att Brynäs IF är inget elitserielag och anpassar truppen efter det. Eller så säger man att Brynäs IF ska vara med och hävda sig i elitserien och då skaffar man en trupp som kan göra det. Att säga en sak och göra en annan håller inte.

Hade verkligen ett kodakmoment på jobbet igår, hade en djurgårdspelare sittandes på mitt kontor drickandes kaffe ur min Brynäsmugg!

Ibland är det synd att man ej får foto på min arbetsplats!!

Izah: alla är brynäsare innerst inne;)

GävleLasse: Det roliga är ju att han har spelat för Brynäs tidigare och han sa sig tänkas kunna göra det igen!!
Så japp, jag vet alla har ett litet hörn i sitt hjärta för Brynäs!!

Izah: Faxa Sundlöv *skratt*

GävleLasse: Hmmmmm, näää om Sundlöv ej kan sköta sitt jobb så sa jag inte göra det åt honom.

Skulle verkligen, helt ärligt, vara sjukt kul att ha Sundlövs jobb, jag menar jag KAN ju inte göra ett sämre jobb eller....

Bissett19: Jag tror att Bäcker skulle vara ett intressant alternativ mellan t ex Widing och Alcén

GävleLasse:
Det är fy fan pinsamt att säga att Bäcker kommer vara bra i Brynäs han kommer ju säkert att vara center i första också så vi kan se hur jävla vi är på att värva spelare.
Hitta någon som kan göra ungefär 40poäng bredvid Brendel så kommer jag vara nöjd men blir det Bäcker då kan vi vara i Ks innan säsongen startar

Vad som sägs om Bäcker

En gång en stortalang som spåddes en lysande framtid. Sedan dess har det dock gått tungt för Bäcker. I grund och botten är han en rätt kapabel tvåvägscenter med bra spelsinne och fint passningsspel. Hyfsat hanledskott också.
Däremot brister inställningen något, det fysiska spelet imponerar inte och skridskoåkningen är halvdan.

Brynäs_89:
Låter ju som en center som precis har lämnat Brynäs - Hauhtonen!

Andreas Johansson var i Leksand i går och "hälsade på", som det så fint står i Aftonbladet.

Anders Berg: Hoppas att han skrev på för Leksand i samma veva. Jag vill INTE ha in honom till Brynäs.

Ser att många är oroliga för att inga nyförvärv presenterats än. Förra säsongen var Brynäs först med att spika truppen. (Före sommaren tror jag vi var klara då.) Då tyckte många att det var åt h-vete. Det man kan vara orolig över är dom namn som kopplas ihop med Brynäs. Bäcker? Björk? Ska årets elitseriejumbo klättra förbi Luleå, SSK eller Skellefteå måste vi väl värva spelare som är bättre än den genomsnittliga brynässpelaren. Andreas Johansson och Lars Jonsson tillhör den kategorin. Väntar med bävan på vilken nivå Brynäs värvningar kommer att ligga under årets Silly Season.

GävleLasse: "Brendl | NY | NY = En solklar scoringline"

Tror ännu mer på NY | NY | NY = NHL-klass

spud: Knappast Brynäs fel att Angell sprider sina lönebesked på stan.
www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1.1127021/tappade-lonekuvertet-dromlon-avslojades

Janne Pesonen och Jiri Bicek sägs vara på väg till Elitserien. Nån som hört vilka klubbar som är aktuella?

Jajjen: Tror inte ett ögonblick mer på det bara för att Sundlöf säger så i expressen. Är lite för mycket av en slump att detta dyker upp dagarna efter att han medelar att han gjort sitt.

Sundlöf har 2 orsaker till att göra detta.
1Straffa NA.

2 Berätta för allmänheten vilka löner som just nu är inom elithockeyn och därmed väcka en debatt om lönetak då BIF inte har råd med några mer löneförhöjningar.

spud: Eller så har Angell sumpat lönebeskedet på stan.

Jajjen: Linköping är riktigt nära att signa Pesonen.

Peja: Självklart! Lika osannolikt som att Pesonen skulle lira i Brynäs, lika sannolikt att Per Bäcker är center i Brynäs förstafemma i september.

spud:

Gävle Nyhetsbyrå skriver att lönebeskedet är upphittat på stan och upplämnat på redaktionen.
Eftersom Mormor sitter limmad vid faxen lär det inte vara han som friskvårdat på stan och kvistat upp på redaktionen.

1. Tror inte för ett ögonblick att Mormor vill straffa Angell, det slår ju bara tillbaka på honom och hans beslut/bristande förhandlingsförmåga...

2. Brynäs kan betala 2 miljoner till en av 32 spelare i truppen, då finns det liksom pengar i föreningen...

rackham: Jag delar inte din åsikt, men visst kan Agnell springa runt i mitten av april med februaris lönespec..

Att de kan betala 2 miljoner för en spelare nu tyder inte på hur stor deras kapacitet att betala i framtiden är. Och att bifs ekonomi är ansträngd kan väl knappast anses som en överdrift?

rackham: Två mille för en eftertraktad spelare, att han skulle underleverera den här säsongen var det ingen som trodde. Tvärt om så trodde många att han skulle bli ännu bättre.

Frågan är vad kostade alla andra spelare som aldrig tog en plats i slutändan?

Gynge, Salle, Karlsson, Morin...

spud:

Vad är det för åsikt du inte delar?

När det gäller 2 miljoner... precis.
När det gäller spelarbudget kan ju Mormor välja väg. Lite till flera eller mer till färre.

Vi sparar framöver per månad en ansenlig summa pengar genom att bla:
Korhonen, Sperrle, Hutten, Sjödda, Hulken, Karlsson, Salmonsson, Molin (?), Angell (!), Lind (?) inte kostar dyra pengar.

Vi har tre tränare som kostar som en Koork... = )

« · 1032317 · »