1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740619 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Peja: Murray fick ju utvisningen för interference då dansken inte hade pucken när han proppade honom.

"Han blev så jävla rädd när han såg mig så han gjorde sig av med pucken"

Klassiskt uttalande!

sylf: Han är fan inte liten 110kg å han har ett 6 pack!! RESPEKT!!

Peja: Jaja, det ordnar sig nog om bara Ove får ett nytt 5-års kontrakt. Där har vi fysik, vilja, engagemang och mellan 10-12 poäng/säsong säkrade. Sundlöv går verkligen inte över ån efter vatten, han korsar Atlanten. Tårarna är inte långt borta nu...

Huge: Klart att det är enkelt att skylla på de svenska domarna, men det är ju sant. Kolla på en NHL-match, i stort sett varenda tackling där hade blivit utvisning i elitserien. Det är ju för fan inte hockey som spelas i elitserien, det är innebandy med skridskor.

munkas: Ja, givetvis är det bara patetiskt att Molin får fortsätta. Hela hockeysverige skrattar åt att Brynäs vägrar göra sig av med sina föredettingar. Vad hände med generationsväxlingen?

Peja:
Amen!

Sorgligt att han inte vill stanna...!
Underbetyg t Sundlöf o ev Kankaaperä

men...betänk hur svårt det är att komma som nyförvärv när alla gamla spelar som en påse nötter...

kl 10 idag ska man redovisa ekonomin och ett åtgärdsprog man ska genomföras närmaste tiden.

Sound of music i LA ikväll undrar om isprinsessan Molin är med ;)

Har philadelphia spelat klart snart därborta så vi kan ro i hamn lasse? såg att leksandsfansen skrev i deras forum på svenska fans att han kan vara på väg dit...dom skulle tydligen presentera en svensk back nästa vecka...hoppas dom har fel...lasse måste spela i brynäs nästa år...

Jeklund:
jonssons Phantoms åkte ur inatt , hoppas han skriver på för Brynäs nu så man kan bli lite lugnare.

brynäsaren:

Jag trodde han hade skrivit på ? har han inte det så kanske det är denna svenska back som Leksands sportchef snackar om :-)

munkas: Sunklöv slår till igen. Vet faktiskt inte vad som är värst dock, Molin kvar eller nyförvärv a la Sunklöv. Vid närmare eftertanke är nog Molin att föredra.

Undrar vilken back som ska ersätta "näst intill landslagsmässiga" Kankan... Blir det kanske t.ex. Olle Djoos, Pär Djoos lillebror? Han bör ju uppfylla Sunklövs krav; han bor i Gävle, spelar hockey (har t.o.m. varit utlandsprofs i franska(!) ligan) och har anknytning till Brynäs. Svårare än så behöver det inte vara.

Ja, det ser inte bättre ut än att vi faktiskt har en sämre trupp än förra året, iaf inte starkare. Måtte Sunklöv ha några lyckträffar på g. Fast å andra sidan tyckte ju Sunklöv både före och efter säsongen att Brynäs var en medaljkandidat så förstärkningar är kanske onödiga?

Hitman: Ja, hellre Ove kvar än nån Frans Bertilsson f-47 som han googlat fram.
Det här börjar lukta illa, vi står här med ett sämre lag än förra året, än så länge. Målvaktsposten är den enda som förstärkts, men hur svårt var det?
Vill vi slippa KS nästa år så måste det till nåra riktigt tunga pjäser snart, både på back och forwardssidan.

sylf: Ja du Håkan, man tror fan inte att det är sant, va fan håller Sundlöv på med, har han koll överhuvudtaget? Kolla hur laget ser ut så här långt, det är ju skrämmande. vill Brynäs åka ur eller. Om dom överhuvudtaget ska ha en chans att undvika KS så måste det värvas en världscenter, två st världsbackar och ett par ytterforwards, när fan ska dom lära sig?

G Anders Lindbäck
G Jacob Markström

D Niclas Andersén
D Jonathan Carlsson
D Juuso Hietanen
D Peter Nolander
D Jörgen Sundqvist

F Johan Alcén
F Pavel Brendl
F Andreas Dackell
F Björn Danielsson
F Jonathan Granström
F Mads Hansen
F Daniel Hermansson
F Mikael Lind
F Ove Molin
F Anton Persson
F Emil Sandin
F Alexander Sundström
F Daniel Widing

70 Rodrigues: Ja det laget lär dra fulla hus

Hitman: "Ja, det ser inte bättre ut än att vi faktiskt har en sämre trupp än förra året..."

- Sluta vara så sorgligt patetisk! Är truppen spikad? - Nej just det.... Vänta tills truppen är klar innan du sågar HELA TRUPPEN. Enskilda värvningar/förlängningar kan man såga men att påstå att årets trupp är sämre än förra när man är mitt uppe i byggandet av den är ju rent av löjligt.

Tålamod som en rastlös femåring!

Skärp!

70 Rodrigues: Malkin, Crosby, Bäckis, Henke Lundkvist, Murray och Timonen behövs för att undvika KS!

bradberry: Har du nånting innanför pannbenet så begriper även du att det naturligtvis syftas på truppen som den ser ut NU!

70 Rodrigues: Ja vi har tappat en långsam Hauthonen, en Sjödda som inte hängde med längre och två såll till målvakter. Det enda tappen som känns halvtunga är Månsson och Angell som båda legat högt i den interna poängligan. Men dessa två herrar är inte oersättliga på något sätt. Det skulle inte förvåna mig alls om vi får ut i princip lika mycket av Granström.

Får vi in Lasse J så känns även tappet i Angell som reparerat.

GävleLasse: Och vad händer om LJ inte skriver på? Dackell, Molin och Lind blir inte yngre och knappast bättre. Det måste till rejäla förstärkningar eller tror du på det här??

sylf: Nånting innanför pannbenet....? Det var just det....

Då är ni en bunt rastlösa femåringar allihop!

Det var ju precis det jag ifrågasatte. Hur kan man såga TRUPPEN när man inte ser hur den kommer att se ut slutgiltigt?

Lasse J och en gångbar förstecenter så är mormor kung igen eller?

bradberry:" Lasse J och en gångbar förstecenter så är mormor kung igen eller?"

Jo tjena, Sundlöv har aldrig varit kung. Det räcker inte med en förstecenter och LJ, det måste till 3-4 spelar till av klass. Jag hatar KS, hur är det med dig?

70 Rodrigues: Hatar och hatar...

Fruktansvärt obehagligt spännande men samtidigt ett härligt slut samt 4-5 mille att spackla hål med....

Vill självklart inte veta av kvalserien igen. Varför frågar du?

bradberry: Du verkar så nöjd så här långt och att det enda som behövs är en förstecenter och LJ så ska allting vara biff??

70 Rodrigues: Det är det här som är den klassiska diskussionsnivån här inne. (men jag håller mig kvar ändå...)

Att ilsket och passionerat diskutera äpplen och päron...

Jag har ALDRIG nämnt att jag skulle vara nöjd. Bara ifrågasatt det faktum att man sågar en hel trupp längs med fotknölarna medan den är under uppbyggnad. Is i magen Tony....is i magen!

:-)

Sedan att såga enskilda värvningar/förlängningar har jag inga problem med att folk ägnar sig åt men vänta med att såga helheten tills dess att vi har facit av vad helheten innebär.

bradberry: Visst är det under uppbyggnad men har du sett eller hört några tendenser om att vi skulle få ett slutspelslag till nästa säsong, vi har gjort ett nyförvärv i Granström men sen då, finns inte så många luckor att fylla, Sundlöv klarar inte av det här, det har han bevisat mer än en gång.

70 Rodrigues: Som jag sagt innan...Mycket av skulden för den sopiga säsongen vi haft kan tillskrivas målvakterna. Har du dåliga däck så kan bilen vara hur vass som helst, du åker av banan likt förbannat ändå.

Sperrle och Korhonen var två blankslitna regumerade skitdäck.

70 Rodrigues: "Sundlöv klarar inte av det här, det har han bevisat mer än en gång."

- Vi får väl se. Håller väl med där till viss del... Tror nog ändå faxen går varm vid det här laget. Aj+LJ+Någon välscoutat fynd så får Mormor Fax viss upprättelse från mig åtminstone.

Ett par tre riktigt bra spelare i denna trupp så kan det bli riktigt bra. Förändring är vad som behövts så att de som försvunnit har försvunnigt kanske ar en bra sak.

I detta lägeså är det snarare förlängningar som oroar mig än ikke namnkunniga ersättare och att junisar tar platser från spelare som lämnat är bara bra för där finns framtiden.

Skulle vi få Andreras J och Lasse J så luktar det slutspelschans lång väg, den som lever får se.

bradberry:"
Vi får väl se. Håller väl med där till viss del... Tror nog ändå faxen går varm vid det här laget. Aj+LJ+Någon välscoutat fynd så får Mormor Fax viss upprättelse från mig åtminstone."

Varför är karln inte på plats under VM, det undrar??

Att näst intill allt "hopp" när det gäller nyförvärv också verkar kretsa kring Lars Jonsson känns också riktigt patetiskt. Ingen dålig back, det vill jag säga, men herregud någon absolut toppspelare är ju faktiskt inte ens han. Om man tror att Jonsson kommer att bli nån räddare i nöden är man snett ute. Han håller god men inte landslagsklass, vilket är en bra bild och ett bra mått på vad Brynäs ev får i honom. Och till dem som tycker det är ynkedom att klaga innan truppen ens är spikad kan det bara konstateras att vi vid det här laget känner Sundlöv och Brynäs handlingssätt alltför väl för att tro på några riktiga förstärkningar till truppen/laget.

arnio: "Skulle vi få Andreras J och Lasse J så luktar det slutspelschans lång väg, den som lever får se."

Är du allvarlig? Det kvittar om så Brynäs värvar Crosby och Malkin. Brynäs har i övrigt den klart sämsta truppen i hela ES. Det är bevisat om man tittar på pappret!

mattiaskarlgren: Sen när avgjordes någon sport på papperet!?

ja jäklar har råde samma domedagsstämning som vanligt! Håller ni på BIF eller mår ni bara bra när ni får prata skit om andra? Kärringar!!

Å hur fan kan man beräkna så in i bövelen galet då?

VAD ÄR DET SOM KOSTAT SÅ JÄVLA MYCKET MER ÄN MAN RÄKNAT MED?

Uppvärmning?/Kylaggeregat?/Personalkostnader?

Kör man med direktel eller?

Bort med Ollonet Allan från ekonomin! (vem nu det är?- psuedonym för "person som sitter på fel stol")

Reander! Allt är förlåtet...

Brynäs Bingo måste väl börja oroa sig över det ekonomiska läget nu... :-)

KÅE:s nästa offer...

mattiaskarlgren: "Är du allvarlig? Det kvittar om så Brynäs värvar Crosby och Malkin. Brynäs har i övrigt den klart sämsta truppen i hela ES. Det är bevisat om man tittar på pappret!"

Klart att jag är allvarlig, titta på Rögles, Luleås, Saiks, Södertäljes trupper och jag är helt övertygad om att vi kan slå dem alla i en lång serie. Markström kan göra succé och de andra unga spelarna kan ta för sig mer somtex Alcén, Sandin och Andresén. Omvi får en spelare som Andreas Johansson så kan vi verkligen lyfta tror jag och om vi dessutom får Lars Jonsson så börjar det likna någonting.

Izah: 8 miljoner i förlust, då ska dom ha skit eller vad tycker du, har dom gjort ett bra jobb?

Jompe: 8 miljoner i fölust är en stor jävla SKANDAL!!

70 Rodrigues Elitlicensen måste verkligen vara i fara, om inte i år så åtminstånde på sikt.

Ska det vara så djävligt att vi inte åker ur Elitserien genom Kvalserien utan pga. att det finns en massa slipsbeklädda sabotörer som saboterat Brynäs ekonomi genom att vara fullständigt inkompetenta.

Vi har i alla fall en slipsbeklädd scout nu och en ny ålderman i truppen (-:

Detta kan väl inte få Lars Jonsson och Andreas Johansson att tveka väl? eller?

arnio: "Detta kan väl inte få Lars Jonsson och Andreas Johansson att tveka väl? eller?"

Du måste skämta, hur hade du själv gjort, valt att spela för en förening som är i totala spillror eller för en förening som har vinnarambitioner och men en hälsosam ekonomi? Tror inte att AJ kommer.

70 Rodrigues: Jo jag var lite ironisk där angående AJ och LJ.

arnio: "Detta kan väl inte få Lars Jonsson och Andreas Johansson att tveka väl? "

Lugn, Sunklöv växlar över till plan U. Ringer Daniel Rydmark och Sjödda så är saken biff!

arnio: "Person som missbrukar ett förtroende när det gäller en ekonomisk angelägenhet." Där är definitionen på trolöshet mot huvudman.

Sen blir man också djävligt irriterad överr Brynäs informationsstrategi, som de förmodligen själva tyckte var jättesmart. Man går ut med information om att "Brynäs IF agerar kraftfullt" för att räta upp ekonomin, men säger inte ett ord om underskottet på 8 mille. Den informationen får man istället från GD-AB:s hemsidor. Vad var tänket? Att medlemmarna skulle tänka "abbans också, 8 mille back, men nu agerar ju styrelsen kraftfullt så det ska säkert gå bra". Hela strategin bygger på en total underskattning av medlemmarnas fattningsförmåga.

Jompe: Sen förstår jag inte all hybris över LJ, han är väl för fan ingen frälsare samma sak gäller en pengakåt och skadebenägen AJ. Vi kommer återigen att få slåss om våran ES existens, fy fan!!

Jompe:" Hela strategin bygger på en total underskattning av medlemmarnas fattningsförmåga."

Så har det varit i flera år, det är en medveten Brynässtrategi men det enda dom gör är att idiotförklara sig själva, som vanligt.

Jompe: Ja, det känns som om dom dumförklarar alla medlemmar. Folk som betalar för dess existens!

Jompe: Alla, precis ALLA i styrelsen borde visa civilkurage och avgå vid årsmötet, det är min starka övertygelse.

Jompe: Detta har jag flaggat för hur länge som helst. Har man Brynäshjärta som viktigaste kriterium när man tillsätter poster så blir det kaos. När skall Brynäs lära sig att det är yrkeskunskap och yrkesstolthet som gäller. Jag skiter i om klubbdirektören är Leksing, har han ovanstående meriter/moral så gör han ett bättre jobb än en person som inte fixar uppgiften men är Brynäsare in i märgen.

70 Rodrigues: Dessvärre så gör Brynäs ett stort misstag när man gör besparingar på mjölkkon i verksamheten. A-laget är vad som drar in pengar. Istället kan man skrota J20 verksamheten helt. Där skulle vi få en besparing på 3-5 mille.

GävleLasse: Och jag har babblat om professionalisering som en full papegoja hur länge som helst.

« · 1037941 · »