1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Kahnberg försvinner. Dackell borde försvinna. Somervuori kan försvinna.
Jag förväntar mig två riktigt bra forwards nästa säsong. Som Eeros och Kahnbergs ersättare. Kanske kan Rensfeldt ersätta Kahnberg.
Men som sagt, bra spelare. I samma klass som Lehtonen, Lindström, Ritchie.
"Med Brynäs ekonomi, nej. Satsa på juniorer."

Om man ska vara i toppen så behövs riktigt bra spelare. Det kommer att kosta.

70 Rodrigues: Dackells fart behöver vi inte oroa oss så mycket över, kan det gå långsammare? =).
Ja, det kan inte ta en halvsäsong för honom att komma igång, men jag vet inte vad som var problemet i höstas om det var skador kanske?
Han är fortfarande en av dom absolut smartaste spelarna i elitserien och kan han bara ligga på en rimlig nivå kommer han att tillföra mycket även nästa år.

Men jag tror han lägger av efter denna. Tror hösten skrämde honom en del och jag tror inte han vill lägga av med ett helt år på den nivån. Slutar han efter denna så går han med flaggan i topp, precis som Ove gjorde, och det är så vi vill se honom.

Zzz: Dackell har gjort det bra på slutet men när man är i hans ålder så kan det hända mycket under en sommar vad gäller fart m.m,frågan är hur många matcher ytterligare det kommer ta innan han kommer in i skiten nästa säsong? Ser nog att Dackell lägger av nu när han fortfarande presterar.

70 Rodrigues: Det vore inte bra om vi tappade både Eero och Dacke. Jag tror som du att Eero flyttar hem om han nu inte skulle få ett väldigt bra ekonomiskt erbjudande, och får han det är det knappast från Brynäs.
Dacke får gärna fortsätta om han spelar på den nivån han gör nu, men jag vill inte se honom som han spelade i höstas. Det är inte värdigt en legend.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Ja och det tror jag Silfverberg gör, jag räknar med honom nästa år. Annat är det med Ekholm, hoppas gör man men han är ju redo för NHL.

Zzz: Har en känsla av att Eero är förlorad, tror hans varg har bestämt sig för att flytta hem till Finland och när det gäller Dackell så skulle jag inte alls bli förvånad om han fortsätter. Om Eero försvinner så MÅSTE han ersättas med en likvärdig eller bättre spelare.

Zzz: Hoppas verkligen att Silfverberg står för sitt ord, kan vara svårt för en ung kille när Ottawa kommer och visar upp stålarna?

70 Rodrigues: Ja alt att dom behåller Owuya och tar in en mer rutinerad målvakt för att slippa samma cirkus som i år.

70 Rodrigues: Förläng med Andersén, Svedberg, Eero och Sundström. Dacke räknar jag bort, jag tror han lägger av.
Carlsson skulle kunna vara intressant men jag hoppas att man släpper upp Berglind och tar in en defensiv klippa istället. Rödin för gärna stanna ett år till men det är upp till Vancouver.

Ang målvakter så tror jag att Djurgården jobbar stenhårt på att knyta till sig Almtunas Magnus Hellberg.

Tväst: Man hade ju inte behövt värva honom överhuvudtaget. Sen började du fråga om mina egna stordåd - det kändes inte helt relevant. Men nu skiter vi i Simon Skoog och ser fram emot nya SM-guld!

Anders Berg:
Om det är viktigt för dig att påpeka att Skoog inte lyckades i Brynäs så får du fortsätta med det....... jag skall inte klaga på dig i fortsättningen .... lovar.

Anders Berg: Hemvändarna hamnar där dom får bäst betalt. Med något enstaka undantag.

Erat: Fast han själv, Andersson, säger att det är NHL som gäller, att han inte "har gett upp ännu". Så det tar nog ett tag innan han hamnar i Brynäs. Wallin och Modin borde ligga närmare - eller få se, hur var det nu med alla "hemvändare" som inte väljer Brynäs...

Tväst: "Vad har du själv uträttat för stordåd i ditt liv?"

Nu tar vi det lilla lugna: Simon Skoog misslyckades i Brynäs - trots att man skrek ut att man värvat en supertalang och f.d. svensk mästare. Nu lirar han i division 1.

Vad jag, Anders Berg, har uträttat för stordåd i mitt liv, hör väl inte riktigt hit, tror jag.

Erat: Gillar Andersson som fan, det hade inte varit helt fel :-)

Erat: Sundlöv har ju redan värvat honom en gång ;)

Jonas Andersson klar till Brynäs nästa säsong!!!!!! Helt underbart!

Tänk om Sundlöv skulle dra hem en sån värvning.

Anders Berg:
Hylla dom som du tycker om... det måste väl ändå finnas nån, låt dom som försökte men misslyckades vara ifred. Dom hittar väl till slut en nivå som passar bättre än Sveriges bästa liga.
Vad har du själv uträttat för stordåd i ditt liv?

melker5: Oskar Osala och Vladimir Mihalik skulle smaka mumma!

Är det bara jag som vill se Simon Skoog i Brynäströjan igen?

melker5: Ja drömmare finns det gott om. kul.

Linström_92: osala finns med här...

hahii: Ja jag håller med, skulle mer än gärna se Osala i laget nästa säsong!

Treklövern1912: Jag tror Osala är i Lehtonens klass, lite bättre tillochmed. Han var riktigt bra senast i VM.

hahii:Långtifrån Lehtonen klass. Satsa på junisar och AS istället. Ekonomin kommer att vara i fokus fö alla ES-lagen i fortsättningen. Titta på t.ex. FBK hur deras publikunderlag och ekonomi har utvecklats de senaste säsongerna. LHC får problem med sponsorer, han som hoppade av och sponsrar MIF istället. Vilka nyförvärv kommer dom att göra? KHL har blivit realitet.
Skulle inte bli förvånad om HV kommer att skära ned dom också.
Det ser lust ut för BIF som har satsat på junisar.

arnio: En norrman för mycket.

Peja: Dave Clarke's five(60-talsbandet) = Finn de fem felen..
"Sköj" kan ni förstå på värmlendska.
Clarke har höjt sig med flera snäpp sedan säsongsstarten. Fortsättning följer i och med att självförtroendet växer, ska ni se.

70 Rodrigues: Stålarna går ju på toppspelare som NHL-backen Dale Clarke och VM-spelaren Mads Hansen ;)

arnio: Haha!!

70 Rodrigues: Jag hittade en kille som vi borde ha råd med i alla fall. Jag mailar Sundlöv

Redigerad kommentar

hahii: Räkna istället med Höggren från Bofors, finns inga stålar till annat, som vanligt alltså!!!

Hence: Inför nästa säsong så vill jag se någon stor stark forward.
Oskar Osala eller Jesse Joensuu kanske. Känns som det kan bli Mikko Lehtonen på någon av dessa.

Redigerad kommentar

Anders Berg: Haha... Nyans är inte din starkaste sida märker jag. Hittar du någon som tycker så där gör du det bra!

Hence: Hur tänker du nu? Fast jag vet hur jag kan få plus på det jag skriver, ett ögonblick:

Sundlöv är bäst!

Ola Svanberg är Brynäs bästa back genom tiderna!

Mads Hansen krossar allt!

Hellre Kvalserien än SM-guld!

Så, nu tycker jag som många andra här!

Treklövern1912: Att jag inte är synsk. Kul att många här inne är det dock!

Anders Berg: Du tycker inte att det säger något att du får kanonmycket minus på varenda inlägg du skriver?

Anders Berg:Varför inte försöka att se möjligheterna i framtiden istället för att titta i backspegeln och försöka att visa hur "duktig" man är.
Det är många här på HS som är mycket duktiga på att se in i framtiden, räknar inte mig själv till dom. Vad tror du om dig själv?

Anders Berg: Var ju jättebra ivf för Hauhtonen..
Sen att våran SC värvar via youtube gör ju att man blir ännu mera imponerad.

Roger Ramkvist: Förstår du inte ironin i det jag skrev så är det illa.

Anders Berg: KS?

Då är han ju sjukskriven, för att sen i maj nångång komma tillbaka med svansen mellan benen!

Sundlöv gör alltid ett bra jobb! Kvalserien då och då hör liksom till "ett bra jobb". Att ersätta Bäckström med Hauhtonen är också att göra "ett bra jobb" osv.

foppa78: Definitivt.
Att Sundlöv alltid gör ett bra jobb går inte att förneka.
Borde du också begripa, arma lilla människa....

Huge: Sundlöv gör alltid ett bra jobb! Men arma lilla människa lever du i förnekelse ELLER?

Anders Berg: " Nej, varför ska jag bry mig?"

Det är vi många härinne som också undrar.....

Lunkan: Nej, varför ska jag bry mig? Det är ju så underbart när det går dåligt för Brynäs. Det verkar ju ganska många här inne hålla med mig om faktiskt, det är ju väldigt få som verkar missnöjda med kräftgången de senaste 12 åren.

Nu har Månsson skämt ut sig igen, bråkat på träning!

hahii:" Honken eller Hellberg, spelar ingen roll för mig, jag blir nöjd bara någon av dessa spelar i Brynäs!! Båda är duktiga.

Sundlöv gör ett bra jobb om han värvar någon av dessa målvakter och behåller Svedberg"

Helt enig, båda känns som bra värvningar men visst kittlar det lite extra med Honken?
Vem som skulle göra bäst ifrån sig är svårt att sia om men Honken kan nog sälja några extra biljetter i alla fall för han är ju en riktig brynäshjälte.

Sen är ju Honken en målis som vi kan behålla ett bra tag även om han skulle vara riktigt bra. Jag tror att om han går till Brynäs så är det för att avsluta karriären där.

Kan Sundlöv ro hem en av dessa värvningar så får han i alla fall ett extra plus av mig.

« · 1348358 · »