1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Tror vi ska vara lugna. Även att jag inte på något sätt förväntar mig några storvärvningar. De här första som dyker upp är inte nödvändigtvis det bästa som går att få tag på.

Sundlöv har tidigare försökt spika truppen så tidigt som möjligt. Vilket inte alls är bättre enligt mig.

Just av att sundlöv var så stressad så gick vi miste om Viktor Fasth.

Sundlöv har väl lärt sig av misstagen och har nog lite mer kyla i år som det verkar. Tror inte han var med i bjudgivningen på Robinson.

leovalkama: vilka lag har spelat klart? jo, frölunda, timrå, hv, lhc, dif och brynäs.
frölunda har värvat tolsa och anton. timrå thorp, robinson.. bagarn på G. hv har pajen, nån tysk mm på G, lhc har gjort klart med söderberg,arla,figren... dif vill ha timmy p och har värvat bartley... vad har dumlöv åstakommit...?! inte ett piss.. han har ögonen på delmore, friberg och höggren.. skratt retande... för man lär ju knappast ro i hamn laine eller någon annan.. bartley blev ju som vanligt snodd i sista sekunden.. bara för att dom bjöd mer bla. korklöv! jag lovar att kahna sticker plus att vi varken får hellberg eller någon annan lovande mållis... som vanligt blir det väl en ny mållis en ny back(behåller carlsson och andersén) en ny forward ist för eero, kahna ersätter man väl med egna junisar..! det blir ju fan aldrig bättre i den här föreningen. 100-års jubileum och ingen Brendl eller nån annan spets spelare.. näe Brynäs målsättning nästa säsong är att bli slutspels klara i omg 49! och vinna 2 matcher i kvarten.. man blir ju mörkrädd! spyr snart på Brynäs som förening!

Pettisbif: Tråkigaste silly nånsin?
Händer absolut INGENTING

hahii: Gärna Åslund! perfekt ersättare till kahna... eero?? osala? Dacke? Silver,ekholm stannar eller går? händer ju fan inte ett piss! friberg? Höggren? Hellberg?

70 Rodrigues: Jasså, fan då. Jahg hade velat se honom i Brynäs.

Venom: Han drog till Finland!!!

Vad hände med Nichlas Hardt?

Peja: Jag skulle vilja se Per Åslund och Mark Popovic i Brynäs.

tobbejy: Porseland har väl kontrakt i Finland.

70 Rodrigues: Kanske fast å andra sidan är det ju som du och många andra redan har konstaterat dvs att Brynäs behöver minst en fysiskt stark back. Robinson är säkert skicklig men fysik lär han inte tillföra. Om Mattias Karlsson har rimliga lönekrav och motivation så skulle jag absolut kunna tänka mig honom.

Peja: Kan ju ha varit pengar som återigen spelat in??

Peja: Det skriver ju Linus senare att Robinson inte är aktuell.

Jag skulle vilja se Porseland fortfarande. Han visade ju Sundlöv intresse för tidigare.

Men vad gör man ifall man tappar Ekholm och Silver?? Hur agerar man då?

tobbejy: Ja, precis. Brynäs har ju kollat på Robinson men av allt att döma är han inte den backtypen som Brynäs behöver. Lika bra att inte värva honom då, oavsett hur individuellt skicklig han är.

Om man läser Linus Norbergs blogg så har ju Sundlöv sagt vad han söker där:

"I förstahand är Brynäs ute efter en skridskoskicklig back. Som är duktig i både powerplay och boxplay. En spelande back som gärna är fysiskt stark, berättar Sundlöv när jag pratade med honom under tisdagen.

Vidare är klubben också ute efter forwardstyp som kan ersätta Eero Somervuori. Men att hitta en sådan i Europa är inte ett billigt alternativ. Undertecknad (alltså jag) menar att Somervuori var väldigt billig sett till hans kvaliteter. En likvärdig spelartyp till samma lön är i princip omöjlig att hitta.

Men enligt Sundlöv kan det lika gärna bli en komplementlösning.

Sportchefen kan få berätta med egna ord:
- Järnkrok och Silfverberg som har spelat med varandra hela tiden kanske istället behöver en grovjobbar vid sin sida. En spelare som till exempel Daniel Brodin i Djurgården. Det kan vara en lika bra lösning. Samtidigt står många unga killar på tur och ska ha kontrakt. De tar en bit av kakan om vi snackar ekonomiskt. "

Vi väntar Sundlöv vi väntar....

Ambroo: även Yetman som spelade i norge innan han gick till modo och gjorde en grym första säsong..

70 Rodrigues: Hade ni väntat er några spektakulära nyförvärv med Sundlöv i spetsen dom ska ju fortsätta på den inslagna vägen! Nä det enda som kommer att bli är någon doldis från någon liga som går hyffsat dom första matcherna eller går bra på försäsongen för att sedan vara totalt osynlig!!!

70 Rodrigues: Precis. Visst kan han floppa, men just nu har han lika stor chans att göra succé.

Ambroo: Angell var också rätt hyfsad när han spelade i Brynäs.

Enaranger: Ja för Abbotts är ju makalöst dåliga...

sylf: Syftar du till Friberg?

Jag förstår att vissa inte tror på Mat med tanke på att man har Clarke i färskt minne, men låt honom spela först.

Enaranger: Brynäs sliter ju i en spelare från Skövde...........Maffigt!!

Jag hoppas Brynäs har större ambitioner än att värva från norska ligan.

70 Rodrigues: Mat robinson tror jag blir en stor flopp, så även Timrå ..

Å andra sidan var väl kritiken mot Sundlöv förra året att han blev klar
med truppen för tidigt, för att han "ville ha semester".

sylf: precis vad jag menar!

henke1: De år vi hamnat i KS har Sundlöv bjäbbat om att det är ett helvete för att man kommer efter i värvningarna. När dom INTE hamnar i KS värvar dom inte ändå......

ingenting händer ju på silly season nu, Hur gör Ekholm,Dackell,Rödin,Sandin?
Fredrik Höggren eller Max Friberg borde ju ha bestämt sig nu kan man tycka!

Peja: Tydligen är Frölunda ute efter Patrick Von Gunten. Han skulle vara något för Brynäs. Men det kommer inte att hända.

Peja: Saviano höll ungefär samma klass i Finland som han gjorde säsongen innan i Växjö, det är ju i dom två senaste säsongerna som han har börjat att ösa poäng i AS. Är övertygad om att han skulle göra det bra i ES. Tänk dig en formation med Silfverberg-Järnkrok-Saviano, det skulle gå undan och bli mycket jobbigt för motståndarna att möta :-)

arnio: Jag gillar också Saviano men frågan är hur bra han skulle vara i elitserien. Utan att känna till detaljer om hans sejour i SM-Liiga kan man ju konstatera att han inte höll toppklass på den nivån. Håller med om att Eriksson är duktig, fast tycker ändå att Hillding och Nils Andersson är de mest intressanta spelarna i Lakers. Jag tror att Hillding skulle kunna göra supersuccé i ett lag vars taktik går ut på att åka mycket skridskor. Typ Luleå, eller nästa säsongs Brynäs? Såg Andersson i J20 för några år sedan och då var hans defensiva spel ärligt talat helt värdelöst, men nu har han förbättrat det. Men av allsvenska spelare skulle Ryno, Liljewall, Viksten, Hellberg, Rask och Chris Persson så högre upp på min "lista". Hoppas Sundlöv plockar spelare från allsvenskan istället för Norge, SM-Liiga osv.......

hahii: ja han verkar intressant,det är väl dags för en tjeck snart i brynäs igen.

Scoutinggruppen/värvningsgruppen - det är dags att vakna nu!

Domaren vill ha en kvittering nu!

JAAAAAAA! Grymt snyggt mål av Elfsberg

henke1: Därimot skulle jag vilja se Jakub Petruzalek från Lukko. Han är målfarlig och snabb.

Paddan: oj jag missa det sorry....

henke1: Han har ju kontrakt tom 12/13.

Saviano och Anders Eriksson från Växjö är för övrigt spelare som jag gillar men de lär ju knappast komma till Brynäs heller

Eller två säsonger till, blir det väl.

henke1: Står ju i texten att han har kontrakt över nästa säsong också.

Clarence: Kahnberg lyste inte direkt denna säsong utom stundtals, han var även mycket ojämn förra säsongen. Jag tror att vi kan ersätta honom på ett bra sätt med någon yngre förmåga. Tite trisst trots allt om han lämnar för en artist är han trots allt

andreasknox: Hittade den här spelaren som har utgående kontrakt med Jokerit, aningen dyr men man kan ju alltid hoppas att Sundlöv har koll på han:www.eliteprospects.com/player.php?player=7423

Jaha Bartley till Djurgården, som blåste Brynäs genom att erbjuda mer PENGAR...

Linström_92: Ja, Kahnberg går säkert han också. Med honom och Somervuori förlorade har Sundlöv mycket att bevisa...

Linström_92: japp :( Om Bartley är förlorad borde väl Sundlöv kunna rycka åt sig denna killen www.eliteprospects.com/player.php?player=15125

henke1: Tråkigt om det stämmer :(

70 Rodrigues: Ännu lite mer om Bartley. DIF höjde Brynäs bud med en tredje del enligt AB.

Kan säga till er alla att Kahnberg är förlorad för Brynäs, han kommer skriva på för Frölunda om ett par dar :(

Redigerad kommentar

Wesley: Jo jag vet att Silly Season inte har nått sin kulmen än. Men vaknade upp i morse å det första man fick se när man slog igång datorn var att Bartley var snodd framför ögonen på Sundlöv. Då brann det... Historien verkar upprepa sig! Brynäs lyckas få nån bra värvning sen bara avskrap det dom andra ES-föreningarna inte vill ha... Blir så less på det. Sen har jag läst mera ang. Bartley att han inte alls är helt klar för DIF. Men det spelar lixom ingen roll... Jag förordar inte Bartley sådär jättehögt heller, men det var just principen att föreningen aldrig verkar lyckas med några kanonvärvningar! Men du har rätt Wesley! Vi väntar och ser... :)

« · 1367744 · »