1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743525 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Har inte Gävle kommun nån hemsida för den här typen av hembygdsnostalgi?

Bomhus? Det heter Bohus.

Lunkan: Sätra? Äh, djävla uppkomlingssamhälle.
Där fanns väl bara skog när Bomhus blomstrade och försörjde stan med arbetstillfällen.
Sen byggde dom visst en hockeylada däruppe, fan vet varför....   ;-)

MarcusElving: Det var lite hård stämning mellan Bomhus och Sätra (Gävles Beverly Hills :)) där jag växte upp.

Mao egentligen ligger ingenting i att det är gayigt i Bomhus, (men säg det inte till nån).

Zzz: Det var IK Huge som lärde Brynäs hur man ska spela hockey en gång i tiden.
Förutom att det är Gävles viktigaste stadsdel med Korsnäs som håller hela Gävle under armarna.
Finnar och knarkare finns det överallt, mest i stan skulle jag tro.
Är uppvuxen med sulfitdoften från Karskär och bandy på Kastvallen.
Gävles coolaste stadsdel med stans coolaste klubbnamn.
Taget efter asaguden Huge som var en sprinter av Guds nåde: sprang snabbare än tanken.
Gå och lägg dig, Usain Bolt......     ;-)

Jajjen: Antar väl att jag är lite otålig, men man hör inte ens rykten om nånting, inga uttalanden från sundlöv blabla.. saknar bara hockeyn så det känns lite tomt :)

Zzz: Menar du att Huge heter Väälivaaara i efternamn, sitter hemma med en kanyl i armen och läser bögporr?

leovalkama: "Tråkigaste silly nånsin?
Händer absolut INGENTING"

Sagt den 28 mars!

För Brynäs del lär Silly bli som vanligt. Ett antal lovande, utvecklingsbara spelare från lägre serier och en etablerad chansvärvning från nån obskyr liga, typ Finland. Och så gäller det att en eller ett par juniorer fortsätter att bli landslagsmässiga varje säsong.

Lunkan: Haha, jag vet inte hur gammal du är men det man brukar säga om befolkningen i Bomhus är att det bara är finnar med kniv och knarkare. En klassisk bomhusbo är alltså en homosexuell knarkande 2:a generationensfinne med kniv, allt enligt HS experter. Undra vad Huge säger om det, misstänker att han har någon anknytning till Bomhus med tanke på namnet...

Redigerad kommentar

Lunkan: Haha, Bomhus? Jag förstår ingenting, på vilket sätt var Bomhus gayigt på din tid?

För övrigt så finns det faktiskt ingen gayklubb här, inte vad jag vet i alla fall. Vet dock att vissa "vanliga" krogar kör gay-kvällar mellan varven, men det är inte ofta. Råkade faktiskt gå in på en krog som hade gay-kväll av misstag, det roliga var att det dröjde bra länge innan vi märkte det.

Framåt midnatt då folk började bli runda under fötterna så kom även tungrullandet... Då märkte vi vart vi befann oss! :P

Redigerad kommentar

sylf: Hela Bomhus kan väl betraktas som gayklubb, det gjorde den iaf på min tid!

sylf: Inte en aning men det finns ju en allvetare här i gb:n, fråga honom ;-)

70 Rodrigues: Finns det gayklubbar i Gävle då?

Har tänkt på det och det är faktiskt jävligt tråkigt att det alltid är bråk här inne.Vi är nog det laget som bråkar mest på HS.Ska ni bråka kan ni väl göra det i Timrå eller Modo boken som jag gjort några gånger!

70 Rodrigues: Skulle absolut inte förvåna mig om Sundlöv värvade honom MEN så dum tror jag inte ens att Sundlöv är :)

sylf: Nu tänkte inte jag på hockey direkt mera på tomten och en säck ;-)

70 Rodrigues: Inte jag, man blir bara besviken!

sylf: Jag längtar till i höst ;-)

70 Rodrigues: Ja, dessutom ältar han fel saker. Han har snöat in på att folk här klagar på att Sunklöv inte landat 17 "godbitar" ännu. Grejen är väl mer att han inte kommer att göra det alls, hur och när än säsongen slutar. För Sunklöv är det alltid fel tid och inga pengar!

Peja: Ironiflaggorna vajjar i vinden... :-)

Idag förlängde Cody Thornton sitt kontrakt med Landshut Cannibals. Skandal. Vad håller Sundlöv på med? En kanadensare som spelar i Tyskland men som ingen här har sett måste ju vara jättebra. Varför agerade inte Sundlöv?! Som sagt; skandal!

Peja: Visst kan det vara så. men senast häromdagen blev han snuvad på bartley. Då kan det ta nån dag att hitta nått nytt.
Tycker vi ska vara nöjda att han inte panikvärvar som förra året. Blev ju inte direkt lysande.

Det är iallafall klart att spelarbudgeten inte höjs, vilket jag isåfall ställer mig frågande till när det är jubileumssäsong.

Peja: Försök förklara såna självklarheter för otåliga 11-åringar som gnäller över att Sundlöv inte landat ett par toppspelare redan nu....    :-)

Huge: Folk verkar glömma att det fortfarande finns lag som spelar. Om Brynäs har gjort klart med någon sån spelare (som t.ex Somervouri för ett par år sedan) kan man inte offentliggöra det än.

Huge: Du försvarar ju allt han gör, gäller det även värvningarna han har åstadkommit genom åren, så jag frågar igen, har Sundlöv enligt dig någonsin gjort en dålig värvning/ar isf vem/vilka??

Ska på utvecklingssamtal med bonusdottern nu, ska bli intressant att läsa ditt svar när jag kommer hem.

Huge: "Värvar han snabbt så har vi överlåtit alla godbitar åt andra lag och avvaktar vi så har alla andra redan snott godbitarna."

Ingen fara, godbitarna hittar han aldrig ändå!

70 Rodrigues: Jag ser inte vad det har med saken att göra?
Det är väl likförbannat dagisnivå härinne när 11-åringarna sitter och grinar över att Sundlöv inte redan landat ett gäng toppspelare, trots att det gått 1 hel vecka sen vi gick på semester....

70 Rodrigues: Dåliga? Nu tar du i. Jag säger som Arnio. Alla gör sitt bästa, de rår inte för att de inte är bättre. Här är alla välkomna.

Huge: Har Sundlöv enligt dig någonsin gjort en dålig värvning isf vem/vilka? Ja jag lovar att svara på vilka enligt mig bra värvningar han har gjort??

Jag tror säkert att Sundlöv jobbar på för fullt och har läget under kontroll, men jag är en otålig jävel. Vill ha ett nyförvärv presenterat snart, tystnaden är total. Han är ju duktig på att mörka och hålla saker hemligt Sundlöv.

Ska man se på saken nyktert så är det ju så det ska vara, ju mindre som läcker desto bättre. Det tyder på att man har lojalt och bra folk runt föreningen. Kollar man på Frölunda till exempel så är det ju rena rama "hänt i veckan"-varningen.

Redigerad kommentar

Enaranger: "Å andra sidan var väl kritiken mot Sundlöv förra året att han blev klar
med truppen för tidigt, för att han "ville ha semester".

Spelar ingen roll vad Sundlöv gör eftersom alla skitkastande dagisanalytiker med sylf i spetsen gnäller oavsett agerande.
Värvar han snabbt så har vi överlåtit alla godbitar åt andra lag och avvaktar vi så har alla andra redan snott godbitarna.
Patetiskt...

Wesley: Japp, frågan är om Sundlöv vill ha tillbaka Widing då han nobbade Brynäs inför den här säsongen??

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Jonas Andersson har en spelstil jag gillar.
Det skulle gå undan med honom och Widng med Järnkrok i mitten som kan hitta de fina passningsvägarna.

sylf: Asplöven eller Oppala kanske blandar sig i Friberg, då är Korklöv rökt!

Nej han ska inte gå till oss här uppe i Asplöven, det vet jag säkert.

Pettisbif: tycker du har rätt i mycket... säsongerna när vi hamnat i kvalserien har han gnällt på att han har hamnat efter i värvningarna, och nu när vi inte är där och nu har spelat färdigt så händer inget heller! NÄR kommer nyförvärven!??

bradberry: Eller så är det som vanligt, Brynäs kallar till PK och delar ut snittar gjorda på barkbröd och rabarberjuice. Sen berättar dom att inget hänt mer än att nån man inte vill ha kvar har förlängt.

Eller varför inte?

bradberry: Som vadå??

Hans kontrakt med AK Bars Kazan, det vore något för Sundlöv att jobba på som ersättare för Eero ;-)

Pettisbif: Lugn...

Tolkar tystnaden som att det är ngt stort på G.

Först händer inget....sen inget....sen presskonferens och......

...något stort...något fint...något bra....

Och Sundlöv helgonförklaras.

sylf: Förmodligen sant ;-)

70 Rodrigues: Asplöven eller Oppala kanske blandar sig i Friberg, då är Korklöv rökt!

Ska bli intressant o se vad Sundlöv presenterar som sitt första nyförvärv alla namn som nämnts till Brynäs har ju gått till andra lag så här långt, undantaget Friberg?

Åslund har väl nämnts i samband med Brynäs också om jag inte minns fel?

hahii: har för mig att Regehr diskuterades ifjol innan man signa clarke.. då var även fbk intresserade av honom. Men även jag tror att han skulle bli grym!

Peja: han har även varit på besök i timrå och fbk också.. han lär hamna i tik..

Dalle: Känns som Richie Regehr är den perfekta backen som vi söker.

Pettisbif: Ta inte i så att du spricker. Du vet inte om Brynäs redan har signat spelare (kan mycket väl ha gjort men det är inte offentligt än) eller om man har spelare på gång. Eller jo, Friberg var ju på besök för ett tag sen. Är inte det att ha en spelare på G eller?

Dubbel.

Redigerad kommentar

« · 1367985 · »