1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743526 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Grattis dansbandet........NOT!!!!!

Peja: Kan säkert vara duktig, jätteduktig men vad fan ska BIF med honom å göra? Vi måste ha in SPETS och inte en massa juniorer. Vi måste ha rutin, spets osv osv osv.

LHC värvar också allsvensk duo. Tycker vår är klart vassare.

Redigerad kommentar

ja men inte fan tror jag att man står och väljer mellan Dixon och Rask?
givetvis ska vi ha in spetspelare i truppen men samtidigt måste vi tänka på framtiden, detta anses som en av sveriges största talanger i den årgången. klart som fan han är intressant för brynäs!

och dessutom, Rask är en spetsspelare i J20 laget!

Peja: Vi behöver spets inte mer juniorer

Gurra88: Om Brynäs hade värvat Johan Larsson för ett år sedan hade folk sagt samma sak. Rask är en jättetalang. Kan mycket väl gå i första rundan.

MarcusElving: Rask kan även spela ytterforward.

Sundlöv är smygleksing.. Vad fan ska vi med Rask till?

henke1: Sundström har inte fått nytt kontrakt ännu.

Fick bara en tanke om Mikael Samuelsson skulle vilja komma tillbaka till ES och nu när SSK är i Allsvenskan så borde han väl välja Brynäs kanske?

den här killen lär vi ju ska värva till vårat J20 lag.. Shit vilken statestik :
www.eliteprospects.com/player.php?player=52322

Är helt säker på att det inte är Brynäs Rask går till då vi redan har 4 centrar på kontrakt (Granström,Nordan,Järnkrok,Hansen) sen har ju Sundström fått nytt kontrakt och Dixon på ingång.

HappyX3: Fan, inga fler juniorer nu.....

faan vad glad jag blir om det är Brynäs han är klar för!!

Då blir jag förbannat glad =D men varför skulle inte BIF vilja presentera honom nu på studds?

Wesley: Jag, det vet jag såklart. Men just det faktum att den nya klubben inte vill presentera nyförvärvet ännu tyder väl på SAIK eller FBK...

mattias - 74: Läste i det där forumet att många Leksingar kastar skit på Brynäs och säger att det ALLTID värvats från Leksand till Brynäs. Det är ju ren och skär lögn!! Skulle påstå att det genom tiderna varit tvärtom. Läck, Andersen, Ollas, kan ha glömt ett par, är väl de som gått direkt till Brynäs. Widing, Sunken, LJ och Nordan kom ju från andra klubbar. Leksand däremot har värvat b.l.a Gällstedt, Kenneth Söderlund, Christer Ohlsson, Löfström, kan ha glömt nåra. Ska man sen dra in spelare som kommit "omvägar" så kan ju det späs på med Masken, Westlund etc.

mattias - 74: Jo nu tänkte jag inte direkt på ditt inlägg men om man läser vad leksingar skriver så är det bara komiskt

mattias - 74: Kan ju vara SAIK eller FBK då

Det låter som det mest troligaste tror jag med. Men jag vill gärna ha honom till klubben, Bra storlek och kan både göra mål och assistera.

power81:

Notera min lilla smiley ...

mattias - 74: Alltså det där med att plocka från leksand låter ju bara komiskt.. Inte så många som gått direkt från LIF Till BIF.

Wesley:

Kan ju vara SAIK eller FBK då. Konstigt att alla på Leksandsforumet är övertygade om att det är Brynäs.. Hmmm....Kanske har nånting med eran tradition att plocka leksingar att göra :-)

MarcusElving: Jag håller fullständigt med dig

micke: Han har i alla fall skrivit på för en ny klubb.

Victor Rask alltså? Ännu en center, ännu en yngling. Visst, det är såklart skitkul om vi kan knyta till oss en av sveriges mest lovande spelare.

MEN, det är sannerligen trångt om forwardsplatser. Speciellt centerplatser, även Rask är ju center.

Sedan tycker jag att laget börjar bli lite väl ungt.. Det finns en gräns! Dock väntar jag och ser hur det slutgiltiga laget ser ut innan jag uttalar mig ordentligt.

Hoppas Dixon och den nye snipern fortfarande är prioriterade och att Rask är ett typ.... impulsköp!

Redigerad kommentar

Jag har då inte sett ngt bevis för att Rask skulle vara värvad. Personligen tror jag han går till FBK eller SAIK....

link: Nej. Det är inte det. Eller det kan inte vara det. Alla kontrakt Frölunda skriver är till den 30:e april. Brukar vara så i alla fall och Viklund är redan presenterad av AIK exempelvis.

HappyX3: Kan det vara så att Honkens kontrakt med Frölunda löper ut sista April och att han väntar in sista lönen innan han kan presenteras. En teori bara men troligen är det så.

HappyX3: Honken tänker med plånboken och inget fel i det tycker jag, kan inte klandra honom. Sen kanske finns det en klubb med ambitioner som har chans att vinna SM.... som är ute efter honom..

HappyX3: Det är dags att han skriver på för Brynäs

Varför dröjer det så länge med Honken? Funderar han på schwiez elr KHL elr nått?

pastorn: Bumpar upp den riktiga.

Anders Berg:

Guld? Ska du ha fyra förstafemmor eller varför gillar du inte tanken på Sundström i en tredje fjärdelina?

Anders Berg: Pucken är som så många ggr klockren!!!

Det här står nog för: "Nej, så något guld kan ni inte räkna med på många, många år"

Redigerad kommentar

Anders Berg: Nja guld ?, Jag skulle vara ganska nöjd om vi lyckas vinna första slutspelsomgången nästa år. Visst är det kul att Brynäs tar sig till slutspel men att alltid åka ut efter första omgången i ett slutspel är ju inte så kul.

Anders Berg: Klockrent av Pucken!

pastorn: ... och vinna guld?

Hoppas verkligen att Sundström blir kvar, en hårt arbetande stridsvagn som honom behöver vi. Borde få chansen att spela mer, en jävel att trycka sig in på mål och täcka pucken.

Jag ser hellre att Sundström tar en centerplats än att Hansen ska ha en. Trist om Sundström ska behöva lämna pga att det inte finns plats. Han är bättre än Hansen!

Venom: jaha.......då va Per Åslund borta då :( , Skriver tydligen på ett år till med FBK(Aftonbladet idag)

Davve17: Jag tycker Sundström är perefekt för en tredje lina. Han jobbar hårt, täcker skott, är stark vid sargen och relativt bra på atthålla i pucken där också. Kan spela rätt fysiskt också.

Som det ser ut nu kommer Brynäs aldrig att ha bra spelare ala HV på varje position, de blir helt enkelt för dyrt.

Jag tycker Brynäs skulle satsa på en ordentligt bra första och en andra som kan producera, sen fylla ut med riktigt jobbiga spelaer att möta. Därefter måste man sätta ordenliga krav på framför allt första femman, en sådan ska producera match efter match efter match.

Anders Berg: Av Sundström får man i alla fall 100% i varje byte, jag gillar honom skarpt. Han gör sitt yttersta för laget i alla lägen, sen kanske han inte har gjort riktigt så mycket poäng som man önskat, men laglojalare spelare får man leta efter!

Brynäs_89: Att "supertalangen" Sundström eventuellt lämnar är ett sundhetstecken, Brynäs ska "nosa på finalen" nästa säsong - då måste man ha riktigt bra spelare, alltså riktigt bra spelare. Inte "okej spelare var sjunde match".

Brynäs_89: Sparka Hansen...

Zzz: Troligen för många men man kan ju alltid drömma.

micke63: Han skulle vara kanon. Undra hur många Eero det går på honom lönemässigt.

« · 1375233 · »