1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743499 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
tompap71: Klart ni skall vara stolta. Jag gillar inte Brynäs. Men jag förstår hur ni också resonerar. Jag levde själv i en slags förnekelse efter 2007 när Gamle Svarten sänkte oss i kvarten. "Vi var ju bara ett ribbskott av Jonte från SM-semifinal och troligtvis SM-guld". Visst låter det väl nobelt. Men herregud det är ju bara en hypotetisk spekulation som för alltid kommer bli obesvarad.

Sedan säger jag som tidigare att det jäkligt många trevliga Brynäsare men sedan är väl jag Timråbokens motsvarighet till 70 Rodrigues i denna. Man skall bara stryka medhårs för att få älska ett lag annars är man inte en riktig supporter. Sådant gör mig heligt förbannat. Man blir ingen bättre supporter för att man uppför sig som en lallande fåne och inte vågar säga ifrån! Så länge jag lever kommer jag alltid att ifrågasätta Timrå IK när jag anser att det är befogat. Men jag vill poängtera och understryka att lika kvick som jag är på att kritisera lika snabb är att jag hylla det som är bra och lyfta en människa. Jag är hård men oftast saklig och rättvis. Sedan kan jag givetvis brinna till och bli förbannad jag med och hamna fel ibland för att jag blir så jäkla frustrerad.

Det brann för mig när han "Jajje" skrev att Tony inte var en riktig supporter. Ett riktigt smutsigt påhopp. Brynäs IF skall vara jävligt glada över att det finns en sådan som 70 Rodrigues i leden likaväl som Timrå IK skall vara stolta över en sån som mig. Vi har en jäkla lidelse och engagemang. Men vi är inte vänstervridna nickedockor och JA-sägare i parti och minut. Aldrig i h-e!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn : PINSAMT Timrå!

Magnus Rövarn :

En klok synpunkt du kom med under den gångna natten, men du glömmer att AIK vilade längre än Fbk. Du glömmer också att 4-1 inte beskriver den arbetsinsats Färjestad la in eeller att minst tre av de feem matcherna var på "målsnöret". Vi är Brynäsare, klart som fan vi är eenögda i det här fallet men lite stolthet kan man kosta på sig när fllera Fbk-spelare säger att Brynäs var de svåraste.

Zappaholic: Koncentrera dig på Brynäs Du din oupplyste Timråhatare!

Zappaholic: Åh vad fan grundar du det på då? Varför skall jag vara orolig? Är det någon slags skenmanöver du försöker med nu? Att vilseleda mig in i oro?

Redigerad kommentar

power81: Om inte om hade funnits så hade ju allt varit glasklart =). Varför gömma sig bakom dåliga ursäkter? Är det för att lindra din egen smärta? Känns livet lite lättare med detta konstaterande. Okej då skall jag inte lägga mer sorti på din stämning. Då skall du få fortsätta tycka som en Svensson.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn : Hade inte Brynäs haft så många skador kunde lika gärna dem vunnit kvartsfinalserien. tänk innan du pratar

Thelemakos: Men för fan det står ju klart och tydligt i din presentation att du är neutral ändå lyser det igenom rätt kraftigt vilket lag du håller på!!!

Magnus Rövarn : Men snälla, betänk det faktum att AIK vann i fyra raka och hade således mer vila innan matcherna mot Färjestad än vad Färjestad hade...De flesta är överens, även FBK-spelarna, att Brynäs pressade FBK hårt. Så ett AIK med mer vila i benen än Färjestad hade inte skuggan av en chans...

"Resten underpresterade ju." Vilken dum kommentar...du kan inte ha sett matcherna. T ex Johan Larsson var riktigt bra, Silfverberg likaså. Jag kan nämna fler.

Koncentrera dig på Timrå du istället och fundera över ert lagbygge...jag skulle minst sagt vara orolig!!

Tväst: Bjuder mer motstånd än Solna AIK säger du? Intressant reflektion. Klart ser man det krasst ur ett enögt perspektiv så vann ni en match mot FBK men Solna AIK ingen. Men då kan man ju ställa sig den funderingen också hur många matcher hade ni vunnit om ni tömt era magasin och slagit ut svenska mästarna i 4 raka. Jag tror inte ni hade haft ett skit att hämta ärligt talat. De enda som höll måttet hos er var Mattias Ekholm, Calle Järnkrook och Magnus Kahnberg. Resten underpresterade ju.

Redigerad kommentar

Johan Alcén påväg till Malmö tydligen.

Thelemakos: Det var bara för att han längtade hem till Brynäs.

gevalia: De tog sig ju ändå till kvart för 3 år sedan. Där han briljerade med att släppa in höstlöv från blålinjen och skott från bakom målet. Och så har det hållit på fram till nutid.

Olle: Haha! Let's get ready to rumble!

Thelemakos: Honken håller, ja lovar....Med Frölundas försvar hade ingen målvakt i världen fixat detta...hahaha =)

Jajjen: "Brynäs får seriens bästa målvaktspar nästa säsong."

Haha du skojar va? Eller... ?
Ni har Honken imål. HONKEN. Bara där faller din tes.
Målvakten som varit totalt utskrattad av Hockeysverige i 3 säsonger nu.

Men i Brynäs ska han alltså bli Sverige i särklass bästa målvakt? Vilket är ett måste om ni ska ha bästa målvaktsparet, då det finns många många bättre målvakter i ES än Svedberg.

Olle: Kap verdian madman om jag får be :-)

yngwie: In thy left corner, 95 kilos and 192 cm tall...also called the puerrrrrto rican madman...70 Rodrigueeeeeeeeeeeees sancheeeeeeeeeeesss.....

In thy right corner...65 kilo and 169 cm tall...his enemies call him the superduper genius of chaoooosss.....JAAAAjjeeeeen the brainsquisher sveeeeeeensssssooooon...

Gentlemen. Touch gloves. Let's get it ON!

Jajjen: Oops, du loggade ut, go figure!!!!

Jajjen: Är du arg?? Varför sitta och gömma sig bakom ett anonymt nick och en skärm, är du helt asocial? Jag tycker att det är mycket mer personligt och trevligare att träffas irl, det är ju då saker och ting händer på riktigt. Men men, vill du fortsätta att gömma dig och vara en lite fegis så må det vara hänt, jag hoppas dock att du kommer fram och hälsar om du ser mig, det står 70 Rodrigues på matchtröjan!!!!

Underhållning. Hämtar chips och dricka.

70 Rodrigues: Vad ska du säga som du inte klarar av att stava tíll här? Har du problem att uttrycka dej skriftligt ska du nog avstå från att vara härinne bland dom stora grabbarna. Din typ har jag träffat i så många sammanhang. Fega krakar som behöver en riktig fylla för att våga uttrycka det dom vill. Alternativt ett vapen i hand.

Äntligen lite action här på forumet! Annars brukar det bara vara massa tomma hot om kassa nyförvärv från sportchefen men nu är det faktiskt otrevlig stämning på riktigt. Friday funday!

Jajjen: Jag kommunicerar hellre face to face, har du problem med det, afasi??

70 Rodrigues: Klarar du inte av att kommunicera så här? (Som om inte jag vet svaret.)

Jajjen: Äh, det vet du ju redan, jag är mer intresserad av när vi ska träffas nästa säsong. Du väljer??

70 Rodrigues: "Ser framemot att träffa dig!!!"

Direkt från skolgården på mellanstadiet?

70 Rodrigues:

"patetisk liten råtta"

"snippa"

Nu fattas bara att du berättar hur stor du är.

Jajjen: Är du arg??

70 Rodrigues: Av alla förlorare härinne kan du vara den största.

Jajjen: Måste man slåss när man träffas??

70 Rodrigues: Du vill alltså slåss, är det det du menar? Du gillar inte det jag säger, alltså ska jag ha stryk?

70 Rodrigues: Jag glömde svaret på gåtan:

70 Rodrigues, Jörgen Jönsson och Richard Wallin gillar inte Brynäs.

70 Rodrigues: "...samt möta upp mig någon gång nästa säsong..."

Hur gammal är du?

Jajjen: Vad vad vad, berätta :-) Du som är så jävla frispråkig, kan inte du tala om vad du verkligen heter och lägga upp en bild på hur du ser ut samt möta upp mig någon gång nästa säsong??

70 Rodrigues: Hähä

Vad har 70 Rodrigues, Jörgen Jönsson och Richard Wallin gemensamt?

Jajjen: Självklart din snippa!!!

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Så svarar en riktigt brynäsare.

Jajjen: Inte en aning, men du har ju tydligen svaret uppe i Brynäsröven??

70 Rodrigues: Edison uppfann glödlampan. Är alla andra idioter?

Jajjen: Allt beror på otur o dålig ekonomi, ingenting har att gör med inkompetens!!!

Brynäs får seriens bästa målvaktspar nästa säsong.

sylf: "Vad som oroar mig mer är resten av ambitionerna, var finns dom? Leda svensk hockeys utveckling, ta ett steg till etc?"

Du kan sluta oroa dej. I Elitserien kommer Brynäs aldrig att leda svensk hockeys utveckling. Tro inte på allt du hör från ledarhåll. Gäller både inom idrott och politik.

I juniorsammanhang kan vi leda utvecklngen tills dom stora drakarna vaknar. Vilket dom tycks ha gjort nu.

"Nu är det fan dags att börja använda de 10 miljonerna i eget kapital..."

Hur många gånger kan man använda 10 miljoner?

70 Rodrigues: "FBK var 60% bättre mot både AIK och AIK, där har du skillnaden!!"

Jaså? Vilken mätmetod använder du? Enligt min mätmetod hade Brynäs vunnit SM om vi sluppit hälften av alla skador.

foppa78: På vilket sätt är jag Neutral?

70 Rodrigues:
Sanningen ligger väl nånstans mittemellan, FBK varvar upp förståss, men jag tycker BIF bjuder mer motstånd än SolnaAIK gjorde. SAIK har ju inte direkt marginalerna med sig plus att värmlänningarna hade Nihlstorp.

arnio: FBK var 60% bättre mot både AIK och AIK, där har du skillnaden!!

Tväst: Fan vi gav ju FBK mer motstånd än vad både AIK och AIK gjorde.

GävleLasse: Till och med FBK har ju återupptagit J-20 verksamheten och det tyder ju på att det inte är så kasst. Brynäs badar i talanger och att lägga ned J-20 tror jag vore spiken i kistan, det är ju i J-20 talangerna blommar ut och jag tror att de får mycket bättre utbildning där än i någon amatörmässig division 1 klubb. I brynäs finns ju otroligt mycket kompetens på ledarsidan och möjligheten för juniorerna att träna med A-laget, se deras matcher på plats i Läkerolen tror jag är en enorm sporre.

Jag tror på utökat sammarbete mellan A-laget och juniorerna där de träffas mer och juniorerna kan få tips och råd av A-lagsspelarna. Kanske via ett faddersystem där varje junior blir "fadderbarn" till en spelare i A-laget och får ta del av dess kunskaper och ta del av tips om hur man etablerar sig på elitnivå, hur mycket träning som behövs osv.

Tväst: Ett alternativ vore att försöka få till ett samarbetsavtal med någon Div 1 klubb där man skolade sina bästa talanger från J18 och lade ner J20.

Givetvis finns det många alternativ på olika upplägg så detta var bara en av de möjligheter man har.

Brynäs har en väldigt liten spelarbudget om man ser den procentuellt mot vad man omsätter. Skall Brynäs ta ett steg till i utvecklingen och blanda sig med lagen i den övre regionen så måste förändringar ske. Exempelvis genom att frigöra kapital från juiorverksamheten.

Gurra88: Ja, jag tycker det är en helt ok lösning. Honken har mycket kvar att ge och kommer att göra det. Vad som oroar mig mer är resten av ambitionerna, var finns dom? Leda svensk hockeys utveckling, ta ett steg till etc? Ska dom göra det med 17 åringar och AS spelare? Nu är det fan dags att börja använda de 10 miljonerna i eget kapital, eller är det bara ett skämt och luftpengar?

Kontinuitet my ass, jag vill se framgångar, byggda på va fan som helst!!

Honken till Brynäs .. En nödlösning som känns helt okej. Inte det sportsligt bästa alternativet, men med tanke på att vi förmodligen ändå når Max kvartsfinal så spelar de nog mindre roll..när framgång uteblir får man glädjas åt andra saker - som att se honken i rätt färger

« · 1375619 · »