1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
mattiaskarlgren: såklart gör vi det :)

70 Rodrigues: Garanterat redan klar för Frölunda om det blir ES. Dom köper ju gärna allt dom kommer över :)

70 Rodrigues:

Svar:JA!

70 Rodrigues: Haha ja i våra drömmar så kan han vara på väg till oss hehe!

Dragan 2k: Det är väl inte direkt första gången ni köper ihop ett nytt lag. Varför skulle det helt plöstsligt funka? Är inte så imponerad av någon förutom av Kahnberg som kommer bli väldigt viktig för er..

henke1: Brynäs var nära att värva honom för några år sedan men det blev inte av. Känns inte så hett nu heller med tanke på kontraktsförslaget till Dixon.

foppa78: :)

Dragan 2k: Ja med andra ord sveriges största köpelag nummer 1!!!!

henke1: Så är det ju. VI värvar aldrig utan köper.

här har vi ju Beaudion igen på marknaden,Stor och gör en del mpl RING Mormor

Dragan 2k: Köplunda helt enkelt ;)

henke1: Haha. Nej du. Vi har inte värvat några 10 spelare. Vi har värvat 11

Frölunda har redan köpt 10 spelare! Helt jukt vad dom värvar

www.eliteprospects.com/team.php?team=12

Anders Berg: Köplunda*

hahii: Ja, kul för Frölunda. Kanske. Om han är bra.

HappyX3: Tung?

Stor Tung Fransos till u20!
www.eliteprospects.com/player.php?player=73058

;D

Pettisbif: H.Björklund? tar Rensfeldt/Rhodin/Wännström 7dagar i veckan före Björklund!

Pettisbif: Ja, precis som alla andra toppspelarna i KHL och NHL vore.

Den här liraren vore nått utöver det vanliga... ;)

arnio: "fan det är ju bara att skaffa massor av sponsorer. Rika företag med hela Sverige som sin marknad. Att inte Brynäs tänkt på det. Sen att få fler människor på matcherna borde de ha tänkt på också."

Ja det kan man ju undra.

"Fullsatt ska det vara"

Ja tänk om dom kunde eftersträva det i ALLA hemma matcher.
Men komma på något bättre än att gå två för en på utvalda platser med tidningskortet.

Men det är klart vill man inte jobba för varje besökare eller kvräva att dom på isen gör sitt VARJE match och bjuder publiken på något förutom styrspel så..

Men du tycker ju det är kanon som det är så varför ens diskutera med dig.
Killen som hellre ser killar som Janos Vas hellre än Brendl i Bif.

Pettisbif: Nytt lag och nya uppställningar d ä gött d!!!:-)

Så här vill jag se laget nästa säsong:

Holmqvist-Svedberg

Ekholm-Bertilsson
Silfverberg-Järnkrok-Larsson

Jonsson-Andersén
Dackell-Dixon-Widing

Gunderson-Sundqvist
Lauritzen-Nordquist-Rödin

Ollas-Granström-H.Björklund

Löf-Berglind

Wännström-Hansen-Rensfeldt-Rohdin

PP 1:
Ekholm-Järnkrok-Granström-Silverberg-Lauritzen

PP 2:
Jonsson-Gunderson-Widing-Dixon-Rödin

BP:
Dacke-Dixon

Grana-Ollas

Silver-Larsson

arnio: oj här flödar ironin ser jag!

Lindström: fan det är ju bara att skaffa massor av sponsorer. Rika företag med hela Sverige som sin marknad. Att inte Brynäs tänkt på det. Sen att få fler människor på matcherna borde de ha tänkt på också. Fullsatt ska det vara.

Avgå alla!!

Oj här var det många inlägg som var borta inklusive mina????

mk: "Sen så hoppas man att dom har lärt sig att ta vara på sponsorer bättre än tidigare"

Så pungslå befintliga sponsorer till MAX istället för att öka antalet med nya, tycker du är smart?

"Men med den näringslivs situation som är i Gävleborg, så är det nog svårt att lyckas bättre."

Kan man inte tänka sig att söka sponsorer längre bort än vad man ser ut genom sitt fönster från kansliet, så lär vi aldrig få nån huvudsponsor.

Fast det var ju bra att vi inte hade enligt experterna här inne...

70 Rodrigues: Absolut, jag har skrivit ut mitt namn tvåggr (tror jag)

Men då kanske du kan få Sylf Gurra Lindström till att säga vem dom
är oxå.
Som sagt, det är djävligt fegt att sitta bakom ett tangentbord
och spy galla över nått som andra håller varmt om hjärtat.

Utan att man vet vem fan det är!!!

Ps.Jag tycker inte att allt dom gör är bra.
Men med den näringslivs situation som är i Gävleborg, så är det nog svårt att lyckas bättre.

Sen så hoppas man att dom har lärt sig att ta vara på sponsorer bättre än tidigare.

Redigerad kommentar

mk: Nu är det ju faktiskt så att jag har sagt det jag tycker till Sundlöv och flera andra i Brynäs organisation, har tom suttit i möte med dom. Sen att jag kritiserar Brynäs för det mesta dom företar sig anser jag är i min fulla rätt, precis som det är i din fulla rätt att tycka det mesta dom gör är bra. Sen blir jag jävligt förbannad på när det sitter en anonym lallare som Jajjen och anser att jag inte är Brynäsare. Har mer respekt för någon och kan ta den personen på ett större allvar om han visar vem han är, sitta o tycka o gömma sig bakom ett anonymt nick är ju så jävla fegt så det finns inte, våga för fan stå för vem du är och vad du tycker...

70 Rodrigues: Hur menar du?

mk: Ja herregud!!!

Magnus Rövarn : Problemet med Tony och många andra "nej"-sägare
här inne är, att man dömer ut oss många andra som inte har som största
uppgift här i livet att kritisera nästan allt som Brynäs gör.

Tycker man inte att Sundlöv är en idiot, Nc samma,H-G karlsson
en idiot som inte kan fixa en huvudsponsor. Så är man en lallande
dåre som bara slickar Brynäsröv.

Om man nu är så stor supporter, så kanske man kan ta ledigt den dagen
årsmötet är, åka upp och säga sin mening, "face to Face".
Det är ju väldigt viktigt:).

Det finns INGEN,INGEN som ska komma och säga till mig,att jag
inte är BRYNÄSARE. Sen så kritiserar jag inte allt som Brynäs gör.

Men jag hyllar inte heller allt heller.

Sen Tony, det är det frivilligt att lägga ut vem man är.
Jag undrar fortfarande vem Sylf, Gurra88, Lindström är.
Vill du lägga upp bilder på dig och dina barn, jättekul och trevligt att
se på.men alla vill inte det.

hahii: Vilka är "vi", du och vem då? Jacke är förmodligen ännu mindre intressant med tanke på att han är klar för Leksand och att BIF inte var intresserade från början...

Peja: När det gäller spelarsidan kan vi berätta att Modos forward Jacob Blomqvist inte längre är intressant för Brynäs räkning.
– Vi har sagt att duktiga spelare som kommer härifrån ska vi beakta. Men vi kommer inte att gå vidare med honom, säger MIcke Sundlöv som däremot hoppas få ett positivt besked av Steve Dixon.

Hoppas Dixon säger ja!

tompap71: Äh, de har ju värvat massa Brynässpelare de senaste åren.

Peja:
Blir nog bra för båda parter, o så kan fansen som skriker om att Brynäs plockar gamla Läxingar glädjad åt det omvända en stund. )

Blomqvist mot Leksand.

bradberry:

tyder väl isf på att Brynäs ändå är rätt bra. Länkar orkar jag inte leta rätt på men vill du leta är ett tips att söka på Wallin, Sjögren, Micke Johansson, xp, ab och sportradion.

tompap71: "men lite stolthet kan man kosta på sig när fllera Fbk-spelare säger att Brynäs var de svåraste."

- När sa dom det? Så sa dom senast de blev mästare vill jag minnas, för några åt sen. Att kvarten mot BIF var slutspelets tuffaste. Trots 4-0 som det blev då.

Har de uttryckt samma ord i år? Var? Länk?

Hugg Sundlöv hugg, din favorit är ledig ;-)

tompap71: Jag har sett bägge sidorna av myntet hos Tony. Åh det är klart att det finns luckor hos honom precis som hos mig. Men grejen är den att vissa vill göra gällande att vi är bittra och arroganta jävlar utan hjärta som bara kör över allting med ångvält. Att vi är hopplösa dårar och att det inte finns något botemedel. Sanningen är inte överensstämmande med verkligheten. Kommer man inte in i en debatt och börjar jiddra med oss med dåligt underbyggda argument och bara skriver oss i pannan hur dumma i huvudet vi är så har man stor behållning av oss. Alla har rätt att tycka någonting men att "utesluta" någon ur gemenskapen för att man är annorlunda gör mig riktigt sur. Alla sorter behövs.

Åh jag har personligen inget otalt med Rodrigues.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

tompap71: Vi säger det ;-)

tompap71:

Att välta en tallrik med spagetti o köttfärssås i tangentbordet är ingen bra idé så ni vet.
Därav min ibland märkliga stavning, int för jag är fuil ller dum eller sånt, utan för att tangentbordet efter det har egna ideér

Magnus Rövarn :

Grejen är ju att jag lever int i förnekelse. Jag är född obotlig optimist och ser det vackra och fina som finns i Brynäs. Sedan är jag ingn naiv idiot som tror att allt är perfekt. JAg ser som många andra att det finns luckor,svagheter, hål eleer vad du nu vill kalla det i klubben men jag väljer att fokusera positivt, dvs stärka det som är bra i klubben och framhäva det. Det beetyder inte att jag inte kan kritisera ibland men många rankar nog mig som medhårsstrykande. Lustigt nog är just den du tar upp, 70Rodrigues, den jag kommer bäst överens med i Brynäsboken, för att vi respekterar varandra.

Zappaholic: Ok. Då slutar vi där. Jag är inte här att för att skapa någon tvålopera i sann "Glamour-anda". Överhuvudtaget är det sällan jag är härinne. Men jag hörde ryktesvägen att det var ett jäkla liv i holken inatt. Så jag var ju tvungen att se efter vad f-n det var frågan om? Och då kunde jag inte hålla tyst.

Men nu skall jag återgå till ordningen och mina huvudsakliga sysslor! Ha en fortsatt trevlig helg.

Fridens.

Magnus Rövarn : Jag hatar inte Timrå men förstår inte vad du ska hit att göra med dina små spekulationer. Du visar på okunskap i dina inlägg angående Brynäs, därav mitt svar att du skulle koncentrera dig på ditt lag. Jag känner inte till om Timrå blir ett bra lag eller inte, därav min okunniga kommentar om att du ska vara orolig...

Magnus Rövarn: Jag bugar och bockar ;-)

henke1: Vad exakt är det som är PINSAMT? Jag, kommunen eller hockeylaget?

« · 1376113 · »