1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Pettisbif: Möjligtvis ja..

A_x_e_l: Är Martin Johansson den etablerade forwarden så ska jag klä av mig naken och springa 3 varv runt läkerol arena vid hemmapremiären.

Så korkad kan inte Sundlöv vara.

MarcusElving: Växjö/AIK??

Pettisbif: Nej, det förstod man. Det finns ingen plats för honom helt enkelt, vilket är lite synd. Han lär säkert dyka upp i något annat ES-lag.

Zzz: Känns som att det är detta som är den etablerade forwarden

MarcusElving: Förstår tanken med denna spelare om han ska stärka upp BP. Nu väntar vi på att Dixon och en etablerad forward skriver på, Sundlöv är säkert med och hugger på Widing som inte verkar ha allt för bråttom.

foppa78: Ingen Sundström heller enligt en källa.

Silfver: Skridskoskicklig rollspelare som är riktigt bra i defensiven och i box play. Ändå gjorde han 38 poäng i Mora, vet inte riktigt vad planen är.

Jag låter honom spela innan jag säger något.

Nu väntar vi alltså på Dixon och en etablerad forward om Sundlöv har talat sanning i media.

Redigerad kommentar

Silfver: Ja jag fattar heller inte vad vi ska med han till men nu blir det väll inget med Rask då eller?

MarcusElving: och vad var syftet med honom? Utfyllnad? Vad är planen?

Den här killen är klar!

Redigerad kommentar

micke63: Sägs ju att Beaudoin är backupalternativet... precis som han var innan förra gången Dixon signade för Brynäs.

Om det skulle gå åt skogen med Dixon......

www.eliteprospects.com/player.php?player=10191

MarcusElving: Något jag inte förstår är varför Sundlöv vill ha in ytterligare en talang? Tommy Jonsson kommer att få fullt upp med att ge istid till dom vi har i truppen. Dessutom står Rohdin och Rensfeldt utan kontrakt.
Dixon + ytterligare en etablerad ser jag som en självklarhet men ska det vara en till forward ska även den vara etablerad eller ha en spelsil som kompletterar truppen.

Det har spekulerats i om Victor Rask från Leksand ska till Brynäs. Han är ju onekligen en talang, men ärligt talat ser jag hellre att spelare som Rohdin släpps fram. Man kan inte enbart släppa fram supertalanger som kommer att göra 1-2 säsonger och sedan dra över till nordamerika. Rohdin är en spelare som kanske inte når upp till den nivån men har alla möjligheter att bli en stabil elitseriespelare.

GävleLasse: Och jag har förklarat min ståndpunkt att det är fysiska spelare detta lag saknar. Därför tyckte JAG att Hensick inte va att prioritera.. Vad är skillnaden?

Gurra88: Jag har förklarat min stånd punkt angående Sundlöv här inne många gånger.. fast jag skrev inte på småländska så du kanske inte fattade

GävleLasse: jag tycker nog ditt eviga tjat om sundlöv är mer gnäll än kritik. vem bestämmer gränsen? Du eller?

Du har jävligt taskig självinsikt. Gå till dig själv först innan du leker polis här inne.

Gurra88: Det är skillnad på gnäll och kritik...

Anders Berg: inte guld, men vi ska lukta på finalen

GävleLasse: Undrar fortfarande varför det är tillåtet för dig att gnälla men inte för nån annan. Men du kan tydligen inte svara på en sån enkel fråga?

Jag kan lugna alla otåliga här inne: Det blir inte guld 2011/2012 heller. Det blir som vanligt; en bortkastad säsong.

Nu vet ni.

MarcusElving: Jag misstänker att Sunken hade nån skada som hämmade hans spel.. Även om man kan tycka att en skada inte borde påverka hans placeringsförmåga eller speluppfattning. För han gick ju bort sig rejält vid ett flertal tillfällen.

GävleLasse: Ja, föregående säsong var en rejäl dipp för Sunken. Men vi vet ju faktiskt vad han kan. Han har nästan alltid varit rejäl och stabil i defensiven annars, hoppas att det var en tillfällig svacka och att han kommer tillbaka till sin normala nivå nästa säsong.

Redigerad kommentar

När det gäller de återstående anfallarna så hoppas jag att
Sundlöv avvaktar med den så kallade "extra" anfallaren,
som är tänkt att värvas, tills han vet om Silfverberg blir
kvar eller inte.

För då är det bättre att de skippar att värva den "extra" anfallaren
och lägger de pengarna på en så bra ersättare till Silfverberg som
möjligt, för det lär behövas.

Sen lär väl troligen Ekholm försvinna, för om Erixon i Timrå
fick ett så pass bra NHL-kontrakt, så lär inte Ekholm få ett sämre.

MarcusElving: Lasse har aldrig gjort en säsong där han spelat på det vis som behövs för att hålla bort forwards från returerna runt kassen. Sunken har mycket att bevisa. Han var inte skuggan av sig själv under säsongen. Han måste ta ett rejält kliv för att ens ha rätten att dra på sig Brynäs snygga tröja.

GävleLasse:Att gnälla är tydligen tillåtet för vissa

GävleLasse: Ja backsidan ser på förhand alldeles för klen ut, tyvärr.

Vi får hoppas på att spelare som Lasse och Sunken gör en stabilare säsong defensivt kommande säsong helt enkelt. Annars blir det nog, precis som du säger, mycket baklängesmål på returer och situationer framför kassen.

MarcusElving: Du glömmer att Sundlöv har sin idol Lasse J i laget och då behöver man inte fler backar. Att man kommer att väga för lätt framför kassen i år igen är solklart.

Och följdaktligen så kommer Honken (ja han kommer att bli nummer ett på grund av att han HAR VARIT bra..) att släppa in en hel del returer precis som han gjort varje år i Brynäs.

Brynäs tanke är att få in Stephen Dixon, en etablerad forward OCH ytterliggare en forward. Typ en ung talang från allsvenskan eller liknande, Rask?

Hoppas att det finns pengar över till en backförstärkning om det skulle behövas en bit in på säsongen i alla fall.

Redigerad kommentar

Hence: ÅFAN DU!!!

foppa78: Vi värvade två spelare förra veckan. Otålig much?

Varför händer det inget på värvningsfronten jag blir tokig snart!!!

Kostiainen: japp tyvärr :(

Gurra88: Det sämsta med det är att han kommer från Sundsvall...

lu93rowa: Haha, avdelning: Göteborgshumor:)

Gurra88: dom vill ha ett Tryggt försvar :)

Hv71 värvar Mats Trygg.. Kan någon förklara varför?

Widing tackade nej till Växjö i alla fall. Han ska börja gå igenom sina alternativ med sin agent säger han.

Jag ger mig tusan på att det ligger minst en intresseanmälan från Brynäs hos agenten. Kanske även ett kontraktsförslag, återstår att se.

Gurra88: Före detta Brynäsare även om det var ett tag sedan. Kan nog passa med sin tyngd, troligen inte super dyr heller.
Hyffsade stats

www.eliteprospects.com/player.php?player=890

GävleLasse: Jag ser inte att det är prio ett. Vad är ditt problem med de?

Roger Ramkvist: Självklart kan en spelare vara bra ändå. Men ska vi ha in en forward till utöver dixon så är tyngd att prioritera .. Även att han är bra så behöver vi inte fler knattar för tillfället. Släpp han till Frölunda.

Hensick är 1,78, med andra ord han är definitivt aktuell i sundlövs lagbyggnad. Jag själv säger. Ja tack gå till frölunda

Roger Ramkvist: Gurra har ingen åsikt... Han vill bara gnälla...

micke63: Om jag förståt saken rätt så ska vi ha in 1 forward till utöver Dixon. (om han hu kommer?)

Gurra88:

menar du att en spelare måste vara över 178cm för att lyckas i ES. Det finns en jävla massa spelare som är kortare som jag gärna skulle se i Brynäs.

Jag försöker verkligen se det ur din synvinkel, men hur jag än tänker så fallerar det. Visst kan jag se att en stor kroppshydda kan vara en fördel men att totalt rata spelare för att dom är under 178cm är i det närmaste korkat.

Men det är min åsikt

foppa78: Är det bara Dixon som "vi" väntar på nu innan truppen är spikad ?
Ja, förutom om Silver och Ekholm sticker ?

Blomman17: vadå svar JA! Utveckla tack om du nu vet så mycket, fan du går mig på nerverna när du skriver som du gör men det är kanske det som är meningen?

Redigerad kommentar

Linström_92: Tack för det!!!!

Nu kan vi helt avskriva Sjödell-Wiklander iaf.

Hensick är 1,78, med andra ord han är definitivt aktuell i sundlövs lagbyggnad.

Jag själv säger. Nej tack gå till frölunda

« · 1376535 · »