1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742324 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Pettisbif: Brynäs bör ju få en rätt stor slant av Sens för Silfverberg?

Tror ni att Sundlöv är och hugger lite på Oscar Möller? Enligt blaskan så är ALLA elitserie klubbar ute efter honom...

Enligt Brynäsportalen´s blogg har han hört följande: Ekholm stannar, Silver lämnar för NHL, Widde ersätter..

Huge: dessutom har han plötsligt blivit en stjärnmålvakt.....

Erat: Ja det är helt otroligt med Svedberg. Jag är extermt tacksam till att Sundlöv plockade in Honken så att vi slipper cirkus igen nästa säsong.

En fråga NHL klubbarna borde ställa sig är om dom alls är intresserad att det levereras talanger från Sverige i fortsättningen. Man plockar över allt man kommer över trots att man vet att dom inte kommer att spela NHL nästa säsong och förmodligen inte alls om det inte händer något extra ordinärt. Owuya har gjort en halv säsong som får anses bra, Svedberg har gjort 10 matcher. Man urholkar ligen och skiter fullständigt i en långsiktig försörjning av talanger.

Ska det vara så här är det bättre att elitserieklubbarna vägrar nytt NHL avtal och vägrar NHL/KHL klausuler i spelarkontrakten om inte vilkoren förbättras och arbetar gemensamt för att hålla spelarna kvar i Sverige.

70 Rodrigues: "vet inte om man ska skratta eller gråta?"

Precis.
Ska man skratta eller gråta åt medias vinklingar och knep för att få sälja lösnummer?
I artikeln står det att Svedberg "uppvaktas" av San José Sharks.
I det begreppet kan man räkna in exakt allting från en första trevande kontakt till att man är jätteintresserade och vill skriva kontrakt på momangen.
Iom att dagens spelare är scoutade och uppbundna till nåt lag redan i tidig ålder så säger mao "uppvaktas" inte ett skvatt, mer än att alla lag i allmänhet är intresserade av spelare man draftat eller i övrigt har första tjing på.
Och det verkar vara en jättenyhet för Abrahamsson och Sportbladet....

micke63:
Jaha, så då kommer vi sitta med Honken och Dansk som målvaktspar nästa säsong....

sylf: Det är nog tyvärr sant. Vi kan väl bara rätta oss i leden. "Money Talks".
Ser ingen möjlighet för lagen i ES att kunna slåss mot ligor som KHL/NHL och för den del NLA.

70 Rodrigues: Helt sinnessjukt! Fortsätter det här kommer ES snart att bestå av 18 åringar och 35 åringar@

Erat: Det är ju helt jävla makalöst, vet inte om man ska skratta eller gråta?

När vi äntligen antas ut över att vi har två målvakter som kommer denna bomb!
dom kanske vi byta Greiss mot Svedberg? ;);)

Man kan ju inte klaga på NHL igentligen, menar Markström, Lindbäck, Läck. Inga dåliga målvakter vi skickat över igentligen :P

Men vad gör vi om Svedberg drar? Dahlberg är ledig, kanske kan få en nytändning i BIF?

Erat: Tydligen har vi blivit målvaktsfabrik åt NHL/AHL !!!.. Vore surt om han stack till NHL/AHL.

foppa78: Precis, så han glida in på en räkmacka när det blir dax att gå på is ..lol

Svedberg på väg mot NHL (San José).

micke63: Ahh nu vet jag varför det drar ut på Dixon han vill slippa försäsongsträningen hehe?

Eller varför inte denna spelare. Han tillhör Capitals organisation så Bäckis kanske kan hjälpa till och dra i trådarna.

www.eliteprospects.com/player.php?player=8768

Här är en spelar som kan vara något om nu inte Sundlöv får Dixon.

www.eliteprospects.com/player.php?player=7305

Brynäs_89: Får man säga nja tack, finns både för- och nackdelar med den smurfen.

Ett plus för hans farsa som lirade trummor i bandet som i mitt då 9-åriga liv var mina största idoler, stort!

Brynäs_89: En filmande dvärg, nej tack!

Är det någon mer än jag som tycker att brynäs borde värva klasen!!!!
Jag säger så här Dixon verkar inte vilja komma hit Widing svek laget förra året. Och backar verkar sundlöv strunta i så KLASÉN till brynäs sundlöv!!!
Pengar som inte finns ska sundlöv fixa genom oss supporters!!!
Klasén fixar och trixar på planen och kommer skapa intresse för hockeyn i Gävle.

Intervju med Martin Johansson.

Utöver Dixon så verkar Sundlöv vara angelägen om att Rensfeldt och Rhodin stannar kvar också, återstår att se hur det blir.

Precis som Rensfeldt säger så kan det vara svårt att ta en plats då Brynäs har det välfyllt på forwardsidan.

Spinningswede: "Det jag reagerar på är inte att ni debatterar, eller vad man ska kalla det, hockey på ett hockeyforum utan att ni gör det i Silly-tråden.
Vill ni diskutera vilket lag som egentligen presterade bäst kan ni väl göra det i en annan lämplig tråd eller skapa en ny. Annars drunknar ev info, om det nu kommer någon, om Brynäs silly bland allt ert gnabb......"

Ja, det var iaf en saklig och begriplig invändning som jag accepterar till fullo.
Även om jag måste säga att tråddisciplinen överlag knappast är eller har varit den bästa, om det nu är nåt försvar.
Tror heller inte att vår moderator som ojar sig över vårt gnabb helt plötsligt hade avstått från sin kritik mot vårt interna tjat om vi bara hade hållit oss i rätt tråd.

Gurra88: Härligt, då är vi överens då! =)

MarcusElving: Ja det va ju precis det vi sa. då slutar vi skriva.. och se vilka fantastiska diskussioner som bubblade upp direkt. jag kan knappt vänta på att nästa inlägg ska komma.

Jag är i ett forum för att diskutera, inte för att ha en mysig stund.

Gurra88:  Det kan ju vara så att folk tappat suget på att skriva, jag vill att så många som möjligt ska vara med och diskutera aktuella ämnen, ge sina synpunkter på saker och ting osv. Jag tror att många känner att det inte är någon mening att skriva något eftersom inlägget bara drunknar och försvinner bland din och Huges personliga debatt.

Det enda jag ber er är att ta eran diskussion privat. Som jag ser det så tjänar alla på det, eller hur? Ni kan föra er diskussion helt och hållet sinemellan samtidigt som vi håller gästboken lite mer allmän, då tror jag fler användare känner en större lust att skriva också.

Vi kan väl samarbeta lite för att skapa bästa möjliga miljö och förutsättningar för alla här i boken? Det skulle vara schysst tycker jag.

Huge: micke63: Vi diskuterar faktiskt hockey på ett hockeyforum, om du har missat det.
Det som däremot INTE hör hit är din åsikt om moderering.
Sånt ska tas via mail eller bubbla, enligt regelverket.
--------------------

Huge, du verkar ha väldigt svårt att förstå vad folk skriver..... eller är du bara ute för att 'trolla'?

Det jag reagerar på är inte att ni debatterar, eller vad man ska kalla det, hockey på ett hockeyforum utan att ni gör det i Silly-tråden.
Vill ni diskutera vilket lag som egentligen presterade bäst kan ni väl göra det i en annan lämplig tråd eller skapa en ny. Annars drunknar ev info, om det nu kommer någon, om Brynäs silly bland allt ert gnabb......

Jag tänker inte bemöta ev svar från din sida i denna tråd utan då får du hänvisa mig någon annan stans.

Huge: Haha, ja verkligen.. Alla som klagar förväntar jag mig väldigt bra inlägg ifrån de närmaste timmarna. För läsa gillar dom, men skriver,det gör de fan inte.

Gurra88: Loggar ut nu, måste jobba.
Så nu får alla kreativa skribenter en syl i vädret.
Ser fram emot många intressanta inlägg när jag loggar in igen...    ;-)

Gurra88: Precis.
Skriv nåt intressantare själva då, alla som lessnat.
Då dör ju vår egen lilla interna tjötdebatt ut av sig självt, skulle jag tro.
Och som du säger: är ju verkligen högsäsong nu och massor av andra intressanta hockeyrelaterade saker att skriva om.....    :-)

micke63: Vi diskuterar faktiskt hockey på ett hockeyforum, om du har missat det.
Det som däremot INTE hör hit är din åsikt om moderering.
Sånt ska tas via mail eller bubbla, enligt regelverket.

Huge: Där höll jag med dig:)haha bättre att nån diskuterar än att gästboken står helt tom som den ofta göra annars..

MarcusElving: Är det nån som tvingat dig/er som tröttnat att läsa?
Hindras du/ni från att själva starta andra debatter?
Vore intressant att få höra en bra motivering till din uppmaning, mer än att du/ni har tröttnat på att läsa vårt tjat.

Det är väl bara att ignorera inläggen om man lessnat och inte orkar läsa?
Jag förstår ärligt talat inte problemet?

Huge: Där tappade du det

Gurra88: "Som arnio säger, de vann serien några dagar tidigare..Du missade kanske det.. Och allt detta trots inre stridigheter, du milde tid..."

Så du menar att eftersom HV vann serien några dagar tidigare så är det DEN prestationen man ska titta på när man ska bedöma AIK:s motstånde i kvarten, och inte hur HV de facto uppträdde i just kvartsfinalerna?

Intressant hörrudu.

------------

"Hur gick det för Brynäs igår?

Skitbra!! Vi vann med 10-0!!

Jo, men motståndarna spelade ju helt under isen och gick inte alls att känna igen?

Ja, men det räknas väl inte?
Dom vann ju serien 1983 och det är väl det som räknas?"

------------

Vad var det du sa nu igen?
Milde tid?

Huge:" Så betyder det just att det är min personliga uppfattning.
Och inget jag läst i nån artikel."

otippat att du skulle tro att det är värre och påverkar mer i andra lag.

"Återigen ren spekulation. Vad bygger du det på? tidningsartiklar?"

Flertalet källor, innifrån och utifrån, och även artiklar.. Samt det folk utom du såg med egna ögon.

Gurra88 & Huge: Från och med nu får ni helt enkelt fortsätta eran diskussion privat. Jag har redan sagt till en gång men det hjälpte tydligen inte.

Väldigt många andra användare inklusive mig själv har tröttnat på eran diskussion som inte leder någon vart.

Det är väldigt tröttsamt för andra användare att logga in och bara se era duster nonstop i hela gästboken, det tror jag ni förstår själva.

Som sagt, fortsätt eran diskussion privat nu är ni snälla.

Huge:

Huge och Gurra88 snälla lägg ner!
Maila varandra eller byt forum!

Gurra88: "Återigen ren spekulation.Vad bygger du det på? tidningsartiklar?"

Svårt med läsförståelsen och att läsa innantill?

Om jag skriver:   "Men om man nu ska gradera det ev missnöjet hos spelarna med tränarna i resp lag så tror jag isf att missnöjet hos smålänningarna med SIN tränare har varit betydligt större än det ev missnöje som våra egna spelare visat när det gäller CZ."

Så betyder det just  att det är min personliga uppfattning.
Och inget jag läst i nån artikel.
Svårt att begripa?

"Det var ju ständigt återkommande att flertalet spelare var oerhört tveksamma till czarneckis matchning av spelare hur dåliga de än var.. men det kan förstås inte vara sant när det handlar om brynäs..sånt stämmer bara när det gäller hv?"

Återigen ren spekulation. Vad bygger du det på? tidningsartiklar?

Huge: "Jag kommer dock aldrig att acceptera gurras påstående att dom gjorde det så jävla mkt bättre än Brynäs, bara för att dom råkade dra vinstlotten och få ett mediokert div2-motstånd i kvarten."

Som arnio säger, de vann serien några dagar tidigare..Du missade kanske det.. Och allt detta trots inre stridigheter, du milde tid...

Huge: "Det är fullständigt ointressant om HV lagt sig, haft inre stridigheter, kört med oslipade skridskor, spelat bakfulla eller av nån annan anledning uppträtt som ett div2-lag."

"HV:s största problem var mao deras egna interna problem, inte AIK:s påstådda skicklighet eller Fasth, även om dennes insats knappast och självfallet inte underlättade för HV."

Först är det ointressant hur hv haft inre stridigheter, sen var det de största problemet som mer eller mindre gav segern till AIK.. Hur fan ska du ha de??

"Men om man nu ska gradera det ev missnöjet hos spelarna med tränarna i resp lag så tror jag isf att missnöjet hos smålänningarna med SIN tränare har varit betydligt större än det ev missnöje som våra egna spelare visat när det gäller CZ."

Återigen ren spekulation.Vad bygger du det på? tidningsartiklar?

"Och att detta isf skulle vara anledningen till missnöjet hos spelarna och inte att man varit missnöjd med hur han coachat och lett laget genom åren. "

Det var ju ständigt återkommande att flertalet spelare var oerhört tveksamma till czarneckis matchning av spelare hur dåliga de än var.. men det kan förstås inte vara sant när det handlar om brynäs..sånt stämmer bara när det gäller hv?

och till sist

"Svara istället på varför du länkar till Aftonbladets artikel om påstådda inre stridigheter i Brynäs och tar det som en sanning bara för att det står i tidningen, när du samtidigt ifrågasätter samma tidnings påstådda inre stridigheter i HV?"

Jag har aldrig någonsin sagt att de inre stridigheterna inte påverkat hv. Jag tror dock inte att det va det som gjorde att AIK vann med 4-0.. Det är du som inte är konsekvent och tror att de inre stridigheter bara påverkat hv och inte brynäs.
Brynässpelarnas missnöje var tydligen mildare enligt ditt egna rankingssystem.

Honken:

Håller med till 100%.
Även om snacket är silly så är detta fel tråd och ganska så tröttsamt.
Starta en egen tråd där ni kan "munhuggas" så kan de intresserade gå in och uppdatera sig.

arnio: Helt Ok att du inte håller med mig denna gång.
Har aldrig förringat AIK:s insats och det var fler än Fasth som var bra.
Jag kommer dock aldrig att acceptera gurras påstående att dom gjorde det så jävla mkt bättre än Brynäs, bara för att dom råkade dra vinstlotten och få ett mediokert div2-motstånd i kvarten.
Sen skiter jag fullständigt i vad det mediokra uppträdandet hos HV berodde på. Det har inte med sakfrågan att göra öht.

Men som du själv säger: jämförelser blir svåra eftersom vi mötte olika motstånd och jag är heller inte så säker på att vi tvålat dit HV med samma siffror.
Omöjligt att sia om eftersom olika motstånd framkallar olika strategier hos resp lag.
Men det ändrar som sagt ändå inte på faktum: HV var usla mot AIK och fick en betydligt enklare motståndare i sin kvartfinal, när vi nu ser hur HV uppträdde.

Att Färjestad sen avfärdad AIK relativt enkelt i semin är en annan femma.
Gnagarna hade högst sannolikt bränt sitt krut och var förmodligen och framförallt undermedvetet väldigt nöjda.
Dom hade dessutom ett bedrövligt facit mot Färjestad från grundserien vilket också spelade in.

Intervju med Lavander..

Gurra88: Svårt med läsförståelsen?

Betydelsen av ev inre stridigheter eller inte i HV har ingen som helst betydelse när man ska bedöma AIK:s insats.
Spelar det nån roll för AIK:s del om HV haft inre stridigheter eller inte i det fallet?
Morsning.
Det är hur HV uppträdde på isen som ska ligga till grund för bedömningen när det gäller hur mkt AIK behövt anstränga sig och inget annat.
Du blandar ihop debatterna som den värsta frukthandlare som inte kan skilja på päron och äpplen.

Svara istället på varför du länkar till Aftonbladets artikel om påstådda inre stridigheter i Brynäs och tar det som en sanning bara för att det står i tidningen, när du samtidigt ifrågasätter samma tidnings påstådda inre stridigheter i HV?

Konstigt hur fort betydelsen av ev inre stridigheter försvann i dina ögon när det gäller HV men består när det gäller Brynäs...

Jag har aldrig påstått nåt annat än att det sannolikt ligger nåt korn av sanning i flera av dessa skriverier men att man ska ta dom med en nypa salt, eftersom murvlarna lever på att överdriva saker och ting.
Men om man nu ska gradera det ev missnöjet hos spelarna med tränarna i resp lag så tror jag isf att missnöjet hos smålänningarna med SIN tränare har varit betydligt större än det ev missnöje som våra egna spelare visat när det gäller CZ.
Kan t.o.m vara så att CZ:s lite obetänksamma uttalande om att han ville vinna nåt (även om det misstolkats) har spelat in på så sätt att spelarna uppfattat det som att han lessnat och vill röra på sig.
Och att detta isf skulle vara anledningen till missnöjet hos spelarna och inte att man varit missnöjd med hur han coachat och lett laget genom åren. 

Redigerad kommentar

Honken: precis det jag skrev...... ;)

Kan vi inte bara försöka hålla oss till nyförvärv/förluster av spelare i den här tråden?

Det har varit så mycket annat tjafs ett tag härinne.....

henke1:
En sann trådpolis !!! :)

Är dock rädd för att detta forum är bortom all räddning...

Skriv om detta i någon anna tråd än Silly Seasong tråden!

Huge: ofta håller jag med dig Huge men inte denna gång.
Jag tycker att AIK spelade lysande i kvarten och det var inte bara Fasth som var bra.

Nu spelade ju inte Brynäs mot HV eller AIK så jämförelser blir svåra men jag tvivlar i alla fall på att Brynäs hade tvålat dit HV med 4-0 om de mötts.

Anledningen till att Färjestad avfärdade AIK ganska enkelt kan faktiskt vara att AIK hade svårt att ladda om efter semifinalvinsten och hade svårt att riktigt fokusera och vara 100% noggranna i sitt spel.

Varför får inget topplag helt plötsligt ofantliga problem som gör de kassa när de ska möta Brynäs i en kvartsfinal?

HV vann grundserien. Ja, de måste verkligen ha varit kassa...

« · 1379845 · »