arnio: " det var visst Huge som trodde att HV lagt sig"
Jaså?
Var och när har jag påstått eller trott det?
Det är fullständigt ointressant om HV lagt sig, haft inre stridigheter, kört med oslipade skridskor, spelat bakfulla eller av nån annan anledning uppträtt som ett div2-lag.
Faktum kvarstår: deras minst sagt märkliga uppträdande hjälpte till stor del AIK att vinna matchserien.
Gurra88: "Hur kan du vara så säker på dessa inre stridigheter när det gäller Hv och att det skulle påverka laget så ofantligt. Förutom det du läst på aftonbladet"
Hur kan DU vara så säker på de inre stridigheterna när det gäller Brynäs och att det skulle påverka laget så ofantligt. Förutom det du läst i aftonbladet?
Du länkade ju själv till en artikel om missnöje med CZ.
Gällde den bara därför att det passade dina argument?
Gurra88: "Dackell var inte särskilt bra säsongen innan föregående heller.. 2 ass på de 8 senaste slutspelsmatcherna."
Precis.
Det är ju som bekant enbart poängen som räknas när man ska bedöma hur viktig en spelare är för sitt lag....
Gurra88: Så fort en eller några spelare ev visar nån form av kritik eller fullt normalt missnöje med en tränare (vilka tränare älskas av samtliga spelare?) så blåser media upp saker och ting till orimliga proportioner.
Det är deras jobb och sånt som betalar murvlarnas löner.
Har du fortfarande inte fattat det?
CZ har suttit i 3 år och gjort ett bra jobb med laget.
Att vissa spelare då kanske vill se och höra nåt nytt i båset är fullt naturligt.
Skillnaden gentemot HV är att dom gjorde en så pass markant usel insats i slutspelet, sett till förväntningarna dom alltid har på sitt meriterade lag.
Mao: en viss skillnad mellan formerna av "missnöje", som jag ser det.
Gurra88: "Med de förutsättningar AIK hade som nykomling och att slå ut seriesegrarna och svenska mästare året innan tycker jag är en jävligt mycket bättre
prestation"
Sluta nu, jag får skrattkramper...
Vad har HV:s prestation FÖRRA säsongen med det hela att göra?
Spelar ingen roll om dom så varit svenska mästare eller världsmästare i 15 raka säsonger: det är vad dom presterade mot AIK i kvarten den HÄR säsongen som avgör vilken prestation AIK gjort.
Och möter man ett för dagen uselt och oinspirerat motstånd så kvittar det hur mkt du än försöker vrida och vända på saken: det är inte mer meriterande att man råkar slå ut ett mediokert och oinspirerat motstånd, jämfört med att förlora knappt mot ett klart bättre motstånd som dessutom till slut blir svenska mästare.
Redigerad kommentar
"HV:s största problem var mao deras egna interna problem, inte AIK:s påstådda skicklighet eller Fasth, även om dennes insats knappast och självfallet inte underlättade för HV."
två inlägg ifrån dig.
Konstigt hur fort betydelsen av de inre stridigheterna försvann..