1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12

Clarence: "Vis av erfarenheten lär det dock stanna vid ett rykte som snart dementeras å det bestämdaste av "världens bästa" sportchef, som han upprepat utnämns till av en viss Mr Provokation här på forumet..."

Tror inte att Sundlöv behöver dementera nåt.
Och skulle han dementera nåt så handlar det isf om sedvanliga rökridåer som varje SC lägger ut för att inte avslöja några planer.

Nä, det blir nog som vanligt: nån tomte på nåt forum slänger ur sig ett rykte om att Niklas Lidström är på ingång.
Du och andra provokatörer på forumet går som vanligt i taket när Sveriges bästa Sportchef tvingas dementera fantasierna, och Sundlöv blir sen hudflängd av samma provokatörer för att han inte lyckats landa Lidström...

Huge: Sveriges och inte världens sportchef nr 1. Ja, bäst att reservera sig lite, käre vän.
Ang back så måste väl även en sån som Sundlöv inse att Brynäs "går back" (ja, jag är verkligen lustig) med förlusten av Ekholm och att han bara måste ersättas likvärdigt.

Burken: Du är snabb på att döma folk.
Timander slut?
Pga en tung säsong i Modo, där han fick dra ett tungt lass?
Nä, jag är rätt säker på att han har en del kvar att ge.
Annars skulle nog inte Skellefteå vara så intresserade.
Med tanke på deras lyckade värvningar de senaste säsongerna så borde dom väl isf kunna hitta nåt bättre än en avdankad gammal Modoit som är slut?
Skulle passa utmärkt i Brynäs, med sitt stabila och lugna uppträdande i defensiven. Inte helt ofarlig framåt heller.

Men om nu Sveriges (Obs: inte världens, Clarence...) bästa Sportchef lyckas landa Niinimaa så är det bara att tacka och ta emot, även om jag inte tror så mkt på ryktet.

Huge: Ser hellre Clarke på backplats 20 år framåt än Timander. Snacka om värdelös!

Zzz: Efter sin skada så verkar Jonsson vara rädd att gå in i vissa situationer som kräver att man är offensiv, han tvekar gör det omständigt för sig istället. Sundqvist är en annan spelare som inte gick att känna igen förra säsongen, han var helt av banan, han måste höja sig med 90% för att komma tillbaka i gammalt gott slag.

70 Rodrigues: Ja det är lite märkligt. Gunderson lär väll förhoppningsvis ersätta Ekholms offensiv och jag antar att det kommer att ställas högre krav på Jonssons offensiv i år. Tycker att han har kapacitet att vara en 25 poäng+ spelare och hålla i ett PP. Det som saknas i truppen är, som vanligt, en stor elak back som håller rent framför eget mål.

Zzz: " Jag begriper inte hur Sundlöv inte kan se det defensiva hålet i backbesättningen"

Ja säg det, konstigt är det iaf?

70 Rodrigues: Ninimaa skulle vara ett förvärv med beröm godkänt. Vis av erfarenheten lär det dock stanna vid ett rykte som snart dementeras å det bestämdaste av "världens bästa" sportchef, som han upprepat utnämns till av en viss Mr Provokation här på forumet...

70 Rodrigues: Sundlöv har väll uttalat sig om att det är en offensivback med bra storlek som ska in och där passar Janne in rätt bra. Samtidigt har han ju sagt att man kommer att vänta och se hur det går för Ekholm.
Personligen tycker jag som de allra flesta att det är en defensivback som ska in. Dock gärna en back som kan leverera ett bra första pass men jag har inga krav på några poäng. Jag begriper inte hur Sundlöv inte kan se det defensiva hålet i backbesättningen.

Huge: Timmander var ju en av de bärande spelarna i modo som inte levererade. Har vi inte haft nog med den spelartypen i Brynäs?

Han är slut.

Anders Berg: Ingenstans än ;-)

70 Rodrigues: Give me more! Var kan jag läsa om Janne-ryktet?

Burken: Isf tycker jag att det vore bättre om Sundlöv kunde sno åt sig den här killen, som iofs verkar ha bestämt sig men inte vill avslöja nåt...

Redigerad kommentar

Burken: Absolut inget nedköp, som jag skrev tidigare Janne tackar man inte nej till :-)

70 Rodrigues: Janne är bättre defensivt än Lasse J så det är ju inget nedköp.

Burken: Maqn tackar inte nej till Janne :-) Men som sagt, han är mer offensiv än defensiv och det är ju en defensiv back som behövs!!

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Ja med Niinima på backen känns Gunde som en överflödig värvning. Men jag hoppas att ryktet är sant.

65selander: Jag vet :-) Niinimaa skulle vara kanon, dock mer offensiv än defensiv!!

70 Rodrigues: Robban som startade detta på FB har hittills inte farit med osanning och jag känner han väl.
Han var en av LHF's bästa backar i säsongen som var.

Har en känsla av att den här killen kommer att spela för oss kommande säsong ;-)

Huge: Snacka om eran moderatbandy någon annanstans!!!!!!!!!

Det stämmer, det här är SILLY!
Vilket patetiskt jävla gäng!!!

rafalski: Jag spelade Vidbynäs i midsomras och den banan var i väldigt bra kondition jämfört med andra banor jag spelat. Väldigt skoj bana med :)

rafalski: Lyckans ost!!
Är man avis eller....?
Men Kevinge är faktiskt lite av det närmaste man kan komma Irland eller Skottland här i Sverige, vad gäller bandesign.
Ähh, jag skickar dig ett brev så slipper vi bli anklagade för ickehockeyrelaterade inlägg härinne...  :-)

Huge: Gärna det, Huvudstadens banor har fått mycket stryk i vinter. Tur man fick ett par dar på Irland i april;-)

rafalski: Ähh, håll truten din golfdåre!!!   ;-))
Man är ju artig och svarar när man blir tilltalad härinne...   :-)
Vore kul om vi kunde ta en runda nån dag?
Jag spelar på Kevinge och den är kanonfin för dagen.

Burken: "Med ditt sätt att resonera, med eller utan smiley så håller du ju även med Brynäs i totalt felaktiga beslut, utan att ens ifrågasätta. Då är man ute på tunn is. Och inte minst man saknar egna åsikter."

Nu är det ju så att totalt felaktiga beslut är väldigt sällsynta och i de fall jag skulle uppfatta att man är på väg att ta eller har tagit ett sånt beslut, är jag inte den som tvekar att hålla med i kritiken.
Det jag egentligen försvarar när det gäller ev feltagna beslut är dessutom att den som tagit beslutet har gjort med med goda intentioner och på grundval av de förutsättningar han haft att arbeta med, men att det sen ändå blivit fel.
Min poäng är ju att det inte går att kritisera nån för ett felbeslut, ex Sundlöv, om man själv inte har samma insyn eller kunskap som Sundlöv har och framförallt om man själv inte har jobbat med samma saker och befunnit sig i hans situation när beslutet tagits.
Hur ska du och jag kunna bedöma Sundlövs arbete när vi inte befinner eller har befunnit oss i hans skor sas?

"Du blir det där släktingen från landet som bara håller med utan att fatta."

Är det bättre, att som många härinne gör, INTE hålla med eftersom man TROR sig fatta eller begripa bättre än ansvariga som har kompetensen, erfarenheten och hela bilden framför sig när besluten tas?
Isf är jag hellre den där släktingen från landet som utgår ifrån att fackkunskapen gör det mkt bättre än lekmännen härinne.

"Få se nu. du agerar mot mig för att jag kallar någon för idiot. Jag har misstänkt att du är en sån som tar på dig uppgiften att kasta skit på skitkastarna i någon annans namn.

Är det din nivå? Och i så fall vad hindrar mig att göra exakt samma sak? Jag vet inte hur många glåpord och nedsättande saker du skrivit om exempelvis Lindström och Gurra. Så vad hindrar mig att göra precis samma som du."

Ingting hindrar dig från att göra samma sak.
Om du själv först blir påhoppad.
Men nu var det DU som först hoppade på MIG, för att därefter gnälla över att JAG hoppar på folk vid första mötet sas, i det här fallet med dig.
Ville bara påpeka det eftersom du gnällde över att jag hoppade på dig pga EN diskussion där vi haft lite olika åsikter.
Och nej: det är definitivt inte min normala nivå, men ibland blir man provocerad och fräser till sist tillbaka på samma pubertala nivå.
Inte bra, men kanske förlåtligt till viss del.
Enda anledning till att Gurra och Lindström får sina fiskar varma är att dessa två herrar enligt min mening i stort är de enda som har satt i system att kasta skit på och fälla nedsättande tillmälen om spelare/ledare/ansvariga.
Är lite förvånad att du i det läget väljer att enbart peka finger åt MIG och inte till dessa två skribenter, om du nu månar om en förbättrad debattnivå härinne.

Redigerad kommentar

Burken och Huge, ge er nu eller ta det via bubbla.
Tack;-)

Huge: "Om vi sen tittar på hur många beslut som tas av ex ansvariga i Brynäs så tror jag att du håller med mig om att ca 80% av alla beslut som tas är någotsånär korrekta eller i varje fall inte helt felaktiga.
Återstår ca 20% som skulle vara felaktiga eller tveksamma beslut.

Om vi då antar att jag aldrig kritiserar några beslut utan påstår att man i samtliga fall tagit ett korrekt eller iaf inte helt felaktigt beslut, så innebär väl det att jag skulle ha rätt i 80% av fallen.
Rätt skapligt ändå, för en som är åsiktslös... ;-)"

Jag ser att du avslutade med en smiley. Jag vet inte riktigt vaför du gjorde det men jag får intrycket av att du inte tror på dina argument med 80% "rätt". För likt förbannat är det ju väldigt svårt att baka in alla beslut i en enda procentsats.

Med ditt sätt att resonera, med eller utan smiley så håller du ju även med Brynäs i totalt felaktiga beslut, utan att ens ifrågasätta. Då är man ute på tunn is. Och inte minst man saknar egna åsikter.

Du blir det där släktingen från landet som bara håller med utan att fatta.

Til sist: "För ordningens skull så var det DU som isf startade pajkastningen och placerade MIG i ett fack efter att vi börjat diskutera ETT ämne: Wille och hans restaurangproblem samt hans nya jobb.
Vad jag minns så hade vi en mkt saklig diskussion i frågan, när du helt plötsligt kallade mig för en åsiktslös Besserwisser.
Det om ngt är väl att totalsåga och döma någon på en enstaka diskussion

Sen fyllde du på och kallade nån för Idiot och mig för rövslickare.
Kanske inte så konstigt att jag i det läget hade farhågor om att du var på väg ner i träsket där Gurra, Rodrigues och Lindström befinner sig.
Och när jag försökte förklara att jag isf tyckte det var synd eftersom jag uppfattat dig som en nyanserad och vettig skribent, så fick jag en ny skopa ovett och otidigheter från din sida, vilket knappast förbättrade min syn på dig som skribent."

Få se nu. du agerar mot mig för att jag kallar någon för idiot. Jag har misstänkt att du är en sån som tar på dig uppgiften att kasta skit på skitkastarna i någon annans namn.

Är det din nivå? Och i så fall vad hindrar mig att göra exakt samma sak? Jag vet inte hur många glåpord och nedsättande saker du skrivit om exempelvis Lindström och Gurra. Så vad hindrar mig att göra precis samma som du.

Det är jättebra med tanken på nivån här i Brynäsboken. Blir det inte bättring så kommer jag inte bli långvarig här

Burken: "Som att totalsåga och placera mig i nåt fack efter att vi diskuterat ETT ämne.

Du är väldigt kvick på att döma."

För ordningens skull så var det DU som isf startade pajkastningen och placerade MIG i ett fack efter att vi börjat diskutera ETT ämne: Wille och hans restaurangproblem samt hans nya jobb.
Vad jag minns så hade vi en mkt saklig diskussion i frågan, när du helt plötsligt kallade mig för en åsiktslös Besserwisser.
Det om ngt är väl att totalsåga och döma någon på en enstaka diskussion.

Sen fyllde du på och kallade nån för Idiot och mig för rövslickare.
Kanske inte så konstigt att jag i det läget hade farhågor om att du var på väg ner i träsket där Gurra, Rodrigues och Lindström befinner sig.
Och när jag försökte förklara att jag isf tyckte det var synd eftersom jag uppfattat dig som en nyanserad och vettig skribent, så fick jag en ny skopa ovett och otidigheter från din sida, vilket knappast förbättrade min syn på dig som skribent.

Sen är det lite lustigt hur vissa kan bli så enormt provocerade av att nån i stort sett alltid tycker att ansvariga sköter sig bra.
Speciellt med tanke på att majoriteten av skribenterna härinne i stort sett tycker att ansvariga ALDRIG sköter sig bra.

Till sist: jag fick inget svar av dig när jag undrade hur ordet "åsikt" ska definieras i dina ögon?
Undrar bara, eftersom du kallade mig för åsiktslös.
I min värld ser jag ingen skillnad på en person som nästan aldrig kritiserar nåt och en som nästan alltid kritiserar.
Båda personer har såvitt jag kan se en åsikt, eller....?

Om vi sen tittar på hur många beslut som tas av ex ansvariga i Brynäs så tror jag att du håller med mig om att ca 80% av alla beslut som tas är någotsånär korrekta eller i varje fall inte helt felaktiga.
Återstår ca 20% som skulle vara felaktiga eller tveksamma beslut.

Om vi då antar att jag aldrig kritiserar några beslut utan påstår att man i samtliga fall tagit ett korrekt eller iaf inte helt felaktigt beslut, så innebär väl det att jag skulle ha rätt i 80% av fallen.
Rätt skapligt ändå, för en som är åsiktslös...   ;-)

Tills sist: det jag egentligen vänder mig mest emot och går i svaromål på är personer som tvärsäkert påstår att nån ex har tagit fel beslut, utan att själv ha den minsta insyn och kunskap men framförallt utan att ha satt sig in i de förutsättningar som den kritiserad haft när beslutet togs.
Fullständigt obegripligt hur man kan sitta härinne och i efterhand ex tala om för en tränare hur han borde ha gjort, hur Sundlöv borde ha värvat osv, när man sitter med facit i hand.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Den där rankingen var skrattretande. Jag förstår varför han inte motiverade den. Det kan han säkert inte. :)

70 Rodrigues: nja, känns väl lite väl dissande va?
Men det är klart man kan aldrig så noga veta. Vill inte verka som en tokoptimist, men nog ska vi kunna undvika kvalserien.

70 Rodrigues: Nånstans där placerar jag Brynäs också. 6-8

Kribban: Det gäller att allting klaffar och att vi får en bra start, annars så tror jag att det blir tungt. En 7:e plats tror jag vi hamnar på till slut?

70 Rodrigues: Stelt, trögt och bara alldeles härligt =) Nädå, det ser väldigt spännande ut i år, det är nästa år jag redan börjar oroa mig när stommen i mina ögon lämnar.

Kribban: Typ :-)

Kribban: Någon som verkligen MÅSTE komma tillbaka i gammalt gott slag är Sundqvist, han var helt av banan förra säsongen!!!

70 Rodrigues: Och sen ser hela backbesättningen ut som Karelin då? =)

Kribban: Decadurabol o ryssfemmor ska tydligen hjälpa om man vill bygga på sig lite muskler ;-)

Jag tror Andersén och Bertilsson kommer ta ett rejält steg framåt i år, kanske landslaget? Kanske dock att ta i lite?

Något liknande det här hade jag kunnat se:

Målvakter: Holmqvist (Svedberg)

1:a Jonsson-Andersèn Silfverberg-Järnkrok-Widing

2:a Gunderson-Sundqvist Larsson-Nordqvist-Lauritzen

3:e Bertilsson-Berglind Johansson-Granström-Ollas

4:e Löf-Carlsson Wännström-Lavander-Dackell

Extra/utlåning: Hansen, Rohdin, Sandin

70 Rodrigues: Tycker också det känns väldigt tunt och det skrämmer mig lite, men det finns säkert resurser om det skulle krisa, vi får försöka lita på dom.

Tommy: Tycker att vi saknar riktigt med tyngd både vad gällande anfall o försvar. Får hoppas att dom kompenserar det på något vis??

Kribban: Ja det är ju det Sundlöv har sagt, men frågan är )OM det kommer någon, jag är tveksam :-(

70 Rodrigues: Ska tillägga att jag hoppas på ett kollektivt stabilt försvarsspel genom hög press och intensiv forechecking, men då gäller det ju att få fast motståndarna ordentligt.

70 Rodrigues: Jag är scheptisk. Tror att Sundlöv kommer att nöja sig med Jonte om inte Ekholm skulle råka komma tillbaka. Är väl bara att hoppas att alla är friska och att man hittar några fasta backpar som kan bli hyggligt stabila. Hoppet är det sista som överger en och en defensiv klassback skulle inte sitta fel

70 Rodrigues: Tror dom avvaktar tills hösten, det är känslan jag iallafall har fått och startar med dom 8 dom har nu...

Blir det en ny back till hösten eller är det bara snack från Sundlövs sida för att lugna fansen??

Jag kallar detta noll respekt för folk...
Jag med andra är less på detta tjafs och bråk etc och visade det tydligt igår, men det kvittade för vissa personer som fortsatte sitt munhuggeri på en 12-årigs nivå, enda skillnaden är väl att ni kanske är lite vassare i skriften än en liten pojke.

Det är dags för dig MarcusElving eller Gusten att visa lite balls, att i praktiken tvinga dessa att ta saker privat annars bör det rendera i en avstängning under en viss tid. För jag tror många håller med mig att HÄR vill man läsa om Brynäs IF, inte läsa om en massa hot, påhopp etc.

« · 1386612 · »