1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741512 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: så du tror på fullaste allvar att man funderar på att plocka in Ninimaa eller annan tänkbar ersättare till Ekholm. och JLGP? ska man skicka Jonte Carlsson igen då??

Brynäsjohn: Nä, jag är ledsen.
Det du hittills skrivit har mest handlat om att du totalt missuppfattat många saker, vilket fått mig att misstänka dig för att vara nån sorts troll som reggat sig enbart i syfte att provocera.
Men om jag har fel så ber jag om ursäkt för det.

Om du nu inte med "tecken" och det du skrivit menar att Niinimaa är ett bättre val än JLGP, vilket jag ser som en självklarhet som inte ens behöver motiveras.

I övrigt anser jag att vi värvat riktigt bra så här långt, och får vi bara en fullgod ersättare för Ekholm (ev Ekholm själv) så kan man nog inte begära så mkt mer.

Huge: "Brynäsjohn: Sluta nu ditt jättetroll."

Hur var det nu. Du skrev något om regler?

Huge: Är inte det jag skrivit ett teckan på att jag anser att man måste värva bättre och spelare med kvalite?

Brynäsjohn: Skulle nog framförallt vara stort för alla ev bargäster.
Ett troll och en struts som sitter och ölar....    ;-)

Brynäsjohn: "Med Elitseriens sämsta försvar så skall man gå till final med andra ord? rimmar lite dåligt tycker jag!"

Så du är mao nöjd även om vi inte når final, med tanke på att vi har ES sämsta försvar?
Hur rimmar det med ditt tidigare inlägg, där du säger att man inte kan hålla på  Brynäs om man är nöjd med ex en kvartsfinal?

Verkar isf som att DU är den som inte håller på Brynäs, eller....?

Huge: Vilken kille du verkar vara, skulle vara stort att få ta en öl ihop med dig någon gång.

Brynäsjohn: Ja, sanningen är oftast brutal och uppriktig.

Huge: troll? skapligt brutalt språk du använder!

Brynäsjohn: Får ni inte lära er att läsa där i trollskolan?
Var och när har jag sagt att jag vill värva JLGP?
Och dessutom istället för Niinimaa?

Den ena trollgrodan efter den andra trillar ur din mun, märker du inte det?

Huge: Som sagt så utger du dig för att vara något du inte är!

Brynäsjohn: Sluta nu ditt jättetroll.
Återgå till din tillvaro som passiv åskådare/åhörare härinne.
För allas bästa....

Huge: Du gör det igen alltså! Du vill att man värvar det svarta fåret JLGP från Leksand. istället för Ninimaa. Du är ingen Brynäsare!

Brynäsjohn:
sen är ju inte clarken med.

Brynäsjohn:
ny säsong nu andra förutsättningar nu.dom andra lagen har bytt oxå.
så jag tror på dom.

The gallion:Med Elitseriens sämsta försvar så skall man gå till final med andra ord? rimmar lite dåligt tycker jag!

Brynäsjohn:
nä men dom tar de hära nu...

arnio: Det var mest en gliring för att Rodrigues själv alltid brukar yra om att andra inte har stake att skrive i gästboken, utan istället väljer att bubbla eller i övrigt agera bakom kulisserna.

Annars tror jag så här långt inte på några trolleritrick från Sundlövs sida.
Om ex ryktet kring JLGP nu stämmer så verkar det iaf vara rätt backtyp, men frågan är om han håller i ES?
Kan ju iaf vara värd att testa på försäsongen om man nu ändå avvaktar hur Ekholm kommer att lyckas därborta.

The gallion: 12 års väntan är helt ok menar du? troligtvis 20 år?

Brynäsjohn:
ja men jag tror allafall att dom kommer görat.

jo men man kan inte vinna jämt. hur skulle de se ut då. som barca men dom vinner inte jämt dom heller med de lag dom har...

Huge: Du skrev dessutom "
"Hade du inte stake nog för att våga säga det i gästboken?"

Jaja vad tror du om Sundlöv då, har han någon backklippa att troll fram ur hatten?

The gallion: Ingen skulle bli gladare än jag. Men med det laget dom förfogar över i dagsläget så är det bara att glömma! Fattar inte vart övertron kommer ifrån varje år??

ja men med de laget dom nu har tar vi oss längre.
till final sen kan allt hända. jag tror på de dom har nu.

Huge: Har agerat pasivt här ett tag och bara följt med i vad som skrivits. När man inte vill se Brynäs nå någon framgång så kan man väll inte hålla på dom? Du är nöjd med att gå till kvartsfinal. Det är som att köpa en bongolott och hela tiden vara nöjd om man vinner en ny. Fattar inte hur folk resonerar. Idrotten (hockeyn) handlar om att vara bäst. Hade inte en viss spermie varit först så hade du aldrig levt idag huge.

vad ni bråkar. ni ska vara snälla nu o prata om vårat kära BRYNÄS.
hört något mera om det blir Jean-Luc Grand-Pierre eller någon annan...

arnio: "Fel av dig Huge, hot svordomar och könsord skall inte skrivas i gästboken."

Nä, och det var därför jag citerade en bubbla jag fick och inget annat.
Samma regler vad gäller ex språkbruk gäller nämligen i gästbok, bubblor eller brev.
Verkar som om vissa inte förstått det.

Brynäsjohn: Hur menar du nu?
Skulle jag inte hålla på Brynäs bara för att jag påtalar att det är olämpligt och dessutom regelvidrigt att använda könsord, båda i bubblor och här i gästboken?
Eller varifrån har du i övrigit fått intrycket att jag inte skulle hålla på Brynäs?

Huge:
"70 Rodrigues: Nja, för ordningens skull så lät det faktiskt ordagrant så här, i den bubbla jag fick från dig:

"Jag hoppas verkligen att jag stöter på dig i höst din jävla fitta!!"

Rätt ska vara rätt.

Hade du inte stake nog för att våga säga det i gästboken?"

Fel av dig Huge, hot svordomar och könsord skall inte skrivas i gästboken.

Huge: Vad gör du inne på Brynäs hockeysnack sida? Du kan ju inte mena allvar med att du håller på Brynäs?

70 Rodrigues: Nja, för ordningens skull så lät det faktiskt ordagrant så här, i den bubbla jag fick från dig:

"Jag hoppas verkligen att jag stöter på dig i höst din jävla fitta!!"

Rätt ska vara rätt.

Hade du inte stake nog för att våga säga det i gästboken?

Huge: Självklart Huge, självklart, du vet ALLTID bäst!!!

Peja: Brynäs ska fan inte ha någon till allsvensk back. De ska ju vinna SM-guld uttalar de själva...

tompap71: Jag tycker också att det låter galet. Det finns många defensiva backar i Allsvenskan som är bättre än honom.

tompap71: Jag vill gärna se en defensiv polis i Brynäs! Men inte han! Han platsar inte ens i Leksand. Nej Tack! Hoppas det bara är ett rykte, det här känns inte bra om jag ska vara ärlig.

dahl85:

Ryktet är galet, helt galet. Nu vet man ju aldrig när det gäller Sundlöv och att värva spelare från Leksand, men jag vågar påstå att vår käre sportchef är klok nog att låta bli...

Tväst:

Japp, så är det, spekulationer rakt igenom. Men visst är det kul att spekulera, och jag tror på en kul säsong. :)

70 Rodrigues:

Lagen du räknar upp har i flertalet fall, inte alla om jag får säga, bättre lag på papperet än Brynäs ja, absolut. Sedan vet både du och jag att ett eller ett par lag överraskar varje säsong, med en backförstärkning (vilket jag förutsätter) tror jag Brynäs kan vara årets ögonbrynshöjare.

Växjö är ett lag som kommer skrämma en och annan, helt säkert, men truppen är tunn och det fäller dem i längden. Kvalserie återigen är troligt där.

www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.3073352-jean-luc-grand-pierre-petad Känns bra! Men än är ju inget klart som tur är. :)

JLGP var ryktet han hört, hoppas inte det stämmer :(

70 Rodrigues: " Lavander har gjort EN bra säsong och det var med två kanonlirare, finns ju en anledning till att han INTE fick fortsatt förtroende i Luleå??"

Lavanders slit och uppoffrande spel gjorde att hans kedjekamrater kunde framstå som kanonlirare.
Svårare brukar det sällan vara, eftersom det handlar om ett samspel mellan kedjelänkarna där den som oftast förtjänar rubrikerna inte alltid uppmärksammas efter förtjänst.
Finns öht ingenting som tyder på att han inte skulle göra ett lika bra jobb i Brynäs, bara för att han av nån anledning inte fick fortsatt förtroende i Luleå.
Om det nu inte handlar om nån specifik anledning som du fått nys om och som vi andra inte känner till.
Så kläm isf fram med infot och visa lite av den där staken du ofta efterlyser...

tompap71: Är övertygad om att Skellefteå, Linköping, Färjestad, Luleå, HV 71 och Djurgården har starkare lag än oss, just därför så slutar vi 7:a. Framåt är vi grymma men bakåt finns det som sagt mycket att önska. Växjö är också ett lag som kommer att ta många skalper... Rock on!!

tompap71:
Svårt att ha en klar uppfattning om kommande säsong, hur starkt Brynäs blir är ju bara en sida av frågan.
De andra lagen har ju blivit av med en del bra spelare, hur man klarar att ersätta dom är ännu bara spekulationer.
Flera lag har minskat på sina kostnader, hur faller det ut?

Nån har visst nämnt det förut tror jag...... dyker rätt backförstärkning upp kan det bli en riktigt kul säsong.

70 Rodrigues:

Det blir troligtvis så ja. :)

tompap71: då är vi på helt olika platser och framtiden får avgöra vem som får rätt??

70 Rodrigues:

Nej final med den trupp vi har nu blir tufft, men jag räknar med att det kommer förstärkning på backen och tar vi oss förbi en kvart så vet man aldrig.
Optimist av naturen vettu, bättre att vara glad ända tills det går åt helvete än att att ta ut misslyckandet i förskott och må miserabelt hela tiden. :)

70 Rodrigues:

Jag vill nog påstå att han gjort mer än en bra säsong i Luleå, även om det kanske inte syns i statistiken. Finns mer än en anledning till att Arlbrant och Olausson gick bra ifjol, Lavander hade en viss roll i det anser jag. Inte minst pga att han är en av seriens absolut bästa tekare och det är nog så viktigt.

Att han inte fick förlängt i Luleå beror på att han inte passar in i Rönnqvist hockey som bygger mest på fart och skridskoskicklighet. Är du inte snabb på rören och hellre förlitar dig på mer fysiska talanger och ett och annat fulknep har du ingen plats där.
För egen del rankar jag Lavander som det bästa förvärvet hittills, efter Honken då förstås som jag är barnsligt förtjust i även om han så skulle komma enbent så han räknas inte riktigt. ;)

Förlåt, 1 bra och 1 nästan lika bra, trots det så är det med riktigt bra spelare. Lavander, Johansson och Ollas är inga spelare som tar oss till något SM-GULD. Jag skrev på Facebook att jag kommer att springa näck och köra helikoptern om Brynäs går till final, nu var ju utmaningen mot Växjö men ändå, Brynäs går INTE till final, tyvärr!!!

tompap71: Lavander har gjort EN bra säsong och det var med två kanonlirare, finns ju en anledning till att han INTE fick fortsatt förtroende i Luleå??

70 Rodrigues:

Jävla medgångssupporter ;)

Backsidan som den ser ut just nu är helt klart ett aber om vi ska ha en vettig chans i slutspelet, det kan gå att ta sig förbi kvart ändå men oddsen är inte bra.
Däremot tycker jag du är lite för hård i omdömet om värvningarna, Lavander är en kille man inte ska underskatta, tror du kan komma att gilla honom.

« · 1388829 · »