Redigerad kommentar
Burken: "Då tillkommer en enkel fråga. Hur säljer man lösnummer på webben?"
Enkelt: man skriver nåt hopkok som låter sensationsartat på webben, sen sprider det sig vidare och får folk att både logga in och köpa lösnummer.
Det är dessutom ett vedertaget standarduttryck som nödvändigtvis inte behöver tolkas bokstavligt.
Poängen är att man försöker tjäna pengar på braskande ickenyheter, oavsett om det gäller intäkter från inloggningar på hemsidan eller via försäljning av papperslösnummer.
Peja: "Det bekräftar ju bara den bilden som många av oss hade om Czarnecki... Dvs att han inte trodde på seger. En riktig loser, den där Czarnecki."
Att CZ kanske inte riktigt trodde på seger förra säsongen är väl snarare ett bevis på självinsikt och realistiskt analyserande.
Att nån prao på Expressen sen vinklar hans uttalande för att skapa rubriker hör till. Det komiska är att du och andra hela tiden sväljer skiten.
Vad har CZ egentligen sagt?
"Tänk dig att för första gången stå framför ett lag som kan vinna SM-guld, säger han till NWT."
Det stämmer ju: för första gången måste han som tränare känna att han verkligen har en realistisk chans att vinna SM-guld.
Den chansen var i ärlighetens namn betydligt mindre i Brynäs och har såvitt jag vet inget med nån kritik mot Brynäs att göra.
Hur mkt en prao på Expressen än försöker sälja lösnummer.
Sen kan man iofs ifrågasätta hans kommentar om att det största inom svensk hockey är att träna just Färjestad.
Alla tränare säger i stort sett likadant om det lag dom för stunden jobbar hos.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mattias - 74: "Du klagar på alla andra som skriver om rykten och skriver " Sen litar jag ärligt talat mer på Sundlövs omdöme i frågan, än på ditt eget som läktarcoach.Om jag nu måste välja"..."
Du har totalt missuppfattat det hela.
Du påstod att du skulle sälja JLGP på Tradera för 2 kokta och en Pucko.
Ett läktarcoachomdöme, enligt min mening.
Då väljer jag i alla lägen att istället lita på Sundlövs omdömen kring fransmannen, oavsett om ryktena om ev kontakter är sanna eller bara spekulation.
Svårare var det inte.
Jag mår mao utmärkt efter en fin semester med mkt golf.
Frågan är hur du själv mår?
Har er berömda Återtågsfrossa börjat redan i augusti?
"Men själv är det ok att sitta och skriva och komma med gissningar och använda ord som läktarcoachgissning när du själv skriver. Vad är skillnaden?"
Ingen skillnad alls.
Jag sitter ju själv och gissar och kallar mig själv för just läktarcoach, eftersom det är det jag är.
Svårare var det inte här heller.
"Låt folk få skriva vad dom vill och i det här faller ang Grand Pierre kan jag säga att du är så jävla fel ute att du vet inte hur fel du har"
Du får skriva exakt vad du vill, ingen har förnekat dig det.
Och skulle jag nu ha fel i mina spekulationer om fransmannen och att det i första hand skulle handla om pengar och att Salo helt enkelt vill bli av med en alltför dyr utgiftspost, så får jag väl ta den smällen.
Det var ändå bara en simpel läktarcoachspekulation från min sida, eftersom du nu frågade efter vad jag tror i frågan.
Sov gott nu min vän, och hoppas att det löser sig med både fransmannen och Leksands återtågsplaner.
Peja: " Vad gör din gissning mer kvalificerad än någon annans...?"
Ingenting.
Uttrycket "kvalificerad gissning" betyder att man som lekman och med noll insyn eller kunskap går på de ringa uppgifter man har och antar att dessa stämmer, i det här fallet fransmannens lön.
Och därför blev min kvalificerade gissning den att han är för dyr i drift och att detta är anledningen till att Salo vill bli av med honom.
Mao: en kvalificerad gissning har iaf nån sorts underlag som bedömning, där en okvalificerad gissning kanske görs utan nån som helst info som underlag för gissningen.
Obs! Båda gissningarna är ändå bara gissningar, så du kan sluta oroa dig: jag vet inte så mkt utan spekulerar bara som alla andra.