1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736296 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Burken: Ryggdunkarklubben levererar som vanligt. JA-sägare är det farligaste som finns!!!!

sylf: Hade inte Sundlöv gjort sitt redan innan Boork togs in? Det var väl därför Boork togs in. För att bota SYMPTOMEN men roten till det onda (SUndlöv) Siter kvar.

Burken: Sportchefen är ju också en fåne som borde tatt sitt pick&pack med Boorken!

Erat: Det är väl inte målsättningen som avgör utan PRESTATIONEN! Det räcker inte med att skrävla för att vara med i kampen om SM-guld.

Sedan skall Sportchefen följa upp snacket om SM-guld annars blir det bara tomma tunnor.

70 Rodrigues: Jag har aldrig gillat CZ, han är och kommer alltid förbli en riktigt mes inom hockey.

Det ska bara finnas ett mål och det är GULD! Annars kommer man aldrig bli en riktigt vinnare.

Redigerad kommentar

sylf: Det ser jag på artikelns byline-foto.
Han ser ju inte ut att vara mer än 14 år.
Sen räcker det väl med att läsa artikeln.
No offense, alla seriösa 14-åringar som jobbar på Kamratposten eller nån annan lite mer seriös blaska...   :-)

Huge: Hur vet du att det var en prao?

Burken: Ja, snacka om paradox...   :-)

Huge: Intressant. Att tjäna pengar på att folk läser gratis. ;)

Huss: Förmodligen en kombination av alltihop.
Det faller väl dessutom på sin egen orimlighet att CZ skulle dissa Brynäs (vilket förstås är praomurvelns hela försök till scoop), en förening som gav honom chansen i ES, ngt som gett honom värdefull erfarenhet och kunskap i den fortsatta karriären.

Sen utesluter jag inte alls att det kan ligga lite agg eller irritation från CZ:s sida över vissa saker som skett under hans tid i Brynäs, saker som vi läktarcoacher sällan får reda på.
Men det är väl å andra sidan fullt naturligt.
Säg den tränare som sitter 3 år utan att få en enda "fiende" hos sin arbetsgivare.

Burken: "Då tillkommer en enkel fråga. Hur säljer man lösnummer på webben?"

Enkelt: man skriver nåt hopkok som låter sensationsartat på webben, sen sprider det sig vidare och får folk att både logga in och köpa lösnummer.

Det är dessutom ett vedertaget standarduttryck som nödvändigtvis inte behöver tolkas bokstavligt.
Poängen är att man försöker tjäna pengar på braskande ickenyheter, oavsett om det gäller intäkter från inloggningar på hemsidan eller via försäljning av papperslösnummer.

Huge: Då tillkommer en enkel fråga. Hur säljer man lösnummer på webben?
Få höra din teori om semestervikarien som höjde upplagan genom att spekulera ihop en artikel som ligger på nätet.

"Polacken" kommer att vara arbetslös innan jul. Kom ihåg vart du läste det först.

Burken: Medhåll, sen är det frågan om det beror på semester bland de mest kritiska supportrarna, långt till säsongsstart eller om det faktiskt är så att vi kanske har en realistisk chans till guld i år (om vi nu får in en bra back dvs)?

Burken: Och?
Jag talar om CZ och vad han förmodligen hade sagt om han varit kvar och haft samma material som vi har idag.
Då hade han förmodligen varit lite mer vågad i sina uttalanden och sannolikt haft guld som en mer realistiskt målsättning än vad han hade förra säsongen.

Mao: CZ:s uttalande i media har blåsts upp på sedvanligt manér, trots att det egentligen inte finns nåt att blåsa upp.
Och vissa supportrar har på sedvanligt manér svalt betet.

Huge: "Hela debatten blir dessutom snedvriden eftersom Brynäs känns klart mer stabila och giftigare den här säsongen, så hade du frågat CZ om våra chanser den här säsongen och ifall han fortfarande hade varit kvar, så hade han förmodligen sagt likadant som TJ nu gör."

Vilken debatt då? Det är fortfarande knappt nån som har reflekterat över TJ's uttalande.

70 Rodrigues: Vet inte.
Just det påståendet får stå för arnio.
Jag citerade hela inlägget av praktiska skäl, men i princip kan jag tänka mig att TJ redan nu och framledes kommer att få skit av många för sitt uttalande.

Det är ju kutym härinne från många att raljera över hela laget och möjligheterna att vinna nåt, samtidigt som man går i taket när en f.d tränare bara är uppriktig och inget annat och konstaterar att vi inte var nån realistisk guldkandidat under samme tränare.

Hela debatten blir dessutom snedvriden eftersom Brynäs känns klart mer stabila och giftigare den här säsongen, så hade du frågat CZ om våra chanser den här säsongen och ifall han fortfarande hade varit kvar, så hade han förmodligen sagt likadant som TJ nu gör.

Huge: Var är all den skit folk skrivit om TJ:s uttalande om Guld???

arnio: "
hahaha värst vad alla blev lacka på NC nu då, ingen (nästan) av er trodde på guld förra säsongen men nu när NC säger det som alla sagt så brakar det loss...hahah skitkul.

Nye tränaren får också en massa skit för att han går ut och säger att BIF siktar på guld..."
Haha, klockrent och som sagt skitkul.

Peja: "Det bekräftar ju bara den bilden som många av oss hade om Czarnecki... Dvs att han inte trodde på seger. En riktig loser, den där Czarnecki."

Att CZ kanske inte riktigt trodde på seger förra säsongen är väl snarare ett bevis på självinsikt och realistiskt analyserande.
Att nån prao på Expressen sen vinklar hans uttalande för att skapa rubriker hör till. Det komiska är att du och andra hela tiden sväljer skiten.

Vad har CZ egentligen sagt?

"Tänk dig att för första gången stå framför ett lag som kan vinna SM-guld, säger han till NWT."

Det stämmer ju: för första gången måste han som tränare känna att han verkligen har en realistisk chans att vinna SM-guld.
Den chansen var i ärlighetens namn betydligt mindre i Brynäs och har såvitt jag vet inget med nån kritik mot Brynäs att göra.
Hur mkt en prao på Expressen än försöker sälja lösnummer.

Sen kan man iofs ifrågasätta hans kommentar om att det största inom svensk hockey är att träna just Färjestad.
Alla tränare säger i stort sett likadant om det lag dom för stunden jobbar hos.

Här har vi en ledig, stor o elak jävel :-)

Peja: "Tyckte bara det var lite lustigt. När mattias_74 hör någonting från en källa, som bevisligen har haft rätt tidigare, förkastas informationen fullständigt. Den informationen vinklas till en gissning, och dessutom en okvalificerad sådan. Men när du gissar (med betoning på gissar) hur det "egentligen" ligger till är det minsann en kvalificerad gissning..."

Du läser väldigt illa vad jag skriver.
När har jag fullständigt förkastat infot?

Jag undrar bara om Sundlöv verkligen kontaktat Salo ang fransmannen, eftersom vår leksing påstår det.
Det är allt jag ifrågasatt.

Om källan sen råkar ha rätt och det stämmer, jättebra.
Men vad det har med min egen personliga kvalificerade gissning att göra begriper jag inte.
Det var bara en personlig åsikt om anledningen till varför Salo skulle vilja bli av med fransmannen: ekonomi och inget annat.

Har aldrig påstått att min teori skulle stämma eller vara den korrekta, vilket du tycks tro.

Har dessutom redan förklarat vad "kvalificerad gissning" betyder:

en gissning baserat på de uppgifter man har till hands, i det här fallet fransmannens lön.
Hade jag inte haft en aning om vare sig lön, hur han presterat på isen eller nåt annat som skulle kunna ge en vägledning om varför man vill bli av med fransmannen, så hade det isf räknats som en okvalificerad gissning.

Där har du skillnaden, även om det i båda fallen ändå till syvende och sist handlar om en gissning.

Hoppas du fattar nu, så jag slipper förklara en tredje gång.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: vi ber till hockeygudarna

arnio: Ber ni till Gud när 99,9% härinne härstammar från Hinhåle, av inläggen o påhoppen att döma?!

foppa78: "Brynäsjohn: Snälla gud om du nu finns gör oss brynäsare en stor tjänst och se till att FBK gör en FIASKO säsong och ett smguld till Brynäs AMEN!!!!!!!!"

AMEN!

Det skulle vara skönt om Brynäs kunde spöa FBK i finalen..

mattias - 74: "NC tyckte ju bevisligen inte att Brynäs var en guldkandidat förra säsongen eftersom han sa som han gjorde eller hur? Solsting?"

Har NC någonsin sagt att Brynäs var en guldkandidat då eller? När Brynäs ny höjer målsättningen till SM-Guld så får de skit.

Ungefär som när Widing hyllade Djurgårdens publik och fick skit medan brynäs fansen ständigt hånar sin egen bublik...

för fansen är det tydligen ok att häckla både publik och lag men om en spelare eller ledare(även före detta) säger att de inte har bästa laget eller bästa publiken så brakar det lös..

Redigerad kommentar

arnio:

NC tyckte ju bevisligen inte att Brynäs var en guldkandidat förra säsongen eftersom han sa som han gjorde eller hur? Solsting?

hahaha värst vad alla blev lacka på NC nu då, ingen (nästan) av er trodde på guld förra säsongen men nu när NC säger det som alla sagt så brakar det loss...hahah skitkul.

Nye tränaren får också en massa skit för att han går ut och säger att BIF siktar på guld...

sylf:

* asg * Stenkastning i Läkerol Arena. Kan tänka mig löpsedlarna ;)

sylf: Jag hoppas klacken ger NC "en passning" när han kommer tillbaka till LA. Det är klartsom fan man inte kan vinna ett guld om man inte tror på det själv!

Peja:

Men gruppdynamiken var bra eller? ;)

70 Rodrigues: Det bekräftar ju bara den bilden som många av oss hade om Czarnecki... Dvs att han inte trodde på seger. En riktig loser, den där Czarnecki.

Redigerad kommentar

Brynäsjohn: Snälla gud om du nu finns gör oss brynäsare en stor tjänst och se till att FBK gör en FIASKO säsong och ett smguld till Brynäs AMEN!!!!!!!!

Huge: Är du arg??

Peja:

Precis men Huge är ju en sådan som alltid haft bra insyn vad som händer inom BIF så då kanske han kan berätta direkt hur det ligger till ang Grand Pierre.

Huge: Tyckte bara det var lite lustigt. När mattias_74 hör någonting från en källa, som bevisligen har haft rätt tidigare, förkastas informationen fullständigt. Den informationen vinklas till en gissning, och dessutom en okvalificerad sådan. Men när du gissar (med betoning på gissar) hur det "egentligen" ligger till är det minsann en kvalificerad gissning...

mattias - 74: "Du klagar på alla andra som skriver om rykten och skriver " Sen litar jag ärligt talat mer på Sundlövs omdöme i frågan, än på ditt eget som läktarcoach.Om jag nu måste välja"..."

Du har totalt missuppfattat det hela.
Du påstod att du skulle sälja JLGP på Tradera för 2 kokta och en Pucko.
Ett läktarcoachomdöme, enligt min mening.
Då väljer jag i alla lägen att istället lita på Sundlövs omdömen kring fransmannen, oavsett om ryktena om ev kontakter är sanna eller bara spekulation.
Svårare var det inte.

Jag mår mao utmärkt efter en fin semester med mkt golf.
Frågan är hur du själv mår?
Har er berömda Återtågsfrossa börjat redan i augusti?

"Men själv är det ok att sitta och skriva och komma med gissningar och använda ord som läktarcoachgissning när du själv skriver. Vad är skillnaden?"

Ingen skillnad alls.
Jag sitter ju själv och gissar och kallar mig själv för just läktarcoach, eftersom det är det jag är.
Svårare var det inte här heller.

"Låt folk få skriva vad dom vill och i det här faller ang Grand Pierre kan jag säga att du är så jävla fel ute att du vet inte hur fel du har"

Du får skriva exakt vad du vill, ingen har förnekat dig det.
Och skulle jag nu ha fel i mina spekulationer om fransmannen och att det i första hand skulle handla om pengar och att Salo helt enkelt vill bli av med en alltför dyr utgiftspost, så får jag väl ta den smällen.
Det var ändå bara en simpel läktarcoachspekulation från min sida, eftersom du nu frågade efter vad jag tror i frågan.

Sov gott nu min vän, och hoppas att det löser sig med både fransmannen och Leksands återtågsplaner.

mattias - 74: "Han är usel. Räcker det som svar för att du skall förstå?"

Nä jag förstår inte, han har ju kontrakt med Leksand och det vore ju dumt att fortsätta betala hela hans lön - två kokta och en Pucko när det är möjligt att få betydligt mer i ersättning.

Timmander gör en Widing, he he

Var ändå fint att se en intervju med Widing där han inte hann berömma Järnkaminerna, misstänker att det blev bortredigerat...;o)

arnio:

Han är usel. Räcker det som svar för att du skall förstå?

Obegripligt att Brynäs skippade att göra en happening av första ispasset då Sundlöv tycker att det är såpass fantastiskt hur mycket folk som dök upp.
Det kom ju trots allt 2500-3000 och den skillsgame kunde ha utvecklats till att bli så mycket bättre om viljan fanns. Speciellt eftersom dom spelar så sällan hemma på försäsongen. En match mot ett degraderat och söndervärvat SSK känns ju sådär...

Dessa medlemsdagar som är istället för är det ju få över 14 år som har nått utbyte av...

mattias - 74: "Salo är dessutom så jävla korkad att han tackar nej till att ni ev betalar halva kostnaden för hans lön. Jag hade auktionerat ut honom för 2 kokta och en pucko på Tradera. Så " bra " är han."

Så du hade i Salos läge tagit två Kokta och en Pucko och pröjsat hans feta lön ett år till? Undrar just vem som är puckad i så fall

Peja: " Vad gör din gissning mer kvalificerad än någon annans...?"

Ingenting.
Uttrycket "kvalificerad gissning" betyder att man som lekman och med noll insyn eller kunskap går på de ringa uppgifter man har och antar att dessa stämmer, i det här fallet  fransmannens lön.
Och därför blev min kvalificerade gissning den att han är för dyr i drift och att detta är anledningen till att Salo vill bli av med honom.

Mao: en kvalificerad gissning har iaf nån sorts underlag som bedömning, där en okvalificerad gissning kanske görs utan nån som helst info som underlag för gissningen.
Obs! Båda gissningarna är ändå bara gissningar, så du kan sluta oroa dig: jag vet inte så mkt utan spekulerar bara som alla andra.

70 Rodrigues:

Jag ser helst att ni upprepar 2004 - 2005 med det undantaget att ni byter en 2:a plats mot en 3::e plats ;)

Huge: Sen måste jag säga att du är jävligt selektiv i ditt kommenterande av inlägg, har ju kallat dig för det "ordet" samt andra okvädes ord tidigare och öppet i Gb:n, så det där med moral och stake faller ju som ett korthus.

Honkens säsonger i Brynäs
96/97: Nia.
97/98: Ut i kvartsfinal.
98/99: SM-guld.
99/00: Ut i semifinal.
04/05: Tvåa i Kvalserien – nytt kontrakt
05/06: Ut i kvartsfinal.

En repris på 98/99 får gärna bli verklighet igen :-)

Huge:

Hur mår du egentligen? Du klagar på alla andra som skriver om rykten och skriver " Sen litar jag ärligt talat mer på Sundlövs omdöme i frågan, än på ditt eget som läktarcoach.Om jag nu måste välja"...

Men själv är det ok att sitta och skriva och komma med gissningar och använda ord som läktarcoachgissning när du själv skriver. Vad är skillnaden? Låt folk få skriva vad dom vill och i det här faller ang Grand Pierre kan jag säga att du är så jävla fel ute att du vet inte hur fel du har, men så länge ingenting blir offentligt så kan ju du sitta där och säga " Vad var det jag sa m.m " Jag tror ärligt talat du mår rätt dåligt? Sover du om nätterna?

Huge: *ASG* Lalla på!!!

Redigerad kommentar

« · 1389288 · »