1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741270 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Venom: Tycker inte om det MODO har gjort och det hade inte passat oss. Men självklart tycker jag man borde värvat nån gubbe !

henke1: Vad tycker du inte om? Att man sparkat nån? Men du gillar att man värvar? Hmmm...Förklara gärna dina teorier lite mer ingående.

skicka iväg en hel femma och köpa in massa gamla nhl spelare och inte ge plats till juniorer är kanske ingen höjdare.....

henke1: jag skulle då inte ha några problem med att skicka våran så kallade första femma och ta inte Nagy och Bartecko istället. Inga juniorer skulle behöva skulle behöva bli av med sina platser heller.

Venom: +1 på de!!!

Venom: Ne, och skulle dom ta in spelare av den där kalibern och låta 2-3 juniorer vila istället och vi skulle klara slutspelsplatsen så fick dom då göra det för min skull! Det måste vara viktigare att laget går bra än att nån junior ska ha speltid till varje pris. Nu säger jag inte det här för att det är juniorerna som sumpat säsongen, men det verkar på många här som att laget ska göra vad som helst så länge det inte innebär mindre istid för juniorerna. Herregud! Deras tid kommer, lugna sig!

Välj själv... Laget till slutspel med 2 nya kanonforwards och Wännström och Larsson får mindre speltid eller kvalserien med bibehållen speltid för de här två?!

Har faktiskt lite på känn att CZ och Sundlöv har ett nyförvärv på g !

henke1: Ja, faktiskt har jag det lite i aningarna jag också! Frågan är bara vem och NÄR denne presenteras!

henke1:

Nåt du har hört nåt om eller bara en känsla?

Man tycker ju att man borde se om huset nu baserat på resultat och prestation såhär långt. Tycker det verkar som att Brynäs strategi varit att värva minimalt inför säsongen för att ha utrymme att komplettera efter hand.
Tycker det brister lite i alla lagdelar så frågan är vad det i så fall blir, back, målis eller forward..

mora resten av säsongen, skulle gärna se att di lånar ut Sundström också. och sen kickar vi bort hansen och värvar en Center.

Kahnberg-Nordquist-Lauritzen
Soumervori-NyCenter-Rödin
Silferberg-Järnkrok-Larsson
Rodhin-Granström-Wännström

Målvakt har vi.. (kan dock ändra mig om Markan, Limpan eller Läck kommer ;);)

backarna känns så sdär, men Sunken har spelat upp si på slutet och Ekholm är riktigt bra.. Lasse har börjat göra mål igen. =) jag tror vi klarar oss på backsidan

70 Rodrigues: han är helt slut....

70 Rodrigues: "Peja: Och MoDo kan förstärkas ytterligare?
Bifogade länkar:
Foppas comeback: "Han ger inte upp" - Elitserien - Hockeyexpressen.se - Allt om elitserien, NHL och allsvenskan!"

Det vore skitkul om han kunde komma till spel igen. Han är alltid en fröjd att se och han bjuder alltid på hockeygodis. Han skulle definitivt höja tempen i Elitserien fast det är klart att det är kanske inte så bra för Brynäs.

arnio: Tycker att det är grymt starkt att försöka komma tillbaka...men det blir mer sorgligare för varje försök nu...

Erat: Han kanske har smittats av sin flickväns ungdomliga energi.

Linström_92: Ja, det gäller att se om sitt hus.

70 Rodrigues: Nu vet ni att Lundmark är klar för Timrå IK.
Liksom att Viinanen stannar o så även Murley ser det ut som.

Det är många lag som värvar nu men Brynäs dom gör sig i stället av med folk.
Men det är klart att om man bara förlorar med 2 mål mot SSK så behöver man nog inte värva.

AIK, SSK, Timrå och MoDo har alla värvat.

70 Rodrigues:

Så även Frölunda och Djurgårn..

Redigerad kommentar

Bissett19: Sant!

Skulle man mot förmodan göra sig av med Clarke så ser jag gärna en stor stark defensiv klippa. I annat fall kan jag inte se vart det skulle värvas. På forwardssidan är det trångt som det är. Enda chansen till att målvaktssidan skulle stärkas upp är väll om Markan vill hem men det verkar som om han kör på där borta. Med all rätt.

70 Rodrigues: Ja man börjar ju bli lite orolig. Ingen dålig värvning av AIK. Hoppas Sundlöv har nått (stort) på gång.

Venom: Pratas en del om nyförvärv här inne ser jag! Men tro inte för mycket det är ju brynäs vi talar om! Själv skulle jag bli jävligt förvånad men hoppet är ju det sista som överger människan!

Venom:

Den låter ju riktigt bra,sen är det väl iofs lite underligt att han bara bokförts för 2 matcher denna säsong.
Jag tror Sundlöv sitter nöjd med truppen tyvärr...

Bissett19: "Den låter ju riktigt bra,sen är det väl iofs lite underligt att han bara bokförts för 2 matcher denna säsong."

Ja, jag tänkte på det jag också, är de nån dom har koll på om han bara lirat två matcher den här säsongen och varför? Har han tränat med någon klubb?

Qvarre: "Det är många lag som värvar nu men Brynäs dom gör sig i stället av med folk.
Men det är klart att om man bara förlorar med 2 mål mot SSK så behöver man nog inte värva."

Klart vi ska börja panikvärva.
Vi ligger ju bara på slutspelsplats och slår lag som Luleå, Linköping, HV, Frölunda och Färjestad.....

Huge: Brynäs behöver en stor defensiv back...

Huge: Handlar ju inte som jag ser det om att panikvärva utan värva förnuftigt. Vad behöver vi? En poängmakande center (varför inte Strömberg?). En stor defensiv back.

Dessa två spelartyper skulle vi behöva, om man däremot värvar är en annan femma.

Det viktigaste är att få in en center som gör lite skillnad. Man kan säkert hitta någon i AS som inte är för dyr. Behöver inte vara en som gör 3-4 poäng varje match (räcker med 1-2!). Bara det är en center som har lite fart under grillerna och bra speluppfattning.

mattiaskarlgren: Om det inte har kommit från Sundlöv själv så heter det alltid panikvärvning :-)

mattiaskarlgren: Den här killen vill jag se i Brynäs!

mattiaskarlgren: "varför inte Strömberg?"

Är det inte ganska uppenbart?

70 Rodrigues: Själv skulle jag gärna se Max Friberg i Brynäs. Och givetvis någon av Almtunas målvakter (båda skulle ta förstaspaden i Brynäs). Då menar jag till nästa säsong, inte nu.

Redigerad kommentar

mattiaskarlgren: I mina ögon finns det inget annat ord än "panikvärvning", när vi ligger på en i stort sett förväntad plats i tabellen, inte har några långtidsskador på spelare och folk börja titta avundsjukt på andra lag som minsann värvar hela tiden.
Det handlar även om ekonomi.
Jag väljer att se lite realistiskt på läget och inte sväva iväg i några orealistiska önskedrömmar...

Redigerad kommentar

Huge: En värvning nu är en försäkring mot sämre tider. Tänk dej en kvalserie där SSK är det andra elitserielaget... Kan finnas lägen där en Zednik gör större nytta än en Löf.

Huge: Visst vill du kalla det panikvärvning så visst. Men centersidan måste förstärkas, vare sig det är värvning eller panikvärvning..

Jajjen: Men Zednik är ju en logisk värvning eftersom AIK har MacNevin långtidsskadad.
Även Modo värvade ju pga massor av skador, så jag ser fortfarande inte nån anledning att värva oss ur nåt som vi inte är drabbade av.
Men ingen vore gladare än jag om det damp ner nån stabil back eller sniper.

Jag mailade Sundlöv för ngn vecka sedan och frågade om
"skattkistan" va tom.Svaret jag fick va:
-Tyvärr så har vi inte mer pengar och där är det styrelsen som har ansvar,vi har det vi har och gör av med det vi får.

Storhonken: Clarke och såna storspelare kostar vettu!!

Huge: Den som sitter nöjd och inte ser efter sitt hus.
Blir garanterat frånåkt.

Har du inga EGNA drömmar och visioner?
Som inte kommer från Brynäs först.

Måste allt komma från Sundlöv innan du kan ha en egen åsikt?
Själv skulle jag bli överlycklig om det kom in en spelare som gjorde
skillnad.

Men där kanske är skillnaden mellan dig och många andra Brynäsare?
Om vi satt i en båt som höll på att sjunka, så skulle vi alla ösa.

Men inte Huge, Nä, det behövs inte, Båten är bara halvfull med vatten ännu.
Det är långt kvar innan vi sjunker. Typ.

Storhonken: Det är ganska fantastiskt om årets spelartrupp innebär att inga ytterligare pengar finns för spelarköp. Vem är det som kostar och dessutom är värd pengarna? Vi har två landslagsspelare och det blev dom efter att årets kontrakt skrevs. Vad är oddsen att Sundlöv har råd att förlänga med dom. När t.o.m. SSK har råd med förstärkningar (dom letar fortfarande spelare) då inser man att nåt är fel.

Huge: "Men Zednik är ju en logisk värvning eftersom AIK har MacNevin långtidsskadad."

Hmm, MacNevin är back och Zednik är forward, var i ligger logiken?

Sen kan jag tala om att MacNevin snart är spelklar.

Jajjen: Kan inte annat än att hålla med.Man tycker ju att det borde
finnas ngt kvar att handla för innan fönstret stänger.Sen är det ju svårt
att veta ifall det är Sundlöv som har handlat för dyrt och dumt eller
om det helt enkelt inte fanns mer pengar att ta av.

Jajjen:" Vem är det som kostar och dessutom är värd pengarna?"

Ja, det kan man undra???

JA:
Calle
Larsson
Dacke
Ekholm
Sunken
Andersen
Silfver
Lauritz
Eero
Rödin
Bertil

NEJ:
Bjurling
Greiss
Svedberg
Hansen
Nordan
Kahna
Clarke
L.J
Granis
Alex
Sandin
Wännström
Rohdin

Skulle tro att NEJ-sidan tjänar dubbelt så mycket som JA-sidan, men presterar hälften!
Jonte

70 Rodrigues: "Hmm, MacNevin är back och Zednik är forward, var i ligger logiken?"

DEt enda logiska är att Huge inte visste det!

Storhonken: Det är ju till och med så att det är nödvändigt att ha en reservpåse om nåt skiter sej. Som alla andra tycks ha. Om det här laget innebär att hela spelarbudgeten är förbrukad så har man antingen avsatt för lite till det sportsliga (vilket är ett enormt risktagande) eller så har Brynäs en allsvensk ekonomi (redan nu).

sylf: Att JA-sidan är värd pengarna kan jag köpa men att dom skulle kosta tror jag inte på.

Dom som kostar enl. media är Nordqvist, Somervouri, Jonsson, Dackell. Resten kan ju knappast tjäna mer än en genomsnittlig hockeylirare. Juniorerna och några till bör ligga klart under.

Jämfört med förra säsongen hade vi ju dessutom Dixon, Hietanen och Molin som bör ha tjänat över genomsnitt.

Kan inte tänka mej att nåt annat ES-lag än AIK lägger mindre pengar på spelare.

Jajjen: Möjligt, men de flesta andra lag kanske lägger pengarna på RÄTT spelare!

Sperrle 96,9-procentig idag. En sån målis skulle vi.

« · 1331409 · »