1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Wesley: "Hellberg snodde väll första speden från Fredrik Pettersson-Wentzel nu under säsongen?"

Jepp.

GävleLasse: "Så samtliga parter var införstådda? Vilka parter då? Har du belägg för det påståendet?"

Tja, eftersom den större truppen var ett upplägg som man talade om innan säsongen och sen beslöt sig för att testa så får man väl utgå ifrån att samtliga parter var införstådda med att man skulle testa.
Att vissa spelare sen kanske var skeptiska och andra tyckte det lät intressant är väl fullt naturligt.
Inte konstigare än att spelarna har lite olika åsikter om en tränares filosofi i stort men ändå ställer upp på idéerna därför att det kanske gagnar laget i stort.
Men du kanske har nåt belägg för att ingen var införstådd med upplägget och att Boorken helt plötsligt kastade fram förslaget och klubbade igenom det hela dan innan säsongstart?

"Så, nu till din fråga om hur Cz tänkte ang Hansen i pp. Jag har inte pratat med honom om saken men tar förbättringen efter att man tagit bort honom från pp så belägg på att Cz var fel ute."

Men hur kan du veta att matchningen av Hansen i PP tidigare var felaktig om du inte har frågat CZ hur han tänkte?
Han kanske har en djävligt vettig och bra förklaring som baserar sig på hur förutsättningarna såg ut vid tiden?

Att vårt PP idag ser bättre ut är definitivt inget belägg för att CZ var fel ute den gången.
Lika korkat som att i dagsläget ex kritisera Sverige för agerandet under WW2 när vi idag inte lever under de förutsättningar som rådde vid den tiden.

Huge: Nej, självklart gjorde inte Czarnecki något fel när Brynäs powerplay var uruselt... Med samma logik gör han självklart ingenting rätt nu när Brynäs powerplay är bra ;)

Angående att spelarna inte var införstådda med den stora truppen, har ju Boork faktiskt sagt att spelarna inte var övertygade, men att han (citat) "struntade fullständigt i vad de tyckte."

Redigerad kommentar

Peja: Att inte vara övertygad är ju faktiskt inte samma sak som att man helt förkastar ett upplägg eller t.o.m vägrar att ställa upp på idéerna.
Att man efter en säsong med mkt skador och relativt liten trupp ville testa nåt nytt säsongen därpå ser jag inte som nåt speciellt anmärkningsvärt att klandra.
Hur många gnällde förresten över upplägget innan det sjösattes?
Enbart löjligt att nu i efterhand sitta och gnälla och ta upplägget som intäkt för exakt allt som gick fel den säsongen.
Speciellt med tanke på att upplägget som sagt bara praktiserades i ett par matcher och där man sen gick över till mer normal matchning av spelarna sas.
Att spelarna och laget i stort skulle ha blivit så otroligt negativt påverkade av ett par matcher där man ville matcha lite annorlunda säger isf mer om spelarna själva och att det kanske är mer bekvämt att skylla på ett upplägg istf att gå till sig själv och rannsaka sina egna personliga insatser.

Sen ska man inte sticka under stol med att Boork i det läget säkert utnyttjade sin pondus och auktoritet han skaffat sig genom att dra upp laget ur träsket sas, och sen utnyttja detta för att få igenom upplägget med den stora truppen.
Och att han därigenom kanske hade lite lättare att få spelarna med på vagnen.
Vilket dock inte hindrar att upplägget i sig lät intressant och iaf var värt att prova.
Men som jag redan sagt: upplägget var nog mer moderat i grunden och inte alls så kontroversiellt som det framställdes i bl.a media.
Dom älskar ju som bekant att skriva i svart och vitt...

Huge: Nej för det är ju aldrig sundlövs fel. Du är rätt bra på att lasta över saker på de som lämnat föreningen.

Och som du säger, när de övergick till normal spelform så var ju laget relativt "skadat" av det nederlag som deras lek medförde

Huge: Jättetruppen var en flopp helt enkelt. Visst är det bra att stjärnorna kan få vila ibland men efter typ två omgångar var bara tokigt...

Huge: Som spelare vill man lira varje match. Det kan räcka med en match där man inte spelar för att tappa i form. Detta med jättetruppen var det sämsta Sundlöv gjort under sin tid som sportchef, vad folk eller media än säger.

Va fan har ni för jobb här inne elle? En jävla trafik här inne dagarna i ända hehe!
70 Rodrigues: du är väll sjukskriven iaf?

foppa78: Japp det är jag, är ju bara en vecka sedan jag opererade mig :-)

arnio: Klart det var en flop, som det utvecklade sig.
Men att experimentet skulle ha varit den STORA orsaken till att säsongen inte blev så lyckad är att göra det lite väl enkelt för sig, vilket somliga gör och har gjort.

Gurra88: "Nej för det är ju aldrig sundlövs fel"

Har du ändrat dig helt plötsligt?
Du har ju alltid ansett att ALLT är Sundlövs fel?

Och djävlar vad skadade spelarna måste ha blivit efter att Dackell blev bänkad mot SSK och man därefter lade ner projektet...

Huge: Truppen hade kunnat göras slagkraftigare än vad den blev när man lekt färdigt- genom att värva spets istället för bredd.

Sundlöv är en klant , med nio liv.

Gurra88: Sundlöv utvecklas mer och mer i sin roll. Kanske det bär ända till semi i år?

arnio: Floppvärvningarna radar upp sig, de lyckade är dock lätträknade.
Fan att inte sjödda klev av lite tidigare, och tagit sitt utlovade jobb..

Gurra88: Jo för Sjödda är ju grymt kompetent på den posten, det fattar ju alla och h om inte kan ju alltid Tina skriva ett brev......

Lunkan: nästan samma kompetens som sundlöv hade när de begav sig.. med ett A4 misslyckade värvningar och experiment som gått åt skogen så borde han avgått för längesen.

Tanken med många kejdor är otroligt smart! där man kan vila kedjor varje vecka och hålla dom pigga och fräsha!

Sen vart det tyvärr så att Boork gick på lite fört hårt och då satte sig vissa gubbar sig på tvär och vägrade sammarbeta. Då vart det disskusioner inom laget och alla drog inte åt samma håll Därför misslyckades experimentet..
´
Kan man förklara för alla spelare innan säsongen så dom verkligen förstår idéen tror jag att detta skulle kunna funkar ritkgit bra!
men sen kanske man skulle haft ett hjälplag i as där man låter den vilande kedjan spela istl eller nått sånt.

HappyX3: Det är elitserien vi pratar om. Försök få heltidsproffs att acceptera att stå över matcher för att eventuellt va piggare än andra mot slutspelet.Kanske funkar i pojklaget. .Dömt att misslyckas från början. En fullkomligt idotisk idé av två inte helt skarpa killar.

HappyX3: På pappret kanske det skulle funka men inte i realiteten. Det skulle vara grymt svårt för ledarna att motivera spelarna inför match. Många spelare behöver vara lite halvslitna för att funka som bäst, när man är "In the loop" så att säga.

Dessutom sjunker kvalitén på träningarna, intensiteten försvinner när man är för många. Jag var själv och tittade på ett otal träningar och konstaterade att så var fallet.

Det verkar ju "tyvärr"(?) som att "Honken" är klar sedan lång tid tillbaka, något Bengt Persson skrev om runt midsommar, typ.

Anders Berg: När man läser detta så känns det som Sundlöv tidigare var inne på att ta in Hellberg/Honken och att Svedberg skulle få lämna. Nu när Svedberg har spelat upp sig så har man besämt sig för att köra Svedberg/Honken. Att man skulle kunna signa Hellberg och sen låna ut honom känns ju som ett ritkigt långskott, varför skulle han gå med på det när han är jagad av flera elitserielag som vill att han ska vara en av två målvakter.

Zzz: Saxat ur Brynäsbloggen:

"Tryggheten. En flytt från Göterborg till Gävle innebär att ”Honken” kommer ”hem”. Han har tidigare köpt ett hus i Valbo (för er som inte kommer härifrån, Valbo ligger en 15 minuters bilresa utanför Gävle). Han får en lugnare tillvaro och inte den pressen och kraven från fansen i Göteborg. "

Den sista meningen var väl ändå lite väl optimiskt skriven?
I Gävle har ju fansen för fasiken ännu högre krav och är ännu gnälligare än Frölundafansen när det tar emot, och det TROTS att Brynäs realistiskt sett borde ha avsevärt lägre krav på sig.
Vi har ju Sveriges sämsta Sportchef, sämsta ledning och sämsta spelare enligt många.
Ändå har man krav på topplacering år efter år.
Visst är det underbart...    :-)

Anders Berg:n Ja, vilket jättescoop Pucken måste ha snubblat över i midsomras: Honkens kontrakt med Frölunda går ut efter säsongen och Brynäs kan vara ett hett alternativ.
Hade ju iiiiiiiingen annan kunnat räkna ut.....

Huge: Vilka krav(om ens några) ska man få ha på Brynäs??

70 Rodrigues: Ja, vad tycker du själv?
Att först gnälla över hur usla spelare och ledare vi har och samtidigt kräva topplacering i serien.
Tycker du att det låter logiskt?

Redigerad kommentar

Anders Berg: Ja, jag tycker personligen att det vore tråkigt. Valet mellan Honken och Hellberg handlar väl om hur mycket man vågar chansa.

Väljer man Honken får man en målvakt som man vet håller. En målvakt som troligen inte kommer toppa målvaktsstatistiken men som inte gör bort sig helt.

Värvar man Hellberg så är det ju klart en större risk att han inte håller. Det är egentligen inget som säger att han kommer spela lika bra i Brynäs som han har gjort nu i Almtuna. Men samtidigt kan man göra en Fasth värvning och få in en riktigt bra målvakt. Han är dessutom troligen bra mycket billigare än Honken.

Men om Honken redan är klar så är det nog som det är. Jag tycker båda alternativen har bra mycket bättre förutsättningar än vad vi hade inför den här säsongen. Men som sagt personligen ser jag hellre Hellberg. Det känns som en perfekt målvakt för Alcen att jobba med.

Men som sagt, vem det än blir så känns det tryggare än inför förra säsongen. Dock är det ju inte klart att Svedberg stannar som många verkar förutsätta.

Huge: Svara på frågan??

70 Rodrigues: Jag svarade ju alldeles nyss på frågan genom att ställa en retorisk fråga tillbaka.
Slå upp ordet om du inte vet vad det betyder.

Svar: Anser man att allt och alla är värdelösa så bör man också ställa sina krav därefter.
Det var väl inte så svårt att begripa, även om du är omtöcknad av alla bedövningar efter operationen....    ;-)

Venom: Känns som att man väljer tryggheten före det intressantaste alternativet: Honken/Svedberg med Hellberg som backup.
Inte mkt att säga om lösningen Honken/Svedberg, som verkar vara mer eller mindre klar.
Säkert skönt att man får saken avklarad så snabbt som möjligt, vis av skadan från ifjol.
Erbjudandet till Hellberg känns som lite av ett skambud bara för att visa intresse och om det funkar så fine.
Kan ju tänkas att man lockar med Alcén och hoppas att det räcker men låter inte som att Hellberg skulle nappa på det betet.
Tror dock i motsats till dig att Svedberg stannar och att han själv också vill stanna.

Huge: Vem vilka anser att ALLT och ALLA är värdelösa?? Vad ställer du själv för krav på Brynäs eller man kanske inte ska ha några krav överhuvudtaget, man ska bara stå med mössan i hand o köpa läget?

Huge: Varför svarar du nästan alltid med en fråga?

bizon: Jag svarar väl aldrig med en fråga?

Anders Berg: Brynäs är alltså fräcka nog att försöka sig på att signa upp allihopa. Alltså Honken, Svedberg och Hellberg. Honken och Svedberg blir målvaktsparet nästa säsong samtidigt som man lånar ut Hellberg till Almtuna.

När har man tänkt sig att plocka in Hellberg då? Räknar man kallt med att Svedberg försvinner efter nästa säsong? Jag får inte ihop det riktigt?

Tänk om Honken och Svedberg spelar riktigt bra båda två men att Svedberg trots det inte får något anbud från NHL efter nästa säsong, ska man kicka ut Svedberg ändå bara för att ta in Hellberg?

Redigerad kommentar

Huge: Måste vara jobbigt att Pucken hade rätt (med tanke på hur många som "hatar" honom).

Huge: Jag tror inte att Svedberg lämnar. Det vara bara ett konstaterande att han inte är klar till nästa säsong (än). Jag hoppas och tror att han stannar men vem vet.

Ingenting är självklart, de visade väl förra säsongens målvaktskarusell om inte annat.

Anders Berg: Pucken plagierar väl bara andras verk.

Peja:

Var det inte Pucken som skrev någon gång i Okt-Nov att Clarke skulle få sparken vilken dag som helst? />Vad jag vet så är han kvar och har megastort förtroende hos N.C.
Varför är det ingen riktigt som vet.

Redigerad kommentar

Anders Berg: "Måste vara jobbigt att Pucken hade rätt"

Jobbigt?
Tvärtom, jag gläds verkligen Pucken och dig.
Tänk att redan i midsomras kunna räkna ut att Honken skulle kunna bli aktuell för Brynäs om Frölunda inte vill förlänga kontraktet?
Förstår att du är impad av Puckens enorma slutledningsförmåga i det här fallet.

Synd att du glömde påpeka hur mkt rätt han hade när det gäller Clarke....

Redigerad kommentar

Venom: "Ingenting är självklart, de visade väl förra säsongens målvaktskarusell  om inte annat."

Visst är det så.
Och där har du ett bra argument för att signa Honken.
Han lär knappast få för sig att dra iväg nånstans om det mot förmodan dyker upp nåt erbjudande från antingen NHL (mindre troligt), AHL (lite mer troligt) eller KHL.

Huge: Vad skrev han om Clarke? Att han skulle bli en succé? Jag har för mig att han var skeptisk till Clarke - och i så fall fick han rätt även där.

Men ärligt talat bryr jag mig inte - bara roligt att du hetsar upp dig så mycket, riktigt underhållande faktiskt!

Anders Berg: Inte hälften så roligt som att se din upphetsning över det mesta, trots att du rivit ditt medlemskort och tagit din hand från laget.
Riktigt underhållande faktiskt...

Huge: Honken eller Hellberg, spelar ingen roll för mig, jag blir nöjd bara någon av dessa spelar i Brynäs!! Båda är duktiga.

Sundlöv gör ett bra jobb om han värvar någon av dessa målvakter och behåller Svedberg!

hahii: Sundlöv gör alltid ett bra jobb.
Övertygad om att han gör detsamma i den här frågan.
Mitt tips: Det blir Svedberg och Honken.
(hoppas man får lite beröm av Berg ifall tipset slår in....)   :-)

Huge: Har du ens ett medlemskort själv?

Sen hur går det med din jornalistutbildning?
För allt som du skriver bedöms ju enbart som att du är en; gamnacke, läktarcoach & murvel innans du kan visa upp utbildningsbeviset.

Huge: "Sundlöv gör alltid ett bra jobb."
Oja Svanberg, Hutten, Wanvig, STORT minus i kassan, 150 manna truppen å kvalspel gör det våt.

Med din syn så var Hitler en kanon kille, för han bjöd faktiskt Göbbels på ett glas rött en gång.

I din värld gör ju det att han var strålande, även fast man har begått massa avskyvärda & dåliga saker så har han ju åtminstånde bjudit en vän på ett glas.

Lindström:

hmm..hmm...

jag försöker se en koppling mellan Hitler & göbbels med Sundlöv och CZ med flera, men jag misslyckas totalt.
Ska vara snäll när jag säger att det var nog ett av det mest korkade saker som skrivits här. Det känns som du sitter med en banjo i ena handen och en skål med gröt och sugrör i andra. Fan i bland så skäms man att vara Brynäsare SUCK.

Huge: "Sundlöv gör alltid ett bra jobb."

Så Sundlöv har aldrig gjort några dåliga nyförvärv?

GävleLasse: Nej, han har bara haft otur.........

Spelar "Honken" i Brynäs kommande säsong så gör han det därför att Brynäs tänker mer på "Honkens" framtid än på klubbens.

Anders Berg: Skönt då för dig att du inte heller bryr dig om Brynäs framtid. Så länge man kan gnälla och kasta skit är det ju hur kul som helst ändå eller hur?

Redigerad kommentar

« · 1347571 · »