1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742373 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Pettisbif: Soling hänger "rätt" mycket på stureplan kan jag ju bara säga.. där går han runt och röker med ken ring

Usch hänger han med Ken då kanske vi skall undvika honom i Brynäs, kan ju bli värre än med Månsson!

Pettisbif: Ken Ring bor i Kenya sen 2 år............

sylf: Har du räknat med tidsskillnaden då?

sylf: har jag sagt att det var nyligen jag såg en vimel bild på ken ring och soling... VA VA VA?!

den här tycker jag låter rätt intressant:

Pettisbif: Näe, det kan ju ha varit 1981 på hösten också!

Bara för att du skymtat en vimmelbild på nån innebär det ju inte att människorna i fråga BOR där och röker på varje dag!!

sylf: kan säga så här soling hänger där väldigt ofta. ken ring mycket mindre.. men jag såg bilden för ca.2-3år sen.. soling är kompis med liam, liam med ken.. 1+1=

Pettisbif: dessutom tror jag inte soling hängde på stureplan när han var tre år. L

Pettisbif: Ken Ring har väl spenderat mycket tid i både Kenya och Sverige de senaste åren. Minns när han lanserade en platta 2009, och att han var på rättegång förra året.

Pettisbif: ja varför inte verkar stämma in på det vi behöver :)

Peja: Nick Angell all over again typ....

Peja: – Bartley är väldigt, väldigt tuff i kroppen, stenhård i kroppen den kille. Så han visste att den skulle ta, säger Håkan Södergren.

Silfver: det var ju som jag skev förut att vic är som en ny nick fast bättre!

Pettisbif: Likheterna är många, sänker en spelare i kvalserien med en kontroversiell tackling och Rögle är inblandat. Året efter i Brynäs.

Silfver: Är de verkligen så lika i spelsätt? Angell dominerade ju totalt sin sista säsong i Allsvenskan, och spelade/spelar mycket offensivare än Bartley. Står förresten rätt mycket om Bartley i länken.

Huge: Innan slutspelet var det nästan klart att Kahnberg lämnar. Dels för den uteblivna istiden, samt schismen med CZ.

När skador uppstod och CZ var mer eller mindre tvungen att spela Kahna så insåg han hur bra han va..

Sundlöv har givetvis sett detta och vill nu göra allt för att behålla honom..

Mycket talar för att han stannar.

1. han har visat hur bra han är
2. CZ har dagit åt helvete.

Det är inte jag som ändrat mig, det är micke som ändrat åsikt om Kahna.
Vilket snart även händer dig Huge, blir kahna kvar så kommer han enligt dig vara perfekt i brynäs lagbygge.

Peja: de kanske inte har samma spelsätt men samma spelstil.. fatta mig rätt.

Gurra88: Jag tror att Sundlöv kommer att ge honom ett kontraktsförslag men säkerligen ett kontrakt som innebär en lönesänkning.

Sen får vi se om han är villig att gå ner i lön eller om han låter plånboken styra eller om han väljer trivseln som han säger att han har.

GävleLasse: Det tror inte jag, Sundlöv är väldigt mån om att få behålla kahnberg, speciellt när Somervuori lämnar. Tror på ett liknande kontrakt. t o m på en höjning. men spelar nog inte så stor roll om frölunda ger honom ett bra kontrakt.

Pettisbif: Kan du definiera skillnaden mellan spelsätt och spelstil?

Gurra88: Vad gör du om Brynäs inte hamnar bättre i serien än säg sexa och åker ut i kvarten nästa säsong? Hatar tränaren? Kräver allas avgång?
Ditt hat och dina respekltösa kommentarer gentemot Brynäs, flertalet spelare, ledning och framförallt sportchef äcklar mig. Att dina inlägg är skrivna av en brynässupporter är någonting som känns osannolikt. Du måste bara vara ett leksandsfan eller dyligt som nästlat dig in i denna gästbok med ett enda mål, att göra oss brynäsfans illa. Patetiskt.

Gurra88: Om vi sammanfattar Kahnbergs två säsonger så får vi knappt ihop till en helt godkänd. Det tog väll halva förra innan han började hitta rätt. Denna tog det till slutspelet. Skador har ju spelat in i år, men även efter dessa har han haft svårt att hitta tillbaka. Du skyller på Cz men jag tycker defenitivt att Kahnberg har fått sina chanser, och även du måste ju kunna hålla med om att han inte varit bra?

Som jag ser det är det inte ja eller nej till Kahnberg utan en avvägning vad vi får om vi behåller och vad Sundlöv kan få in istället. Han tar ju trots allt upp en post i lönebudgeten. Om Kahnberg spelar på topp får han gärna stanna, dock har inte Brynäs råd men en så pass ojämn spelare som han faktiskt är och har alltid varit. Han måste hitta en jämnare nivå. Han får dock helt klart gå ner i lön, i annat fall tycker jag det inte finns så mycket att snacka om. En fast lön på en lägre nivå samt en bonus vid 15-20 kassar skulle vara det bästa.

Sundlöv är ute och skjuter på allt!

Redigerad kommentar

Zzz: Tror inte att Kahnberg hade fått lika mycket speltid i PP om Dackell och Lauritz hade varit hela. Då hade det varit precis som under seriespelet...

Zzz: Robinson har verkligen storleken som backsidan behöver, NOT!!!!

Zzz: i år tycker jag faktsiskt inte han fått chansen på allvar, om man jämför med cz favoriter..

Och det är inte alltid lätt att prestera på 7 minuter och övertyga att man är värd mer istid.
När han väl visade att han va bra, så va det ändå samma sak matchen efter..Dåligt med förtroende och dåligt med förtroende i PP. Vilket givetvis sätter sig i skallen när man ser hur lätt det går för andra.

Ett starkt missnöje av tränare från just kahnberg, vilket var befogat. När CZ mer eller mindre var tvungen att matcha honom hårti slutspelet så kom också resultaten.

Som jag sagt tidigare, Kahnberg gör 20 mål nästa säsong vart han än hamnar.

arnio: egentligen tycker jag du är så dum att jag inte ens orkar kommentera.. ja klart det är ett nederlag om vi missar slutspel eftersom vi ska lukta på finalen nästa år och då ska givetvis tränaren avgå. Ställ en svårare fråga.

70 Rodrigues: Skulle hellre värva Ryan Gunderson om Sundlöv vill värva en smurfback...

Peja: Det verkar inte som att micke förstår problemet. Alternativt har han en fetisch av smurfar.

Räknar med att detta bara är tidningarnas spekulationer.

Peja: Det verkar inte som att micke förstår problemet. Alternativt har han en fetisch av smurfar.

Räknar med att detta bara är tidningarnas spekulationer.

Gurra88: Smurfar och Leksands 82:or... ;)

Gurra88: "Det är inte jag som ändrat mig, det är micke som ändrat åsikt om Kahna."

Du sa för ett par veckor sen att Kahnberg var klar för Frölunda.
Nu säger du att han vill skriva nytt kontrakt med Brynäs.

Vem är det som ändrat sig: du eller Sundlöv?
Såvitt jag vet har Sundlöv öht inte sagt nånting i den här saken, liksom han heller aldrig kommenterar ev spelarövergångar i övrigt.

Märkligt att du inte vet hur det ligger till, när du trots allt sitter med vid förhandlingarna...

Zzz: Gurraponken har som bekant lovat 20 kassar från Kahnas sida nästa säsong.
Förstår inte varför Sundlöv tvekar med att förlänga?

Gurra88: "egentligen tycker jag du är så dum att jag inte ens orkar kommentera.. ja klart det är ett nederlag om vi missar slutspel eftersom vi ska lukta på finalen nästa år och då ska givetvis tränaren avgå. Ställ en svårare fråga."

8 lag går tilll slutspel inte 5

arnio: Det är ingen nyhet men Nashville vill verkligen ha över Ekholm. Jag tycker att det bästa vore om han stannade ett år till i elitserien sen flög över. Hoppas att han stannar.

arnio: bra där..spelar förstås ingen roll om man gör som aik ..
Vill man ta den svåra vägen och hamna 8 för att sedan lukta på finalen så är det helt okej för mig. Mitt hat mot cz bygger på cochning och matchtning av spelare i fel lägen.
Att han dessutom inför ett slutspel blir klar för ett annat lag är jävligt oproffsigt

Men som sagt, glada dagar då vi slipper den jäveln:)

Peja: Håller med dig när det gäller Gunderson vs Robinson.

Gurra88: Tycker att det är osolidariskt av dig att gå ut med uppgifter om ev tränarövergångar när du sitter med vid förhandlingarna mellan Brynäs och CZ.
Nu kanske Sundlöv blir lite syrka och inte låter dig sitta med vid nästa förhandling.
Tänk på det....

Huge: "Du sa för ett par veckor sen att Kahnberg var klar för Frölunda.
Nu säger du att han vill skriva nytt kontrakt med Brynäs."

Jag förklarade så tydligt jag bara kunde för att busschaffisen skulle förstår. jag gör ett nytt försök..

Frölunda visade intresse, kahnberg visade intresse tillbaka och det mesta talade för frölunda även att ingen underskift gjorts.

Sundlöv ville inte förlänga med kahnberg för att
1. Kahnberg hade hemlängtan
2. Sundlöv var inte nöjd

Sundlöv såg till skillnad från dig matcherna i slutspelet och har insett hur fel man matchat honom tidigare under säsongen, och hur jävla bra han är i dessa situationer.

Kahnberg är mer öppen för en förlängnig tack vare cz:s sorti från klubben, samt att han mer än visat i slutspelet vad han går för.

Sundlöv försöker hitta alla möjlga lösningar för att få honom att stanna i klubben.

Är det då jag som har ändrat mig? Nej , micke har kommit till insikt och gjort en helomvändning. Kahnberg har i detta nu ett kontraktsförslag att ta ställning till från brynäs.

Har dock ingen aning om hur det ser ut, men min källa säger att Sundlöv är beredd att göra mycket för att ha honom kvar.

Nöjd med svaret huge, och du får snart veta när det kommer ut i papperstidningen. stackars lilla huge

Gurra88:

Bara en liten påminnelse om vad du egentligen sa...

Huge: För att han ska flytta hem till Göteborg. Det är redan klart. Micke har haft samtal med Kahna..Men det får förstås inte en busschaufför utan någon insyn reda på..
Gurra88 Kommentera 0 2011-03-14 20:37

Gurra88: "Har dock ingen aning om hur det ser ut,"

Sammanfattar på ett utmärkt sätt hela din framtoning här på HS....

tompap71: Jag är fullt medveten om vad jag sagt. detta är även Sundlövs egna ord. Men han har gjort en helomvändning i takt med vad han sett Kahnberg prestera under slutspelet. Ska jag då fortsätta hävda att han ska till Frölunda när jag vet att sundlöv gör allt för att få han att stanna?

Klar skulle kanske stått som "klar" eftersom det inte fanns någon underskift..
Förutsättningarna har ändrats och kahnberg är mer öppen för att stanna. Kommer det dock ett väldigt bra förslag ifrån frölunda så är det inget som säger att han inte går dit istället. Sundlöv är iallafall med i racet.

Huge: Jag vet att det är tungt för dig att aldrig få nån insyn, trots att du skriver matchrapporter två gånger årligen..

Säger kanske mer om dig än om mig. det är bra att ha vänner. du kanske borde testa dig att skaffa några

Gurra88: Ber om ursäkt. Glömde ju helt bort att du faktiskt hela tiden har suttit med och fortfarande sitter med vid Sundlövs kontraktsförhandlingar med våra nuvarande och tilltänkta spelare.

Har funderat lite på det där med hemflytten, när du tvärsäkert påstod att Kahna ville hem till Göteborg och att det redan var klart.
Du menade förstås att han redan var klar för BRYNÄS och inte Frölunda, som alla antog.
Och att han således är beredd att pendla mellan Göteborg och Gävle under säsongen.
Så måste det förstås ligga till.
Man det kunde du väl isf har sagt från början, med den enorma insyn du har.
Nu fick man helt i onödan lista ut det själv....

Gurra88:

Knappast helomvändning i takt med prestation under slutspelet va? Med tanke på att ditt avslöjande kom på måndagskvällen... Måste ha varit ett jäkla lappkast med bara en match kvar som grund för att ändra åsikt.

Huge: Fy fan va dryg du är.

Men så vet vi alla här inne att om Sundlöv förlänger med kahnberg så är det helt fantastiskt gjort av sundlöv.

Gör såhär. om det stör dig att jag har insyn, läs inte mina inlägg. läs bara papperstidningar så kan de som vill ta del av det jag vet få läsa mina inlägg.. alla har ett eget val

tompap71: såklart. men mina uppgifter kommer innan slutspelet

tompap71: Nu vet jag varför Sundlöv helt plötsligt ville att Kahna skulle stanna: Gurra påpekade förstås att Kahna kommer att göra 20 kassar nästa säsong.
Kanonjättebergis.
Sa Gurra.
Bara för Sundlöv att signa....

« · 1364247 · »