1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742846 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
henke1:

Växjö har ju inte mött något av ES-lagen än, tror nog det handlar om bara två lag snart. SSK och Modo.

tompap71: sant men Växjö har ändå övertygande målskillnad!

henke1:

Än så länge. ;)
Av det lilla jag sett hittills är det klasskillnad mellan Elitserielagen och AS-lagen, Växjö är visserligen något bättre än de andra från allsvenskan men efter dagens match har dem fyra raka mot ES-motstånd, jag tror inte Växjö tar särskilt många poäng där.

tompap71: du har en poäng där helt klart , men är det bara jag som tycker att Kvalserien är iskall inte alls speännande.

tompap71: Mina favoriter Saviano och Soares verkar ha kommit igång, hoppas verkligen att det håller hela vägen, skule vara kul o se ett nytt lag i ES. SSK är det ingen som sörjer iaf inte jag :-)

70 Rodrigues:

Det vore helt klart kul att se ett nytt lag i ES, men tro det eller ej jag tycker faktiskt SSK är rätt ok. Ser hellre att Modo åker ur isf.

70 Rodrigues: Är detta silly season tråden?

Från U16 SM:

36.29 GK in AIK 35. SIÖNÄS, Ebbe
36.29 7 - 2 EQ BIF 21. NILSSON, Johannes ENG
35.36 GK out AIK 35. SIÖNÄS, Ebbe

Hur i helvete gick det där till? Varför tog AIK ut målvakten vid underläge 6-2 efter 35.36 av 60 minuter?

Lesky: Trodde kanske att dom bara spelade 2 perioder? hehe

Johnny Rocker: Man kunde ju tro den, men så är icke fallet. Kanske målvakten trodde det var en avaktande utvisning? Annars har jag inte en susning vad som hände! Kul för Brynäs iaf som nu ser ut att gå vidare!

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Ja gärna, fast nej. Hellre skulle ja vilja se Hellberg + brendl än Honken - Höggren. Kanske inte just de forwardsen men när det gäller prisklassen. Hellre Hellberg än en överbetald Honken.

Om ni inte förstår:

Honken = Dyr - Höggren = Billig
Hellberg = Billig - Brendl = Dyr

Lesky: Grymt att SDE är bäst i Sthlm.

Peja: Adam Brodecki i SDE börjar på Brynäs hockeygym i höst......

sylf: en ny ecki!

sylf: Ja, det sägs att hans föräldrar heter Czarnecki och Brodeur.

Peja: känns inte bra det här!!!

henke1: En kombination av världens bästa målvakt och världens bästa tränare. Han kanske borde bli målvaktstränare?

Peja: sant men blir svårt att peta pecka!!!!!

Tommy Jonsson klar som ny tränare!

Linström_92: Inte förvånande..

Linström_92: JAHA SUCK!

MarcusElving: Sorgligt!!!!!

Redigerad kommentar

Linström_92: synd , hade varit kul och se han i elitserien och Brynäs

brynäsjohan: Ja jag håller med, har alltid tyckt om Hardt!

Linström_92: Tror inte att vi kan vänta oss så "spektakulära" värvningar för BIF nu. Ev Friberg + en ny offensiv back istället för Clarke, samt en målvakt. Mycket mer tror jag inte att Sundlöv kommer att försöka fixa även om vi behöver och framförallt två stycken spelare som tacklas och går rakt på kassen, dvs två riktigt tunga powerforwards.

mattiaskarlgren: Nej, det blir väl 2-3 snålvärvningar enbart som ett tappert försök att täcka upp för de spelare som försvinner. Satsning är ett svärsord alternativt nåt inte Sundlöv vet vad det är. Sen får de som vill fortsätta försvara honom med att inga stora pengar finns för en satsning göra det hur mycket de vill. Det är för tusan Sundlöv o co uppgift att göra Brynäs resursstarkt - precis som de som styr i andra föreningar.

70 Rodrigues: Ännu en ^kompis^ värvning, pinsamt. Sundlöf får fortsätta driva klubben mot allsvenskan. Brynäs är och förblir en klubb för inbördes beundran... Fy faan

Vad tror ni om denna spelar.
Kan ev vara på gång till Sverige enl Eliteprospect.

www.eliteprospects.com/player.php?player=9526

micke63: Skulle hellre se Steve Saviano (från Växjö) i Brynäs. Han är otroligt snabb, inte alls dålig i närkamperna trots sin ringa storlek och bra poängplockare.

Vad håller Gävles lokaltidningar på med? De har ju inte "avslöjat" ett skvatt. Däremot har kvällstidningarna, andra städers lokaltidningar och bloggare varit aktiva. Trist att Gävle Nyhetsbyrå inte kommer med något.

Peja: Annat var det förut, då kunde det vara 3 sidor inför match, ännu fler inför ett derby mot LIF. Nu är det nada!!

sylf: Jag tycker att deras matchbevakning brukar vara bra. Är väl i regel minst två helsidor. Vet dock inte hur mycket av det som publiceras på nätet. Kritiken riktar jag istället åt deras nuvarande bevakning av silly season som känns ganska slapp. De verkar inte ha några insiderkällor längre.

Redigerad kommentar

Peja: helt rätt. Är det nån med bättre minne än mej som vet om det är som förra året ungefär eller..

bombastic: Hur kan de stora sponsorerna acceptera Brynäs förvaltning av deras tillskott? Vi ska leda utvecklingen av svensk hockey har man sagt. Då vinner man mycket mer än 2(TVÅ) matcher i kvartsfinalerna på 3 år. Det är bara NC och ryggdunkarmaffian som kan tycka att detta är både utvecklande och bra!! Jag orkar inte kommentera Mormor,är fortfarande helt knäckt av kontraktsförlängningen med honom.Sportchef i Gulag IF på 50 år skulle passa honom.

Ang att Tomas Jonsson ska visst lämna besked nästa vecka: DÅ kan ju han och Mormor vara sjukskrivna tillsammans om vi skulle hamna i KS. BIF borde lägga pengar i en fond för framtida sjukskrivningar om den duon ska vara i samma förening igen.

Vad säger ni, ska vi inte se till så att Sundlöv plockar hem den här killen ;-)

70 Rodrigues: tvek , denna killen har ju varit i elitserien innan: www.eliteprospects.com/player.php?player=7110

Kanske inte den målskytt vi behöver men helt klart en bra spelare.

henke1: Gillade honom när han lirade i SSK, helt klart en bra värvning isf.

70 Rodrigues: ja han är ju redan klart att lämna sitt lag så chansen finns ju :)

Sökte upp den här killen också kom ihåg att han var en av mina favoriter :)

www.eliteprospects.com/player.php?player=3722

Rossa: "Ännu en ^kompis^ värvning, pinsamt. Sundlöf får fortsätta driva klubben mot allsvenskan. Brynäs är och förblir en klubb för inbördes beundran... Fy faan"

Då måste du ha glömt bort vår senaste tränarvärvning. Czarnecki hette han. Han värvades från Bofors.

Apropå klubbar för inbördes beundran. Hört talas om Färjestads BK? Hyggligt framgångsrikt hockeylag från Värmland. Brukar kallas för Familjen eftersom de flesta i ledningen rekryteras från spelarleden.

Ska du försöka skapa opinion bör du använda argument som är tagna ur verkligheten.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Kul att Johan Larsson fick en plats i 3:-, det är han värd efter ett mycket bra slutspel. Till skillnad från många andra!

sylf: Ja verkligen!!!

Petter Rönnqvist om snippan Wallin: En bra ledare o svärmorsdröm, hmm, jag kommer ihåg något om ett hotellrum för några år sedan..

70 Rodrigues: Var det han som var tjejen i rummet?

sylf: Det skulle inte förvåna mig :-)

Sylf: Det var ju inte Wallin, det var ju Huselius kom jag på nu, dom är visserligen rätt lika men rätt ska vara rätt.

70 Rodrigues: Husse,Lilja och Tallinder var det.

Pettisbif: Nu vill jag att Brynäs presenterar en värvning snart!

Pettisbif:

Jag tror det blir Jesper Ollas.. :)

« · 1365023 · »