1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742886 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Pettisbif: Så var det!!

FBK-AIK 1-1 snippan Wallin efter 19.14

mattias - 74: han skulle väl till luleå eller djurgårn ? ;)

Då drog allas favoritspelare ;-)
Väntat iaf. Greiss lär ju iaf spelat bort NHL chansen iaf.

65selander: Och vi vill förlänga med så många som möjligt... Ja det har ju gott så jävla bra med den modellen senaste åren. Kanske dags att börja förlänga med dem som förtjänar det och göra ditt jobb Sunklöv.

Rossa: Jag tycker att man gör rätt. Basen i laget har visat att man hävdar sig bra i serien. Det Brynäs saknat den här säsongen är en målvakt som kan vinna matcher och sen har floppen Clarke en stor del i att det inte gått bättre.

Ny målvakt, ett par backar. En offensiv fältherre och en defensiv klippa skulle göra väldigt mycket.

Jag har även en förhoppning att de flesta av våra yngre spelare tar ännu ett steg i sin utveckling.

Men jag ser gärna att Sundlöv ställer sin plats till förfogande. Det är dags för lite nytänk.

65selander: Det vore ballt med Ove i båset.

arnio: det är en backcoach som saknas, jag vet inte hur mycket back Ove spelade...

Eero the Hero, Clarke och Greeis har lämnat so far, bara Norsken kvar då! sen är det bara svenska kvar i truppen.. ;)

HappyX3: Norsken lär bli kvar

65selander: Väntat att Greiss och Clarke skulle få lämna, hade Sundlöv förlängt med någon av dem så hade man ju börjat fundera på allvar om han är frisk.

Nu gäller det att ta in ersättare för spelarna som lämnar, ersättare som är bättre. Mycket bättre! En riktigt bra målvakt, en suverän tvåvägsback och en sniper som ersätter Eero.

Sedan skulle jag vilja se att man får in en stor och fysisk klippa i defensiven.

* En målvakt

* En tvåvägsback

* En stor defensiv back

* En kvalificerad målskytt

Dessa spelare borde vara prio ett hos Sundlöv. Resten har vi redan i laget och bland våra fantastiska juniorer.

Alla värvningar måste vara riktigt bra, då det antagligen inte blir så många.

Redigerad kommentar

Gurra88:
Hoppas du har fel...Hanssen tillför inte speciellt mycket längre..som utfyllnad..sure, men ska vi bygga för att vinna skiten nån gång så tillför han inget..

MarcusElving: Bjurling kan ju kallas hem? Verkar ligga högt rankat hos sundlöv;)

Horace76c: Tror sundlöv är väldigt nöjd med hansen. om inte annat väldigt bra vänner.

Tror vi får se Hansen några år till, men har inte hört något. Tycker han gjort sitt

Enligt Elite Prospects så är det klart att Beck lämnar AIK.
KAn han vara något för Brynäs ?

www.eliteprospects.com/player.php?player=23

Såg att Sundlöv ska försöka förlänga med de flesta förutom Clarke & Greiss.. Jag hoppas inte detta gäller Carlsson & Löf. Där måste Sundlöv kunna hitta spelare som är bättre.

mattiaskarlgren: Kan den här va nåt? Ersättare till Eero...?

SH: kanske de kanske

mattiaskarlgren: Carlsson värvade ju S-löv hem så därför kommer han aldrig att låta honom gå.......

Rossa: I know. Tyvärr.. För Carlsson går att ersätta med någon bättre.

SSK gör 2-2 tidigt i tredjeperioden....

Senaste nytt om Teemu Laine är att han vill till KHL

Wesley: :(

Wesley: Jo men samtidigt om man ska vara realistisk.. Hur stor chans var/är det att BIF skulle få en spelare som Laine? För bra för Brynäs. De pengarna har inte BIF.

Wesley: Väntat, jag tror tyvärr itne hanhade landat i BIF ändå om ajg ska vara ärlig.

Läste om Kahna i gd idag också. Jag har faktiskt liet svårt att förstå varför man så gärna vill ha honom kvar. Visst, han har en grym högsta nivå och gjorde ett bra slutspel men 13 poäng på 40 matcher är inte tillräckligt bra. Säsongen innan räddades han också av ett grymt spel efter jul.

Jag gillar hans spelstil men samtidigt är jag inte speciellt säker på att de är smart att behålla honom (de här får jag väl äta upp om ett år). Men får vi han till ett bra pris så visst.

Venom: Brynäs måste nog bjuda en bra bit över Frölunda för att han ska välja bort Göteborg. Se honom som förlorad, inget någon kunde gjort något åt.
Jag har också svårt att förstå varför man så gärna vill ha kvar Kahnberg till vilket pris som helst. Lyckas Sundlöv inte ersätta honom så är det klart att man vill ha honom kvar, men om pengarna läggs på att hitta en ordentlig ersättare så tycker jag inte att det är ett sämre alternativ. Gurra säger att Kahnberg inte fått chansen men har man spelat med Lauritz och Nordan under hela hösten utan att visa något trots 12-15min per match så har man inte varit bra.

Kahnberg visade i slutspelet att han är en fantastiskt spelare, men jag tror han är lite för ojämn för Brynäs. Vi har inte råd med så många spelare i hans prisklass och då måste vi ha en jämnt producerande spelare.

Zzz: Och du tror att Sundlöv hittar en ersättare?

Zzz: Vi vet ju hur Bäckis, Markströms, Brendls och Hietanens ersättare såg ut.

Bäckis=Hutten
Markan= Bjurling/Greiss
Hietanen=Clarke
Brendl=Ingen

Listan kan ju göras hur lång som helst!

sylf: Då är det väl ingen ide att försöka ersätta någon som bara vart "sådär". Hållfast i allt vi har och blunda bara.

Vesce hade gärna fått rita på för oss, hans kontrakt med Torpedo i KHL går ut nu ;-)

sylf: Så är det ju naturligtvis, han har ju inget bra trackrecord. Men som jag skrev, ska det vara en ersättare ska det ju vara någon som kan presetera jämnare under en längre tid. Vi msåte minnas att Kahnberg var rätt anonym under höstan även förra säsongen och vaknade till ordentligt först efter jul.
Högsta nivån är av absolut toppklass men lägsta nivån är allt för låg.

Men har man båda Eeros och Kahnbergs lön att leta ersättare måste man ju kunna köpa etablerat och låta bli att ta chansningar.

Redigerad kommentar

Zzz: Fast det är ju när Sundlöv köper etablerat som det går åt skogen. Som när Bäckström skulle ersättas med Hauhtonen. Eller som när Hietanen skulle ersättas med Clarke. Eller varför inte som när Greiss värvades som förstakeeper... Bättre att han håller sig till Allsvenskan eller andra ES-lag. Brynäs scoutingkompetens räcker ju inte till när man försöker värva från andra länder, känns det som.

Redigerad kommentar

Jag är rädd för att vi kommer att mista Kahna, Göteborg betyder nog mycket för honom.

Vi får hoppas att Kahnberg tar sig en rejäl funderare i alla fall. Frölunda ratade ju honom totalt, nu när han har bevisat att han fortfarande är riktigt bra så ska de sno tillbaka honom.. Arrrgh!

Stanna i Brynäs istället Kahna!

Redigerad kommentar

MarcusElving: Tror oxå att ni tappar honom. Vf strukturerar om o koncentrerar sig på fd Vf:are.
Anton A lämnar ju oss efter 4 år för Vf.

Johnny Bravo:
Mmmm...som det sagts tidigare..karln är ju lika förknippad med frölunda som Ove var med oss. Håller inget agg mot honom om han åker hem igen..han här ju liksom hemma i Frölunda egentligen, även om jag absolut vill ha honom kvar i Brynäs.

Zzz: Håller med om Kahnberg.
Ändå ett knepigt läge för Sundlöv och TJ.
Man vill säkert sänka Kahnas lön rejält och ändå hoppas på en underskrift, för att sen försöka hitta nåt liknande i sniperväg som kanske inte är så dyr.
Så tolkar iaf jag uppgifterna (om dom nu stämmer) iom att man redan nu vill göra klart med honom.
Annars borde man redan ha sagt nej tack och lycka till i Göteborg och sen lagt alla pengarna på att försöka hitta en riktigt bra och förmodat dyr målskytt.
Som sagt: man är lite ambivalent i Kahnas fall.
Hans skador har självfallet påverkat prestationerna och det är väl inte helt otänkbart att TJ:s utlovade aggressiva och offensiva spel kommer att gynna en spelare som Kahna lite mer.
Och att man ur den synvinkeln kan vara beredd att ge honom ytterligare en säsong i laget.

Zzz: Frågan är hur man tänker i målvaktsfrågan?
Vågar man "chansa" med Svedberg som något av förstekeeper och sen plocka in nåt mer utvecklingsbart?

Isf tycker jag att man ska ge Frölunda en match om den här killen.
Storleken betyder som sagt inte allt men i hockey tycker jag det stämmer...

Kan Jari Tolsa eller Johan Andersson vara något för oss?
Båda lämnar LHC för att få mer istid

mikeymike: Hade varit kul o se vad Tolsa och Kahnberg kunde göra ihop, dom var ju bra när dom lirade i Frölunda??

mikeymike: Såg nu att Tolsa är klar för Frölunda.

70 Rodrigues: Det här då....

Silfver: Måste finnas någon bättre, floppvarning ala Clarke på Delmore...

Redigerad kommentar

Då ser jag hellre Robinson, kan vara en ny Angell :-)

70 Rodrigues: Precis. Fler dvärgar i försvaret är exakt vad vi saknar...

Huge: Helst ser jag Bartley, vi får väl se vem det blir om det nu blir någon??

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Giller ingen av rightarna som presenterats. 80% chans att dom floppar. Ser hellre att man tar in en leftare av kvalitet och satsar på Berglind om man nu måste ha en right back till PP.

Redigerad kommentar

Zzz: Vi får väl se vad som händer men bli inte förvånad om Sundlöv skriver kontrakt med den här killen:

Så här ska det se ut:

Niklas Svedberg
Magnus Hellberg

Mattias Ekholm
Victor Berglind

Lasse Jonsson
Niclas Andersén

Victor Bartley
Simon Bertilsson

Jörgen Sundqvist
Niclas Wallin

Daniel Widing
Calle Järnkrok
Jakob Silfverberg

Magnus Kahnberg
Jonathan Granström
Fabian Brunnström

Oskar Osala
Jonas Nordquist
Sebastian Lauritzen

Henrik Malmström
Johan Larsson
Andreas Thuresson

Max Friberg
Mads Hansen
Sebastian Wännström

Zzz: LHC förlänger inte kontraktet med Patrik Zackrisson, han vore något för Brynäs, bra ålder på killen också.

70 Rodrigues: Är ju inte direkt å attt de inte vill ha kvar honom. Det är Zackrisson som vill lämna för spel i en bättre liga. Läs KHL eller NHL.

« · 1365933 · »