1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743410 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12

SH: " Ja surt att man inte fick gå in i slutspelet med ordinarie manskap. Samtidigt har dom som kommit i gjort det riktigt bra men det är väl tyvärr så att det blir mest kämpa och kylan i avgörande lägen saknas."

Ja, nåt åt det hållet.
Samtidigt tycker jag att det inte bara var kämpa och brist på kyla som avgjorde. Tycker vi hängde med Färjestad mkt bra och förde spelet i stort sett hela tiden, men lite oflyt och oskicklighet i ett par avgörande lägen och man åker dit.
Så oerhört jämnt är det och tittar vi på hur AIK har uppträtt så här långt i semin så har dom hittills inte varit i närheten av det jag tycker vi presterade i form av motstånd och därmed chans att avancera.
Samtidigt som den senaste matchen ändå visar hur små marginalerna är: ett stolpskott av AIK vid 1-1 och sen åker dom på ett skitmål i arslet nån minut senare.
Där tror jag att hela den matchserien avgörs.

70 Rodrigues:

"Jag tror att Sundlöv lyckas landa Friberg, Bartley och sen en defensiv back och en powerforward, mer blir det inte?"

En målvakt?

Men spontant kan jag tycka att om Sundlöv landar dem du nämner så känns det rätt ok, dock tveksam till Friberg, har vi inte lovande unga killar så det räcker i de egna leden? Ser hellre att man letar en sniper istället för honom.

tompap71: Självklart en målvakt :-)

tompap71: En riktig sniper hade ju inte varit fel men Sundlöv verkar jävligt het på Friberg :-)

70 Rodrigues:

Jag tror Friberg hamnar i Timrå, bättre möjlighet att få speltid där.

tompap71: Tror inte friberg är bättre än Rohdin eller ludde/sebbe.

Huge: Nej!

Pettisbif: Jag har sett Friberg live ett flertal gånger iår och jag skulle säga att han är klassen bättre än rohdin & rensfeldt MEN jag blir inte arg/besviken/förvånad om vi inte får honom.

saviano två strutar mot SSK! Har propagerat för honom redan, men återpropsar för den värvningen. :)

Hence: Oskar alsenfelt är en förbannat bra målvakt. Ser gärna honom i Brynäs

Södertälje SK-Växjö Lakers 2-3 efter straffar :-)

Hence: Håller med, grabben kan åka rör!

Dr Spec: Man får hoppas att Växjö inte går upp... Men jag vill också ha ur SSK...

Hence:
Kringlorna får gärna åk ur!

Dr Spec:

Fattar inte varför så många vill att SSK ska åka ur?
Ok att vårat facit mot dem denna säsong var skitdåligt men dem är trots allt en rätt säker räddningsplanka.
Jag vill ha ut Modo då dem känns som en större konkurrent för Brynäs.

tompap71: SSK - tråkigt lag, sunkig arena, ingen publik - puckad tränare.

Hence: Amen to that!

MarcusElving: man vill ju endå ha upp nått nytt lag varje år kan man tycka :)

henke1:
Precis! Hur många bryr sig egentligen om SSK. Modo är ändå ett lag som engagerar!

Hence:

Tråkigt lag har andra sagt om Brynäs de senaste åren också. Arenan har jag inte besökt så det vet jag inget om och publikmässigt,visst, dåligt men bara ca 700 sämre än t ex Skellefteå. Vad gäller puckad tränare, har du träffat Popovic? Det har jag, mer än en gång och jag kan säga att puckad är det sista ord jag skulle använda om honom, faktum är att jag om några år gärna skulle se honom i Brynäs bås.

tompap71:
Nej, tränarn verkar engagerad i alla fall, nästan överengagerad!

För mig får gärna Växjö gå upp, tillsammans med Modo!

SSK vill jag inte ha i ES.

tompap71: När det gäller SSK som räddningsplanka måste jag hålla med. Men det är ju för jävligt att vi måste ha räddningsplankor. Snacka om att vi har en bit kvar till det där SM-guldet som ska komma.

Popovic ger ett mycket bra intryck när man snackar med honom. Liksom många andra som mediatränats under sina spelarkarriärer. Som tränare har han mycket kvar att bevisa.

Såg Växjö igår. Vilket skitlag! Dom hoppas jag stenhårt på till Elitserien. Där kan vi snacka räddningsplanka bigtime.

Jajjen: Så sa nog många om AIK inför den här säsongen. Samma om Luleå.

Återstår nu om Växjö drabbas av kvalseriefrossan när all media börjar basunera ut att de har en skridsko i ES. Själv hoppas jag på att kvalserien blir spännande in i den sista omgången.

Tänk dig senariot att vinnaren i sista omgången mellan MoDo och SSK får spela i ES, medans förloraren får spela i allsvenskan..

Redigerad kommentar

Portello: Om Växjö kan värva ikapp Brynäs över en sommar då har Brynäs förtjänat en plats i Allsvenskan. AIK är/var ett skitlag i år. Kommande år däremot kommer AIK att bli lika farliga som DIF, SAIK eller nåt annat semi-topplag. Övertygad om att AIK kommer vinna ett SM före Brynäs.

Modo och SSK har varit fullständigt överlägsna de matcher jag sett i Kvalserien. SSK spelade ut Växjö igår större delen av matchen. ES sopgäng nr1 mot AS toppgäng nr1. Men i vanlig ordning spelar det ingen större roll över 10 matcher. Rättvist? Nä. Kul? Jajajmän.

Redigerad kommentar

Tycker Hansen har gjort sitt i Brynäs nu.

In med Johan Markusson från Växjö istället. Det är en spelare som med lätthet skulle kunna ta över Hansens plats i 4:e kedjan och boxplay.

Dessutom är han från Gävle och har spelat juniorhockey med Brynäs.

Ingen poängmaskin men en riktig lagspelare, fysiskt stark och bra på skridskorna.

Dalle: Hansen har kontrakt. Ska han sparkas kommer det att kosta Brynäs mer än de har råd med.

Dalle: samtidigt finns Sundström som jag lovar är bättre än Markusson

Hence: Sunkig arena för SSK... På vilket sätt är den sunkig? Jag tycker den är mer än hyfsad

Jajjen:

Vad gäller Popovic så håller jag fullt ut med dig om att han ännu har mycket att bevisa som tränare. Det var därför jag skrev några år om en eventuell plats i Brynäs bås. Vad gäller hans mediaträning osv så kan jag säga att de tilfällen jag har träffat honom är "off media" , mer som inspiratör för en mindre klubb. Träffade faktiskt Czarnecki i samma roll och där kan jag säga att Poppe vann stort. Popovic är en kille med stor karisma och en ledartyp, ge han några år att lära sig tränarrollen så kommer han bli grym!

Redigerad kommentar

Jajjen:

Hansen har kontrakt, men det går att låna ut honom. Lex Sandin ;)

65selander: Sunkig är kanske fel ordval, men den är trist och intetsägande.

tompap71: Håller med dig att MoDo borde vara i AS. Om Växjö går upp får HV och LHC mer konkurrens om de lokala spelare i Småland och Östergötland med omnejd. Det är också positivt. Har någonstans i bakskallen att Växjö har ganska väl skött ekonomi och bra med resurser.

Treklövern1912: Växjö har ju även en ny arena klar snart. Den kommer iofs. bara att ta 5000 pers men det lär bli lapp på luckan om det blir elitserien.

Treklövern1912:

Din bakskalle är nog ganska bra, jag har nämligen i bakskallen att Växjö har lagt upp en flerårsplan som inbegriper avancemang till elitserien och ett arenabygge, gärna med tanken att planernas fullföljande ska sammanfalla.

För konkurrensens skull i de söderligare byggderna vore det onekligen bra, men för egen del är jag konservativ, bakåtsträvande och vad du vill. För min del kan man gärna kasta ut HV och ta in Leksand istället, skita i Modo om dem vägrar att ta tillbaka det originala och häftiga namnet Alfredshems IF samt ge Göta en friplats i ES. ;)

tompap71: Här är en länk där ni kan kika på Lakers Arenabygge. Samma killar som ritat den som även ritat Fjällröven Center och Läkerol Arena för övrigt.

arnio: Det är väl iofs Växjö kommun som kommer äga den arenan?

micke: Lakers kommer att äga arenan.

arnio:

Samma killar som ritade Löfbrgs lila arena också då?

Man kan ju fundera på varför dem bygger en arena med maxkapacitet på 5000 om dem siktar på elitserien dock? Stryk det, man undrar varför dem siktar på max 5000 oavsett?

arnio:

Det intressanta är att Växjö går i samma fälla som Brynäs, dem bygger en multiarena!

tompap71: Multiarena är ju bra för då funkar det bra med konserter och sånt också. Brynäs fälla är snarare att de byggde en för stor Arena och Växjö verkar ha byggt en för liten.

arnio:

Grejen är ju att om du bygger en hockeyarena där läktaren följer rinkens rundning är det inte så jäkla svårt att ta in ett konsertarrangemang ändå, du förlorar i konsertfallet några kronor eftersom en sådan arena tar lite mindre antal besökare. Å andra sidan är det mycket svårare att få en konsertarena att få samma närhet till hockeyn då du alltid kommer ha ett antal platser som är riktigt dåliga ur hockeysynpunkt och förmodligen sällan kommer säljas. På det viset kan det iofs vara bra för Växjö med liten kapacitet då dem isf får skitplatserna såld ändå, för Brynäs del är det sämre, för att inte säga illa planerat.

tompap71: Helt enig. Men visst beror väl en del på att gamla Gavlerinken finns kvar i de nedre delarna av Läkerolen?

tompap71: "Arenan är dessutom utbyggnadsbar utan taklyft så att den kan ta ytterligare 1 000 åskådare."

Jajjen: Mårts vill ju ha in Poppe i sin tränarstab i tre kronor...Det tycker jag är bevis nog på att han är en kompetent tränare.

arnio:

Gamla gavlerinken finns kvar i de nedre delarna ja, min uppfattning som f.d yrkesman i byggbranschen är att det saknar betydelse. Den nedre delen av läktaren i LA är vad som är kvar vad jag har förstått, är inte säker på att jag har rätt i det. Men rent konstruktionsmässigt borde det inte ha varit särskilt svårt att klippa bort hörnen och gjuta nya fundament för en rundad läktare.

Så svaret är förmodligen nej, det berodde inte på gamla gavleriinken, snarare på att Färjestad hade nått framgång med sin arena, man hade landat samma arkitekter och trodde på deras idé.

GävleLasse: Det är som att påstå att Greiss var en bra målvakt eftersom Brynäs ville ha honom.

Exempel på en bra tränare är en som tar ett högst mediokert budgetlag till slutspel. Och sen upprepar det ett par gånger.

U16 rasar ihop och släpper 2-1 till 2-3 på 27 sekunder. Sedan drar det på sig en utvisning och vips står det 2-4.

5-2 nu. 0-4 på ca 8 minuter.

Redigerad kommentar

Lesky: Återstår J18. Det är väl Brynäs största chans till en titel i år.

6-2 nu. 0-5 på 10 minuter.

Snacka om kollaps att tappa 2-1 till 2-6 på 10 minuter, har aldrig sett något liknande! Tråkigt som fan.

Redigerad kommentar

« · 1367066 · »