Wesley: Jag pratar inte om att bekräfta värvningar, det kan inte tidningarna göra förrän klubben gjort klart med någon spelare. Däremot kan tidningarn publicera rykten och annat snack kring laget, intervjua spelare, vad som helst. Det är ju Silly Season! Tidningarna har ett stort ansvar att skapa snack om Brynäs och höja intresset för laget. Det är ju total tystnad.
Kolla på andra tidningar som har hockeylag i regionen, även om de kanske inte bekräftar värvningar så märks det i alla fall att det finns ett eller flera hockeylag.
Och nu har jag inte ens tagit med respektive hockeybloggar som finns bland tidningarna, dessa är väluppdaterade också.
Gävletidningarna är pinsamma!
Kommentar på Mrmadhawks blogg angående Ollas:
"Jag tycker Ollas är en kanonvärvning för alla elitserielag. Han har producerat ganska bra i allsvenskan, men jag tror aldrig han kommer bli en producerande spelare i elitserien även om en och annan poäng lär ramla in. Däremot kommer han bli en av elitseriens bästa energispelare i en mer defensiv kedja. Ollas kan sammanfattas i ett ord, krigare.
Om han går till er så får jag gratulera till en bra värvning."
Låter som en spelartyp vi behöver faktiskt.
Han är ju en riktig ikon i Leksand, 7 säsonger och ass kapten. Han kanske är en mullvad som skickas till Brynäs för att förstöra så mycket han kan ;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jag tycker att Ollas känns som en schysst värvning faktiskt. En spelare som kämpar, sliter och ger 100% i varje byte är alltid nyttig. Det är ju faktiskt såna spelare vi har tjatat om att Brynäs behöver här på forumet.
92 kg är bra storlek och 26 år en bra ålder, en spelare som säkert kan smitta av sig på laget med hjälp av sitt intensiva spel och krigaranda! Sedan kan vi ju hoppas på att han sätter en och annan kasse också :)
Jag tar för givet att Ollas inte är en ersättare för Eero eller värvad som spetsspelare, är han det så är vi illa ute.
"Djoos stannar i Sundsvall" är det enda Gävletidningarna har skrivit av Brynäsintresse på fler veckor, pinsamma skittidningar. Man ser alla andra lokaltidningar som har hockeylag i regionen som spottar ur sig nyheter, rykten och snack om sina lag.
Brynäsbloggaren Linus har inte gjort ett inlägg på en vecka heller. Jämför med till exempel MrMadhawk.
Pinsamt..
Redigerad kommentar